Chci se proto zeptat zda se mam snazit co nejdrive vymenit lozisko a nebo to muzu nechat byt, dokud se to neprojevi vic, protoze ted se mi to za jizdy nijak neprojevuje a prisel jsem na to vicemene nahodou.Abych tim neco nezmaril, ale pokud jsem dobre videl, tak to vypada, ze je tam jehlove lozisko s vnejsim krouzkem, takze maximalne by to, krom toho loziska, asi mohla odnest osa kyvky, pokud uz teda neni kaput...
Pripadne jak moc je slozita vymena a jestli nekdo nevi rozmer loziska, abych to kdyztak nemusel kupovat primo v Honde.
Navic mi prijde, ze je to docela brzo, na takovouhle zavadu, motorka nema ani 35 tis. km (Je to TA650, r.v. 2002)
1 reakcí na tento příspěvek Ložisko v kyvné vidlici.
cituji z jiného tématu:
"mám boční vůli na kyvce, u zadní osy kola to dělá cca 3mm - nerepasoval někdo kyvku? jinak pravá strana uložení je téměř OK, levá (tam kde je řetěz)tam už vzniklá vůle je... (kdybych nepřezouval gumy ani bych si toho nevšiml )
[img] a asi kouknu na Pandoru, byl jsem tam snad jednou a zdálo se mi to moc chaotický, tak už jsem tam víckrát nepřišel ...
dle obrázku si myslím že to má jehlová ložiska (např. 20) , které asi se odvalují po těch trubičkách (např. 10) - jako bez rozebrání soudím, že by mohla být ochozená ta trubička a ložiska OK(nepatrná deformace)..."
a co jsem s tím udělal? no nechtěl jsem nic, ale zkusil jsem jen povolit matici (19), očistil jsem jí, lehce mázl olejem a pořádně dotáhl a vůle? někam se vypařila - tak to zkus
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.
Jinak podle toho co jsem zkoumal, tak dle Haynese je tam docela divný systém. Na pravé straně jsou dvě klasický kuličkový ložiska (s vnitřním i vnějším kroužkem) - poz.30 a na levé je pouze jedno jehlové (poz.20) s vnějším kroužkem a to by mělo chodit v té trubičce 10. Opravdu nechápu, proč je to na každé straně jinak.
Každopádně na jízdu to zatím rozhodně nemá vliv, ale vyměnit to asi časem bude chtít. Zda bude kaput i ta trubička zjistím až po rozdělání přeměřením. Dotahovat jsem to zkoušel, už je to fakt na fest, nicméně ještě můžu zkusit tu matici vyšroubovat a očistit, za to nic nedám.
Akorát bych potřeboval zjistit rozměr toho ložiska, pokud by byl typovej, je zbytečný to kupovat přímo v Hondě za několikanásobek ceny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.
Podle mě to mohli taky udělat stejně a proč je na jedné straně kuličkový a na druhé jehlové mě napadá jediný, strana na níž je veden řetěz by měla být více rázově namáhána.
Matici jsem povolil z důvodu:
- má ty samojistící břity a i povolit ze "zařízlé" polohy dalo fušku
- chtěl jsem se podívat zda není už na konci závitu
- a když už jsem jí měl v ruce, stříkl ji silikonovým olejem - stranu co se stahuje a bude se opírat o odlitek stupaček, jako asi zbytečnost, tak ale mohlo mi to usnadnit utáhnutí vlivem snížení tření
Rozměry netuším :\ , ale zítra (teda dnes ) na to juknu, pač jsem s tím najel 500km a netuším zda se ta vůle objevila či to doopravdy u mě pomohlo ...
stav km 54000km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.
taková maznička by se na odplavení nečistot / promazání hodila
1 reakcí na tento příspěvek Ložisko v kyvné vidlici.
Myslíte, že ten čep můžu dát zpátky na nové ložisko, tak jak byl, nebo ho mám pro jistotu otočit i když je tam rozdíl jen 0,005mm? Ložisko bylo totiž nainstalováno ke straně, takže otočením čepu bych dosáhl, že bude ložisko chodit po nové ploše. Ale když ho neotočím, tak mi dýl vydrží a můžu ho otočit až při přístí výměně ložiska
Jinak jsem zjisti i vůly v přepákování ve spojení kyvka - přepákování. Ale tam to zatím řešit nebudu, protože opět jsou ložiska bez zjevných známek poškození a cena za jedno je 700 Kč (jsou tam dvě za sebou). Jsou nějaká speciální, nemají žádnou klec, jehliček je tam tolik, že vyplňují celý vnitřní kroužek. Navíc mě nenapadá čemu by tam ta vůle vadila kromě toho, kdybych s motorkou někde skákal, což nedělám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.
a to ložisko na straně větve řetězu je normalizované? mě by zajímalo kde se dá sehnat za 350,-kč
případně zda nestačí jen otočit trubku oproti stávajícímu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.
Jinak to ložisko normalizované není (jak jinak ) a za těch 350 Kč je přímo od Hondy. Ale gufera jsem nová nekupoval, nic jim nebylo a nové stojí jedno 150 Kč. Někdy ty ceny fakt nechápu, jak můžou mít gufero za 150, když ložisko stojí 350... Stejně jsem ale musel koupit dvě do přepákování, měly rozpadlej vnější břit. Navíc to jsou spíš jen takový prachovky, nemá to ani pružinku a rozměry samozřejmě atypické.
[img]
Naposledy editováno 23.10.2009 17:50:51
Co si myslíš o tom čepu, já myslím, že je v pořádku, že to je v podstatě jen "zaběhnutý".
[img]
[img]
1 reakcí na tento příspěvek Ložisko v kyvné vidlici.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.
Taky jsem měl dva těsnící kroužky v přepákování tlumení chycený (vždy 1 břit poškozený). Podle mě úplně ty samý co jsi měnil i ty, mi to přišlo jako když je skřípli při montáži ve fabrice, ten břit byl zahnut dovnitř, nejspíš to má více Alpů takto oddělaný.
"kost přepákování"
Dle prodejky z Hondy
Nomenklatura: 91262KV3831
Název materiálu: těsnění 17x24x5 (atyp!)
Cena 1ks: 128,4 Kč
"ložiska kyvky"
Dle prodejky z Hondy
Nomenklatura: 91071MT7003
Název materiálu: ložisko jehlové 25x33x30 (atyp!)
Cena 1ks: 357,6 Kč
Možná náhrada: LOŽISKO K 25X33X20 SKF (ovšem šíře 20, tudíž dát např. 3 vedle sebe)
Cena náhrady 1ks: 172 Kč
a Kuličkový ložisko je klasický normovaný: 6003 17x35x10
Ceny uvedeny s DPH.
Naposledy editováno 05.01.2011 22:17:41
Naposledy editováno 11.01.2011 16:09:16
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp | Enamtide | 14 | 25.4.2024 v 20:06 H0racio |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 0 | 16.2.2024 v 18:21 Kongošt |
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 9 | 26.1.2024 v 23:46 HANZTE |
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp | Glaucous | 3 | 18.1.2024 v 16:24 kokoška. |