Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Výměna oleje v kardanu
24.7.2009 v 22:21
Zdravím.
Potřeboval bych poradit. Chtěl bych vymenit olej v kardanu, ale v manuálu jsem našel jen množství (0,13L při vypuštění a 0,15L při demontáži), našel jsem také že to má být olej pro hypoidní převodovky SAE80, ale už jsem se nedočetl jak mám výměnu provést.
Přikládám obrázek.
S číslem 1 je označena zátka (jak je napsáno v manuálu) pro odvětrání. Nedá se nijak vyjmout, ani se nedá nic nalít. Když vymontuji šroub č.2 je vidět prevodové kolo a zřejmě slouží na kontrolu stavu oleje. Šroub s číslem 3 slouží zřejmě pro vypuštění oleje.
Otázka zní: jak tam mám ten olej nalít? Nebo natáhnout do velké stříkačky a postupně plnit šoubem č.2? Aby se tam dal olej rozumně nalít, musel bych motk položit na bok a to se mi zrovna nechce.
Díky za rady.

Výměna oleje v kardanu

24.7.2009 v 22:25 | Nahoru | #1
Obrázek ještě jednou :)


Naposledy editováno 24.07.2009 22:28:50

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v kardanu

24.7.2009 v 22:37 | Nahoru | #2
fakt se ta zátka nedá vyjmout?To nedává smysl.Měnila jsem olej v kardanu nedávnu a u Viraga to vypadá podobně jako na tvém obrázku.Dole vypouštěcí sroub, tam kde máš 2) kontrolní šroub a nahoře jsem dolévala olej.Jo a koupila jsem do toho hypoidní SAE 80 Denicol, byl mi doporučen.Ta zátka musí jít nějak vyndat, to jinak není možný

Výměna oleje v kardanu

24.7.2009 v 22:45 | Nahoru | #3
Tak jsem se dívala do toho manuálu a tam kloudně nic není Fakt tu zátku jedině nějak vyndat, jinak to tam asi nenaleješ.

(reakce na) Výměna oleje v kardanu

24.7.2009 v 23:33 | Nahoru | #4

Heavy>....Ta zátka musí jít ven



Tak opravdu nejde. U předchozí motorky (VT 750 Custom) byla uplně stejná a taky nešla. Zkušel jsem to šroubováke, kleštěma, sikovkama ... :\

Naposledy editováno 24.07.2009 23:33:55

Výměna oleje v kardanu

25.7.2009 v 09:19 | Nahoru | #5
Ahoj,prostě nic neřeš.Nahoře je odvzdušnění č 1.Číslo dvě je kontrolní a plnící otvor!takže trojkou vypustíš nejlépe po jízdě až je to pěkně zahřátý,po odkapání zavřeš trojku a dvojkou leješ olej,co bude navíc necháš vytéct a pak uzavřeš.Ještě rada při vypouštění,nech dvojku zavřenou a trojkou vypusť,pokud olej pěkně poteče a nebude kloktat je vše ok,jen pro kontrolu odvzdušnění ju?

Výměna oleje v kardanu

25.7.2009 v 09:57 | Nahoru | #6
I z jednoduché věci de udělat těžká věda....tak jak říká karlos650

Výměna oleje v kardanu

25.7.2009 v 10:13 | Nahoru | #7
1- JE POUZE ODFUK ,2- SLOUZI K NALEVANI A ZAROVEN TAKY TE TO URCUJE MNOZSTVI OLEJE (INJEKCNI STRIKACKOU TAM TEN OLEJ NAPER A AZ BUDE VYTEKAT TAK JE TO OK),3- POUZE VYPUSTAK ,AT SE ZADARI - NENI NA TOM NIC SLOZITEHO

Výměna oleje v kardanu

25.7.2009 v 12:18 | Nahoru | #8
plni se to tvou dvojkou a je to zaroven i ukazatel hladiny oleje takze dopln do rysky a kdyz budes mit vice tak ti to v klidu vytece takze nemas co zkazit.Je to jako na deauville 650 tak zatim cus

Výměna oleje v kardanu

26.7.2009 v 17:26 | Nahoru | #9
Ok, díky všem. Marek

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v kardanu

22.2.2010 v 09:52 | Nahoru | #10
Zdar, u Viraga 1100, mi měnili olej v kardanu a když jsem přijel zjistil jsem že z odfuku u kardanu kape olej a ta zátka odfuku je trochu nadzvedlá, je to normální?

(reakce na) Výměna oleje v kardanu

22.2.2010 v 10:37 | Nahoru | #11
drakar: Normální to není, nejspíš ti to udělali blbě. Vyšroubuj ten plnící otvor a mrkni, jestli tam není oleje nadbytek. Hladina by měla být po hranu toho otvoru, přebytek vyteče. A modli se, ať ti troubové, kteří to prováděli, neplnili kardan vrchem přes ten odvětrávací labyrint, protože jestli ho nějak násilím oddělali, bude z toho solidní problém.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v kardanu

22.2.2010 v 10:42 | Nahoru | #12
Jo dík, mrknu na to a mám tu zátku trochu zarazit? Servis mi dělali tady tak snad o tom něco věděj www.bybob.cz/index.php

(reakce na) Výměna oleje v kardanu

22.2.2010 v 11:57 | Nahoru | #13
drakar: No, abych se přiznal, nevím. Můžeš to zkusit zarazit. Ale spíš bych dělal jedno po druhém - nejdříve to množství oleje. Pokud ho bude příliš, tak upustit a počkat, jestli to bude vrchem pořád kapat. Pokud jo, zkusil bych se s tím servisem domluvit na odstranění problému na jejich náklady. A pokud se s nimi nepůjde dohodnout, tak bych to zkoušel svépomocí, akorát je riziko, že se ten vršek poškodí. Ale dá se přinejhorším vyměnit, je to samostatná součástka.

Výměna oleje v kardanu

22.2.2010 v 14:47 | Nahoru | #14
1100Virago: tak na olej jsem se díval ted tam bylo akorát, je možný že ho tam bylo hodně a tím odfukem to vylítlo,zátku jsem lehce zarazil a zatím to neteklo tak uvidím až vyjedu doufám že to bude v cajku,díky moc za rady i ty předchozí. Zatím.

Naposledy editováno 22.02.2010 18:27:09

Výměna oleje v kardanu

26.10.2020 v 10:53 | Nahoru | #15
Nazdar chlapíci! O tom, jak, kolik a kudy není pochyb, ale jaký olej, to je oč tu běží. V manuálu je SAE 80, ale četl jsem tu někde, že prý není k sehnání a tak tam chlapíci lijí všemožné jiné.... Já jeden našel - MOTUL GETRIEBEÖL SAE 80 GEAR MB MINERALISCH. Takže otázka je jasná - ano, či ne? A pokud ne, tak jaký a proč ne tento? Díky DUDUK

Výměna oleje v kardanu

3.11.2020 v 13:33 | Nahoru | #16
Zdar, já liju značku Lavio syntetiku 75W-80 EP a není problém. API MT-1/GL-5/GL-4+ atd. Kdyby někdo chtěl, vyfotím. Zdar Fiši
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozměr pneumatik Honda ST 1100 Pan European aron1100 9 17.11.2020 v 18:19 Michi.RR
Vázání motorky pro transport [1, 2] Honda ST 1100 Pan European duduk 31 3.11.2020 v 13:39 Fishbonne
dotaz Honda ST 1100 Pan European peepeee 7 3.11.2020 v 13:37 Fishbonne
Zhasínání motoru Honda ST 1100 Pan European duduk 0 26.7.2020 v 13:05 duduk
Kde najít označení typu motoru na H... Honda ST 1100 Pan European petrkacin 2 10.9.2019 v 21:14 Kohlstein

TOPlist