Téma: Grafická pomoc
 
23.6.2009 v 16:17
Zdarec, jelikož nejsem v grafice moc dobrý, chtěl bych Vás poprosit o pomoc.
Potřeboval bych převést obrázek YBRky jen do černé a bílé barvy (tzn. černobílý), ale aby neměl pozadí (tj. něco jako gif). Pokud možno, tak zanechat, možná trochu zmenšit kvalitu obrázku- časem bych si možná nechal udělat tričko s tím obrázkem.
Díky moc za pomoc
Tady je ten obrazek

Naposledy editováno 23.06.2009 16:20:05

Grafická pomoc

23.6.2009 v 16:22 | Nahoru | #1
myslis tohle?
[img]

1 reakcí na tento příspěvek Grafická pomoc

23.6.2009 v 16:33 | Nahoru | #2
Mysliš nějak takhle?

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Grafická pomoc

23.6.2009 v 16:33 | Nahoru | #3
bez pozadi? to musis vykrejt.. a to se mi nechce...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 16:38 | Nahoru | #4
Cuba_ZX7R> no pokud je to ciste jenom cerna a bila (to jsem si neuvedomil, jsem to proste svihl do grayscale), tak u gifu muze dat transparentni naznak na bilou, ale nevim proc tohle vsechno, v kazde reklamce mu to podle me z toho obrazku udelaj jak bude chtit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 16:42 | Nahoru | #5

Peacemaker>Cuba_ZX7R> no pokud je to ciste jenom cerna a bila (to jsem si neuvedomil, jsem to proste svihl do grayscale), tak u gifu muze dat transparentni naznak na bilou, ale nevim proc tohle vsechno, v kazde reklamce mu to podle me z toho obrazku udelaj jak bude chtit...



jojo.... ja cetl az pak ze to chce na triko... filtry atd to maj za 3 sec... neni nic snazsiho (pokud nemas photoshop) to odnast tam a tam je to pro ne prace na momentik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 17:00 | Nahoru | #6
Cuba_ZX7R> Filtr "threshold" v photoshopu ti moc nepomůže. Resp. pomůže, ale máš malou kontrolu nad výsledkem. Pro dobrý převod je potřeba ruční prace.

Popíšu skladbu vrstev úprav od spodu dolů, jak bych to dělal:
1) background
2) levels (úrovně od kraje ke kraji. V tomto případě: 10 - 1.0 - 255)
3) curves (úsečka pro tento případ s průběhem: 0,0 - 65,255) + MASKA vrstvy
4) threshold (hodnota 192)

Do masky ve třetí vrstvě budeš kresli štětcem s černou barvou a s krytím od 5% do cca 30%. Tím budeš odkrývat kontury motorky tak, abys byl spokojenej. Tzn. aby nezůstaly slité bílé a nebo černé místa.

Na konec bych vytvořil kopii, sloučil bych vrtstvy do jedné, na zubatý výsledek bych aplikoval gaussovské rozostření s nastavením poloměru okolo 1.2 a nástrojem "magic wand" vybral pozadí, které bych vymazal z důvodu průhlednosti a poté uložil do GIFu.

Ještě mě napadlo, že by to teoreticky šlo nějak převést do polotónů, aby se jen černou a bílou podařilo nasimulovat odstíny šedé. Něco jako fotka v novinách.

Naposledy editováno 23.06.2009 17:02:29

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 17:04 | Nahoru | #7
[quote]em.ix>Mysliš nějak takhle?

[img] jo, takhle nějak jsem si to představoval. Díky moc
A ještě budu otravovat, uměl by jsi o udělat i v nějaké jiné barvě? Aby to šlo na tmavý triko a nesplývalo to s tím

(reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 17:06 | Nahoru | #8
Lazzarik> převod do jiné barvý je to poslední...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 17:12 | Nahoru | #9

em.ix>Cuba_ZX7R> Filtr "threshold" v photoshopu ti moc nepomůže. Resp. pomůže, ale máš malou kontrolu nad výsledkem. Pro dobrý převod je potřeba ruční prace.

Popíšu skladbu vrstev úprav od spodu dolů, jak bych to dělal:
1) background
2) levels (úrovně od kraje ke kraji. V tomto případě: 10 - 1.0 - 255)
3) curves (úsečka pro tento případ s průběhem: 0,0 - 65,255) + MASKA vrstvy
4) threshold (hodnota 192)

Do masky ve třetí vrstvě budeš kresli štětcem s černou barvou a s krytím od 5% do cca 30%. Tím budeš odkrývat kontury motorky tak, abys byl spokojenej. Tzn. aby nezůstaly slité bílé a nebo černé místa.

Na konec bych vytvořil kopii, sloučil bych vrtstvy do jedné, na zubatý výsledek bych aplikoval gaussovské rozostření s nastavením poloměru okolo 1.2 a nástrojem "magic wand" vybral pozadí, které bych vymazal z důvodu průhlednosti a poté uložil do GIFu.

Ještě mě napadlo, že by to teoreticky šlo nějak převést do polotónů, aby se jen černou a bílou podařilo nasimulovat odstíny šedé. Něco jako fotka v novinách.



to dela ilustrator... vektorizuje bitmapu... nastavis si do kolika barev to chces vysrat... pocet bodu (uzlu) a radius atd... je tam mraky moznosti...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 17:18 | Nahoru | #10
Cuba_ZX7R> Domnívám se, že v tomto případě to není o vektorizování. Každý pixel má nějakou hodnotu - světlost (hodnoty 0 až 255). A ty musíš filtrem threshold říct, od jaké hranice ten bod bude považován za bílý a nebo za černý. Pokud toto provedeš plošně, pak výsledek nebude úplně 100% Budou se slívat plochy - ztratíš detaily. Proto ten podíl ruční práce. IMHO to žádný algoritmus nedokáže.

Naposledy editováno 23.06.2009 17:18:46

(reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 17:20 | Nahoru | #11
Lazzarik> Když tak mi pls pošli PM. Domluvíme se, co přesně chceš a kam ti to mám poslat... :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 18:03 | Nahoru | #12

em.ix>Cuba_ZX7R> Domnívám se, že v tomto případě to není o vektorizování. Každý pixel má nějakou hodnotu - světlost (hodnoty 0 až 255). A ty musíš filtrem threshold říct, od jaké hranice ten bod bude považován za bílý a nebo za černý. Pokud toto provedeš plošně, pak výsledek nebude úplně 100% Budou se slívat plochy - ztratíš detaily. Proto ten podíl ruční práce. IMHO to žádný algoritmus nedokáže.



domnivas se spatne... dokaze

1 reakcí na tento příspěvek Grafická pomoc

23.6.2009 v 18:10 | Nahoru | #13
toto je srackove udelany... kdybych si s tim dal praci, tak nepoznas ze to je vektor... a o vektorizaci se jedna.

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 18:26 | Nahoru | #14
Cuba_ZX7R> Nevím, jestli máme oba dva na mysli stejný problém.

Bez ironie, zajímalo by mě ten algoritmus a nebo jeho popis, případně který program ho používá. Ten převod, který jsem popsal je v konečné fázi hodně o vjemech /pocitech. Co a kde nechat černé a co ne...

Níže uvedený převod vznikl ručně. Můžeš jej srovnat s poloručním převodem výše. Nedokážu si představit, že by nějaký algoritmus věděl, jak ten převod "doladit".
[img]

Naposledy editováno 23.06.2009 18:34:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 18:33 | Nahoru | #15
Cuba_ZX7R> Ahá, přece jen mluvíme o něčem jiném. Chápu. To co máš na mysli, tak to opravdu jde. Ano, vektorizovat. Ale o tom ten problém moc není. Ten převod na de-facto perokresbu spočívá v tom, co necháš a nenecháš černé/bilé. A je jedno, jestli obrázek bude v bitmapě a nebo ve vektorech. Jde o to, že obrázek motorky je složen z pixelů, které mají nějakou světlost (od 0 do 255) a ty musiš stanovit, od které hodnoty budou pixely černé a opačně. Protože fotka není pro převod osvětlena ideálně, dostaneš se například do problému, že ti na jednom místě "zmizí" světlo a na druhé straně se ti "slije" motor. Tyhle detailu musíš dolatit ručně. O tom jsem mluvil já...

(reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 18:34 | Nahoru | #16
[quote]em.ix>Cuba_ZX7R> Nevím, jestli máme oba dva na mysli stejný problém.

Bez ironie, zajímalo by mě ten algoritmus a nebo jeho popis, případně který program ho používá. Ten převod, který jsem popsal je v konečné fázi hodně o vjemech /pocitech. Co a kde nechat černé a co ne...

Níže uvedený převod vznikl ručně. Můžeš jej srovnat s poloručním převodem výše. Nedokážu si představit, že by nějaký algoritmus věděl, jak ten převod "doladit".
[img] kterej sem vlozil je jiz preveden na krivky... pouzivam ilustrator CS4 ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 18:39 | Nahoru | #17

em.ix>Cuba_ZX7R> Ahá, přece jen mluvíme o něčem jiném. Chápu. To co máš na mysli, tak to opravdu jde. Ano, vektorizovat. Ale o tom ten problém moc není. Ten převod na de-facto perokresbu spočívá v tom, co necháš a nenecháš černé/bilé. A je jedno, jestli obrázek bude v bitmapě a nebo ve vektorech. Jde o to, že obrázek motorky je složen z pixelů, které mají nějakou světlost (od 0 do 255) a ty musiš stanovit, od které hodnoty budou pixely černé a opačně. Protože fotka není pro převod osvětlena ideálně, dostaneš se například do problému, že ti na jednom místě "zmizí" světlo a na druhé straně se ti "slije" motor. Tyhle detailu musíš dolatit ručně. O tom jsem mluvil já...



nevim co mas presne namysli ty, ale vim ze jde udelat vsechno... vychazim z toho ze se tim zivim... ale kdyz mluvis o hloubce perokresby ktera muze byt jen cernobila... ne seda, tak pak je to snad jasny... pokud se bavime o vektorizaci do sede skaly, tak nastavim 255 odstinu cerne a bude to cele ve krivkach... lze z toho ale udelat cokoliv... opravdu cokoliv... staci jen sikovne nastavit filtr

1 reakcí na tento příspěvek Grafická pomoc

23.6.2009 v 18:45 | Nahoru | #18
jinak se na to muzes podivat tady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 18:46 | Nahoru | #19
Cuba_ZX7R> Vektorizaci pominu, tu jsme si vysvětlili. Jde tu o "perokresbu" vzniklou z barevné předlohy. Ano, jde udělat hodně věcí, ale stále si trvám na svém, že si těžko dovedu představit nastavení filtru ("threshold") tak, aby dal výsledek alespoň podobný tomu mému ručně upravenému. Pravda je, že se grafikou neživím a photoshop okolo mě jen prošel, takže ... :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 18:50 | Nahoru | #20

em.ix>Cuba_ZX7R> Vektorizaci pominu, tu jsme si vysvětlili. Jde tu o "perokresbu" vzniklou z barevné předlohy. Ano, jde udělat hodně věcí, ale stále si trvám na svém, že si těžko dovedu představit nastavení filtru ("threshold") tak, aby dal výsledek alespoň podobný tomu mému ručně upravenému. Pravda je, že se grafikou neživím a photoshop okolo mě jen prošel, takže ... :)



to prave neni vec photoshopu, byt to v nem jde taky... pro dobrou perokresbu je potreba prave pracovat ve vektorech...

Grafická pomoc

23.6.2009 v 18:52 | Nahoru | #21
nejlepsi je kombinace... nejprve fotku udelat kontrastne nejlip jak to jde a pak to prevest na vektor u ktereho pri prevodu nastavis ruzne hodnoty a je vymalovano... prace na cca 3 minuty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 18:55 | Nahoru | #22

Cuba_ZX7R>jinak se na to muzes podivat tady



Super video. Jen... je to trošku o nečem jiném. To video ukazuje převod naskenované perokresby. Sice se tam operuje s nastavením filtru threshold, ale to v tomto případě sloužilo jen k tomu (spolu s nastavením blur), jak mají být převedené čáry silné.

Každopádně díky za odkaz. Zase jsem o něco málo chytřejší.

(reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 19:01 | Nahoru | #23

em.ix>Cuba_ZX7R>jinak se na to muzes podivat tady

Super video. Jen... je to trošku o nečem jiném. To video ukazuje převod naskenované perokresby. Sice se tam operuje s nastavením filtru threshold, ale to v tomto případě sloužilo jen k tomu (spolu s nastavením blur), jak mají být převedené čáry silné.

Každopádně díky za odkaz. Zase jsem o něco málo chytřejší.



ja vim ze to neni exemplarni obrazek, ale tak nejak jsem spis chtel ukazat to "mozne" nastaveni... ale je to slozitejsi... no nic.. jdu dal pracovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 19:03 | Nahoru | #24

Cuba_ZX7R>
to prave neni vec photoshopu, byt to v nem jde taky... pro dobrou perokresbu je potreba prave pracovat ve vektorech...



Dovolím si to vidět jinak. Pokud by měl zdrojový obrázek v dostatečném rozlišení, pak by stačilo perokresbu mít jen jako bitmapu. Pokud bych ale řešil problém, že zdroj bude mít malé rozlišení, pak bych jej podle postupu, který jsem popsal, převedl do perokresby a až poté bych jej převedl (v Ilustratoru) na vektory, kde bych ho mohl zvětšit.

Jen upozorním na jednu věc. Mapuješ mnoho barev (barevný obrázek) na dvě. To je ten kámen úrazu. Převedením na vektory ti nevyřeší, co má být černé a co bílé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 19:05 | Nahoru | #25

em.ix>Cuba_ZX7R>
to prave neni vec photoshopu, byt to v nem jde taky... pro dobrou perokresbu je potreba prave pracovat ve vektorech...

Dovolím si to vidět jinak. Pokud by měl zdrojový obrázek v dostatečném rozlišení, pak by stačilo perokresbu mít jen jako bitmapu. Pokud bych ale řešil problém, že zdroj bude mít malé rozlišení, pak bych jej podle postupu, který jsem popsal, převedl do perokresby a až poté bych jej převedl (v Ilustratoru) na vektory, kde bych ho mohl zvětšit.

Jen upozorním na jednu věc. Mapuješ mnoho barev (barevný obrázek) na dvě. To je ten kámen úrazu. Převedením na vektory ti nevyřeší, co má být černé a co bílé.



zase nemas pravdu, ale me uz se to nechce resit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 19:21 | Nahoru | #26

Cuba_ZX7R>
zase nemas pravdu, ale me uz se to nechce resit



Zkus o tom popřemýšlet a nebo ideálně udělat ve vektorech ten převod na perokresbu. Neznám Ilustrator, ale pravděpodobně dojdeš k bodu, kdy budeš muset nastavovat hodnoty pro filtr threshold. Najednou například zjistíš, že se ti slilo sedlo, tak ubereš, a tím dojde ke zmizení světla. A co teď? ... Asi si začneš hrát s úpravou lokálního kontrastu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 19:59 | Nahoru | #27

em.ix>Cuba_ZX7R>
zase nemas pravdu, ale me uz se to nechce resit

Zkus o tom popřemýšlet a nebo ideálně udělat ve vektorech ten převod na perokresbu. Neznám Ilustrator, ale pravděpodobně dojdeš k bodu, kdy budeš muset nastavovat hodnoty pro filtr threshold. Najednou například zjistíš, že se ti slilo sedlo, tak ubereš, a tím dojde ke zmizení světla. A co teď? ... Asi si začneš hrát s úpravou lokálního kontrastu...



prave proto jsem rikal, ze si fotku ve Photoshopu upravim tak, aby mi to pak nedelalo... optimalne fotku barevne vyvazim, kontrasty apod... ale to je na slozitejsi a delsi debatu...

(reakce na) Grafická pomoc

23.6.2009 v 20:09 | Nahoru | #28

Cuba_ZX7R>
prave proto jsem rikal, ze si fotku ve Photoshopu upravim tak, aby mi to pak nedelalo... optimalne fotku barevne vyvazim, kontrasty apod... ale to je na slozitejsi a delsi debatu...



Ok, tomu už rozumím. Viz #6
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist