Téma: Tak jsem se fajně projel, Balkán 8 dnů

13.9.2009 v 10:26
Ahoj, tak jsem se vrátil z další cesty a zase se fajně projel

Vyrazili jsme s přítelkyni přes Gabčíkovo a Balaton do Bosny a Hercegoviny, tam to nějak projeli, Jajce = krásný vodopád a to údolí před tím taky super, pak přes Bosanski Petrovač na Knin (cestou v jednom kopci serpentyny pěkné skoro jak Harmanec), tam jsme chtěli navštívit dvě věci, s vodopádem to byla smůla, prostě vyschl a tak aspoň ten jejich hrad, prý největší tvrz v Chorvatsku vůbec. Pak kaňon ze sedla Prezid tím kaňonem k Zadaru, prohlídka Zadaru, po pobřeží na jih, nějaké to koupání, serpentyny k Trogir, průjezd Splitem (hnus), koupání, Makarská, výjezd na nejvyšší kopec v okolí Sveti Jure 1762 m.n.m. (no řekl bych, že hezčí pohled než z Grssglockneru.... a co se týče dobrodružství při výjezdu, tak to rozhodně ), pak Medugorje (vypadá to spíš více na byznys, než poutní místno...), most v Mostaru a staré cestrum, jeskyně Vjetrenice nevyšla, byla zavřená (má být do konce roku, pokud se tam někdo chystáte), prohlídka města Dubrovník, což je stará tvrz, pak Černá hora, Tivatský záliv, Budva a pobřeží dál, pak Ostrog, klášter ve skále, Piva jezero, silnice přes řadu tunelů kolem této vodní nádrže, pak ten kaňon, cestou na Sarajevo další kaňon (názvy pohledám a uvedu v cestopisu ), celá BiH je krásní země ale se smradlavými auty, pojem kontrola emisí a nebo potřeba seřídit motor jsou pro ně naprosto neznámými pojmy.... jinak střídavě kostely a mešity, spali jsme poblíž Doboj, takže večer a ráno halekání z minaretů, no a pak jsme měli 2 dny na návrat, ale prý že se má zhoršit počasí, tak jsme nakonec od toho Doboj z BiH včera dojeli až domů, původně jsme chtěli spát někde poblíž Maďarsko Slovenské hranice.

celkem tedy výlet na 8 dnů
navštíveno či projeto 5 států (SK, H, HR, BiH a MNE)
jeli jsme klikatě, do BiH jsme ale nakonec vjeli 3x
spaní volně v přírodě
počet km ještě dopíšu

PS: život je FÁÁÁJN

1 reakcí na tento příspěvek Tak jsem se fajně projel, Balkán 8 dnů

15.9.2009 v 21:09 | Nahoru | #1
...sedlo Prezid? hmmm, měli by ten název lehce doladit aby byl dokonalý

...a k tomu jezdění - mám letos (v podstatě jen o víkendech) natočeno cca 15 000km takže absťákem netrpím , ale abych se vydal dál na to bych potřeboval víc volného času (víc dní za sebou)...ten nemám

(reakce na) Tak jsem se fajně projel, Balkán 8 dnů

15.9.2009 v 21:33 | Nahoru | #2
prezi> 15 tisíc je hodně, to jo, zvlášť pokud jsi to najel jen o víkendech (i když, není to škoda, jen kolem komína?),
no ale ještě lepší je mít najeto o pár tisíc víc s většinou v zahraničí
(a schválně neřeknu kolik, aby jsi nevěděl, jestli mě můžeš dohnat )