globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bez spojky
 
10.1.2008 v 16:19
Tak tohle bude pro nekoho asi hodne uhozene, ale do vcerejsiho vecer jsem nevedel ze se na GS daji radit rychlosti smerem nahoru bez spojky. Jde to u kazde moto :D ale tady to pry neni na skodu. Vite o tom nekdo neco blizsiho? A jak to zhruba funguje? Dik moc.
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Bez spojky

10.1.2008 v 16:37 | Nahoru | #1
miligen>Ano je to super,když jedu na výlet svou oblíbenou trasu tak díky tomu to udělám o dvě vteřiny rychleji,neumím si představit kolik získáš ty s takovým sporťákem

Bez spojky

10.1.2008 v 17:45 | Nahoru | #2
Nahoru radim bez spojky skoro porad, na GSXR750 86 asi 40tis km, na ZX9R 98 42tis km, ted na ZX10R 7tis km, vsude bez zmeny chovani prevodovky.... na okruhu mi bylo doporuceno i podrazovat bez spojky (jistejsi zarazeni).

Bez spojky

10.1.2008 v 18:02 | Nahoru | #3
No nevim, nevim, přeci tam nebude spojka jen na rozjíždění a pro parádu.

1 reakcí na tento příspěvek Bez spojky

10.1.2008 v 18:43 | Nahoru | #4
Řadit jde bez spojky takřka na všem i na autě. Na motorce řadim nahoru někdy taky. Všechno je to jen otázka citu. Ale při normální jízdě mi to připadne moc složitý výcítit ten okamžik správných otáček.

(reakce na) Bez spojky

10.1.2008 v 19:04 | Nahoru | #5
miligen>no to bys mel znat uz z ty Jawy 250... i tam je mechanizmus ktery pri tlaku na radici paku odlehči spojkove lamely a tim usnadni řazeni....a třeba při motokrosu je to nutnost kdyz ses rad ze vubec udrzis riditka v rukou ;)

Bez spojky

10.1.2008 v 19:08 | Nahoru | #6
mo je číza to má taky. Je tam takovej plíšek, kterej při pohybu řadící páky trochu vypne spojku

edit: dokonce se dá rozjet bez spojky když to člověk umí :) (dobrý na machrování)

1 reakcí na tento příspěvek Bez spojky

10.1.2008 v 19:22 | Nahoru | #7
miligen>no, kluci, ale řekl bych, že japonci nic takového nemají. :) teda myslím, že nemají...

Bez spojky

10.1.2008 v 20:25 | Nahoru | #8
Na JAWE mi to je jasný. Tam se da i rozjíždět. Zkousel jsem to i dolu, ale to uz motorka protestuje. Před BMW jsem měl KAWU 636 a jednou mi prasklo lanko od spojky a musel jsem to dojed. Modlil jsem se abych nemusel nekde zastavovat :D Jinak souhlas ze ta spojka ma jiste sve opodstatneni. Dik vsem za reakce.

Bez spojky

10.1.2008 v 20:25 | Nahoru | #9
ale maji.. ma to snad kazda mosina vetsiho objemu nez 50ccm...
rika se tomu poloautomat (poloavtomat po rusku :D) a je to tak, jak rikali ostatni, ze pri seslapnuti nebo nadzdvizeni radicky se uvolni trosku spojka...

u me CZ180 to bylo i celtit, ze kdyz jsem prizvedl radicku, tak se spojce povolilo lanko.. :D

(reakce na) Bez spojky

10.1.2008 v 20:26 | Nahoru | #10
Dolík ....> nemají, ?

Bez spojky

11.1.2008 v 11:28 | Nahoru | #11
na GS mám přejetou půl ČR(Teplice-domu) a půl Bosny(v horách) bez spojkového lanka.... řazení je fakt v pohodě, jen nesmíš zapomenout parkovat na kopečku nebo kde jsou lidi,aby tě rozhejbali. Pak ještě serou semafory,který musíš prostřelovat.
Jestli bych se spojkou přejel Bosnu o pár vteřin rychleji si netroufám odhadnout. :lol: :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek Bez spojky

11.1.2008 v 11:34 | Nahoru | #12
No řazení bez spojky nahoru mi nepřijde nijak složitý, je to jen o trochu ubrání plynu a citu - na okruhu to opravdu na času poznáš, navíc to skutečně převodovce nijak nevadí - používám to většinou i v normálním provozu.
Akorát dolů už mi to trochu drsné přijde, pokud nedám meziplyn, tak přeci nevyrovnám otáčky a tím pádem to musí převodovka pocítit??? A meziplyn bez spojky nedám ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bez spojky

11.1.2008 v 12:17 | Nahoru | #13
Levhart: "...navíc to skutečně převodovce nijak nevadí..." - tvůj dojem, nebo máš někde důkaz, třeba článek, kde to analyzovali?
Jako bývalý strojař tvrdím, že to převodovce vadí, jenže rozdíly se projeví po hodně dlouhé době. Tou dobou má motorku x-tý majitel, který dumá, proč mu vyskakují kvalty, když se o motorku tak pěkně staral. A původní majitel prasí další převodovku, protože "jí to přece nevadí".

1100 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bez spojky

11.1.2008 v 12:36 | Nahoru | #14
1100Virago> Důkaz nemám, jen je to názor lidí, kteří se v motosportu nějaký čas pohybují. Nicméně výraz "prasí " v tomto případě není na místě, protože pokud skutečně řadím v okamžiku shodných otáček (a nulového záběru), nevidím jediný důvod, proč by se mělo něco opotřebit více, než když to udělám se spojkou. Je to o citu řidiče. Zkus si třeba v autě vyřadit z 5 na neutrál při současném ubírání plynu - uděláš to naprosto čistě bez jakéhokoliv špatného zvuku, cuknutí atd. (pokud teda nejseš tele). A o tom to je. Samozřejmě pokud to tam rveš třeba na okruhu kvůli co nejlepšímu času, není to až tak citlivé a tam nějaké opotřebení asi časem bude, nicméně u závodní motorky se s takovou životností nepočítá...

2 reakcí na tento příspěvek Bez spojky

11.1.2008 v 12:38 | Nahoru | #15
Me prijde ze je to bez spojky mene hlucne, mensi rana, skoci to tam jak po masle, a to je pro me dukaz, ze je to i pro prevodovku lepsi. Imho jsou na to prevodovky proste staveny.

(reakce na) Bez spojky

11.1.2008 v 14:03 | Nahoru | #16
Bubrak ZX10R>

pokud ma moto elektronicke snimani polohy radici paky da se to tam sazet bez spojky.....ale toho se vyuziva spise na zavodnich moto kdy se radi bez ubrani plynu v max. otackach.....Takto se radi na motokros/enduro motrokach , ale prece jen spojky se trochu dotkne (malinko se zmackne) aby tam kvalt vlezl lehceji

(reakce na) Bez spojky

11.1.2008 v 14:15 | Nahoru | #17
Bubrak ZX10R>souhlas.Nahoru to jde krásně,ani nemusím moc ubírat plyn :lol: .Dolů jsem to zatím nezkoušel,ale když se díváš na motoGP tak to taky dolů kopou přes spojku.

3 reakcí na tento příspěvek Bez spojky

11.1.2008 v 14:54 | Nahoru | #18
Na okruhu se řadí nahoru bez spojky a jeli motorka vybavena řadící elektronikou, pak se skutečně ani neubírá plyn - elektronika vynechá ma milisekundy zápaly svíček, takže vlastně provede tu samou práci, jako je ubrání plynu, jenže mnohem přesněji a tím pádem taky rychleji. Dolů se řadí na okruhu se spojkou a taky s mezi plynem. Na pevní pohled to vypadá složitě, ale s trochou praxe se to zvládnout včetně mezi plynu za zlomek vteřiny. Co se týká opotřebení, tak opravdu převodovka dostává o něco víc zabrat, ale pokud máš cit, tak to není nic brutálního. Asi je to o tom, jestli se chce někdo kochat a najezdit o 20 procent více km, než někdo kdo sice najezdí o dvacet procent (orientačně) méně, ale užívá si razantnější jízdu. Nehledě na to, že při razantnější jízdě to není jen o převodovce, ale zabrat dostává i spojka, guma, brzdy atd. Taky si myslím, že spousta lidí, co řadí bez spojky - ale s citem, dává převodovce zabrat míň než spousta kochalů, co sice řadí se spojkou ale zase jim chybí cit. Typická chyba je třeba (při rychlém rozjezdu) vytočit motor a pak tam ve vysokých otáčkách narvat jedničku nebo také podřazovat ve vyšších otáčkách bez mezi plynu - tím dostává převodovka zabrat mnohem víc...

(reakce na) Bez spojky

11.1.2008 v 15:25 | Nahoru | #19
JAE> *yes*

Bez spojky

11.1.2008 v 15:50 | Nahoru | #20
Ja jezdim bez spojky skoro porad... kdyz radim nahoru tak jen uberu zaradim a hned pridam... jako v pekelne rychlosti .-) proste jako dyz radis se spojkou... a dolu to s mezi plnynem jedu se spojkou, ale pokud je jen pohodovku, tak taky bez spojky, ale to kdyz mam pod 4 tis/ot... tak t tam pada skoro samo jen pod vahou nohy... takze bezna vec... :thmubup: navic, kdyz to delas sikovne, tak se tim nic nese.re

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bez spojky

11.1.2008 v 15:53 | Nahoru | #21
Vladimir>>
no v aute jdes vzdycky pres neutral, takze tam jde bez problemu jen vyradit... ale ne zaradit... co se motky tyce, tak je prave vyhoda toho ze jdes jen z rychlosti na rychlost... i kdyz nahoru radim bez spojky, tak z 1 na 2 spojku dam vzdycky... pac pres neutral to neni uplne koser...

(reakce na) Bez spojky

11.1.2008 v 17:50 | Nahoru | #22
JAE>>
už to budu psát poněkolikátý, ale když je ta zima...
V tomhle máš pravdu. Typické zařazení jedničky probíhá stylem: vytočení motoru - ubrání plynu (nejlépe úplně) - vymáčknutí spojky - zařazení dvojky - povolení spojky - plný plyn.
Výrobce zřejmě nějaký takovhle "průběh" řazení předpokládal a proto tam tu spojku dal. Jenže v momentě vymáčknutí spojky klesou otáčky motoru natolik, že se dvojka řadí do pomaleji se otáčejících kol a padne rána. Pak jsou tu diskuze "kovový zvuk na litrovém varaderu při řazení jedničky" "divné zvuky na fazeru při řazení jedničky" a následují odpovědi "to je normální. tyhle převodovky si trochu cvaknou ale je to normální" :lol: :lol: :lol:

(reakce na) Bez spojky

12.1.2008 v 02:45 | Nahoru | #23
hele davide, já chápu co chceš sdělit a uznávám tě, ale tady s tebou nesouhlasím...ve finále je dohad obojí výsledek, jestli to škodí nebo ne...taky to nemáš ničím podpořený, je to jen doměnka...
jen letmo.: myslím si, že řazení se spojkou v okamžiku rozdílnejch otáček kol v soukolí, udělá převodovce díky setrvačnejm silám mnohem větší pakec, než plynulý, vychytaný řazení bez spojky....samozřejmě mám na mysli řazení nahoru....o řazení dolu ani nemluvím....to je prasec nehrubšího zrna.

Bez spojky

12.1.2008 v 03:14 | Nahoru | #24
Nahoru se dá řadit bez spojky,aniž by převody nějak trpěly...musíš ale v okamžiku zařazení mít tolik přidanej plyn,aby motor ani nebrzdil,ani nebyl v zátahu.
Když po zařazení bez spojky cítíš jakýkoli trhnutí,je to špatně-v ten moment dostanou ránu boční kolíky na ozubených kolech a ty když jsou hodně omlácený,začnou vypadávat kvalty(nejradši dvojka)
Kurnik to jsem po tich jegrmajstrech ňákej chytrej :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bez spojky

12.1.2008 v 08:52 | Nahoru | #25
JAE>>
to je pravda, lebo podraduje sa do velmi vysokych otacok a bez medziplynu by koleso klzalo.
Inak zo svojej skusenosti musim povedat, ze brzdit z 200-230 na 100-120 na co najkratsom useku a este pritom aj podradovat je fakt "opruz".
Tazko sa prednou brzdou udrzuje ten najsilnejsi mozny brzdny tlak a popritom sa este kruti zapastim kvoli medziplynu... preto sa na sporty dava antihop a kope sa tam dole vsetko bez medziplynu (so spojkou samozrejme) takze sa mozes sustredit iba na brzdenie.
Skusal som to na R1 a je to nebe a dudy. A dalsie sekundy na okruhu k dobru :)

Bez spojky

2.2.2008 v 09:33 | Nahoru | #26
Když jsem měl Suzuki dr 125 tak u tý šlo řadit bez spoky nahoru dolu doleva doprava Jak jsem chtěl a kvalty nevypadávaly....Teď mám mz 125 sm r.v.2004 a u tý to nejde a navíc občas vypadne 6tka na jakože neutrál ale já vím že tam není jen jsem zrovna zapomenul jak se tomu mistu rika lol tak asi nejak tak....

Bez spojky

2.2.2008 v 09:34 | Nahoru | #27
to Dolík: u japoncu co jde:DD

1 reakcí na tento příspěvek Bez spojky

9.3.2008 v 17:40 | Nahoru | #28
bez spojky, no problemo, pokud se budem bavit a neubirani plynu-na to je preci prepakovani ne?

(reakce na) Bez spojky

9.3.2008 v 18:05 | Nahoru | #29

CubaFZR>Vladimir>>
no v aute jdes vzdycky pres neutral, takze tam jde bez problemu jen vyradit... ale ne zaradit... co se motky tyce, tak je prave vyhoda toho ze jdes jen z rychlosti na rychlost... i kdyz nahoru radim bez spojky, tak z 1 na 2 spojku dam vzdycky... pac pres neutral to neni uplne koser...



V aute jde i zaradit, jel jsem komplet bez spojky (praskle lanko) z Melnika do centra Prahy. :)

1 reakcí na tento příspěvek Bez spojky

9.3.2008 v 21:54 | Nahoru | #30
No ja sem to nikdy bez spojky nezkousel ale bal bych se toho. Klikovka a pisty maj nejakou setrvacnost a kdyz jim narazove srazite otacky treba o 2000 tak to je do ty prevodovky peknej raz. Kdyz to vezmete pres spojku tak dostanou aspon kratkej cas na to aby se pribrzdily tudis sou tam velky sily ale zadnej raz. A uz vubec delat to v zaberu abych nahnal vterinky navic to musi dostavat ta prevodovka pekne na prdel. Ciste teoreticky vzato.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist