globalmoto_duben_nolan





Téma: Foukání pneu
 
26.8.2009 v 15:55
Zdravim, mám menši spor s tatou o foukání pneumatik. Jám mu tvrdím, že motorka má podle manuálu mít vpředu 2.0 a v zadu 2.25 za studena a nijak se to neliší, když jezdím ve 30 stupnovych vedrech nebo v "mrazu". Tvrdí mi, že je v teplech mám upustit. Tak ja to je? Já si stojím za svým. tak nás rozsudte.

Foukání pneu

26.8.2009 v 15:57 | Nahoru | #1
ke svým gumám bys měl dostat od prodejce tabulku nebo aspoň graf podle kterýho si při daný teplotě odečteš správný tlak v pneu jinak nebude mít potřebný grip a přilnavost

Foukání pneu

26.8.2009 v 19:33 | Nahoru | #2
Ty tlaky co píšeš jsou udané při plném obsazení, takže pokud jezdíš sám stačí ti foukat vepředu 1,75 a vzadu 2,00 bárů
Jinak vlivem tepla se vzduch v pneu zozpíná, ale není to nic kritického pokud foukáš podle manuálu tak není problém

Foukání pneu

26.8.2009 v 19:37 | Nahoru | #3
ráno sem to měl nějaký tuhý, asi ten včerejší chleba s uzenym sýrem no

Foukání pneu

27.8.2009 v 00:36 | Nahoru | #4
Tak asi se podle teploty muze upravovat, ale podle me je to detail. Foukam dle manualu, krome toho mam vzadu na kyvce udaje o tlaku v pneu (solo riding i s batohem). To ma snad skoro kazda motorka, ne.

Foukání pneu

27.8.2009 v 07:25 | Nahoru | #5
To jako někdo fouká přední gumu na 1,75..? To je fór ne..?

Foukání pneu

27.8.2009 v 07:37 | Nahoru | #6
.

Naposledy editováno 28.08.2009 12:59:15

1 reakcí na tento příspěvek Foukání pneu

27.8.2009 v 07:40 | Nahoru | #7
na gume mas jak ji foukat ne?? Ja mam treba 2,9 tusim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Foukání pneu

27.8.2009 v 09:19 | Nahoru | #8

Tyger...8>na gume mas jak ji foukat ne?? Ja mam treba 2,9 tusim



Takže to jako foukáš na 2,9? Sorry, ale na pneumatice najdeš pouze max. tlak co ta pneu podle výrobce snese.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Foukání pneu

27.8.2009 v 09:23 | Nahoru | #9

Feri>Takže to jako foukáš na 2,9? Sorry, ale na pneumatice najdeš pouze max. tlak co ta pneu podle výrobce snese.


presně, pneu se fouká podle výrobce moto né pneu

Foukání pneu

27.8.2009 v 11:06 | Nahoru | #10
Chceš to vysvětlit jednoduše nebo složitě? K

Foukání pneu

27.8.2009 v 11:20 | Nahoru | #11
nee foukam ji o neco min ale 2 je urcite malo

1 reakcí na tento příspěvek Foukání pneu

27.8.2009 v 11:54 | Nahoru | #12
fanATIck> tata ma teoreticky pravdu, ale prakticky bude efekt zanedbatelny. Mas predstavu na jakou teplotu gumy svou jizdou zahrejes ve vedrech a na jakou v zime? Potom vychazej z techto teplot a vzpomen si na izochoricky dej (zanedbame elasticitu pneu) probirany nekdy na stredni skole. Zmeny v tlacich nebudou takove, abys na silnici na tve moto cokoliv poznal, nebo to jakkoliv zasadne ovlivnilo jizdni vlastnosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Foukání pneu

27.8.2009 v 12:35 | Nahoru | #13

Cizmik: presně, pneu se fouká podle výrobce moto né pneu


To je dost kontroverzní výrok. Výrobce moto totiž často v manuálu předepisuje jeden nebo dva druhy pneu a pro ně doporučuje tlaky. Zatímco výrobci pneu vydávají obsáhlé tabulky, kde jsou popsány nejrůznější kombinace motorek, typů pneumatik a tlaků. Ve spoustě servisů je mají rozvěšené po zdech a je lepší hustit podle nich, než podle manuálu k motorce.
Kupříkladu na mojí motorce se Metzeler Marathon vzadu hustí na 2,5, ale Bridgestone Exedra 2,9. Přitom mají stejný rozměr, ale konstrukce se liší. S Exedrou foukanou na 2,5 se motorka málem nedala sklopit to zatáčky, jak kladla odpor, naopak Metzka foukaná na 2,9 odmítala jet rovně. Byla tak vyboulená, že se snažila pořád padat na některou stranu a v zatáčkách dávala pocit, že se zadní kolo snaží vnějškem odjet.

(reakce na) Foukání pneu

27.8.2009 v 12:52 | Nahoru | #14

1100Virago>To je dost kontroverzní výrok. Výrobce moto totiž často v manuálu předepisuje jeden nebo dva druhy pneu a pro ně doporučuje tlaky. Zatímco výrobci pneu vydávají obsáhlé tabulky, kde jsou popsány nejrůznější kombinace motorek, typů pneumatik a tlaků. Ve spoustě servisů je mají rozvěšené po zdech a je lepší hustit podle nich, než podle manuálu k motorce.
Kupříkladu na mojí motorce se Metzeler Marathon vzadu hustí na 2,5, ale Bridgestone Exedra 2,9. Přitom mají stejný rozměr, ale konstrukce se liší. S Exedrou foukanou na 2,5 se motorka málem nedala sklopit to zatáčky, jak kladla odpor, naopak Metzka foukaná na 2,9 odmítala jet rovně. Byla tak vyboulená, že se snažila pořád padat na některou stranu a v zatáčkách dávala pocit, že se zadní kolo snaží vnějškem odjet.



Souhlasim s tebou, ale až na to, že tyto tabulky najdeš ve spoustě servisů.....tak časté to není. On je už problém vůbec něco takového sehnat.....natož mít na zdi.

Naposledy editováno 27.08.2009 12:54:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Foukání pneu

27.8.2009 v 13:55 | Nahoru | #15

Dawe02>fanATIck> tata ma teoreticky pravdu, ale prakticky bude efekt zanedbatelny. Mas predstavu na jakou teplotu gumy svou jizdou zahrejes ve vedrech a na jakou v zime? Potom vychazej z techto teplot a vzpomen si na izochoricky dej (zanedbame elasticitu pneu) probirany nekdy na stredni skole. Zmeny v tlacich nebudou takove, abys na silnici na tve moto cokoliv poznal, nebo to jakkoliv zasadne ovlivnilo jizdni vlastnosti.



Panáček se připravoval.

Ale když už jsme u toho. Rozdil v tlacich při změně teploty o 10°C je cca 3,6% a vzhledem k tomu, že dle normy je pro tlak do 4 barů hraniční chyba ±0,08 barů, což je při 2 barech 8% a vzhledem ke stavu tlakoměrů na našich benzinkach je myslím tato debata bezpředmětná. K

Naposledy editováno 27.08.2009 13:59:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Foukání pneu

27.8.2009 v 14:03 | Nahoru | #16

Kousek>Panáček se připravoval.

Ale když už jsme u toho. Rozdil v tlacich při změně teploty o 10°C je cca 3,6% a vzhledem k tomu, že dle normy je pro tlak do 4 barů hraniční chyba ±0,08 barů, což je při 2 barech 8% a vzhledem ke stavu tlakoměrů na našich benzinkach je myslím tato debata bezpředmětná. K



Ver mi ze na toto se jeste pripravovat nepotrebuju
Kazdopadne byla myslim otazka zodpovezena.

(reakce na) Foukání pneu

27.8.2009 v 14:17 | Nahoru | #17

Dawe02>Ver mi ze na toto se jeste pripravovat nepotrebuju
Kazdopadne byla myslim otazka zodpovezena.



Nekecej šplhoune Krhounku. K

Foukání pneu

28.8.2009 v 14:46 | Nahoru | #18
Když tak mala napověda. K

tabulka huštěni Continental

1 reakcí na tento příspěvek Foukání pneu

28.8.2009 v 15:41 | Nahoru | #19
Kurva tak kolik má ten kluk nafoukat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Foukání pneu

28.8.2009 v 15:52 | Nahoru | #20

novej>Kurva tak kolik má ten kluk nafoukat



v patek aspon 4 promile

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Foukání pneu

28.8.2009 v 15:59 | Nahoru | #21

rak.>v patek aspon 4 promile



A v kuži nebo v textilu? K

(reakce na) Foukání pneu

28.8.2009 v 16:00 | Nahoru | #22
Kousek> do textilu necvrkat...

Foukání pneu

28.8.2009 v 16:45 | Nahoru | #23
Predek 2,9..
Zadek 2,9..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist