globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ložisko v kyvné vidlici.
5.9.2009 v 12:40
Pri zbezne kontrole jsem zjistil, ze kdyz dam moto na hlavni stojan a zkousim tahat za kyvku ze strany na stranu, tak tam neco trochu cvaka. Pri podrobnejsim zkoumani, prikladanim prstu na vsechny spoje kyvky za soucasneho lomcovani, jsem odhalil malou vuli v lozisku kyvne vidlice na leve strane (prava strana je bez vule).

Chci se proto zeptat zda se mam snazit co nejdrive vymenit lozisko a nebo to muzu nechat byt, dokud se to neprojevi vic, protoze ted se mi to za jizdy nijak neprojevuje a prisel jsem na to vicemene nahodou.Abych tim neco nezmaril, ale pokud jsem dobre videl, tak to vypada, ze je tam jehlove lozisko s vnejsim krouzkem, takze maximalne by to, krom toho loziska, asi mohla odnest osa kyvky, pokud uz teda neni kaput...

Pripadne jak moc je slozita vymena a jestli nekdo nevi rozmer loziska, abych to kdyztak nemusel kupovat primo v Honde.

Navic mi prijde, ze je to docela brzo, na takovouhle zavadu, motorka nema ani 35 tis. km (Je to TA650, r.v. 2002)

Ložisko v kyvné vidlici.

5.9.2009 v 14:45 | Nahoru | #1
ahoj,Já jsem měl ten samý problém,motorka se začínala v zatáčkách víc a víc vlnit a pak se mi začala sjíždět guma - na bokách běhounu se vyjely plochy a nakonec jsem to nemohl udržet v zatáčkách.Tak jsem vyměnil ložiska v kyvce,gumy a je vše OK.Tak myslím,že bys výměnu ložisek neměl odkládat.

1 reakcí na tento příspěvek Ložisko v kyvné vidlici.

5.9.2009 v 15:36 | Nahoru | #2
jako něco podobného...

cituji z jiného tématu:

"mám boční vůli na kyvce, u zadní osy kola to dělá cca 3mm - nerepasoval někdo kyvku? jinak pravá strana uložení je téměř OK, levá (tam kde je řetěz)tam už vzniklá vůle je... (kdybych nepřezouval gumy ani bych si toho nevšiml )

[img] a asi kouknu na Pandoru, byl jsem tam snad jednou a zdálo se mi to moc chaotický, tak už jsem tam víckrát nepřišel ...

dle obrázku si myslím že to má jehlová ložiska (např. 20) , které asi se odvalují po těch trubičkách (např. 10) - jako bez rozebrání soudím, že by mohla být ochozená ta trubička a ložiska OK(nepatrná deformace)..."

a co jsem s tím udělal? no nechtěl jsem nic, ale zkusil jsem jen povolit matici (19), očistil jsem jí, lehce mázl olejem a pořádně dotáhl a vůle? někam se vypařila - tak to zkus

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.

5.9.2009 v 22:38 | Nahoru | #3
SiSpo> No tak já tam vůli 3 mm rozhodně nemám, okem je to nepostřehnutelné, pouze je slyšet cvakání a po přiložení prstu do místa uložení kyvky (mezi kyvkou a rámem) na levé straně, je to trochu cítil, určitě to nemůže být větší jak 0,5 mm.

Jinak podle toho co jsem zkoumal, tak dle Haynese je tam docela divný systém. Na pravé straně jsou dvě klasický kuličkový ložiska (s vnitřním i vnějším kroužkem) - poz.30 a na levé je pouze jedno jehlové (poz.20) s vnějším kroužkem a to by mělo chodit v té trubičce 10. Opravdu nechápu, proč je to na každé straně jinak.

Každopádně na jízdu to zatím rozhodně nemá vliv, ale vyměnit to asi časem bude chtít. Zda bude kaput i ta trubička zjistím až po rozdělání přeměřením. Dotahovat jsem to zkoušel, už je to fakt na fest, nicméně ještě můžu zkusit tu matici vyšroubovat a očistit, za to nic nedám.

Akorát bych potřeboval zjistit rozměr toho ložiska, pokud by byl typovej, je zbytečný to kupovat přímo v Hondě za několikanásobek ceny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.

6.9.2009 v 00:43 | Nahoru | #4
Gembi> jelikož mi vůle zmizela, mám vzato, že např. trubička (10) nebyla dostatečně stáhlá a proto to mělo vakl (doufám, že to tak je, dnes bych na to mohl juknout zda to není zas stejný a nemelu blbosti )... Taky jsem to v místě uložení neviděl na víc jak 0,8mm, ale na konci kyvky už to dělalo slušný vychýlení...

Podle mě to mohli taky udělat stejně a proč je na jedné straně kuličkový a na druhé jehlové mě napadá jediný, strana na níž je veden řetěz by měla být více rázově namáhána.

Matici jsem povolil z důvodu:
- má ty samojistící břity a i povolit ze "zařízlé" polohy dalo fušku
- chtěl jsem se podívat zda není už na konci závitu
- a když už jsem jí měl v ruce, stříkl ji silikonovým olejem - stranu co se stahuje a bude se opírat o odlitek stupaček, jako asi zbytečnost, tak ale mohlo mi to usnadnit utáhnutí vlivem snížení tření

Rozměry netuším :\ , ale zítra (teda dnes ) na to juknu, pač jsem s tím najel 500km a netuším zda se ta vůle objevila či to doopravdy u mě pomohlo ...

stav km 54000km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.

6.9.2009 v 13:59 | Nahoru | #5
SiSpo> Díky za radu, s tím dotažením to zkusím a když to nepomůže, tak budu sledovat jak se to vyvíjí a na začátku příští sezóny to kdyžtak zkusím vyměnit. Mě přijde, že ani na konci kyvky ta vůle není nijak znatelná. Ale pokud se tam dostal nějaký bordel, tak to ložisko asi může být v háji i při takhle malém počtu km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.

6.9.2009 v 20:12 | Nahoru | #6
Gembi> ok, mě to stále drží

taková maznička by se na odplavení nečistot / promazání hodila

(reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.

6.9.2009 v 22:06 | Nahoru | #7
SiSpo> Tak to zkusím, ale až příští víkend, dřív se na to nedostanu, třeba budu mít taky štěstí. S tou maznicí souhlasím, myslím že Alp 600 jí tam dokonce má. Já osobně jsem si jí třeba dodělával na auto (Citroen Saxo), kde je zadní náprava řešena taky na jehlách a když se tam časem dostane bordel, tak je ta náprava celá na repasi za 8000. Troufám si říct, že ani tady by to nemusel být problém vyvrtat díru, zhotovit závit a dát mazničku...

Ložisko v kyvné vidlici.

12.9.2009 v 19:10 | Nahoru | #8
Tak jsem zkusil vyšroubovat matku, očistil jí, máznul vazelínou a pořádně dotáhl, ale vůle je tam pořád, možná se to nepatrně zlepšilo. Takže až se trochu víc ochladí a nebude mě to tolik lákat jezdit, tak to rozdělám a uvidím

1 reakcí na tento příspěvek Ložisko v kyvné vidlici.

23.10.2009 v 14:26 | Nahoru | #9
Kdyby to někoho zajímalo, tak jsem to už rozdělal a trubička je OK, respektive v místě styku ložiska a trubičky je povrch na několika místech ohlazený a rozdíl dělá na průměru oproti části bez ložiska pouhých 0,005mm (měřeno mikrometrem). Takže jsem objednal ložisko (350 Kč). I gufera jsou OK, vevnitř jen čistá vazelína bez nečistot, tak mě docela překvapilo to opotřebení ložiska...

Myslíte, že ten čep můžu dát zpátky na nové ložisko, tak jak byl, nebo ho mám pro jistotu otočit i když je tam rozdíl jen 0,005mm? Ložisko bylo totiž nainstalováno ke straně, takže otočením čepu bych dosáhl, že bude ložisko chodit po nové ploše. Ale když ho neotočím, tak mi dýl vydrží a můžu ho otočit až při přístí výměně ložiska

Jinak jsem zjisti i vůly v přepákování ve spojení kyvka - přepákování. Ale tam to zatím řešit nebudu, protože opět jsou ložiska bez zjevných známek poškození a cena za jedno je 700 Kč (jsou tam dvě za sebou). Jsou nějaká speciální, nemají žádnou klec, jehliček je tam tolik, že vyplňují celý vnitřní kroužek. Navíc mě nenapadá čemu by tam ta vůle vadila kromě toho, kdybych s motorkou někde skákal, což nedělám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.

23.10.2009 v 15:08 | Nahoru | #10
Gembi> v přepákování má dost krosek vůli - to bych neřešil i kdyby jsi s tím skákal

a to ložisko na straně větve řetězu je normalizované? mě by zajímalo kde se dá sehnat za 350,-kč

případně zda nestačí jen otočit trubku oproti stávajícímu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.

23.10.2009 v 17:27 | Nahoru | #11
SiSpo> Trubku otočit nestačí, to jsem zkoušel jako první věc. Kdyby byla vydřená o těch několik desetin, co byla ta vůle, tak by tam musel být vrub znatelný pouhým okem. Takhle je ta část kde chodilo ložisko pouze vyleštěná, opotřebení je 0,005 mm na průměru, takže myslím, že jí tam můžu vrátit i bez otočení. Furt se nemůžu rozhodnout, zda jí pro jistotu otočit,nebo ne

Jinak to ložisko normalizované není (jak jinak ) a za těch 350 Kč je přímo od Hondy. Ale gufera jsem nová nekupoval, nic jim nebylo a nové stojí jedno 150 Kč. Někdy ty ceny fakt nechápu, jak můžou mít gufero za 150, když ložisko stojí 350... Stejně jsem ale musel koupit dvě do přepákování, měly rozpadlej vnější břit. Navíc to jsou spíš jen takový prachovky, nemá to ani pružinku a rozměry samozřejmě atypické.
[img]

Naposledy editováno 23.10.2009 17:50:51

(reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.

23.10.2009 v 18:00 | Nahoru | #12
Gembi> perfektní a náhodou obrázek ložiška by nebyl, mě by zajímalo kolik je tam jehliček a jak to celé vůbec vypadá - samotný jehly by se měli nechat sehnat ve speciálním obchodě, už jsem o něm slyšel někde u mě v okolí...

Ložisko v kyvné vidlici.

23.10.2009 v 22:23 | Nahoru | #13
SiSpo> Tady je obrázek nového ložiska, ta klec je plastová a rozhodně z ní ty jehličky nejdou vyndat, leda tak násilím, ale myslím, že při té ceně to nemá cenu řešit. U těch ložisek v přepákování ta klec chybí a je jedna jehlička vedle druhé, na obou koncích mají jehly menší průměr a jsou zapertlovány za plechový vnější kroužek, tak aby nevypadly, takže výměna asi taky nemožná.

Co si myslíš o tom čepu, já myslím, že je v pořádku, že to je v podstatě jen "zaběhnutý".

[img]
[img]

1 reakcí na tento příspěvek Ložisko v kyvné vidlici.

22.12.2010 v 02:10 | Nahoru | #14
Ahoj, tak co oprava - po roce dobrý? A tipuji, že jsi dal trubičku tak jak tam byl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.

22.12.2010 v 08:12 | Nahoru | #15
v.voCas.s> Ahoj, zdá se že je to bez problémů, jen bych dodal, že menší vůle tam je i po výměně ložiska (čep jsem pro lepší pocit otočil), ale ta se vymezí po zahřátí motoru a tím i kyvky. Nejspíš je to tak záměrně, kdyby bylo ložisko nafest už za studena, mohlo by se po zahřátí zadírat. Takže dost možná to byla vcelku zbytečná oprava, ale zase to nestálo tolik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.

25.12.2010 v 00:29 | Nahoru | #16
Gembi> Tak kyvka dole. Trubička má v mém případě cca rozdíl 0,01 mm. Ale zarazilo mě umístění jehličkového ložiska blíže k ose motocyklu, taky jsi to tak měl (viz. obr)? Možná by se vešli i dvě ložiska vedle sebe. Jinak podle mě by bylo namáháno menší silou pokud by bylo umístěno z vnější strany.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.

27.12.2010 v 23:16 | Nahoru | #17
v.voCas.s> To už si bohužel přesně nepamatuju, ale řekl bych že to asi taky tak bylo. Ložiska by se tam 2 vešla, zkoušel jsem to měřit, ale nakonec jsem koupil jen jedno ložisko a prostě ho vyměnil. Ani jsem neměnil ty prachovky, když jim nic nebylo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.

5.1.2011 v 22:05 | Nahoru | #18
Gembi> Hotovo. Nakonec mám ty jehlový ložiska v kyvce 2 (nový a i to starý), rovnou vyměněny i ty klasický kuličkový z pravé strany. Prachovky taky OK.

Taky jsem měl dva těsnící kroužky v přepákování tlumení chycený (vždy 1 břit poškozený). Podle mě úplně ty samý co jsi měnil i ty, mi to přišlo jako když je skřípli při montáži ve fabrice, ten břit byl zahnut dovnitř, nejspíš to má více Alpů takto oddělaný.

"kost přepákování"

Dle prodejky z Hondy
Nomenklatura: 91262KV3831
Název materiálu: těsnění 17x24x5 (atyp!)
Cena 1ks: 128,4 Kč

"ložiska kyvky"

Dle prodejky z Hondy
Nomenklatura: 91071MT7003
Název materiálu: ložisko jehlové 25x33x30 (atyp!)
Cena 1ks: 357,6 Kč
Možná náhrada: LOŽISKO K 25X33X20 SKF (ovšem šíře 20, tudíž dát např. 3 vedle sebe)
Cena náhrady 1ks: 172 Kč

a Kuličkový ložisko je klasický normovaný: 6003 17x35x10

Ceny uvedeny s DPH.

Naposledy editováno 05.01.2011 22:17:41

(reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.

11.1.2011 v 16:07 | Nahoru | #19
v.voCas.s> Tak já se na ty ložiska na pravé straně vykašlal, protože jsem opravdu nezjistil žádnou vůly a nevím zda bych koupil v druhovýrobě stejně kvalitní. Tak jsem pouze vyšťoural starou vazelínu kam jsem dosáhl a naplnil jsem to čerstvou, tak se mi to snad nevysype, to bych nadával, že jsem to nevyměnil taky Nevím jak tobě, ale mě na celé té práci přišlo nejhorší to všechno pořádně očistit (svinstva od řetězu tam bylo požehnaně) a přitom dávat pozor aby se nějaký to svinstvo nedostalo do ložiska.

Naposledy editováno 11.01.2011 16:09:16
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist