globalmoto_kveten





Téma: Foukání pneu
 
26.8.2009 v 15:55
Zdravim, mám menši spor s tatou o foukání pneumatik. Jám mu tvrdím, že motorka má podle manuálu mít vpředu 2.0 a v zadu 2.25 za studena a nijak se to neliší, když jezdím ve 30 stupnovych vedrech nebo v "mrazu". Tvrdí mi, že je v teplech mám upustit. Tak ja to je? Já si stojím za svým. tak nás rozsudte.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Foukání pneu

27.8.2009 v 13:55 | Nahoru | #1

Dawe02>fanATIck> tata ma teoreticky pravdu, ale prakticky bude efekt zanedbatelny. Mas predstavu na jakou teplotu gumy svou jizdou zahrejes ve vedrech a na jakou v zime? Potom vychazej z techto teplot a vzpomen si na izochoricky dej (zanedbame elasticitu pneu) probirany nekdy na stredni skole. Zmeny v tlacich nebudou takove, abys na silnici na tve moto cokoliv poznal, nebo to jakkoliv zasadne ovlivnilo jizdni vlastnosti.



Panáček se připravoval.

Ale když už jsme u toho. Rozdil v tlacich při změně teploty o 10°C je cca 3,6% a vzhledem k tomu, že dle normy je pro tlak do 4 barů hraniční chyba ±0,08 barů, což je při 2 barech 8% a vzhledem ke stavu tlakoměrů na našich benzinkach je myslím tato debata bezpředmětná. K

Naposledy editováno 27.08.2009 13:59:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Foukání pneu

27.8.2009 v 14:03 | Nahoru | #2

Kousek>Panáček se připravoval.

Ale když už jsme u toho. Rozdil v tlacich při změně teploty o 10°C je cca 3,6% a vzhledem k tomu, že dle normy je pro tlak do 4 barů hraniční chyba ±0,08 barů, což je při 2 barech 8% a vzhledem ke stavu tlakoměrů na našich benzinkach je myslím tato debata bezpředmětná. K



Ver mi ze na toto se jeste pripravovat nepotrebuju
Kazdopadne byla myslim otazka zodpovezena.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist