globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bez spojky
 
10.1.2008 v 16:19
Tak tohle bude pro nekoho asi hodne uhozene, ale do vcerejsiho vecer jsem nevedel ze se na GS daji radit rychlosti smerem nahoru bez spojky. Jde to u kazde moto :D ale tady to pry neni na skodu. Vite o tom nekdo neco blizsiho? A jak to zhruba funguje? Dik moc.

3 reakcí na tento příspěvek Bez spojky

11.1.2008 v 14:54 | Nahoru | #1
Na okruhu se řadí nahoru bez spojky a jeli motorka vybavena řadící elektronikou, pak se skutečně ani neubírá plyn - elektronika vynechá ma milisekundy zápaly svíček, takže vlastně provede tu samou práci, jako je ubrání plynu, jenže mnohem přesněji a tím pádem taky rychleji. Dolů se řadí na okruhu se spojkou a taky s mezi plynem. Na pevní pohled to vypadá složitě, ale s trochou praxe se to zvládnout včetně mezi plynu za zlomek vteřiny. Co se týká opotřebení, tak opravdu převodovka dostává o něco víc zabrat, ale pokud máš cit, tak to není nic brutálního. Asi je to o tom, jestli se chce někdo kochat a najezdit o 20 procent více km, než někdo kdo sice najezdí o dvacet procent (orientačně) méně, ale užívá si razantnější jízdu. Nehledě na to, že při razantnější jízdě to není jen o převodovce, ale zabrat dostává i spojka, guma, brzdy atd. Taky si myslím, že spousta lidí, co řadí bez spojky - ale s citem, dává převodovce zabrat míň než spousta kochalů, co sice řadí se spojkou ale zase jim chybí cit. Typická chyba je třeba (při rychlém rozjezdu) vytočit motor a pak tam ve vysokých otáčkách narvat jedničku nebo také podřazovat ve vyšších otáčkách bez mezi plynu - tím dostává převodovka zabrat mnohem víc...

(reakce na) Bez spojky

11.1.2008 v 15:25 | Nahoru | #2
JAE> *yes*

(reakce na) Bez spojky

11.1.2008 v 17:50 | Nahoru | #3
JAE>>
už to budu psát poněkolikátý, ale když je ta zima...
V tomhle máš pravdu. Typické zařazení jedničky probíhá stylem: vytočení motoru - ubrání plynu (nejlépe úplně) - vymáčknutí spojky - zařazení dvojky - povolení spojky - plný plyn.
Výrobce zřejmě nějaký takovhle "průběh" řazení předpokládal a proto tam tu spojku dal. Jenže v momentě vymáčknutí spojky klesou otáčky motoru natolik, že se dvojka řadí do pomaleji se otáčejících kol a padne rána. Pak jsou tu diskuze "kovový zvuk na litrovém varaderu při řazení jedničky" "divné zvuky na fazeru při řazení jedničky" a následují odpovědi "to je normální. tyhle převodovky si trochu cvaknou ale je to normální" :lol: :lol: :lol:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bez spojky

12.1.2008 v 08:52 | Nahoru | #4
JAE>>
to je pravda, lebo podraduje sa do velmi vysokych otacok a bez medziplynu by koleso klzalo.
Inak zo svojej skusenosti musim povedat, ze brzdit z 200-230 na 100-120 na co najkratsom useku a este pritom aj podradovat je fakt "opruz".
Tazko sa prednou brzdou udrzuje ten najsilnejsi mozny brzdny tlak a popritom sa este kruti zapastim kvoli medziplynu... preto sa na sporty dava antihop a kope sa tam dole vsetko bez medziplynu (so spojkou samozrejme) takze sa mozes sustredit iba na brzdenie.
Skusal som to na R1 a je to nebe a dudy. A dalsie sekundy na okruhu k dobru :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist