paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Ložisko v kyvné vidlici.
5.9.2009 v 12:40
Pri zbezne kontrole jsem zjistil, ze kdyz dam moto na hlavni stojan a zkousim tahat za kyvku ze strany na stranu, tak tam neco trochu cvaka. Pri podrobnejsim zkoumani, prikladanim prstu na vsechny spoje kyvky za soucasneho lomcovani, jsem odhalil malou vuli v lozisku kyvne vidlice na leve strane (prava strana je bez vule).

Chci se proto zeptat zda se mam snazit co nejdrive vymenit lozisko a nebo to muzu nechat byt, dokud se to neprojevi vic, protoze ted se mi to za jizdy nijak neprojevuje a prisel jsem na to vicemene nahodou.Abych tim neco nezmaril, ale pokud jsem dobre videl, tak to vypada, ze je tam jehlove lozisko s vnejsim krouzkem, takze maximalne by to, krom toho loziska, asi mohla odnest osa kyvky, pokud uz teda neni kaput...

Pripadne jak moc je slozita vymena a jestli nekdo nevi rozmer loziska, abych to kdyztak nemusel kupovat primo v Honde.

Navic mi prijde, ze je to docela brzo, na takovouhle zavadu, motorka nema ani 35 tis. km (Je to TA650, r.v. 2002)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.

5.9.2009 v 22:38 | Nahoru | #1
SiSpo> No tak já tam vůli 3 mm rozhodně nemám, okem je to nepostřehnutelné, pouze je slyšet cvakání a po přiložení prstu do místa uložení kyvky (mezi kyvkou a rámem) na levé straně, je to trochu cítil, určitě to nemůže být větší jak 0,5 mm.

Jinak podle toho co jsem zkoumal, tak dle Haynese je tam docela divný systém. Na pravé straně jsou dvě klasický kuličkový ložiska (s vnitřním i vnějším kroužkem) - poz.30 a na levé je pouze jedno jehlové (poz.20) s vnějším kroužkem a to by mělo chodit v té trubičce 10. Opravdu nechápu, proč je to na každé straně jinak.

Každopádně na jízdu to zatím rozhodně nemá vliv, ale vyměnit to asi časem bude chtít. Zda bude kaput i ta trubička zjistím až po rozdělání přeměřením. Dotahovat jsem to zkoušel, už je to fakt na fest, nicméně ještě můžu zkusit tu matici vyšroubovat a očistit, za to nic nedám.

Akorát bych potřeboval zjistit rozměr toho ložiska, pokud by byl typovej, je zbytečný to kupovat přímo v Hondě za několikanásobek ceny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ložisko v kyvné vidlici.

6.9.2009 v 00:43 | Nahoru | #2
Gembi> jelikož mi vůle zmizela, mám vzato, že např. trubička (10) nebyla dostatečně stáhlá a proto to mělo vakl (doufám, že to tak je, dnes bych na to mohl juknout zda to není zas stejný a nemelu blbosti )... Taky jsem to v místě uložení neviděl na víc jak 0,8mm, ale na konci kyvky už to dělalo slušný vychýlení...

Podle mě to mohli taky udělat stejně a proč je na jedné straně kuličkový a na druhé jehlové mě napadá jediný, strana na níž je veden řetěz by měla být více rázově namáhána.

Matici jsem povolil z důvodu:
- má ty samojistící břity a i povolit ze "zařízlé" polohy dalo fušku
- chtěl jsem se podívat zda není už na konci závitu
- a když už jsem jí měl v ruce, stříkl ji silikonovým olejem - stranu co se stahuje a bude se opírat o odlitek stupaček, jako asi zbytečnost, tak ale mohlo mi to usnadnit utáhnutí vlivem snížení tření

Rozměry netuším :\ , ale zítra (teda dnes ) na to juknu, pač jsem s tím najel 500km a netuším zda se ta vůle objevila či to doopravdy u mě pomohlo ...

stav km 54000km
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist