Téma: údržba baterie
3.1.2014 v 15:51
Dobrý den, koupil jsem si do mé motorky nový AKUMULÁTOR (12V) A nevím jak jí přes zimu pořádně udržovat.Tudíž se chci zeptat:
1.Jak měřit akumulátor, protože jsem slyšel že musí být při měření zatížen
2. Na kolik ho mohu vybít
Díky.. :D

údržba baterie

3.1.2014 v 16:17 | Nahoru | #1
pochopil bych kdyby si napsal o jaky typ aku se jedna

údržba baterie

3.1.2014 v 16:27 | Nahoru | #2

údržba baterie

3.1.2014 v 16:43 | Nahoru | #3
Pokd je baterie již naplněná, tak by měla mít kolem 12,7 V minimálně (měřeno bez zatížení) a pak je dobrý ji tak každý dva měsíce dobít. Já jí ještě před nabíjením vybiju na cca 10,5 - 11 V a pak jí nabíjím na 14,5 V. Pokud je nenalitá, tak jí nechat a nalít až na jaře před montáží do motorky.

údržba baterie

3.1.2014 v 16:47 | Nahoru | #4
Pokud je nová a nalitá, tak je zbytečný na ni cokoli měřit.
Jednou za mesic ji dat na inteligentní nabijecku a nechat dobit.
Vic se o baterku nestarám a slouží mi uz sedmý rok.

údržba baterie

3.1.2014 v 16:47 | Nahoru | #5
2x

Naposledy editováno 03.01.2014 16:54:13

údržba baterie

3.1.2014 v 16:48 | Nahoru | #6
Jo a neni dobry skladovat ji v mrazech, mela by byt v teplotě nad nulou.

údržba baterie

3.1.2014 v 16:50 | Nahoru | #7
Blbej signál, tak se to poslalo víckrát. To promaž kdyžtak..

Naposledy editováno 03.01.2014 16:52:40

údržba baterie

3.1.2014 v 17:51 | Nahoru | #8
pokud je to klasický dolévaci akumulátor, tak jednou za 90 dní zkontrolovat hladinu a dobít. U ostatních jednou za 90 dní dobít. Dobíjet při teplotě akumulátoru minimálně 15 C. Skladovat ideálně na chladném suchém a tmavém místě. Startovací akumulátor by měl být trvale nabitý na 100 % kapacity. Pokles kapacity o 20% je už oblast hlubokého vybití, kdy dochází k trvalému poškození to je někde okolo 11,8V - 12V, pod toto napětí by se akumulátor neměl dostávat. Měří se to bez zatížení tak, že nejprve zapneš na cca 5 minut světla, pak necháš akumulátor bez zatížení cca 10 minut a změříš na pólech.

údržba baterie

3.1.2014 v 18:30 | Nahoru | #9
Pokud je nova a nabita, tak jen pro klid duse muzes zmerit kolik ma voltu.
Mela by mit +-12,7V pokud ma pod 12,5 je treba dobit.
Pak uz jen co dva mesice preventivne zkontrolovat a dobit - samozrejme spravnym nabijecim proudem (maximalne jedna desetina kapacity baterie). Nevybijet pod 12V!

Krasny clanek o bateriich ( Marconi K1400 )

1 reakcí na tento příspěvek údržba baterie

3.1.2014 v 21:10 | Nahoru | #10
Táta nechal original baterku v nové motorce 7 let i přes zimu v málokdy vytápěné garáži a furt je v pohodě ,ale je to tím že je to orig baterka když koupíš v dnešní době novou dávám ji max 2 roky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) údržba baterie

4.1.2014 v 00:21 | Nahoru | #11

OnluCBR píše: Táta nechal original baterku v nové motorce 7 let i přes zimu v málokdy vytápěné garáži a furt je v pohodě ,ale je to tím že je to orig baterka když koupíš v dnešní době novou dávám ji max 2 roky.



Přesně takovou mám v motorce
Ted žije 6 zim a 7 lét bez dobití. Dobijí se jen jízdou

(reakce na) údržba baterie

4.1.2014 v 07:20 | Nahoru | #12
hondacbf1000> ...ještě nekřič,sedmou zimu ještě nepřežila

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) údržba baterie

4.1.2014 v 23:11 | Nahoru | #13

hondacbf1000 píše: Přesně takovou mám v motorce
Ted žije 6 zim a 7 lét bez dobití. Dobijí se jen jízdou



Přesně tak, neboť jak se zde řeší problém s nějakou baterkou musím se smát

údržba baterie

5.1.2014 v 02:00 | Nahoru | #14
Nemel bych to asi rikat, ale taky se o baterku moc nestaram - jeste ted je venku v motorce.
A kolik ma let nenapisu, bo by mi stejne nikdo neveril.

údržba baterie

5.1.2014 v 13:30 | Nahoru | #15
Je to zrada že člověk se snaží o baterku starat asi ji moc přešlechtí a vydrží mín jak t akterá je v motorce furt u přes zimu

údržba baterie

5.1.2014 v 17:18 | Nahoru | #16
Taky mi to tak pripada.
Jediné co hlidam aby nebyla dlouho vybita pod 12V, jinak žádná péče a drží.
To samé v autech.
Ale zas si myslim ze to je o tom jak kdo jezdi.
Moto mam cca 10tis.km ročně, auta jsou v provozu prakticky denně.
A drží vse.
Někdo vyjede jednou za mesic a baterka je po 2 letech k.o.
Tak to mam aspon vypozorovane z okoli.

údržba baterie

5.1.2014 v 22:15 | Nahoru | #17
Jo díky lidi ;)
Dnes jsem měřil baterii a měla 12,20 V a když jsem jí připojil a zapnul světla tak měla jen 11,50 ... Což je málo co?

údržba baterie

9.1.2014 v 22:38 | Nahoru | #18
:( já jsem uplnej debil! Vybíjel sem tu baterku a najednou skok a bylo tam 8, 30 V ... tak jsem jí hned dal nabít... Myslíte, že bude ještě v cajku?

údržba baterie

10.1.2014 v 07:33 | Nahoru | #19
Moje křišťálová koule říká že ano

1 reakcí na tento příspěvek údržba baterie

11.1.2014 v 17:43 | Nahoru | #20
hele, je celkem dost podstatný, čím se to napětí měří...
moje zkušenost je taková, že proti mýmu cejchovanýmu(každoročně) měřáku, se ty čínsko-baumaxový multimetry za 100Kč rozcházej i o 0,4V...nemluvě o tom, když jim dochází dech.....a chybovej interval 0,4V už může znamenat rozdíl, mezi baterkou v dobré kondic a baterkou "prosím prosím nabíííít"....

takže na to také pozor...neměřit bramborou, ale měřákem...je to docela zajímavý, že je hromada lidí, který jsou schopný vyhodit mraky peněz za nabíječku a měřej baterku klumpem, když v podstatě na té nabíječce zas tak moc nezáleží, ale na přesnosti měření určitě...

(reakce na) údržba baterie

11.1.2014 v 21:55 | Nahoru | #21

Bandaska píše: hele, je celkem dost podstatný, čím se to napětí měří...
moje zkušenost je taková, že proti mýmu cejchovanýmu(každoročně) měřáku, se ty čínsko-baumaxový multimetry za 100Kč rozcházej i o 0,4V...nemluvě o tom, když jim dochází dech.....a chybovej interval 0,4V už může znamenat rozdíl, mezi baterkou v dobré kondic a baterkou "prosím prosím nabíííít"....

takže na to také pozor...neměřit bramborou, ale měřákem...je to docela zajímavý, že je hromada lidí, který jsou schopný vyhodit mraky peněz za nabíječku a měřej baterku klumpem, když v podstatě na té nabíječce zas tak moc nezáleží, ale na přesnosti měření určitě...


Hmm, souhlas :)
Ale i kdyby, tak ma jeho baterka 9V.
Ale pokud byla v tomhle stavu pár hodin, neni to pro ni smrtelné

1 reakcí na tento příspěvek údržba baterie

11.1.2014 v 21:58 | Nahoru | #22
Pripojim na Saito Pro Charger a o vic se celou dobu nestaram. A to je prosim CCCP baterka z roku 1958

údržba baterie

11.1.2014 v 22:00 | Nahoru | #23
Originální baterku Yuasa z roku 2004 jsem měnil loni. Přes zimu žádnou zvláštní péči nedostávala, zůstávala s motkou v nevytápěné garáži, kde bývalo i pod nulou. Jen jsem jí na jaře vždycky nabil na inteligentní nabíječce.

Naposledy editováno 11.01.2014 22:01:07

(reakce na) údržba baterie

11.1.2014 v 23:42 | Nahoru | #24
OnluCBR> čemu se musíš smát? nerozumím....to jako se vysměješ doma tomu, že má někdo problém s baterkou? jakože hahaha, dnes mají tři lidé problém s baterkou a já nééé heč hahaha....takhle nějak to vysmání probíhá? vysvětli mi to...podle tebou založených témat, to vypadá, že pro tebe motorka je vůbec velký překvápko...proto se ptám...

(reakce na) údržba baterie

12.1.2014 v 10:29 | Nahoru | #25

V_i_c_i píše: Pripojim na Saito Pro Charger a o vic se celou dobu nestaram. A to je prosim CCCP baterka z roku 1958

...holt to v sajůzu tenkrát uměli,vyrobit aku na celou životnost motorky dneska nějaká Yuasa-uměj hovno

údržba baterie

13.2.2022 v 19:31 | Nahoru | #26
Zdravím, nechci zakládat nové téma, tak se zeptám tady. Mám CB500F (2020) a originál baterie tam je YTZ8V. Problém je, že nikde se na baterii nepíše jestli je AGM nebo ne. Mám nabíječku Ctek mxs 5.0 a tam jdou obě varianty. Nevím, jaký je rozdíl v nabíjení, ale nechci si jí hned zničit. Nevíte jak popř. kde bych to mohl zjistit? Předem děkuji

1 reakcí na tento příspěvek údržba baterie

13.2.2022 v 19:51 | Nahoru | #27
YTZ je AGM.
konvenční od yuasy jsou značený YB, Y50, Y60 a 12N

Naposledy editováno 13.02.2022 19:54:39

(reakce na) údržba baterie

13.2.2022 v 19:54 | Nahoru | #28
combust> Super, díky moc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Smazano [1, 2] Jawa 125 Dandy sancho66 33 27.4.2022 v 21:19 Orebuch
156fmi vůle ventilů Jawa 125 Dandy dandymen 5 10.2.2022 v 10:39 combust
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Jawa Dandy 125 - motor lifan 156fmi... Jawa 125 Dandy dandymen 5 19.12.2021 v 23:38 dandymen


TOPlist