globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nejlepsi jawa
 
24.9.2009 v 14:56
zajimal by me vas nazor na to ktera JAWKA je ta nejjjjj.za me je to perak 250,je proste nesmrtelnej, krasnej, spolehlivej a proste ten nej

(reakce na) Nejlepsi jawa

25.9.2009 v 00:18 | Nahoru | #61
Jeff> aha, myslel jsem ze je tvoje . Ja tenhle kousek videl minulej rok na zivo, prave na tom srazu veteranu v Novych Hradech (Vychodni Cechy). Ke konci to majitel naslapl a to byla hraci skrinka

Nejlepsi jawa

25.9.2009 v 01:38 | Nahoru | #62
Něco z dobového tisku

Nejlepsi jawa

26.9.2009 v 14:52 | Nahoru | #63
Ta mě určitě pionýr 21. jedno mám- mazel viz profil.

Nejlepsi jawa

26.9.2009 v 14:52 | Nahoru | #64
za mě jednoznačně JAWA 350/362 Californian IV a proto ji mam doma....

Nejlepsi jawa

26.9.2009 v 14:56 | Nahoru | #65
Jednoznačně pionýr 21

Nejlepsi jawa

26.9.2009 v 15:08 | Nahoru | #66
Pro me taky pionyr 21

Nejlepsi jawa

26.9.2009 v 18:06 | Nahoru | #67
z maloobjemovýh samozřejmě fichtl (50/21) a z "velkých" 250 panelka

Nejlepsi jawa

26.9.2009 v 19:14 | Nahoru | #68
Za mě 350 OHV rok 1936, 1. série s otevřenejma ventilama.

(reakce na) Nejlepsi jawa

26.9.2009 v 19:34 | Nahoru | #69

Kuba350>Nejlepší jawa je moje kejvačka se sajdou a pávem



to mne udivuje, žes tu fotku dovezl domů, když jsme cestovali na ukrainu my, měl jsem strach i fotit :\

Nejlepsi jawa

26.9.2009 v 19:39 | Nahoru | #70
pro mne ta nej je 350/640, bývalá, trošku vymazlená

[img]

3 reakcí na tento příspěvek Nejlepsi jawa

26.9.2009 v 21:26 | Nahoru | #71
Motek zn Jawa jsem jezdil více od 550, přes 05, 175 až po 350 bizon a 638, ale největší zážitek byla ve 14 Jawa 90 Cross. Lehká a výkonná - po první jízdě, kdy se mi zvedla na zadní jenom plynem jsem byl rozklepaný jak ratlík. Nikdo ji tu neuvádí - čím to je?

(reakce na) Nejlepsi jawa

26.9.2009 v 22:16 | Nahoru | #72
mynonaj> Ahoj,na 90tku jsem myslel,kvůli pokrokovému šoupátku,ale mám za to,že je to sypák.Osobní zkušenost nemám.Mám úctu ke Stadionu,nevím ale jak byla rozdělena výroba,dvěstěpadesátka byla dobrá v době svého vzniku a ještě 10 let.Dobře,tak tedy patnáct,do 1960.Chyběla mi v seriové výrobě sportovní verze s brzdami,podčtvercem,úměrným setrvačníkem,převody,tlumením a rámem.Na Jawu jsem byl spíš nasranej.S konstrukčního hlediska byla lepší ČZ,vlastně jim nechali jen rámy.

(reakce na) Nejlepsi jawa

26.9.2009 v 22:18 | Nahoru | #73
mynonaj> no covece ta 90tka je fakt zajimavej stroj. sam sem ji nikdy nevlastnil ani nejel.

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepsi jawa

26.9.2009 v 23:19 | Nahoru | #74
[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepsi jawa

26.9.2009 v 23:23 | Nahoru | #75
SiSpo> no jak to dopadlo stimhle modelem vedi vsichni, skoda konecne by zas byl krasnej motocykl

(reakce na) Nejlepsi jawa

26.9.2009 v 23:33 | Nahoru | #76
curdaracer> Já se k tomu vyjadřovat nebudu, ale tohle by bylo pěkný i dneska...

Už aby ta fabrika krachla - teda ať ještě jede, pár lidí z Týnce a okolí bude mít alespoň práci... Škoda, že vymizela hrdost ...

Pokud se výstavy Motocykl 2010 dožijí, jsem zvědav čím ohromí svět/ČR - ten Calif by mě překvapil a možná bych i klekl na kolena ...

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepsi jawa

26.9.2009 v 23:40 | Nahoru | #77
podle vyjadreni JAWY si zadnou takovou studii neobednali a s vyrobou se nepocita byla to pouze aktivita navrhare .to nechapu,meli by mu za to libat ruce.

(reakce na) Nejlepsi jawa

27.9.2009 v 00:13 | Nahoru | #78
curdaracer> proto se raději nechci ani vyjadřovat, ale jako motorky přestat vyrábět mohou, prej i kdyby se nevyráběli, tak montážní haly se využijí na něco jiného...

Šetřej na provedení jak v Liazu... pak je Jawa kde je...



Naposledy editováno 27.09.2009 00:13:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepsi jawa

27.9.2009 v 05:41 | Nahoru | #79

mynonaj> největší zážitek byla ve 14 Jawa 90 Cross. Lehká a výkonná - po první jízdě, kdy se mi zvedla na zadní jenom plynem jsem byl rozklepaný jak ratlík. Nikdo ji tu neuvádí - čím to je?



Tím, že se to děsně sralo Svezení na tom bylo fajn, ale motor měl moc tvrdej chod a ödcházely i převodovky. Navíc tehdy byla ve světe populární třída 80, kerou řada států legislativně zvýhodnila. Základ to byl dobrej, gdyby to impotentní soudruzi přrdělali na 80 a technicky vychytali, mohlo to bejt úspěšný

Nejlepsi jawa

27.9.2009 v 11:14 | Nahoru | #80
350/360 je pro mě nejvíc...

Nejlepsi jawa

27.9.2009 v 12:17 | Nahoru | #81
pérák a fichtl, dřív možná i 350, ale jakmile byl rok 80+ tak ta 350 byl strašnej zgarb oproti jakékoli konkurenci...

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepsi jawa

27.9.2009 v 13:07 | Nahoru | #82
[img]

Nejlepsi jawa

27.9.2009 v 19:24 | Nahoru | #83
mustang me nikdy moc nebral ale tenhle vypada skvele

(reakce na) Nejlepsi jawa

27.9.2009 v 19:28 | Nahoru | #84
[quote]SiSpo>[img] se tohle necha sehnat? kdo by to dokazal vyrobit???

Nejlepsi jawa

27.9.2009 v 20:37 | Nahoru | #85
čéče nevím hoši, na to sem někde narazil, myslím, že zde na fóru a je to snad z Anglie

jako lajk, bych ve Vašem případě zkusil výrobu z papíru

Nejlepsi jawa

28.9.2009 v 15:06 | Nahoru | #86
Nejlepší Jawa své doby byla Kejvačka (250/353 nebo 350/354). 500 ohc byla ve své době pro uživatele náročná a né moc povedená motorka v porovnání s konkurentama stejné třídy. Všechno novější než kejvačka už zaostávalo za západem, podobně jako celý východní blok. 70tý a 80tý léta jsou vysloveně tragédie v porovnání s rejžema té doby. Prototypy nelze počítat, porovnat lze jen to co se sériově vyrábělo a běžně prodávalo. V předválkách se nevyznám.

(reakce na) Nejlepsi jawa

28.9.2009 v 21:10 | Nahoru | #87
Che & Nazlobenej> To jo - dost se sypala. Každou chvíli něco. Ale ve srovnání s 50kou byla mnohem výkonnější a to při téměř stejné hmotnosti. Motor reagoval jako střela a 5ti kvalt. Takový "šok-skok" jsem už nikdy (skoro) nezažil. Snad přechod 350 na 1000
M.

Nejlepsi jawa

28.9.2009 v 21:18 | Nahoru | #88
No ona devadesátka byla hlavně o motoru a převodovce. Zbytek byla z nouze cnost. Bylo to poruchový, to ano. Chvíli jsem na tom i jezdil. Jelo to pěkně, ale z kopce se od 80ti vlnila, nedržela stopu a zkoušet to pak zastavit byl docela zážitek Kdyby se dotáhnul i zbytek motorky a před zahájením prodejů ještě vychytalo pár much, tak by to bylo i ve svý době hodně konkurence schopný. Bohužel to se nestalo.

Nejlepsi jawa

29.9.2009 v 06:20 | Nahoru | #89
Taky mám dost odjeto na devadesátce. 2x mi podala ruku klika. Jinak to moc krásně jezdilo. Taky dost zlobilo zapalování. Dnes, když už na ni vyrábí VAPE bezkontakt už to bode spolehlivá motorka.

1 reakcí na tento příspěvek Nejlepsi jawa

29.9.2009 v 15:57 | Nahoru | #90
vyjádřím se teda taky - Nejlepší Jawa všech dob je podle mě 350 OHV (btw někdo tady psal že otevřené ventily byly rok 36 - poopravím - vyráběly se už od roku 35, měly ještě zašpuntované díry na nadzdviháváky z SVčka, kartry byly SV ale válec a hlava už ohv), tahle motorka je bomba na ovladatenost, krásný zvuk, pěkný výkon (dostačující ). Nebudete mě mít rádi, ale osobně si myslím že vemi dobrý byl i rumpál. Je rpavda že to byl poruchový stroj, zbytečně těžký atd. Ale zvuk to má, masivnost taky. Je to podivuhodný stroj, posez jako na gauči, zadní brzda na kardan atd - a díky objemu to jede furt, nejede to moc, ale pořád, kopec nekopec Pak vlastně všechny předválečné Jawy byly super, teda občas byl problém s kluznými ložisky klikovky na modelelch Villiers, 175 a Robot, ale bylo to kus od kusu a taky od toho, kdo to jak drtil. Z poválečných... Pérák byl podle mě vcelku povedený stroj, krok dopředu. 500 OHC - rozvod královskou hřídelí je podle mě zbytečně složitý a náchylný, při špatné udržbě nebo po rozebrání i velmi hlučný a taky jsem slyšel že pulitr se neovládá zrovna super - ale nemám samozřejmě osobní zkušenost - udajně má širokánskou nádrž a uzounké řídítka - takže zatáčet se na tom zatáčí šptaně. Kejvačky panelky atd já nemám rád, osobně mi trochu vadí jejich brovské počty na veteránských srazech... Pak soutěžní a závodní Jawy... Mylsím že všechny byly superní. No slohovku jsem napsal pěknou
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist