globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej pro VFR 750 RC 36
Zdarec motodraci. Chci se zeptat, co byste doporučili, nebo co lejete za olej do VFR 750 RC 36? Chci dnes koupit v Bikersu olej pro mojí VéFeRušku. Nevím ale, jestli Motul 5000 10W40, páč to je myslím polosyntetika? Nebyl by lepší Motul 5100 plná synta? Kolik se tam vejde litrů? 3,5l?
Díkes Mára

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

11.9.2009 v 10:29 | Nahoru | #31

C.J.>

apropo máš servisní manuál k VFR? Najdeš tam vše a nemusíš se dotazovat tady a doufat, že ti někdo odpoví správně..

Přes google ho najdeš hravě, třeba tady Honda_VFR750F_Service_Repair_Manual.zip



Zatial ho ještě nemám, ale díkes za odkaz. Ještě že mám k dispozici pracovní tïskárnu a můžu si to teď hned vytisknout... Ještě jednou díky

(reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

11.9.2009 v 10:30 | Nahoru | #32

prackarr>..
Pokud má tvoje motorka,jak jsi psal,hodně nalítáno,tak spíše nárok na olej klesá,než že by se zvyšoval. Vůle jsou větší,takže by to chtělo spíše olej hustší,než častěji měnit.



Nalítáno má 88tis km, ale olej moc nežere. Hranice je právě těch 6tis km, kdy už je olej na spodní rysce a měl bych dolét 0.5 litru. Tak to to raději vyměním komplet

(reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

11.9.2009 v 10:30 | Nahoru | #33

prackarr>O.k.,PM obdržena,v pondělí ti to pošlu.
Ted už musím valit chlapci,enduro čeká!!!
Tak se tu mějte.



Tož šťastnou cestu a suchý terén
Měj se a díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

11.9.2009 v 10:31 | Nahoru | #34

Mara07>.. Ještě že mám k dispozici pracovní tïskárnu a můžu si to teď hned vytisknout... Ještě jednou díky



good luck, je to přes 300 stránek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

11.9.2009 v 10:32 | Nahoru | #35

C.J.>good luck, je to přes 300 stránek



no právě, přeci to nebudu tisknout doma a za svoje

Olej pro VFR 750 RC 36

11.9.2009 v 10:33 | Nahoru | #36
Kluci musím taky letět něcö dělat, aby někdo neprskal, že na to tady kašlu Mějte se, užívejte počasí a díky za Vaše rady a pomoc. Čaute Mára

(reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

11.9.2009 v 10:49 | Nahoru | #37

Mara07>no právě, přeci to nebudu tisknout doma a za svoje



Ještě ti uploadnu uživatelskou příručku, na webu ji teď nemůžu nikde najít, ať víš jak seřídit světla, kde je rugulátor dobíjení , jak se seřizuje zadní tlumič (celkem neobvykle, všichni mi to závidí ) jak se dotahuje řetěz, to neznalého dokáže potrápit

Jo a máš klíč na dotažení řetězu? Jestli ne, tak si ho rychle objednej, tady v inzerci je za 280,- i s poštovným..

manuál stáhneš tady http://vfr.unas.cz/

1 reakcí na tento příspěvek Olej pro VFR 750 RC 36

11.9.2009 v 14:37 | Nahoru | #38
Hošani když jsme u těch oleju, mam na VFR najeto 99t km, byvalej majitel tam daval Motul 5100 premyslim jestli tam hodit ten samej nebo bych masince přilepšil Motorexem Top Speed
Nedaval jej nekdo do vfry?mam strach aby nezačala klouzat spojkapřípadně to motoru ještě nepohoršilo

Olej pro VFR 750 RC 36

11.9.2009 v 15:38 | Nahoru | #39
zůstaň u motulu 5100.. je jednoduše dostupný, více než dostatečný, spojka s ním neklouže,tak proč měnit za jiný?

1 reakcí na tento příspěvek Olej pro VFR 750 RC 36

11.9.2009 v 19:06 | Nahoru | #40
celkem by me zajimala nutnost/vyhoda pouziti oleje s JASO MA tam, kde je pozadavek pouze na API (napr. zde u VFR 750 1997 - v manualu je pozadavek pouze na 4T olej s API SF, SG). Ze jde o event. problem klouzani spojky pod vlivem nizsiho treni nekterych oleju vim, ale chtel bych znat miru tohoto efektu v pripade, ze vyrobce JASO MA nepozaduje. Jinak doporuceny interval vymeny je zde skutecne 12800 km (8000 mil) a objemy vymeny jsou: 2.9 l (vymena bez filtru), 3.1 l (vymena s filtrem), 3.8 l (rozebrani - sucha skrin)...

(reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

11.9.2009 v 19:33 | Nahoru | #41

Mara07>prackarr> Já právě ¨nevěděl, jestli není ta 5100ka moc, přemýšlel jsem i nad 500. V Bikersu vychází na nějakých 265KáČé za litr 5100, čili Tvá cena mě dost zaujala Problém je v tom, že jsem od Hradce Králové... Poslal by jsi mi to i poštou?



Jestli seš z HK, tak si zajeď do Lípy nad Orlicí k Jirmanovi a kup si tam stáčenej Igol, vyjde na cca 155litr a je to "náhrada" za Motul 5100
Sám na to jezdím už několik let.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

12.9.2009 v 23:46 | Nahoru | #42

Skalda>celkem by me zajimala nutnost/vyhoda pouziti oleje s JASO MA tam, kde je pozadavek pouze na API (napr. zde u VFR 750 1997 - v manualu je pozadavek pouze na 4T olej s API SF, SG). Ze jde o event. problem klouzani spojky pod vlivem nizsiho treni nekterych oleju vim, ale chtel bych znat miru tohoto efektu v pripade, ze vyrobce JASO MA nepozaduje. Jinak doporuceny interval vymeny je zde skutecne 12800 km (8000 mil) a objemy vymeny jsou: 2.9 l (vymena bez filtru), 3.1 l (vymena s filtrem), 3.8 l (rozebrani - sucha skrin)...



podle mě to v manuálu není, protože ta norma tenkrát ještě nebyla tolik zavedená, ale možná se pletu. A ty požadavky se také různě upravují. Kawasaki dřív udávala u GPZ/ER5 10W40 nebo 20W50 v závislosti na počasí, a těď je to cokoliv mezi 10W a 50. Další věc je, že v manuálu byl nejspíš uveden 4T Motorcycle oil, a takovej jsem bez JASO MA snad ještě neviděl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

12.9.2009 v 23:54 | Nahoru | #43
Stev> v manualu prave neni psano 4T motorcycle oil, ale pouze "4-stroke oil". To, ze tenkrat JASO MA nebylo je samozrejme pravda. Zrovna jsem si o te problematice otevrel asi 5 stranek a studuju to, tak jsem pak poslu odkazy pro pripad, ze by to jeste nekoho zajimalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

12.9.2009 v 23:59 | Nahoru | #44
Skalda> aha, to je zajímavý, takže podle manuálu by to mělo normálně fungovat i na Mogul GX FE Já teda jenom doplním, kdyby to někoho zajímalo, že tam kde daná norma JASO MA, je v tom automaticky obsaženo i API SG a výše, která já v normě JASO specifikována

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

13.9.2009 v 00:27 | Nahoru | #45

Stev>Skalda>... takže podle manuálu by to mělo normálně fungovat i na Mogul GX FE


to je prave ta otazka - Mogul GX FE ma API SL a ackoliv Sx by melo byt zpetne kompatibilni s Sy, kde x > y, tak podle toho, co si prave ctu jsou nektere aspekty souvisejici s motocykly ve kterych to neplati uplne (nove lehkobezne oleje s modifikatory treni). Zda se, ze i proto vznikly ty normy JASO. Takze starej Mogul nebo Cinol s API SF by byl mozna lepsi , kazdopadne by to s nim fungovat melo (podle doporuceni vyrobce)...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

13.9.2009 v 00:54 | Nahoru | #46
Skalda> no, doporučení výrobce platné v té době s dostupnými oleji, nevím jestli se tenkrát počítalo s lehkoběžnými oleji s modifikátory tření které by asi zapříčinily nefunčnost spojky

(reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

13.9.2009 v 01:17 | Nahoru | #47

Stev>Skalda> no, doporučení výrobce platné v té době s dostupnými oleji, nevím jestli se tenkrát počítalo s lehkoběžnými oleji s modifikátory tření které by asi zapříčinily nefunčnost spojky



Pokud vím, tak oleje pro motorky s mokrou spojkou jsou "dělané" na to aby spojka neklouzala a je jedno jestli to byl olej vyrobený před 20lety nebo dnes nebo mašina vyrobená před 20ti lety. Olej do tak staré mašiny dneska už nikdo nesežene páč dneska už by to asi nevyhovělo a možná by tak "špatný" olej už ani nedokázali vyrobit.
Kupovat do staré motorky extra spešl olej nemá žádný význam. A naopak, běžně sehnatelný olej té motorce nijak neublíží.
A co se týká rozsahu teplotní použitelnosti oleje(o kvalitě oleje to nijak nevypovídá) - 10W40 je univerzální jak na léto tak na zimu. Kdo by žil třeba v itálii by tam lil 20W50, naopak třeba v finsku byste udělali dobře s 5W40, kdo teda uvažuje jezdit za mrazu.
V našich podmínkách je prakticky jedno co tam nalejete, nějběžněji v prodeji je 10W40.

(reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

13.9.2009 v 10:11 | Nahoru | #48

bosik>Hošani když jsme u těch oleju, mam na VFR najeto 99t km, byvalej majitel tam daval Motul 5100 premyslim jestli tam hodit ten samej nebo bych masince přilepšil Motorexem Top Speed
Nedaval jej nekdo do vfry?mam strach aby nezačala klouzat spojkapřípadně to motoru ještě nepohoršilo


přečti si ještě aspon 5x to,co jsi napsal!
Sto tisíc kilometrů na motulu a ty chceš motoru "přilepšovat"??!!
Sorry,ale větší píčovinu jsi napsat nemohl!!
Motor není pes,aby jsi mu ke granulím přilepšil pečeným kuřetem,nebo šunkou!!
Motor tím "přilepšením" nezíská absolutně nic,akorát riskuješ,že ten "lepší" olej něco zkurví. (třeba spojku).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

13.9.2009 v 14:17 | Nahoru | #49

Skalda>.. Takze starej Mogul nebo Cinol s API SF by byl mozna lepsi , kazdopadne by to s nim fungovat melo (podle doporuceni vyrobce)...



Jo, ty mě bavíš Takže protože jawa před 40ti lety doporučovala M2T (jediný existující olej pro 2T) tak ho do motorky budu dávat i dnes? Ano, on by stačil.. Jenže motory vydržely 20-30tis km? Dneska s polosyntetikou ty motory vydrží 80tis bez výbrusu...

Ale ty si do VFR klidně nějaký Mogul nalij

(reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

13.9.2009 v 14:27 | Nahoru | #50
C.J.> bohuzel pindas nesmysly vytrzeny z kontextu; priste si pred reakci poradne precti to, na co reagujes, protoze jsi to evidentne neucinil!

Olej pro VFR 750 RC 36

13.9.2009 v 14:42 | Nahoru | #51
jak říkám, lej si tam co chceš

1 reakcí na tento příspěvek Olej pro VFR 750 RC 36

14.9.2009 v 04:54 | Nahoru | #52
slibil jsem nejake relevantni odkazy, tak tady jsou:
4-Stroke Oil FAQ
All About Motor Oil
Do not use car oil in bikes
JASO MA
My Opinions about Oil
Oils Well That Ends Well, Part 1
Testing Motorcycle Oil

celkem obsahly cteni (jeste s referencema)... akorat tak na 1 nedeli
ve strucnosti:
standardy JASO vznikly jako reakce na priorizaci ekonomickych/emisnich aspektu novejsich oleju (nekdy v 2. pol. 90. let) - snizil se obsah nekterych nouzovych lubrikantu (latky s fosforem a zinkem) kvuli prodlouzeni zivotnosti katalyzatoru a naopak se zvysil/pridal obsah modifikatoru treni pro dosazeni lehkobeznosti oleju pro snizeni spotreby paliva (v radu %), zejm. MoS2, ktery muze zpusobovat problemy s klouzanim spojky (v jednom z tech textu se ale jeden clovek ze svych zkusenosti vyjadruje ve smyslu, ze to spis "odhali"/projevi uz existujici problemy se spojkou). V tomto smyslu je JASO MA (ta skupina s vysokym trenim) dost podobna pozadavkum okolo API SG (novejsi maji uz modifikatory treni; mozna jeste API SH je pouzitelny, to se mi nepodarilo overit) a to je taky duvod proc dost "motocyklovych" oleju mivalo nebo jeste ma "pouze" API SF/SG (informace zejm. pro pisatele C.J.). Zkratka API jde od jiste doby cestou optimalizace pro automobily, proto JASO...

To je ale jen velmi zjednoduseny vytah; kdo ma zajem, necht si precte neco z tech odkazu. Kazdopadne z dostupnych informaci vyplyva ta zajimavost, ze v tomto kontextu neni vykonostni specifikace API zpetne kompatibilni; nicmene konkr. pro starsi VFR (

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

14.9.2009 v 09:51 | Nahoru | #53
Skalda> OK, díky, již chápu co jsi Tím chtěl říci, sry za blbé srovnání.

A co používáš za olej vlastně ty?

2 reakcí na tento příspěvek Olej pro VFR 750 RC 36

14.9.2009 v 10:17 | Nahoru | #54
Abych přispěl svou troškou do mlýna, už 6 let leju Shell Advance Ultra 4 (10-40W, polosyntetika) bez jakýchkoli problémů. Naopak, když jsem moto koupil a poptával se v servisu zda bych neměl dávat plnou syntetiku, byly obavy, aby ta plná nezačala uvolňovat případné usazeniny a neucpala tím mazací kanálky, nehledě na to, aby nezačala klouzat spojka. Jelikož ročně najedu tak 4-6tis.km, měním olej každý rok po sezoně. Na výměnu i s filtrem mi stačí rovné 3 litry, nemám při provozu absolutně žádný úbytek a jsem pořád mezi ryskami.

(reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

15.9.2009 v 03:12 | Nahoru | #55
C.J.> do Simsona jsem lil M2T, do CZ uz nevim, ale myslim ze neco lepsiho (mela oddelene mazani, Shell Advance?), do Jawy 640 jsem si oddelene mazani domontoval a lil jsem Motul 510; po prechodu ke 4T jsem pridal jednu nulu . Za dobre motocyklove oleje povazuji Mobil, Motul, Shell (vychazely slusne v ruznych testech, ale rict o nejakem oleji ze je lepsi nez jiny je dost problematicke a dost casto se o tom pouze spekuluje z poctu barev na nalepce flasky, takze se mnou uprednostnovanymi neridte). Urcite bych preferoval synteticke (nebo esterove) oleje; minimalne proto, ze nepotrebuji tolik aditiv k udrzeni viskozitniho indexu a zrovna tahle aditiva jsou nachylna na strih, coz se deje v prevodovce (mluvime o motorkach se spolecnou naplni). Ackoliv rozdily mezi syntetickymi a "polosyntetickymi" oleji se postupem casu smazava (dokonce i kdyz je na flasce napsano, ze jde o synteticky olej, muze byt mineralniho puvodu ).

Tohle vlakno jsem zacal sledovat taky proto, ze jsem pred nedavnem ziskal darem par litru oleje OMV Bixxol Premium (synth 5W40, API SM, ACEA A3, WV taky neco nejlepsiho a vubec by melo jit o dost slusnej olej) a vaham, jestli ho do VFR 750 pouzit... psal jsem i do OMV, abych zjistil jestli/jaka pouzivaji aditiva pro snizeni treni (bylo mi odpovezeno, ze molybdenova aditiva olej neobsahuje a ze ho v principu pouzit muzu; kdyz jsem druhe strane upresnil z ceho mam obavu a proc, tak uz si tak jisti nebyli a alibisticky me odkazali na jejich olej pro motocykly , coz me pochopitelne zadnou uzitnou informaci nedalo). Kdyby byl "jenom" API SF, SG event. SH tak nemam nad cim premyslet.

Prekvapilo me, ze se tu nedavno objevilo vlakno nestastnika, ktery mel pouzit automobilovy olej a zahy (~ 300 km ?) znicil spojku (alespon tak mi to vyznelo; nekde to tu bude k dohledani), ale spis bych tipoval ze tim nejakou zavadu jenom odhalil, max. prohloubil (nebo musel jet celou dobu se spojkou v kluzu a nepoznal to). Pokud clovek nema nejake "suplikove zasoby", tak samozrejme asi nema zadny vyznam lit do motorek olej "normalni" (ten, na kterem neni napsano "motocyklovy"), protoze malokdo pri provozu motorky optimalizuje naklady (navic u synth. ten rozdil neni tak velky). No, jeste si pockam, co tu kdo napise za zajimave informace k tematu ...

EDIT: koukam, ze minuly prispevek se mi nechtene orizl. Konec mel byt cca: nicmene konkr. pro starsi VFR (ostatne jako pro jakykoliv jiny stroj) je urcujici doporuceni vyrobce, ktere v tomto pripade je API SF nebo SG (a viskozita dle podminek provozu, zejm. teploty) a jestli je vyrobcem Mobil nebo Mogul je az sekundarni kriterium. "Lepsim" olejem se nic nezkazi, ale je otazka, jestli neco ziska (krome vetru v penezence pravdepodobne nic), obzvlast pokud clovek nezna vsechny aspekty, ktere jsou ve hre (jako napr. ona problematika novych oleju v soucinosti s mokrou spojkou)...

Naposledy editováno 15.09.2009 03:21:17

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

15.9.2009 v 04:03 | Nahoru | #56
Robert VFR> tenhle "problem" rychleho uvolnovani karbonovych usazenin po aplikaci lepsiho oleje (a jejich nasledne ucpavani lecceho) se tykal situace, kdy se predtim pouzival malo detergenty aditivovany (typicky mineralni) olej. A tim malo aditivovany se mysli dnes uz historicke vykonostni specifikace a tudiz i historicke stroje a jejich motory (pro orientaci rekneme treba Skoda 120 a starsi). Takovy olej ale v tvoji motorce nikdo nikdy nepouzival (snad ), protoze byl pri vyrobe tveho stroje uz hezkou radu let "obsolete" a i kdyby tak ted tam stejne lijes z hlediska obsahu techto aditiv olej podobny tomu, co se vyrabi ze syntetickeho zakladoveho.

Klidne tam nalij synteticky olej, jestli chces, zadny karbon se ti nikam neuvolni a nic neucpe (protoze tam zadny neni; kdyby byl, uvolnil by se tim, co tam lijes ted). V teto souvislosti odkazuji na nejakou dobu stary serial "Mazivářské mýty", ktery by mel byt k vygooglovani a tohle tusim, ze je jedna z veci, ktere se tam resily. Urcite jsem to ale cetl na vice mistech a jedine misto, kde byla zminka o moznem nebezpeci takove zameny jsem jsem tenkrat nasel na webu skodovkaru (skoda.panda.cz - jinak je tam taky dost zajimavosti o olejich). Bohuzel myty pretrvavaji i v doporucenich servisu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

15.9.2009 v 08:56 | Nahoru | #57
Skalda> kdysi jsem četl článek, že díky větším požadavkům na funkci oleje (vyšší otáčky, ochrana převodovky, spojka) mají moto oleje mnohem kvalitnější základ než auto, a mají mnohem víc zkvalitňujících přísad, bohužel ho nemůžu najít. Já osobně oleji moc nedám, liju tam Igol protože mi ho obchoďák přiveze kam potřebuju a vyjde mě asi na 140kč/litr, ale kdybych si nemyslel že je dobrej tak ho tam nedám

Naposledy editováno 15.09.2009 08:56:59

(reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

15.9.2009 v 10:55 | Nahoru | #58
Skalda> Díky za upřesnění. Jelikož jsem laik, dal jsem na doporučení servisu a vidím že jsem "polosyntetikou" nic nezkazil a spíš ušetřil.

(reakce na) Olej pro VFR 750 RC 36

15.9.2009 v 12:27 | Nahoru | #59
Skalda> No evidentně se v tom orientuješ lépe než 99% ostatních. Ale automobilový olej bych do moto nenalil, dva známí to udělali a oba měnili spojku (NSR 125 a XT 600). Ten co jsi dostal nalej do auta a máš to

Olej pro VFR 750 RC 36

15.9.2009 v 12:28 | Nahoru | #60
sice je pravda, že oni tam naleli to první, co jim přišlo do ruky..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3874, 3875] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116244 Dnes v 09:45 PetrL3
Uchycení sedla na Jawa ČZ typ 355 v... Jawa 175/356, Jawa 125/355 JAW4Ř 8 4.4.2024 v 08:49 Dolin
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Jawa 175 po nastartování hned chcíp... [1, 2, 3] Jawa 175/356 Raptík 63 24.2.2024 v 23:32 ondra1997
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist