Téma: Nová čína kontra starej japonec_updated
 
3.10.2009 v 20:33
Takže se tady vedou dlouhý debaty, zda novou čínu za 30 nebo starýho japonce za 30. Nikdy sem nepodléhal dogmatům, tak sem si všechno chtěl vyzkoušet a na vlastní kůži zažít. X-moto mám od začátku roku, stálo 31 tisíc, najel sem s ním asi 80 hodin, Zuzanino DéTéčko (1992), cena 16 tisíc, si jen občas pujčím, ale parkuje ho u mě a veškerou údržbu i servis dělám já, takže o tom už vím dost, nedávno sem koupil Suzuki TS 125 za 10 tisíc, dneska po 3 dnech práce na tom bajku sem dal první velkej křest, les, pole i trat´.



O nový číně už sem tady toho nakrafal mraky, je to pěknej bajk, když je člověk šikovnej, provozovat se v klidu dá. Ted´ nejezdí, protože po 80ti hodinách se odebral motor, asi prasknul kroužek, kouří a rachtá, celej píst i s kroužkama stojí asi 600, takže až budu mít chvíli, zase zprovozním. Jízdní vlastnosti špatný, odpružení tvrdý, sedlo tvrdý, brzdy bud´ nebrzdí nebo brzdí tak, že se ani nedají dávkovat, prostě oproti oddělanýmu japonci tragedie. Plusy: dizajn, hmotnost, charakteristika čtyřtaktu.



Suzuki TS a yamaha DT sou na tom hodně podobně. Jízdní vlastnosti oproti číně úplně někde o třídu jinde. Odpružení skvělý, jen TSko má moc měkkej předek, dal sem dneska na doskoku na rovinu 2x doraz. Motor 2T 125 upaluje v otáčkách podstatně líp než 4T čína 250 kdekoliv. Často s TSkem driftuju. A to na tachometrech japonců máme čísla někde mezi 42 - 45 tisíci kilometry, TSko dokonce vypadá, že jede na první válec i píst bez výměny Jinak fun faktor je u o něco těžšího 2T japonce asi větší, než u číny díky kalupu 2T v otáčkách a hlavně odpružení.





Pořizovací náklady TS 125: 10 000,- a k tomu spotřebák asi 4 000,- a 3 dny práce
DT 125: 16 000,- + 1 500,- spotřebák
X-moto: 31 000,-

Náklady na ůdržbu a opravy velmi podobný, u číny levný díly, ale zase se mění častěji, spotřeba velmi podobná, v terénu u všech mezi 3 - 5 litry na 100 km.

Tak ted´ si každej může udělat obrázek, čínu opravím a zatim si jí nechávám na blnutí, nezatracuju ani jedno ani druhý, ale u mě po roční zkušenosti vyhrává starej japonec

Dnešních asi 35 km sem zakončil poblbnutím



Naposledy editováno 04.10.2009 18:24:39

1 reakcí na tento příspěvek Nová čína kontra starej japonec_updated

3.11.2009 v 08:09 | Nahoru | #1
To si nacpal do starýho DT jenom 1500?? To máš vystavený v obejváku ne?...Kámoš DT má, rok 99 a nacpal do něj za rok 10 talířů a to je tam práce ještě jak na kostele, ale tak je to s každou motorkou. Jinak jak mluvíš o těch brzdách, tk tohle neznám, brzdí to furt na jedničku. A motor po roce a půl ježdění nepápne ani kapku oleje a chytá i při teplotách kolem 0 studenej na max. 2. nášlap. Jinak good testík a udržuj je všechný při životě!

(reakce na) Nová čína kontra starej japonec_updated

3.11.2009 v 10:06 | Nahoru | #2
Grifindoor> Nojo, to máš asi taky kus od kusu, taky nevim, jestli sis vyzkoušel nějaký malý enduro z japonska, tak abys měl srovnání třeba s těma brzdama, taky máš jinej motor, menší a ležatej, ten můj dojel, zatim, samo, že to dám dokupy, ale udržovat při životě 4 motorky je fuška.)

edit: DT stálo 16 a nenacpal sem do něj nic (0 kč), jen leju benzín, nic neni potřeba, jo a je Zuzany.
TS stálo 10 litrů a zatim sem do něj dal tak 3 - 4 tisíce za spotřebák, kterej byl odjetej, brzo mě asi bude čekat píst a možná nikasil, uvidim, jak na tom je válec, až to sundám, ale zatim maká good, budou potřeba oboje destičky, jinak je v cajku.)

Naposledy editováno 03.11.2009 10:10:47
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist