paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Ložisko v kyvné vidlici.
5.9.2009 v 12:40
Pri zbezne kontrole jsem zjistil, ze kdyz dam moto na hlavni stojan a zkousim tahat za kyvku ze strany na stranu, tak tam neco trochu cvaka. Pri podrobnejsim zkoumani, prikladanim prstu na vsechny spoje kyvky za soucasneho lomcovani, jsem odhalil malou vuli v lozisku kyvne vidlice na leve strane (prava strana je bez vule).

Chci se proto zeptat zda se mam snazit co nejdrive vymenit lozisko a nebo to muzu nechat byt, dokud se to neprojevi vic, protoze ted se mi to za jizdy nijak neprojevuje a prisel jsem na to vicemene nahodou.Abych tim neco nezmaril, ale pokud jsem dobre videl, tak to vypada, ze je tam jehlove lozisko s vnejsim krouzkem, takze maximalne by to, krom toho loziska, asi mohla odnest osa kyvky, pokud uz teda neni kaput...

Pripadne jak moc je slozita vymena a jestli nekdo nevi rozmer loziska, abych to kdyztak nemusel kupovat primo v Honde.

Navic mi prijde, ze je to docela brzo, na takovouhle zavadu, motorka nema ani 35 tis. km (Je to TA650, r.v. 2002)

1 reakcí na tento příspěvek Ložisko v kyvné vidlici.

23.10.2009 v 14:26 | Nahoru | #1
Kdyby to někoho zajímalo, tak jsem to už rozdělal a trubička je OK, respektive v místě styku ložiska a trubičky je povrch na několika místech ohlazený a rozdíl dělá na průměru oproti části bez ložiska pouhých 0,005mm (měřeno mikrometrem). Takže jsem objednal ložisko (350 Kč). I gufera jsou OK, vevnitř jen čistá vazelína bez nečistot, tak mě docela překvapilo to opotřebení ložiska...

Myslíte, že ten čep můžu dát zpátky na nové ložisko, tak jak byl, nebo ho mám pro jistotu otočit i když je tam rozdíl jen 0,005mm? Ložisko bylo totiž nainstalováno ke straně, takže otočením čepu bych dosáhl, že bude ložisko chodit po nové ploše. Ale když ho neotočím, tak mi dýl vydrží a můžu ho otočit až při přístí výměně ložiska

Jinak jsem zjisti i vůly v přepákování ve spojení kyvka - přepákování. Ale tam to zatím řešit nebudu, protože opět jsou ložiska bez zjevných známek poškození a cena za jedno je 700 Kč (jsou tam dvě za sebou). Jsou nějaká speciální, nemají žádnou klec, jehliček je tam tolik, že vyplňují celý vnitřní kroužek. Navíc mě nenapadá čemu by tam ta vůle vadila kromě toho, kdybych s motorkou někde skákal, což nedělám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.

23.10.2009 v 15:08 | Nahoru | #2
Gembi> v přepákování má dost krosek vůli - to bych neřešil i kdyby jsi s tím skákal

a to ložisko na straně větve řetězu je normalizované? mě by zajímalo kde se dá sehnat za 350,-kč

případně zda nestačí jen otočit trubku oproti stávajícímu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist