globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Regulátor, tentokrát trochu jinak
21.5.2009 v 23:20
Ne, neshořel

V místě, kde se napojuje na zbytek kabeláže zapracoval zub času. Čtyři kabely jsou OK, jeden se mi rozpadl v ruce a jeden byl odizolovaný. Takže normálně sem to obmotal izolačkou, to je myslím ok. Ten co mu kus chyběl jsem nahradil vodičem ze starého PC zdroje, jenže je o dost tenčí. Tak by mě zajímalo jestli to můžu nechat nebo to je jenom provizorně, zítra musím jet. Oba ty porušené vodiče jsou žluté, vedou do alternátoru.


1 reakcí na tento příspěvek Regulátor, tentokrát trochu jinak

22.5.2009 v 00:03 | Nahoru | #1
Proč si teda nedal dva dráty k sobě aby výsledný průřez byl větší
Tenčí bych si nelajznul pokud by to nebylo třeba jen 10cm

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor, tentokrát trochu jinak

22.5.2009 v 00:41 | Nahoru | #2
Pokud táhnou do alternátoru, tak táhnou až 70 voltů a max kolem 2 ampér. Pro sychr bych to opravdu natáhl dvojitě, aby ti jedním vodičem netekl takovej proud. Počítat ti to nebudu, předpokládám, že alternátor může mít do 200W. Pokud to bude slabí, tak ti shoří a poznáš to . Neni to zapalovací okruh, takže motorka ti pojede, akorát bude svítit jen do tý doby, než se vybije baterka

(reakce na) Regulátor, tentokrát trochu jinak

22.5.2009 v 00:44 | Nahoru | #3

Hawk>Pokud táhnou do alternátoru, tak táhnou až 70 voltů a max kolem 2 ampér. Pro sychr bych to opravdu natáhl dvojitě, aby ti jedním vodičem netekl takovej proud. Počítat ti to nebudu, předpokládám, že alternátor může mít do 200W. Pokud to bude slabí, tak ti shoří a poznáš to . Neni to zapalovací okruh, takže motorka ti pojede, akorát bude svítit jen do tý doby, než se vybije baterka



Kolipak ampér poteče vodiček, když altík dá 200W a soustava dobíjení je většinou nastavena na 14V ??? (napovím 14,3A)

A za další, ta motorka má "bateriové" zapalování, takže na akumulátor, když bude svítit a startovat, tak daleko nedojede

Naposledy editováno 22.05.2009 00:46:09

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor, tentokrát trochu jinak

22.5.2009 v 01:02 | Nahoru | #4
Dovolím si nesouhlasit...

ad1) 14V je nastaveno na výstupu z regulátoru...na vstup může jít z alternátoru opravdu až 70 V... Přitom 200W je maximum alternátoru. Těžko bude dávat 200W při 14V na cívkách.

ad2) neni 14,3A nějak kua hodně? viz. bod 1 - k tomuhle stavu tam nemůže dojít a kdyby jo, tak to by musely bejt kabely jak na lokomotivu

ad3) s tim zapalováním se nechci hádat, ale zapalování by mělo být vždy nezávisle na baterii a jejím dobíjení, tudíž i funkci regulátoru - ale to může být motorka od motorky

Naposledy editováno 22.05.2009 01:03:38

(reakce na) Regulátor, tentokrát trochu jinak

22.5.2009 v 01:09 | Nahoru | #5

Hawk>Dovolím si nesouhlasit...

ad1) 14V je nastaveno na výstupu z regulátoru...na vstup může jít z alternátoru opravdu až 70 V... Přitom 200W je maximum alternátoru. Těžko bude dávat 200W při 14V na cívkách.

ad2) neni 14,3A nějak kua hodně? viz. bod 1 - k tomuhle stavu tam nemůže dojít a kdyby jo, tak to by musely bejt kabely jak na lokomotivu

ad3) s tim zapalováním se nechci hádat, ale zapalování by mělo být vždy nezávisle na baterii a jejím dobíjení, tudíž i funkci regulátoru - ale to může být motorka od motorky



To seš na omylu regler je zkratový 70V a víc tam může být jedině v případě odpojení regleru - to jest naprázdno.
Když něčemu nerozumíš, tak neraď

Dimenzování vodičů v autech(motorkách):
maximální trvalý proud 11A - vodič 1mm2, 14A - vodič 1,5mm2, 20A - vodič 2,5mm2, 25A - vodič 4mm2, 31A-6mm2, 43A-10mm2.

Naposledy editováno 22.05.2009 01:37:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor, tentokrát trochu jinak

22.5.2009 v 07:08 | Nahoru | #6

Dingo>Proč si teda nedal dva dráty k sobě aby výsledný průřez byl větší
Tenčí bych si nelajznul pokud by to nebylo třeba jen 10cm



Protože mě to nenapadlo
a je to kousek, 5-7cm

Regulátor, tentokrát trochu jinak

22.5.2009 v 08:37 | Nahoru | #7
Dingo> jak myslíš

(reakce na) Regulátor, tentokrát trochu jinak

22.5.2009 v 08:40 | Nahoru | #8
jerzy_VFR> kousek 3 cm nebo půl metru vyjde nastejno. V pojistce je toho drátku taky jen malý kousek

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor, tentokrát trochu jinak

22.5.2009 v 08:55 | Nahoru | #9
Rozhodně je to jen na chvilku. kablíky od PC zdroje jsou počítány na jiný proud. Fakt bych tam dal kabel, ne kablík

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor, tentokrát trochu jinak

22.5.2009 v 09:00 | Nahoru | #10
dej tam dva(a víc) dráty, jeden je málo, zvlášť ty vlásky z PC Zdroje. To nemáš doma normální vodič na 220 síť? třeba starou prodlužovačku

(reakce na) Regulátor, tentokrát trochu jinak

22.5.2009 v 09:06 | Nahoru | #11

Whistler>dej tam dva(a víc) dráty, jeden je málo, zvlášť ty vlásky z PC Zdroje. To nemáš doma normální vodič na 220 síť? třeba starou prodlužovačku



Jo, tím jsem přemostil ten slavnej apriláckej hnědej konektor, a měl bys vidět jak mi topí pod prdelí

Regulátor, tentokrát trochu jinak

22.5.2009 v 10:53 | Nahoru | #12
Večer sem doma už nic nenašel, vezmu si něco v práci
Radši to hned přehodím.

(reakce na) Regulátor, tentokrát trochu jinak

22.5.2009 v 10:59 | Nahoru | #13

PijanST>Rozhodně je to jen na chvilku. kablíky od PC zdroje jsou počítány na jiný proud. Fakt bych tam dal kabel, ne kablík



pocitany na jinej proud? ja mam v pocitaci asi 400W zdroj a je to malo:)

jasny je to 400W pro vsechny spotrebice.. ale oni nektery rychly disky, grafarny atd dokazou spolknout hezkou porci Watu...

Regulátor, tentokrát trochu jinak

22.5.2009 v 11:13 | Nahoru | #14
Kau fix, z čeho to mám vyškoubnout, kde jsou tlusté vodiče. V kabelu Pc - zásuvka taky mrdka hubená.
a starou kvalitní prodlužku zas nechci stříhat.

/Tak sem našel.

Naposledy editováno 22.05.2009 11:55:48

Regulátor, tentokrát trochu jinak

22.5.2009 v 11:57 | Nahoru | #15
Dej to poradne do kupy zadna izolacka a tak nebo te to jednou prekvapi az budes nekde na ceste

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor, tentokrát trochu jinak

22.5.2009 v 13:30 | Nahoru | #16
Spieke>proč ne izolačka, čím bys to izolovat ty?
Teď sem to opravil, dal sem tak kus pořádného měděného drátu, zaizoloval smršťovací bužírkou a izolačkou. Nastartoval a zkusil jak to hřeje, regler i kabely hřály hned po startu, je to normální? Nebo jde ten regler do háje? Na baterce sem naměřil 14,4V od volnoběhu do 5000ot. Víc sem to netočil, studený motor.

(reakce na) Regulátor, tentokrát trochu jinak

22.5.2009 v 13:50 | Nahoru | #17

jerzy_VFR>Spieke>proč ne izolačka, čím bys to izolovat ty?
Teď sem to opravil, dal sem tak kus pořádného měděného drátu, zaizoloval smršťovací bužírkou a izolačkou. Nastartoval a zkusil jak to hřeje, regler i kabely hřály hned po startu, je to normální? Nebo jde ten regler do háje? Na baterce sem naměřil 14,4V od volnoběhu do 5000ot. Víc sem to netočil, studený motor.


V takovém případě se to zdá být v naprostém pořádku. Regler hřát musí a potažmo i kabely musí trochu hřát, kolem 5tis. ot. min. dává altík plný výkon a někde se to musí "ztratit"

Regulátor, tentokrát trochu jinak

22.5.2009 v 14:02 | Nahoru | #18
Dingo>Ty víš jak jednoho potěšit
Zítra možná pojedu do rožnova, tak sem zvědav kam dojedu.

Regulátor, tentokrát trochu jinak

22.5.2009 v 18:51 | Nahoru | #19
Tak to máš v poho,že se to hřeje je naprosto normální, ale s tenkejma káblikama by se to hřálo trohu víc až bys to celé vypálil
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist