globalmoto_kveten





Téma: Vyhrazený pruhy
 
9.9.2009 v 08:49
Zdar ,po Praze se nám opět vyrojily vyhrazený pruhy pro busy, kola a taxi .Zajímalo by mi,jestli máte nějaký negativní zkušenosti z jízdy v nich, pakliže je používáte.Hlavně
s policajtama.Já si je zatím nemůžu vynachválit jízda v prázdným pruhu ve špičce

(reakce na) Vyhrazený pruhy

10.9.2009 v 14:08 | Nahoru | #31

Deadman>Studentská Tak si spočti kolik stojí dospělá bez slev a přihoď si k tomu slušný příplatek (zdvojnásobení) za příměstská pásma. Když to máš do práce po silnici 15km, tak si rozmyslíš platit takovou pálku.
Počítal jsem to a ověřil v praxi. Motorka do půl litru žere 4 litry, malé auto podle hustoty zácp po městě tak 7. Nepočítej to pro karburátorovej 3-litr, tím do práce jezdí málokdo.
Taky je rozdíl jestli makáš na svém okraji Prahy nebo jedeš přes celé město, pak má socka výhodu.

No a v oblasti s velkým výskytem bezdomovců mám tu čest pracovat. Teď v létě to jde, to se válej v okolí prodejen tabáku a chlastu, ale když je kosa, tak oni v tramvajích a busech bydlí.



jezdil sem autem jen primestske pasmo na metro - horomerice - dejvicka cca 10km, k tramvajence do vnitrni prahy to je 10kc za jednu jizdu... tzn 20kc za den, auto mi jezdilo za 5litru nafty, to mi pri cene 26kc za litr dava na 20km 26kc... tzn draz nez ta mhd.. to ze sem v dejvicich parkoval kdovi kde a sel 10-15min na bus a navic cekal odpoledne co mi z auta zmizelo(nebo jestli tam auto bude) to byl pro me argument pro to prestat jezdit autem. jako me proste MHD vyhovuje, jen me serou lidi ktery se neumi chovat, treba 90procent lid pri nastupovani predbiha a rve se jak kdyby to byla posledni raketa co odlita na jejich domovskou planetu...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhrazený pruhy

10.9.2009 v 14:43 | Nahoru | #32

Deadman>Ucpat už takhle problematická místa vyhražením pruhu pro autobusy a taxiky je největší prasárna. Z drobné jedoucí kolony pak vznikne kolaps včetně zablokovaných křižovatek.
Nevidím důvod, proč by doprava autobusy měla být preferována před těmi co z nějakých důvodů volí kultivovanější způsob dopravy. Chtělo by to nějakou akcí dát najevo nevoli, a né si nechat úplně všechno líbit.



No tak to patříš bohužel k menšině - společnost ve většině právě NAOPAK PREFERUJE dopravu po městě MHD - je k tomu hodně důvodů který nebudu jmenovat - a lidem, kteří se rozhodnou jet pomocí MHD, se snaží nabídnout něco navíc, aby nalákala co nejvíc takových.

Jestli se ti jede autem hůře, je dosaženo cíle. Jestli ti vadí zavedení modrých zón v širším centru, kde je teď skoro nemožné zaparkovat - akce se zdařila.

Všechno tohle je tlak a apel na to, aby lidi přesedli do MHD. Stejně jako ty chceš nějakou akcí dát najevo nevoli, tak stejně proti tobě zase stojí druhá parta, která zase touží po tom dát najevo nevoli tobě

Jsou dva tábory - a ti, kterejch je víc, maj na své straně zákon, samosprávu obcí atd... maj víc šancí tebe donutit sednout do busu, než ty je donutit smazat bus-pruhy.

(reakce na) Vyhrazený pruhy

10.9.2009 v 14:55 | Nahoru | #33
rraol> Cíl znepříjemňovat určité části lidí život vidím jako nešťastný.

Cílem preference MHD má být zlepšení MHD a tak nabídnutí lepší alternativy k IAD (čti k autům). Pokud se určité opatření ve smyslu "naštveme uživatel aut" projeví zhoršením propustnosti ulic či křižovatek pro všechny vozidla, i pro MHD, pak je opatření špatné. Cílem ve slušné společnosti není někomu znepříjemňovat život jen z principu (rozuměj nemáme rádi auta), ale zlepšovat podmínky pro život všech obyvatel města.

Z toho plyne: Regulace parkování v centru ANO, ale stylem, kdy nevyužitá parkovací místa nabídneme neresidentům k užívání a NE stylem prázdné ulice bez aut v modrých zónách. Modré zóny mají mít za úkol umožnit přednostně parkování rezidentům a snížit nápor vozidel lidí pracujích v daném místě a dojíždějících každý den autem. Situace, kdy na poloprázdné ulici nemůže nerezident zaparkovat na omezenou dobu už nemá s rozumnou regulací dopravy nic společného, ale je to čirý politický aktivismus.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhrazený pruhy

10.9.2009 v 14:56 | Nahoru | #34
Lapat> bavime se samozrejme o obci (neznam moc vyhrazenych jizdnich pruhu mimo obec ... asi ani jeden ).

v obci na vozovce o vice jizdnich pruzich nemuzes predjizdet, protoze to neni predjizdeni .
Ale porad tady jeste mame to objizdeni, odbocovani a hlavne ty ZVLASTNI PRIPADY . Vsak ja jsem taky, kdyz mne lapli pred mostem Barikadniku, argumentoval tim, ze pred mostem budu odbocovat a tudiz do BUS pruhu muzu vjet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhrazený pruhy

10.9.2009 v 14:58 | Nahoru | #35
rraol> Ve většině západoevropských měst většina lidí používá při cěstě do práce auto a přesto je menšina nutí, aby ho nechaly doma. Potom tedy menšina nutí většinu dělat něco proti její vůli.

Praha je ve své podstatě evropský unikát. Přes 60 procent lidí používá MHD.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhrazený pruhy

10.9.2009 v 15:02 | Nahoru | #36
Medved> Vždyť já tam píšu, že v obci je to jízda v jízdních pruzích a ne předjíždění. Jak chceš použít OBJÍŽDĚNÍ? Souhlasím, že ODBOČOVÁNÍ by mohlo fungovat. Problém je, když je vyhrazený pruh přes více křižovatek a ty by jsi tedy musel zahnout do první odbočky, která třeba nikam v podstatě nevede a nijak si tak nepomůžeš (to ale není přípap před mostem Barikádníků).

Co jsou ty zvláštní okolnosti?

Vyhrazený pruhy

10.9.2009 v 15:03 | Nahoru | #37
rraol: Tím, kterých je víc, bych si nebyl jistej, když vidím ten provoz aut.
Je to jen svévole magistrátu a vezení se na vlně médií
Většina lidí nemá ráda cikány, nechce je živit ze svých daní a chce je trestat za kriminalitu. Naši zástupci ale prosazují opak a už jen za projevení názoru tě perzekuují.
Většina lidí chce aby stát dobře hospodařil a potíral korupci. Přitom státní správa naopak povíšila korupci na standart a základní prvek v plánování a zakázkách.

Další věc je rozdíl mezi demokracií a svobodou a spravedlností.
Demokracie je také to, když 2 vlci a 1 ovce hlasují, co bude k večeři. Podle toho vypadá třeba náš daňový systém. To že je něco demokratické ještě neznamená že je to správné.
Nikdo mi nemá co říkat, čím mám jezdit, čím mám svítit, jak zdravě mám žít a co si mám myslet.

(reakce na) Vyhrazený pruhy

10.9.2009 v 15:55 | Nahoru | #38

cbr765>Deadman>
Na vyhrazených pruzích nevidim nic zvláštňího a jsem rád, že jsou. Naopak ale vydim něco zvlášního na lidech, kteří si musí vozit do práce zadek autem, ikdyž to v Praze znamená zařadit se do zácpy. Znám 2 takový případy, kteří kdyby jeli metrem, tak se dopraví do práce/školy do 15 minut. Ale oni radši jedou do centra autem za několikanásobek času protože by "přece nevlezly do socky"...Bože!!! Kdyby bylo v Praze míň takovejch trotlů, tak by byla doprava mnohem lepší.



Ono spousta aut, kde sedi jeden clovek, pouzivaji ruzni remeslnici. A predstava, ze mam na zadech nalozenou krosnu cca 200kg s naradim a materialem, a cpu se nekam do tramvaje, me moc nenadchla.
A k tem pruhum: Pokud by ten pruh byl souvislej a autobusum to vyrazne pomohlo, tak prosim. Ale to co nejakej chytrolin vytvoril ted v krci, na bohdalci a jinych mistech, to je na metal za blbost. Nehlede k nesmyslne preferenci taxiku. Proc stejnou vyhodu nemaji i ostatni profese, ktere auto ke sve cinnosti potrebuji?

To same je se zavedenim modrych zon. Nikde se neresi, jak to maji delat ruzni opravari. Pravda, muzes si koupit stiraci kupon na stani v modre zone (2 hodky za 120Kc). Ale ve spouste pripadu je pak parkovani drazsi nez samotna doprava na misto. A pak lidi koukaji, kdyz jim to preuctujes. Proste zase nejakej chytrolin neco vymyslel.

(reakce na) Vyhrazený pruhy

10.9.2009 v 16:09 | Nahoru | #39

Lapat>Medved> Vždyť já tam píšu, že v obci je to jízda v jízdních pruzích a ne předjíždění. Jak chceš použít OBJÍŽDĚNÍ? Souhlasím, že ODBOČOVÁNÍ by mohlo fungovat. Problém je, když je vyhrazený pruh přes více křižovatek a ty by jsi tedy musel zahnout do první odbočky, která třeba nikam v podstatě nevede a nijak si tak nepomůžeš (to ale není přípap před mostem Barikádníků).

Co jsou ty zvláštní okolnosti?



Tak objizdeni je jasne ... objizdim stojici kolonu .

Co jsou zvlastni okolnosti, to podle mne nevi ani ten tatar, ktery to do zakona nacpal. Ale pro cloveka s fantazii se pod zvlastni okolnosti da schovat ledacos.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhrazený pruhy

10.9.2009 v 18:07 | Nahoru | #40
[Praha je ve své podstatě evropský unikát. Přes 60 procent lidí používá MHD. [/quote]

Ale ono se ti to vyplatí , jen když jezdíš metrem přes celou Prahu
Já to mám z Vršovic do Ikemu cca12km , busem s přestupem 45 min.,o víkendu ráno i hodinu! motkou 10-15 min!

--CBR 765
Ono když se vyspíš a jezdíš do školy na 8 a vejš , tak už většina ožralů ,flámistů,bezďáků a zahraničních dělníků v těch busech už není , proto ti to tam může vonět

(reakce na) Vyhrazený pruhy

10.9.2009 v 18:11 | Nahoru | #41

abcman>imho jezdit vyhrazenym pruhem je prasárna..


jejdáááááááááááááááá
a myslíš že je prasárna jet celou E55 v odstavnym?

(reakce na) Vyhrazený pruhy

10.9.2009 v 21:27 | Nahoru | #42

mili001>[Praha je ve své podstatě evropský unikát. Přes 60 procent lidí používá MHD.



Ale ono se ti to vyplatí , jen když jezdíš metrem přes celou Prahu
Já to mám z Vršovic do Ikemu cca12km , busem s přestupem 45 min.,o víkendu ráno i hodinu! ) motkou 10-15 min!
[/quote]

Já s tebou na toto téma nepolemizuji a podle mých dalších příspěvků můžeš usoudit kam se řadím. Pouze konstatuji, že již dnes víc než polovina Pražanů a návštěvníků města používá MHD a jsme v Evropě unikátem, kterým nám mnohá západoevropská města závidí. Proto také nevidím důvod k zavádění radikálních restriktivních opatření k omezení IAD, protože již dnes je náš modal split na velice dobrém poměru.

(reakce na) Vyhrazený pruhy

25.3.2010 v 21:38 | Nahoru | #43

Bludevil>cbr765> ...A krom toho, jak se budeš koukat třeba na advokáta, co k tobě do firmy přijede MHDčkem? Jako na neschopnýho loosera, to je prostě pravidlo...



Náhodou, k nám sem tam zajel právník na kole, někdy MHD a bylo to vždy vnímáno kladně. Ten člověk se totiž chová jako člověk a né jako nějakej fouňa. Bydlí v Praze, má kancl v Praze tak využívá nejrychlejší dopravy po Praze...

(reakce na) Vyhrazený pruhy

25.3.2010 v 22:24 | Nahoru | #44

assassin>tobe prijde ze kdyz treba ja rano vyrazim "solo" trilitrovym autem do centra ze je to kultivovanejsi zpusob dopravy nez MHD? zvlast kdyz s tim autem neni kde zaparkovat tak ho na varovkach mrsknu nekam na chodnik, prechod, nebo nekomu do vjezdu....



mně přijde že je moje věc jak a čím kam vyrazím. Obzvlášť když platím daně jako kráva.
A z mejch daní se dotuje MHD a cyklostezky pro různý cyklobuzny. Ani jedno narodíl od individulní dopravy (auto, moto) žádný příjmy státu nevytváří.

Vyhrazený pruhy

25.3.2010 v 22:36 | Nahoru | #45
Tak já bych také přispěl svoji troškou do mlýna.

Jezdím z Roztyl na Invalidovnu každý den do práce autem protože
1. Cesta v autě bez zácpy při 0 provozu 15min, při normálním provozu 20-25min při menší zácpě 30min při uplně brutální(stalo se mě jednou za 9 měsíců) 45min
2. Nebydlím přimo na Roztylech ale 5 minut busem od nich. Bus ráno jezdí každých 20 minut. Autem se nemusím stresovat jestli to stihnu a dobíhat na zastávku. V klidu skočím do auta a jedu kdy mě to vyjde.
3. Když jezdím na motorce tak mám čas i v nejbrutálnější zácpě 25minut normálně 15 a když spěchám tak 10

MHD mě cesta trvá včetně dojítí z a na zastávku 45minut
MHD je o trošku levnější, ale ne o moc

Lítačku nemám, než si kupovat lístek každý den 2*26*22=1144kč. Protože mám nenažrané auto tak mě žere ve městě 10 na sto. Do práce to mám 9,5km tam a zpět 19km
Takže 22*19=418km*0,10(litrů benzínu na 100km) =41,8L *30 kč = cca 1300kč takže mě to vyjde dráž když jezdím nenažraným autem ale každý den tak ušetřím alepson 40minut a to se nebavím o tom že cesta autem je komfotnější. Když jezdím na motorce což je většina roku, tak mám náklady na benzín poloviční, takže už ani cena u MHD nemůže konkurovat

K jízde na tramvajovém pasu bych dodal jen toliko totoť: 200kč pokuta za jízdu na tramvajovém pásu od PČR kteří stály v zácpe kterou jsem bral po tom tramvajovém pásu.

K jízdě ve vyhrazeném pruhu pro BUS, Taxi a Dvoukolová vozidla. Nemám s tím problém na zemi je nakreslená nějaká slabá motorka, ale je to piktogram tak co nikdy žádný problém.

A na dálnici při zácpě jedině pomalu v odstavném

EDIT: Když jsem bydlel na andělu tak jsem jezdil skoro všude MHD. A když jsem neměl motorku tak jsem taky jezdil MHD. Takže Pražskou MHD mám naježděno spoustu let a docela mě to stačilo.

Naposledy editováno 25.03.2010 22:42:08

Vyhrazený pruhy

25.3.2010 v 22:40 | Nahoru | #46
Tedy prazska MHD je k nezaplavceni, bych vam pral zazit tu v Pekingu, Bangkoku, Buenos Aires a abych se tu neohanel jen tou exotikou, tak ta parizska, taky nestoji za mnoho..., betsina "blbu" tady ani nevi co vlastne v Praze maji, a misto toho jeste drzkujou. Fajn, jezdete autem, a uzijte si to...
Jet na motorce vyhrazenym pruhem vetsinou neni problem, je to o tom na jakyho blba narazis, osatne uz davno se mela uzakonit treba volnost jizd motocyklu mezi vozidly v pruzich, tak jak je to treba v te Parizi, nedavno jsem tam od policajta(na motorce) dostal takovej pojeb za to ze se nedrzim u strany, ze.....

1 reakcí na tento příspěvek Vyhrazený pruhy

25.3.2010 v 22:41 | Nahoru | #47
Ostatne, kecy o "mastnych tycich" a "sockach" od lidi ktery maji motorky a auta ne leasing (rozumej pujcky) me fakt dostavaj

(reakce na) Vyhrazený pruhy

28.4.2010 v 12:24 | Nahoru | #48
JESE> mě zase dostává ta tvoje čeština
Tvůj přísvěvek nikomu nic nedal , jen ukázal na tvoji blbost a omezenost , příště už sem raději nelez !

Vyhrazený pruhy

28.4.2010 v 12:34 | Nahoru | #49
Tak já musím říct že co udělali pruh pro busy MHD v ulici co jezdim, je doprava MHDéčkem mnohem rychlejší, možná by to mohli vymezit časově, třeba pro dopravní špičky.... Jinak v Letňanech je pruh pro cyklisty a když si představim že by tam vlítla motorka, tak chudák cyklista...

(reakce na) Vyhrazený pruhy

28.4.2010 v 12:48 | Nahoru | #50

Deadman>Ucpat už takhle problematická místa vyhražením pruhu pro autobusy a taxiky je největší prasárna. Z drobné jedoucí kolony pak vznikne kolaps včetně zablokovaných křižovatek.
Nevidím důvod, proč by doprava autobusy měla být preferována před těmi co z nějakých důvodů volí kultivovanější způsob dopravy. Chtělo by to nějakou akcí dát najevo nevoli, a né si nechat úplně všechno líbit.



Mně to dost pomohlo, jezdím ráno autobusem a zkrátila se mi cesta o 15 min, nevidím důvod proč by se měly preferovat auta před hromadnou přepravou.

1 reakcí na tento příspěvek Vyhrazený pruhy

11.11.2022 v 10:30 | Nahoru | #51
Nebudu zakládat nové téma ale oživým toto staré. Vypadáto, že bysme v Praze mohli jezdit bus pruhem legálně.
https://zdopravy.cz/...ry-a-motorky-125688/

Píšu si s Adamem Scheinherrem, aktuální info:

"za samosprávu jsme vše připravili a nyní běží správní řízení na silničním správním úřadě. Bohužel přišly připomínky městských částí, ale věřím, že do jara by mohlo být vše připraveno."

Nedávno jsem si v Anglii vyfotil tuto krásnou značku:

(reakce na) Vyhrazený pruhy

11.11.2022 v 10:38 | Nahoru | #52
pbul> Pošli mu dickpic s komentářem "mobil je zdrcadlo"

Vyhrazený pruhy

2.1.2023 v 17:25 | Nahoru | #53
pecka!

https://zpravy.aktua...1ed8c6f0cc47ab5f122/

"Povolením motocyklů v buspruzích dojde nejen ke zvýšení bezpečnosti motorkářů, ale také k jejich zvýhodnění. To má pro město přínos, protože motorky zabírají mnohem méně veřejného prostoru při parkování než automobily," uvedl Scheinherr. Opatření je nyní vyvěšeno na úřední desce a vedení města čeká, až nabude právní moci. Podle náměstka se tak stane v lednu a následně bude během jara postupně měněno dopravní značení, čímž začne změna platit.

2 reakcí na tento příspěvek Vyhrazený pruhy

2.1.2023 v 18:59 | Nahoru | #54
Koukám, že taxi má vyhrazené pruhy i v Anglii. Osobně mě to docela sere, protože taxi je normální soukromé podnikání a nevidím důvod, proč by mělo být proti čemukoliv jinému zvýhodněno. U IZS a MHD to je něco jiného, ale taxi mě štve roky....

(reakce na) Vyhrazený pruhy

2.1.2023 v 20:37 | Nahoru | #55
truk> no tak si kup zlaté křídlo a provozuj MOTOtaxi, jak to mají v Paříži

Vyhrazený pruhy

2.1.2023 v 23:44 | Nahoru | #56
Na motorce jsou mi takové věci jedno. To neřeším. Ale když musím autem, tak jo, a taxikařit kvůli tomu nehodlám...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhrazený pruhy

3.1.2023 v 11:49 | Nahoru | #57

truk píše: Koukám, že taxi má vyhrazené pruhy i v Anglii. Osobně mě to docela sere, protože taxi je normální soukromé podnikání a nevidím důvod, proč by mělo být proti čemukoliv jinému zvýhodněno. U IZS a MHD to je něco jiného, ale taxi mě štve roky....



Vyhrazené pruhy jsou zvýhodněním pro taxikáře, ale hlavně jsou zvýhodněním pro jejich pasažéry, kteří si raději připlatí, než aby jeli sockou. Takže za mě OK.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhrazený pruhy

3.1.2023 v 22:22 | Nahoru | #58
FJRPEPA> Prima- zákazníci si připlatí soukromému taxikáři a tedy pomáhají jeho byznysu. Jako živnostníkovi by se mi líbilo, kdyby mi někdo v mém podnikání takto pomáhal. Za mě: IZS a MHD OK, TAXI NOK.

1 reakcí na tento příspěvek Vyhrazený pruhy

4.1.2023 v 06:23 | Nahoru | #59
V Kanadě mají zase vyhrazený pruh pro Ty co jedou s obsazeným autem, pokud jedeš sám, tak musíš do kolony.

(reakce na) Vyhrazený pruhy

4.1.2023 v 08:59 | Nahoru | #60

truk píše: FJRPEPA> Prima- zákazníci si připlatí soukromému taxikáři a tedy pomáhají jeho byznysu. Jako živnostníkovi by se mi líbilo, kdyby mi někdo v mém podnikání takto pomáhal. Za mě: IZS a MHD OK, TAXI NOK.


Ta myšlenka vznikla tak, že tágo doveze člověka tam, kde ten člověk potřebuje, a zmizí (veze zas někoho jiného někam jinam). Kdežto když jedeš do města vlastním autem, tak to auto pak někde stojí a překáží, musí se kvůli tomu stavět patrové garáže nebo vyasfaltovávat plochy pro parkování, kde by jinak třeba mohl být park. Takže povolením jízdy taxi ve vyhrazených pruzích se magistráty snaží motivovat lidi, aby nechali svá auta doma a jeli radši tágem (aspoň ti, co si to můžou dovolit).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist