globalmoto_kveten





Téma: Foukání pneu
 
26.8.2009 v 15:55
Zdravim, mám menši spor s tatou o foukání pneumatik. Jám mu tvrdím, že motorka má podle manuálu mít vpředu 2.0 a v zadu 2.25 za studena a nijak se to neliší, když jezdím ve 30 stupnovych vedrech nebo v "mrazu". Tvrdí mi, že je v teplech mám upustit. Tak ja to je? Já si stojím za svým. tak nás rozsudte.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Foukání pneu

27.8.2009 v 09:23 | Nahoru | #1

Feri>Takže to jako foukáš na 2,9? Sorry, ale na pneumatice najdeš pouze max. tlak co ta pneu podle výrobce snese.


presně, pneu se fouká podle výrobce moto né pneu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Foukání pneu

27.8.2009 v 12:35 | Nahoru | #2

Cizmik: presně, pneu se fouká podle výrobce moto né pneu


To je dost kontroverzní výrok. Výrobce moto totiž často v manuálu předepisuje jeden nebo dva druhy pneu a pro ně doporučuje tlaky. Zatímco výrobci pneu vydávají obsáhlé tabulky, kde jsou popsány nejrůznější kombinace motorek, typů pneumatik a tlaků. Ve spoustě servisů je mají rozvěšené po zdech a je lepší hustit podle nich, než podle manuálu k motorce.
Kupříkladu na mojí motorce se Metzeler Marathon vzadu hustí na 2,5, ale Bridgestone Exedra 2,9. Přitom mají stejný rozměr, ale konstrukce se liší. S Exedrou foukanou na 2,5 se motorka málem nedala sklopit to zatáčky, jak kladla odpor, naopak Metzka foukaná na 2,9 odmítala jet rovně. Byla tak vyboulená, že se snažila pořád padat na některou stranu a v zatáčkách dávala pocit, že se zadní kolo snaží vnějškem odjet.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist