globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přední brzdové čelisti
 
21.3.2007 v 17:09
Přátelé, zajímalo by mně, jestli Vám při volném otáčení předního kola "šustí" brzdové čelisti o kotouč. Případně, jak to napravit. :marod:
Díky, CB 600F.
Předchozí
1 2
Následující

Přední brzdové čelisti

21.3.2007 v 18:09 | Nahoru | #1
Jo susti...neni to "bug" nybrz "feature"...neres to. Nak

Přední brzdové čelisti

21.3.2007 v 18:22 | Nahoru | #2
taky šustí

komu dál??

Přední brzdové čelisti

21.3.2007 v 18:48 | Nahoru | #3
šustí

1 reakcí na tento příspěvek Přední brzdové čelisti

21.3.2007 v 18:59 | Nahoru | #4
Mě šustí dokonce i zadní! Někde sem slyšel, že se to zlepší po namazání olejem :D

Přední brzdové čelisti

21.3.2007 v 20:14 | Nahoru | #5
šustí, mě taky, je to normalni

(reakce na) Přední brzdové čelisti

21.3.2007 v 20:52 | Nahoru | #6
Wolfik>no potom uz ti jenom jednou zasusti v usich...a vickrat ne :lol: Nak

Přední brzdové čelisti

22.3.2007 v 08:02 | Nahoru | #7
Já to teď řešil u mojí motorky, ale mě už to vyloženě brzdilo - když jsem to tlačil, šlo to ztuha. Tak jsem čistil pístky.
Šustění je normální - vychází to z principu. Když přestaněš brzdit, nikde není žádná pružina nebo tak něco, co by pístky vrátilo do nebrzdící polohy. Udělá to kotouč tím, že není absolutně rovnej, trochu hází a to desky odtlačí. Ale zároveň to šustí :)

1 reakcí na tento příspěvek Přední brzdové čelisti

22.3.2007 v 08:10 | Nahoru | #8
mám dojem,že drážky pro těsnící gumky ve třmenech jsou vytočený pod lehkým úhlem,aby gumky měly tendenci pístek vracet zpět.Protože správně by kotouč neměl házet vůbec.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzdové čelisti

22.3.2007 v 08:29 | Nahoru | #9
Camča_v>>
tomu snad ani sám nevěříš , že ne?
je to totiž absolutní blbost

1 reakcí na tento příspěvek Přední brzdové čelisti

22.3.2007 v 08:44 | Nahoru | #10
u autových brzd jsem se s tím setkal několikrát,takže blbosti píšeš ty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzdové čelisti

22.3.2007 v 09:01 | Nahoru | #11
Camča_v>

myslím že ne Time

nesetkl jsem se stím ani na autech ani na motorkách , i když je fakt že nový auta a motorky neznám

a to dokáže působit takovou silou že to zatlačí pístek zpět? , já jen že pístky stlačuju buď pákou a ty co nejdou tak stolařskou svěrkou , takže aby nějaká tenká gumička vyvinula takovou sílu se mě nezdá

Přední brzdové čelisti

22.3.2007 v 09:17 | Nahoru | #12
udělám se zajímavým a slavným a za peníze z popularity si koupím další motorku:


mě nešustí!!!!

/kecám, šustí :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzdové čelisti

22.3.2007 v 09:49 | Nahoru | #13

David 900SS píše: Camča_v>

myslím že ne Time

nesetkl jsem se stím ani na autech ani na motorkách , i když je fakt že nový auta a motorky neznám

a to dokáže působit takovou silou že to zatlačí pístek zpět? , já jen že pístky stlačuju buď pákou a ty co nejdou tak stolařskou svěrkou , takže aby nějaká tenká gumička vyvinula takovou sílu se mě nezdá


takže si myslíš toto - Zvedneš motku tak,aby bylo kolo v luftě.zkusíš zatočit kolem,ano točí se.Zmáčkneš brzdu,netočí se.Brzdu povolíš a netočí se,protože desky nerozhodily zvlněný kotouče?Tohle si opravdu myslíš?Tak to potom promiň,ale měl by sis doplnit základní znalosti.

Skutečnost je totiž taková,že kolo je znovu volný po uvolnění tlaku,aniž bys s ním musel otáčet.Takže čím to asi bude?Vrací to těsnění,nic jinýho tam totiž není.

btw: měl bys udělat GO třmenů,když potřebuješ až takovou hrubou sílu,já u své RR zatlačím pístky rukama

(reakce na) Přední brzdové čelisti

22.3.2007 v 11:03 | Nahoru | #14

Camča_v píše: [quote=David 900SS]Camča_v>

myslím že ne Time

nesetkl jsem se stím ani na autech ani na motorkách , i když je fakt že nový auta a motorky neznám

a to dokáže působit takovou silou že to zatlačí pístek zpět? , já jen že pístky stlačuju buď pákou a ty co nejdou tak stolařskou svěrkou , takže aby nějaká tenká gumička vyvinula takovou sílu se mě nezdá


takže si myslíš toto - Zvedneš motku tak,aby bylo kolo v luftě.zkusíš zatočit kolem,ano točí se.Zmáčkneš brzdu,netočí se.Brzdu povolíš a netočí se,protože desky nerozhodily zvlněný kotouče?Tohle si opravdu myslíš?Tak to potom promiň,ale měl by sis doplnit základní znalosti.

Skutečnost je totiž taková,že kolo je znovu volný po uvolnění tlaku,aniž bys s ním musel otáčet.Takže čím to asi bude?Vrací to těsnění,nic jinýho tam totiž není.

btw: měl bys udělat GO třmenů,když potřebuješ až takovou hrubou sílu,já u své RR zatlačím pístky rukama [/quote]
u motorky která má třmeny čistý to sice jde i rokou ale jakou silou? 10 - 20 kg (uvádím v kg pro názornost) , to raději použiju již zmíňenou páku kde ztlačím včechny pístky současně.

gumička - prachovka nikdy nevyvine takovou sílu aby vrátila pístky

pokud mám kolo v luftě , stlačím páčku tak tlakem přitlačím brzdový desky na kotouč , pak brzí , pokud povolím tlak tak brzdový desky nejsou přitlačený na kotouč a nebrzdí , jen drhnou , díky tomu že kotouč malilinko háže (kolik přesně nevím , to doplní někdo kdo je chytřejší) , tak rozhodí tyto desky od sebe , proto vždy i na nové motorce a nejen na motorce , když máš kolo v luftě , zmáčkneš brzdu , pustíš brzdu , tak máš desky těsně na kotouči ale s prakticky nulovou přítlačnou silou. kolo pak drhne a brzdí víc než když to kolo roztočíš rukou , můžeš doma zkoušet a koukat jak zatahuje gumička , která má chránit pístek před nečistotma pístek zpět, navíc kdyby tato gumička zatáhla pístek zpět do výchozí pozice jak chceš řešit opotřebení brzdovejch desek?

1 reakcí na tento příspěvek Přední brzdové čelisti

22.3.2007 v 11:22 | Nahoru | #15
Pleteš si pojem s průjmem,mluvím o těsnící gumičce,ne o prachovce - to je rozdíl.
Je mrak třmenů,který prachovky ani nemají,zato těsnící kroužek v tělese válce mají všechny - to je logický.A právě díky němu,samozřejmě mimo těsnícího účinku,se pístky vrací zpět po opadnutí tlaku.
Snahou výrobce kotoučů je vyrobit je s nulovou házivostí.Nebo myslíš,že konstruktér předepisuje minimální házivost?Že to jako nesmí být rovný?Jakým způsobem pak té křivosti cíleně dosáhne?Na příklad na brusce nakřivo?
Píšeš o nulové přítlačné síle,když pustíš páčku - to je samozřejmé.Ale sakra,co vlastně ten pístek vrátilo zpět,aniž by se kolo vůbec otočilo?Nenapadá tě,co to sakra může být?
Budu se muset někoho zeptat,možná pan Nissin,nebo strejda Brembo .... ti by o tom mohli něco vědět

(reakce na) Přední brzdové čelisti

22.3.2007 v 12:11 | Nahoru | #16
Camča_v>

tak jsem lezl po netu a něco na tom asi bude ale nic konkrétního jsem nenašel

1 reakcí na tento příspěvek Přední brzdové čelisti

22.3.2007 v 12:30 | Nahoru | #17
camca: podel me je ten tesneici krouzek krivej ne proto aby vracel pistky (fakt asi kus gumy nema takovou silu- ikdyby to slo jak rikas rukou) ale proto aby se zvysujicim se tlakem vic tesnil....

no myslim ze kazdej kotouc je zvlnenej sam o sobe, pripadne se zvlni po prvnim zahrati...tezko udelat material bez jakejchkoliv vnitrnich pnuti atd....

camca ..pises blbosti .... pistek vratilo zpet.... proste treci sila rovna se koeficient treni x pritlacna sila na plochu (tlak) takze pokud sila je brzdi to pokud ne nebrzdi..a o pohnuti tam nemuze byt ani reci...pokud bude kotouc absolutne bez hazeni tak desticky budou jezdit sem tam jen v ramci deformace destiky/kotouce pusobenim te sily...coz bude nula nula nic..... (proste to ze se desticka dotyka kotouce neznamena ze s kolem nejde otocit a ze aby se s nim tocit dalo musi se desticka oddalit - neni to zadny samosvorny mechanismus ... bubnova a pasova brzda samosvorna udelat jde ale tohle fakt ne...)

(reakce na) Přední brzdové čelisti

22.3.2007 v 12:31 | Nahoru | #18
jo a kcemu je nulova hazivost kdyz sou kotouce plovouci????? by pak mohli delat pevny kotouce a jeste by usetrili.....

jinak na aute je pro zmenu plovouci trmen....

1 reakcí na tento příspěvek Přední brzdové čelisti

22.3.2007 v 13:18 | Nahoru | #19
assassine,blbosti píšeš ty :)

(reakce na) Přední brzdové čelisti

22.3.2007 v 13:23 | Nahoru | #20
ápropo,asasinku,do gumy se taky,mimo jiné,lisují plechy a dělají skopičiny,o kterých nemáš ani páru.Guma je matroš,že by ses divil.Proto dokáže i vracet pístky *yes*

1 reakcí na tento příspěvek Přední brzdové čelisti

22.3.2007 v 13:33 | Nahoru | #21
ok.... treba jo ale ja se snazil argumentovat..... ze brzda nebrudi protoze pistek vrati tesnici gumicka mi prijde zvlatni argument.....hlavne nevidim duvod proc ty pistky vracet...kotouc je jak rikas rovnej, treci sila je rovna nula(protoze je nulova pritlacna sila) - nebo s tim vztahem pro treci silu jak sem ho napsal nesouhlasis??? .... a v tom pripade pokud by navic jeste nejaka gumicka odtahovala desky od kotouce tak uz by to nemelo zadnej prinos... jen by to zvetsilo mrtvej chod paky na brzde....

(reakce na) Přední brzdové čelisti

22.3.2007 v 13:35 | Nahoru | #22
BTW: do gumy se asi tezko neco lisuje....maximalne se muze na ty plechy guma navulkanizovat apod. ale jak jsem rikal nekde v threadu vedle specialista na materialy nejsem ..... kdyz uz se chces hadat:)

Přední brzdové čelisti

22.3.2007 v 14:03 | Nahoru | #23
Vždyť říkám,že nemáš páru - to z tebe ovšem nedělá o nic horšího člověka,než jsme my ostatní,kteří víme,že se do gumy dá lisovat plech a taky že gumový těsnící kroužky vrací pístky.
Rozuměj,nejedná se o chod v řádu jednotek milimetrů,vychýlení je minimální.Destičky jsou prakticky pořád na kotouči,proto taky šustí,že ... :) abychom také připomněli původní téma.Při zabrždění pístek povyjede pár desetin,těsnění se "deformuje" a po pominutí tlaku deformace zmizí tím,že pístek vtáhne zpět.Samo když potřebuješ našlapat brzdu po výměně desek třebas,tak při velkým zdvihu guma pístek pustí.
Jo a hádat se chci :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzdové čelisti

23.3.2007 v 00:19 | Nahoru | #24
David 900SS>
Tak to prostě je, vracení pístů do třmenu zajišťuje tvar těsnících gumiček......

(reakce na) Přední brzdové čelisti

23.3.2007 v 06:54 | Nahoru | #25
dave-lister>

no jo musel jsem si to nakreslit , pak zakoumat , chvilku prolézt infernet, a něco na tom je, nicméně to chodí max. nějakou desetinku milimetru

1 reakcí na tento příspěvek Přední brzdové čelisti

23.3.2007 v 07:12 | Nahoru | #26
hááááááááleluja :cool:

(reakce na) Přední brzdové čelisti

23.3.2007 v 07:55 | Nahoru | #27
Camča_v>

to ale nemění nic na tom , že to budu zkoumat , teď mám až moc práce , ale jak budu zase vrtat do brzd , tak budu měřat a zjišťovat

je fakt že mě ani ve snu nenapadlu že těsnící gumička by mohla díky své deformaci vrátit pístek , sic malilinko ale jo

Přední brzdové čelisti

23.3.2007 v 07:57 | Nahoru | #28
"mám dojem,že drážky pro těsnící gumky ve třmenech jsou vytočený pod lehkým úhlem" - tohle si ověřím toho jsem si nikdy nevšim

(reakce na) Přední brzdové čelisti

23.3.2007 v 08:05 | Nahoru | #29
David 900SS>>
tomu snad ani sám nevěříš , že ne?
je to totiž absolutní blbost [/quote]
Teď už možná věříš i ty a příště,než začneš plácat něco o blbostech,si nejdřív ověř,jaká je skutečnost.
Holt víš jak to je - žádnej učenej z nebe nespadl .... ale blbý jak kdyby shazovali
Nejhorší je,že ten váš mýtus o rozhánění zvlněným kotoučem,je jen jedno z dogmat,kterým spousta chytráků věří :thmubup:

Přední brzdové čelisti

23.3.2007 v 17:23 | Nahoru | #30
Na učňáku mě učili že se ten píst vrátí díky tý gumičce asi o 0,5 mm. A to stačí k tomu aby se to dokonale odbrzdilo. Dobře to je vidět u auta, zvláště tam kde je jednopístovej plovoucí třmen.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist