globalmoto_kveten




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Olej
16.6.2009 v 18:23
Hoši, můžu dolít olej s vykonovou tridou SE a viskozitni tridou 10W-40 , kdyz tam mam olej s vykonovou tridou SF a viskozitni 15W-40 ?

1 reakcí na tento příspěvek Olej

16.6.2009 v 18:31 | Nahoru | #1
Ani náhodou

Olej

16.6.2009 v 18:34 | Nahoru | #2
Oba oleje jsou ale predepsane vyrobcem, tak proc ne ?

(reakce na) Olej

16.6.2009 v 18:36 | Nahoru | #3

state>Ani náhodou


Proč?

Olej

16.6.2009 v 18:37 | Nahoru | #4
Nemůžeš do sebe míchat viskozity. Bud tam nalej 10W-40 nebo 15W-40-50

Olej

16.6.2009 v 18:41 | Nahoru | #5
Ale houbelec, čápni to do té Dandyny a uvidíš jak jí bude chutnat

1 reakcí na tento příspěvek Olej

16.6.2009 v 18:45 | Nahoru | #6
podle tohoto článku může, to, že se oleje nesmí míchat ja bolševickej přežitek. Psal jsem jednomu odborníkovy na oleje a ten mi to potvrdil.
Článek:
Náhrady motorových olejů
Vzájemná mísitelnost olejů Vzájemná náhrada, mísitelnost a zaměnitelnost motorových olejů je velmi často diskutované téma. V obecném povědomí jsou však, bohužel, některé přežitky, které jsou již dávno překonané. Všechny motorové oleje jsou navzájem mísitelné. Pokud smísíte jakékoliv dva nebo více motorových olejů, nikdy se nic nesrazí, nescukne apod. Problémy byly někdy v druhé polovině 70. let minulého století, v době, kdy se začínalo se syntetickými oleji. Tehdy ne každý syntetický olej byl mísitelný s klasickým minerálním olejem. Dnes již tento problém v žádném případě nehrozí, nikdo si dnes nedovolí vyrobit motorový olej, který by s ostatními nebyl mísitelný. Problém pří mísení různých olejů může být ale jiný. Může se změnit viskozitní charakteristika oleje. Smísení dvou různých motorových olejů např. SAE 5W-40 může za určitých okolností vést i k vytvoření oleje např. SAE 10W-40. Obdobně, smísením olejů SAE 5W-40 a SAE 15W-40 nemusí vzniknout "polosyntetika" SAE 10W-40, ale něco úplně jiného. Příčinou je interakce různých modifikátorů viskozity se základovými oleji. Samozřejmě, nouzově je možné všechno a motoru to příliš neuškodí. Pokud ale je možnost výběru, vždy je lepší doplňovat stejný olej který je v motoru, příp. olej stejné viskozitní charakteristiky. Mísit dva oleje již při výměně motorového oleje určitě není častý případ a nelze tento způsob výměny oleje ani doporučit, ale principiálně to možné je. Vždy je však nutné dodržovat požadavek motoru na minimální HTHS viskozitu. Při mísení olejů může dojít k záměně zejména ve viskozitních třídách SAE 0W-30 a 5W-30, které se vyrábí s normální HTHS viskozitou, tj. větší než 3,5 mPa.s, a se sníženou HTHS viskozitou, tj. v rozmezí 2,9-3,5 mPa.s. Tento problém se týká např. longlife olejů pro motory VW. Většina těchto longlife olejů má sníženou HTHS viskozitu, ale pro benzinové motory s turbodmychadlem je nutné používat oleje s normální HTHS viskozitou, tj. se specifikací VW 503.01. Důvodem je vyšší teplota některých mazaných míst benzinového turbomotoru a nutnost udržení pevné olejové vrstvy mezi třecími povrchy.

Karbonové úsadyČasto diskutovaným problémem je vzájemná náhrada "minerálního" oleje a "plné syntetiky". V povědomí motoristů přežívají stále problémy starých škodovek, které v době jejich výroby byly plněny motorovými oleji s malým množstvím detergentů. Při provozování těchto olejů se v motoru vytvářely nánosy karbonových usazenin, které se po použití kvalitnějších olejů, ty se již tehdy objevovaly na trhu, začínaly uvolňovat, ucpávaly olejové filtry a způsobovaly problémy při čerpání a dopravě oleje na mazaná místa v motoru. U dnešních moderních olejů se s takovým problémem již nesetkáme. I ty opovrhované "minerální" oleje SAE 15W-40 mají dostatek detergentních a dispersantních aditiv a motory jsou po jejich používání stejně čisté, jako při používání "plné syntetiky", tedy pokud oleje mají stejnou nebo podobnou výkonovou specifikaci. Určitě už neplatí strašák, který je v internetových diskusích velmi frekventovaný, totiž že vyjetý "minerální" olej není možné nahradit "polosyntetikou" a už vůbec ne "plnou syntetikou", protože se rozpustí karbon a zadře se motor. Znovu je třeba zopakovat, všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv. Tedy krátce, možné je všechno. Samozřejmě, že i zde platí některé výjimky, i dnes ještě potkáme na silnicích a v autoservisech dvacet i více let staré škodovky a žigulíky. Tam je potom na místě určitá opatrnost.

První náplň a záběh motoru
Problematika prvních náplní byla předmětem samostatného dílu Mazivářských mýtů. V souvislosti s tvorbou karbonu jsem však v internetových diskusích narazil i na velmi podporovaný názor uvedený na začátku článku týkající se "kladných úsad". Nevím, jak se liší kladné a záporné úsady, vím ale, že motor má být čistý a jakákoliv nečistota je na závadu. Příčina používání "minerálních" olejů SAE 15W-40 jako prvních náplní do některých automobilů je v ceně olejů, tyto oleje jsou levné. Určitě není cílem tvorba jakýchkoliv "kladných úsad". Moderní oleje ani nedávají šanci, aby se jakékoliv úsady při správném používání oleje vytvořily.

Ing. Jaroslav Černý, CSc. Ústav technologie ropy a petrochemie

2 reakcí na tento příspěvek Olej

16.6.2009 v 18:52 | Nahoru | #7
Nejsem chemik,když to smícháš narušíš visozitní strukturu obou olejů ale určitě ti to ten motůrek nepoškodí myslím Ale může se ti stát že se bude tvořit karbon a taky nastane tepená degradace.

(reakce na) Olej

16.6.2009 v 18:56 | Nahoru | #8
state> Karbon vytvářelo naposled M6A Jediné co se stane je že ten lepší olej bude mít horší vlastnosti protože ho "poředíš" tím horším

Tom92as> Lej hlavně to co doporučuje výrobce

(reakce na) Olej

16.6.2009 v 19:04 | Nahoru | #9

Cizmik>podle tohoto článku může, to, že se oleje nesmí míchat ja bolševickej přežitek.



Nebudu moc komentovat ubohou poznamku o bolsevickem prezitku, faktem je ze moderni motorove oleje se vyvijeli a vyvijeji i u nas ale co se treba tyce aditiv do oleju, tak do je otazkou hlavne statu na zapad od nasich hranic (Lubrizol atd.) a i tam podobne debaty jsou, takze to neni bolsevickej prezitek to jsou jen neci kecy.

To co je vyse prekopirovane je odsud ....

oleje.cz

1. Nechapu ze nekdo chce michat jen tak podobne oleje, na urovni jedne naplne do motorky nic neusetris, takze proc michat ?

2. Nedoporucuji do jakehokoliv stareho motoru davat treba plnou syntetiku, to neni kvuli tomu ze by se karbon uvolnil a ucpaval filtr, preci jen olejova vana je dost velka, hrozi spis ztrata komprese vlivem netesnoti to je horsi - horsi emise, vyssi spotreba.

3. U moderniho motoru je to jedno. Proc ale experimentovat ?

4. Tak doufam, ze zde ing. Cernemu nedelam ostudu, preci jen jsem tam nekde u nej studoval

(reakce na) Olej

16.6.2009 v 19:11 | Nahoru | #10

state>Nejsem chemik,když to smícháš narušíš visozitní strukturu obou olejů ale určitě ti to ten motůrek nepoškodí myslím Ale může se ti stát že se bude tvořit karbon a taky nastane tepená degradace.



Ano souhlas presne tak.

Synergenicke nebo antagonisticke efekty neni mozne dopredu odhadnout. Jsou mozne jen funkci testy oleje. Takze dolit panaka proc ne ale jinak.

1 reakcí na tento příspěvek Olej

16.6.2009 v 21:47 | Nahoru | #11
Blbosti.

Většina dnešních olejů má stejný základ a viskozitní rozsah se dosahuje aditivama = dle poměru olejů ve směsi se změní rozsah. Olej 10W40 a 5W40 od stejného výrobce motoru vůbec nic neudělá. Horší je různá výkonnostní specifikace, to znamená že oleje budou mít jiné složení, ale i zde platí, že doby kdy každý olej byl něco zcela jiného jsou dávno pryč.

Dále, olej netěsní!!! Na to jsou kroužky, těsnění, simeringy a jiné konstrukční prvky. Kroužky naopak nesmí hustý nebo zapékající se olej omezovat! Hrozí poškození vnitřní strany válce. Olej maže, chladí, konzervuje a vyplavuje do olejového filtru bordel.

Přesto všechno, proč by jsi to dělal? V nouzi na dojetí? Jistě, lepší než riskovat zhoršené mazání nebo chlazení, jinak sice tomu pravděpodobně vůbec neublížíš, ale proč??? Přeci jen je motor na něco zvyklý, olejový film má svoje složení a tloušťku či jiné důležitější tribotechnologické vlastnosti...

www.oleje.cz

(reakce na) Olej

16.6.2009 v 22:24 | Nahoru | #12

MarioV2>Blbosti.

www.oleje.cz



Skoda ze nevim na jake blbosti to je reakce. Vetsina dnesnich oleju nema stejny zaklad 15W40 vetsinou ciste mineralni z ropy ziskany klasickou rafinaci, 10W40 vetsinou vakuovy olejovy destilat z ropy upraveny hydrogenacne a 5W40 plna syntetika ziskana chemickou reakci nejakeho rekneme monomeru vyrobeneho z ropy.

Pochopitelne ta prvni varianta je nejlevnejsi a abyto melo jiste vlastnosti, tak je potreba hodne drahych aditiv, tak rovnou pouziji drazsi, ale "vykonejsi" zaklad. jisteze 10W40 a 5W40 je temer jedno ale nikdo presne nerekne co vznikne jejich smisenim 30w40 ?? To uz muze byt pro zimni provoz problem.

Co se tyce viskozitni klasifikace podle SAE tedy 10W40 atd. tak ta rozhoduje o teplote provozu a tim se mysli, ze pri nizke teplote nesmi byt olej tak husty aby se ta "kolecka" jeste roztocila a pri te vyssi teplote aby pevnost mazaciho filmu byla takova, aby to proste jeste mazalo, nesmi dojit k suchemu treni atd. Proto vyrobci motorek uvadeji vice klasifikace a mnohdy vykonova klasifikace rozhoduje treba o funkci spojky atd. Takze to neni tak nedulezite a kdo jede treba do Afriky, tak byl zvazovat.

Jinak souhlas

Olej

3.9.2009 v 07:36 | Nahoru | #13
Taky mě v servisu řekli, že bych to "NEMĚL" míchat... radši to komplet vyměním

Olej

18.9.2009 v 14:07 | Nahoru | #14
pánové mám kawasaki 250kx čili dvoutakt,musím jézdit na special plus olej nebo i naturál plus olej,bylo mi řečeno že motoru chybí olovo??co je na tom pravdy??díky moc

Olej

19.9.2009 v 00:17 | Nahoru | #15
olovo dříve a sirnaté přísady jej nahrazující v době dnešní, bylo a je používáno k ochraně ventilových sedel motorů s litinovou hlavou válců, a všech ostatních bez tvrzených sedel ventilů.

Dvoudobý motor jej tudíž nemá důvod vyžadovat, a taky jej nevyžaduje, protože ventily nemá.

tudíž klidně na natural special tomu neuškodí, ale přísady tam pro tebe nejsou na nic, hlavně dodrž předepsané oktanové číslo, určené výrobcem motoru.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa Dandy 125 správné složení před... Jawa 125 Dandy Polgy100 6 20.2.2023 v 23:37 Kohlstein
Jawa Dandy 125 guferá do prednej vi... Jawa 125 Dandy armagedon74 3 24.7.2022 v 20:36 Valve
Smazano [1, 2] Jawa 125 Dandy sancho66 33 27.4.2022 v 21:19 Orebuch
údržba baterie Jawa 125 Dandy Fichtlař20 28 13.2.2022 v 19:54 MotoLukass
156fmi vůle ventilů Jawa 125 Dandy dandymen 5 10.2.2022 v 10:39 combust


TOPlist