vyjádřím se teda taky - Nejlepší Jawa všech dob je podle mě 350 OHV (btw někdo tady psal že otevřené ventily byly rok 36 - poopravím - vyráběly se už od roku 35, měly ještě zašpuntované díry na nadzdviháváky z SVčka, kartry byly SV ale válec a hlava už ohv), tahle motorka je bomba na ovladatenost, krásný zvuk, pěkný výkon (dostačující
). Nebudete mě mít rádi, ale osobně si myslím že vemi dobrý byl i rumpál. Je rpavda že to byl poruchový stroj, zbytečně těžký atd. Ale zvuk to má, masivnost taky. Je to podivuhodný stroj, posez jako na gauči, zadní brzda na kardan atd - a díky objemu to jede furt, nejede to moc, ale pořád, kopec nekopec
Pak vlastně všechny předválečné Jawy byly super, teda občas byl problém s kluznými ložisky klikovky na modelelch Villiers, 175 a Robot, ale bylo to kus od kusu a taky od toho, kdo to jak drtil. Z poválečných... Pérák byl podle mě vcelku povedený stroj, krok dopředu. 500 OHC - rozvod královskou hřídelí je podle mě zbytečně složitý a náchylný, při špatné udržbě nebo po rozebrání i velmi hlučný a taky jsem slyšel že pulitr se neovládá zrovna super - ale nemám samozřejmě osobní zkušenost - udajně má širokánskou nádrž a uzounké řídítka - takže zatáčet se na tom zatáčí šptaně. Kejvačky panelky atd já nemám rád, osobně mi trochu vadí jejich brovské počty na veteránských srazech... Pak soutěžní a závodní Jawy... Mylsím že všechny byly superní.
No slohovku jsem napsal pěknou