globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej
16.6.2009 v 18:23
Hoši, můžu dolít olej s vykonovou tridou SE a viskozitni tridou 10W-40 , kdyz tam mam olej s vykonovou tridou SF a viskozitni 15W-40 ?

1 reakcí na tento příspěvek Olej

16.6.2009 v 21:47 | Nahoru | #1
Blbosti.

Většina dnešních olejů má stejný základ a viskozitní rozsah se dosahuje aditivama = dle poměru olejů ve směsi se změní rozsah. Olej 10W40 a 5W40 od stejného výrobce motoru vůbec nic neudělá. Horší je různá výkonnostní specifikace, to znamená že oleje budou mít jiné složení, ale i zde platí, že doby kdy každý olej byl něco zcela jiného jsou dávno pryč.

Dále, olej netěsní!!! Na to jsou kroužky, těsnění, simeringy a jiné konstrukční prvky. Kroužky naopak nesmí hustý nebo zapékající se olej omezovat! Hrozí poškození vnitřní strany válce. Olej maže, chladí, konzervuje a vyplavuje do olejového filtru bordel.

Přesto všechno, proč by jsi to dělal? V nouzi na dojetí? Jistě, lepší než riskovat zhoršené mazání nebo chlazení, jinak sice tomu pravděpodobně vůbec neublížíš, ale proč??? Přeci jen je motor na něco zvyklý, olejový film má svoje složení a tloušťku či jiné důležitější tribotechnologické vlastnosti...

www.oleje.cz

(reakce na) Olej

16.6.2009 v 22:24 | Nahoru | #2

MarioV2>Blbosti.

www.oleje.cz



Skoda ze nevim na jake blbosti to je reakce. Vetsina dnesnich oleju nema stejny zaklad 15W40 vetsinou ciste mineralni z ropy ziskany klasickou rafinaci, 10W40 vetsinou vakuovy olejovy destilat z ropy upraveny hydrogenacne a 5W40 plna syntetika ziskana chemickou reakci nejakeho rekneme monomeru vyrobeneho z ropy.

Pochopitelne ta prvni varianta je nejlevnejsi a abyto melo jiste vlastnosti, tak je potreba hodne drahych aditiv, tak rovnou pouziji drazsi, ale "vykonejsi" zaklad. jisteze 10W40 a 5W40 je temer jedno ale nikdo presne nerekne co vznikne jejich smisenim 30w40 ?? To uz muze byt pro zimni provoz problem.

Co se tyce viskozitni klasifikace podle SAE tedy 10W40 atd. tak ta rozhoduje o teplote provozu a tim se mysli, ze pri nizke teplote nesmi byt olej tak husty aby se ta "kolecka" jeste roztocila a pri te vyssi teplote aby pevnost mazaciho filmu byla takova, aby to proste jeste mazalo, nesmi dojit k suchemu treni atd. Proto vyrobci motorek uvadeji vice klasifikace a mnohdy vykonova klasifikace rozhoduje treba o funkci spojky atd. Takze to neni tak nedulezite a kdo jede treba do Afriky, tak byl zvazovat.

Jinak souhlas
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa Dandy 125 správné složení před... Jawa 125 Dandy Polgy100 6 20.2.2023 v 23:37 Kohlstein
Jawa Dandy 125 guferá do prednej vi... Jawa 125 Dandy armagedon74 3 24.7.2022 v 20:36 Valve
Smazano [1, 2] Jawa 125 Dandy sancho66 33 27.4.2022 v 21:19 Orebuch
údržba baterie Jawa 125 Dandy Fichtlař20 28 13.2.2022 v 19:54 MotoLukass
156fmi vůle ventilů Jawa 125 Dandy dandymen 5 10.2.2022 v 10:39 combust


TOPlist