globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vodou chlazený válec na 516.
21.9.2009 v 15:57
Zdravím,chtěl bych si na svojí 516 dát nejakej válec vodou chlazenej a z větším výkonem co má klapku do válce a k tomu i vejfuk.Slyšel sem a koukal sem na fotku že by tam šel válec z cagiva VMX 125.Chci se zeptat jestli by tam šel bez žádný ůpravy,pouze kdybych vybrousil do karterů začátek pátýho kanálu.A jestli bych musel dělat ůpravy tak napište prosim jaký a jestli by mi na to šel sériovej karburátor!Dík.

Předchozí
1 2
Následující

Vodou chlazený válec na 516.

21.9.2009 v 16:01 | Nahoru | #1
Nevim, ale neni ten motor origo vzducháč? na něj chceš jako nabastlit válec z vodníka?

Vodou chlazený válec na 516.

21.9.2009 v 16:03 | Nahoru | #2
koukám, jo, je to vzducháč...tož hodně zdaru
co to má mít za smysl, teda krom toho že to bude vážit jako ZIL? a čerpadlo tam chceš dostat jak? ale nejsem technik, tak mě pouč

Vodou chlazený válec na 516.

21.9.2009 v 16:06 | Nahoru | #3
Taky nechapu smyslu teto upravy.Jestli chces vetsi obsah tak presedlej na 513 na 250 ne ??

Vodou chlazený válec na 516.

21.9.2009 v 16:14 | Nahoru | #4
Jestli ti nestačí výkon tak kup něco silnějšího, u těchle motorek odcházely klikovky i bez úprav natož tak s jinym valcem, navic fakt nevim jak bys to udělal (čerpadlo, chladič...) to by snad vyšlo dráž než nějaké YZ CR ktere jdou dneska koupit za 30 tisic 95ty rok

Vodou chlazený válec na 516.

21.9.2009 v 17:05 | Nahoru | #5
ted jsem doselal GOucko u 516 vodnika z toho neudelas

Vodou chlazený válec na 516.

21.9.2009 v 18:34 | Nahoru | #6
516 jde na vodu předělat, mám někde nafocenou úpravu kde je na tom nasazený válec z kawasaki. Můj názor je, že to nestojí za tu práci. Stroje seženeš dneska mnohem lepší za dobrou cenu tak nevidím důvod upravovat 516.
Pokud do toho půjdeš tak narazíš na pár problémů, většina japonských 125 má menší vrtání než 516 a delší zdvih, takže nebude sranda to dopasovat dohromady. Čerpadlo se dá dovařit do víka a hnát ho z primárního převodu, ale je to takové řešení z nouze. Pak musíš vymyslet kam dáš chladiče a z čeho je použiješ a další věci co se objeví při stavbě. Prostě za moc práce málo muziky.

Vodou chlazený válec na 516.

21.9.2009 v 18:41 | Nahoru | #7
sežen motor z 519 ten byl vodník

1 reakcí na tento příspěvek Vodou chlazený válec na 516.

21.9.2009 v 20:28 | Nahoru | #8
Tohle všechno vim,zdvih a vrtání chci vřešit že dam jinou ojnici a píst ale nevim jestli by mi šla klika z náký novější motorky do 516,koupim nádrž na vodníka a pod to dam chladiče!Michal#5 mohl bys mi prosimtě poslat fotku tý ůpravy chtěl bych vědět jak to vypadá!A kdybys věděl ten typ tý kawasaki z který je válec napiš mi to prosim.Dík!

Naposledy editováno 21.09.2009 22:04:31

Vodou chlazený válec na 516.

22.9.2009 v 01:01 | Nahoru | #9
Zdarec, pred par lety jsem mel ČZ 125/516 predelanou na vodnika, takze tato uprava je realna...jak pise Michal #5, pist a valec tam byl z kawasaki, bohuzel nevim presne ten typ, chladic byl vyrobeny na zakazku, ale byl maly nebo malo vykonne vodni cerpadlo, motor se prehrival...co se tyce vykonu, nemuzu posoudit, na vzduchem chlazene jsem nejel, ale dle meho nazoru je tato prestavba zbytecna a financne narocnejsi nez prodat a koupit vykonnejsi a vodou chlazenou masinu...cca 20 kusu origo vodnika bylo vyrobeno/upraveno v Metalexu, dnes tezko sehnatelne, ale nedavno byla jedna ma motoinzerci. jinka par fotek tady: http://jawamania.in...tail&userid=5684

(reakce na) Vodou chlazený válec na 516.

22.9.2009 v 21:01 | Nahoru | #10
croos> Fotky mám ve druhým počítači tak si snad vzpomenu o víkendu. Postavené to bylo celé na základě té kawasaki přesný rok nevím, ale odhadem tak kolem roku 90. Z 516 byl jen spodek motoru zbytek ta kawa. Jak to přesně bylo vyřešené nemám představu motorku jsem si byl vyfotit v bazaru a s majitelem jsem neměl možnost mluvit.

Vodou chlazený válec na 516.

22.9.2009 v 21:28 | Nahoru | #11
Tyfus dík za ten odkaz a ještě se zeptam jestli tam z tý kawasaki byl jenom válec a píst a nebo i ojnice případně klikovka!A z čeho bylo to čerpadlo?CHtěl bych si ho taky udělat takle ale mam strach že bych ho na tom zapalku urazil!Michal#5 nemusíš chvátat!A tady je asi ta kawasaki z který by tam šel ten válec http://www.motoinze...i/336617-kx-125.html

Vodou chlazený válec na 516.

22.9.2009 v 22:19 | Nahoru | #12
Nemas zac ...pist a valec z kawy urcite, rekl bych ze i ojnice, protoze oba motory budou mit asi jiny zdvih a taky aby zustalo stejne casovani kanalu...strach ze bys cerpadlo urazil mit nemusis, hodnekrat jsem s tim svihnul o zem a v pohode, navic i origo ČZ vodnik to taky tak mel, mozna se ale bude muset udelat jinej/delsi cep klikovky a s nejakym osazenim na to cerpadlo...viz: foto jo a ta kawa ze ktere to je bude nejspis ta co mas v odkaze

Vodou chlazený válec na 516.

22.9.2009 v 22:30 | Nahoru | #13
No u nás to měl prof. na fyziku p.Březina a jezdil (nebo ještě jezdí?) enduro cca v roce 1995-2000, možná by se to dalo někde dohledat, pak měl 125/519 a potom nějakou kawu...ale je pravda že to učil v letecké fabrice a byly možnosti tam vyrobit super věci a hlavně tam byl dostupný nejlepší matroš v tý době...

Vodou chlazený válec na 516.

24.9.2009 v 17:33 | Nahoru | #14
Ještě sem se chtěl zeptat:chci si ted v zimě na to dát kotouče a centrál,potřeboval bych poradit z čeho by byli nejlepší a kolik bych za ně tak dal(myslim z inzerátu)potřeboval bych celou brzdící soustavu jenom namontovat a brzdit a i ze středem!A vycentrování by mi taky zajímalo kolik stojí!A ten centál taky z inzerátu!

Vodou chlazený válec na 516.

24.9.2009 v 17:53 | Nahoru | #15
Ty voe to mi nejde do hlavy, se stím budeš srát celou zimu, narveš do toho 15 tisic a stjeně to bude furt číza, to prodej a kup nějaké CR YZ za 30 a máš po starostech

Vodou chlazený válec na 516.

24.9.2009 v 19:47 | Nahoru | #16
No právě že to bude pořád číza vo to mi de!!!

Vodou chlazený válec na 516.

24.9.2009 v 22:56 | Nahoru | #17
Kotouč má cenu jen na přední kolo vzadu buben v pohodě stačí, není problém tam napasovat brzdič z jiné motorky včetně kola, ale je to dost drahá záležitost, protože kolo musíš většinou koupit celé nejen střed. Co se týká centrálu pár pokusů v rámu čz jsem viděl, ale nefungoval ani jeden. Ten rám je stavěný na dva tlumiče a hotovo, aby to k něčemu bylo, tak by jsi musel udělat kopletně novou zadní část rámu a použít jinou kyvku, originál je na centrál slabá. Pokud by jsi do toho pořád měl chuť tak se příprav, že cr-mo trubky se dost špatně schání.

Vodou chlazený válec na 516.

25.9.2009 v 15:44 | Nahoru | #18
A nestačylo by jinou kyvku?Vono by to jako takle prasklo?Nebo kuli čemu by to nefungovalo?

Naposledy editováno 25.09.2009 16:02:47

Vodou chlazený válec na 516.

29.9.2009 v 20:20 | Nahoru | #19
První věc je to, že kyvka je málo tuhá, protože pokud použiješ 2 tlumiče tak nebude tolik namáhaná. Tohle jde řešit poměrně lehce, tím že tam dáš jinou. Větší problém je samotná konstrukce rámu, který není stavěný pro uchycení centrálu. Prohlídni si fotky holého rámu pro centrál a rám z 516 a pochopíš jak to myslím.
Co jsem koukal na fotky do profilu tak máš nějaké neoriginální tlumiče nevidím na nich nikde nádobky. Takže úpravy pérování bych začal sehnáním originál tlumičů, které bych nechal udělat u někoho kdo tomu rozumí. Pokud chceš tak ti pošlu kontakt do PM na člověka co se tím zabývá.

Vodou chlazený válec na 516.

29.9.2009 v 21:19 | Nahoru | #20
No hlavní věc proč sem chtěl dělat ten centál je to že určitě asi líp tlumí a právě by mě zajímalo jestli by originální tlumiče tlumily líp než tyhle co mam(tůty sou hrozně měký a kdž skočim třeby velkou lavici tak to de na doraz)!Nebo jsem ještě přemejšlel o jiným rámu protože sem slyšel že tůten praská a zajímalo by mě jak je těžký dát do něj ten motor jestli se musí něco vařit a jestli bych ho tam dokázal namontovat když neumim svářet(no kdyžtak by mi to svařil kámoš ).Michal#5 kdyby si byl tak hodnej tak ten kontakt bych ocenil!Ještě sem se chtěl zeptat kdybych udělal na válec klapku skrátil horní část pístu a udělal přes sací kanál další 2 kanály a zvíšil kompresi kolik by to mělo tak koní?Díky za všechny odpovědi!

Vodou chlazený válec na 516.

30.9.2009 v 00:12 | Nahoru | #21
Vzhledem k tomu kolik o úpravách víš tak ti radím nedělej to, výkon ti neřekne takhle od stolu nikdo, ale rozhodně to bude míň než má originál.
Jak chodí tlumiče co tam máš nevím, ale originál nemají problém na skocích, ale spíš na rozbité trati kde nezvládají pobrat všechny díry.
516 jde dát do jiného rámu celkem bez potíží, měl jsem 516 v rámu kawasaki a bylo potřeba vytočit podložky na čep kyvné vidlice a udělat jiné držáky dopředu. Pak předělat vyústění airboxu a předělat výfuk z 516 aby vedl druhou stranou.

Vodou chlazený válec na 516.

30.9.2009 v 17:26 | Nahoru | #22
sem zvědavej jak to dopadne

Vodou chlazený válec na 516.

30.9.2009 v 20:49 | Nahoru | #23
No a ještě jeden dotaz a už doufam že poslední.Chci jezdit příští rok závody a vůbec nevim jak je to ze startovním číslem!Já mam na motorce ted třeba 7 ale co když někde na závodech bude mít někdo taky 7? Nebo se to číslo lepí až na závodě ale to bych zase nevěděl kde ho sehnat,tak poradte!Dík!

Vodou chlazený válec na 516.

30.9.2009 v 22:48 | Nahoru | #24
Co se týká závodů, tak první rada je vyber si závody kde se jede třída čz. Musíš závodit se sobě rovnýma klukům na novým motorkám můžeš stíhat jedině pokud budeš o třídu lepší jezdec než oni a to se ti asi nepovede.
Teď k číslům, na volných závodech si vybereš číslo u registrace, pokud je obsazené tak nalepíš jiné, nejčastěji přidáš jedničku před to co tam máš. U pohárů se většinou čísla rezervují před začátkem poháru nebo v průběhu kdo nastoupí s číslem do nějakého závodu tak je mu vyhrazené po zbytek roku.

1 reakcí na tento příspěvek Vodou chlazený válec na 516.

1.10.2009 v 00:58 | Nahoru | #25
pokud ale vím, podmínkou ČZ-cupu je originál motor a rám....

(reakce na) Vodou chlazený válec na 516.

1.10.2009 v 09:51 | Nahoru | #26
pech.> Propozice se liší pohár od poháru, v poháru Vysočiny je podmínka originál motor čz, rám může být libovolný. V Šumavském poháru musí být originál motor a rám od krku po čep kyvky.

1 reakcí na tento příspěvek Vodou chlazený válec na 516.

1.10.2009 v 19:17 | Nahoru | #27
No já právě chci jet šumavskej pohár a na něj teda nemůžu mít jinou kyvku?No a doufam že budu moc mít aspon jiný plasty,blatníky,nádrž,sedačku a kotouče!A to číslo na tom závodě pak seženu kde?A jinak kdyby někdo věděl náký informace o tom šumavským poháru nebo nákým jiným závodě čz nejlépe v západočeským kraji tak bych byl rád kdyby mi je sem napsal.dík!

(reakce na) Vodou chlazený válec na 516.

1.10.2009 v 22:53 | Nahoru | #28
croos> Pokud by jsi měl aspoň základní představu tak by ti z toho co jsem víše napsal bylo jasné, že kyvku, tlumiče, brzdy i plasty s nádrží můžeš mít jaké chceš. Originál musí být motor, myšleno originál válec a blok. Co budeš dělat vevnitř včetně úpravy kanálu a klapky, které ti tu pořád rozmlouvám je čistě tvoje věc. U rámu musí být originál základní "vajíčko" úpravy podsedlového rámu, výměna kyvky, jiné tlumiče, brzdy nebo přední vidlice jsou taktéž povolené.
Čisla si přivezeš sebou a dolepíš nebo se často dají koupit na závodech v nejhorším je uděláš z izolačky.

Vodou chlazený válec na 516.

1.10.2009 v 23:26 | Nahoru | #29
pokud chceš jezdit sumavskej pohár, zapomeň na tvoje vejmysly s jiným válcem. jiné přední vidle s kotoučem se obvykle tolerují, na plastech nikomu moc nezáleží, jen musí být klasická tři místa pro čísla.

1 reakcí na tento příspěvek Vodou chlazený válec na 516.

1.10.2009 v 23:32 | Nahoru | #30
pokud chceš jezdit sumavskej pohár, zapomeň na tvoje vejmysly s jiným válcem. jiné přední vidle s kotoučem se obvykle tolerují, na plastech nikomu moc nezáleží, jen musí být klasická tři místa pro čísla.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
spotřeba ČZ 125/516 martintymr 4 7.9.2023 v 12:57 doktorM
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Háže olej z převodovky ČZ 125/516 sustrjan 23 10.6.2022 v 16:33 sustrjan
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist