globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cidlo mazani a blbej olej....
10.5.2009 v 09:11
Zdravim...Asi jsem udelal peknou blbost a chtel bych vedet jak moc velkou a jak z ni ven..Vcera se mi u R1 na chvilku rozblikla kontrolka na olej,cca po sto metrech zhasla a uz se nerozsvitila.Volal jsem klukovi co ji ma a rikal ze kdyz ma oleje min nez pulku v oknu tak mu problikne pri naklonu nebo brzdeni,tedy jako me.Pro jistotu jsem volal i mechanikovi jak to je a ten mi popsal ze u jine motorky by to problem byl ale R1 je v pohode protoze ma cidlo na hladinu a nejaky svuj zapeklity system..Doporucil mi at mam dost oleje v oknu a je po problemu.Ja mel cca ctvrtku az pulku okna takze jsem dojel na benzinu (SHELL) a vzal "castecne synteticky olej 10W 40 ."Nalil jsem cca ctvrt az pul litru a pohoda po cca 80 km se kontrolka rozsvitila znovu a uz nezhasla.Chviklu po nastartovani zhasne pak se ale hned rozsviti.Kdyz jsem ted zacal studovat krybyci od oleje je na ni napsano ze jde o SYNTETICKY!Co mi takl udela ten rozdil POLO vs. PLNA syntetika?Zkurvi mi to jen cidlo?Nebo je to na odstaveni motorky vymenu oleje a filtru??Nebo muzu jezdit a pri dalsim doliti nalit polosyntetiku a hotovo.Nebo to cidlo s tim nesouvisi a muze bejt v haji dratek(nedavno jsem meli s kamosem plasty dole a hledali sme kde je jake cidlo takj jestli neni v haji dratek?Kde to cidlo vubec je?Jak se teda pozna ze R1 nemaze kdyz je kontrolka na hladinu?To jako kdyz prestane rozstrikovat po valcich olej je ho ve vane moc a kontrolka sviti?Je m ozne ze ho tam mam o kapku vic a proto to sviti?Ze zustava neco ve vane a cidlo si mysli ze nemaze?..Diky.Nenapadlo me precist krabici..precetl jsem listecek a sel...Chjo takova kokotina...Diky moc

Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 09:24 | Nahoru | #1
míchat by se to nemělo ale v takovém malém množství by to vadit nemělo(je také rozdíl mezi plnou syntetikou-56-80 % syntetiky a 100% syntetikou).je divný,že když se ti ukazuje olej v okýnku,že ti ta kontrolka svítí,dle mého názoru to bude jen uvolněný drát a nebo ti odešlo čidlo,ale být tebou,tak to odvezu nějakému maníkovi,co se vyzná,aby na to mrknul

Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 09:42 | Nahoru | #2
jasny ale ted v nedeli neni komu a ja mam pred sebou cestu...Coz o to kdyby to melo hodner ublizit tak to zrusim ale kamos co ma 02 R1 mi psal ze tam dava plnou syntetiku tak ze by to problem bejt nemel.Ten co jsem tam nalil ja je od Shellu takze mozna nejaky lepsi...ja taky doufam v ten drat co se snad jen rozpojil nebo nekde zlomil...ale nevim ani kudy vede a kde je to cidlo abych se do toho pustil...Snad jen sundam nadrz a budu koukat co je kde...

Jo jeste jsem zaúpomel ze to normalne maze.Myslim to tak ze kdyz motorku natocim olej z okenka zmizi a priteka a tak porad dokola proste je videt ze tam beha...Mozna jsem ho tam fakt dal vic ale mam strach co mi tam to smichani udela...

PS uz nikdy nebudu verit tomu co maj napsano na cedulkach nad a pod vyrobkama.Dneska jim tam dojdu udelat dusno!!

Naposledy editováno 10.05.2009 09:45:50

1 reakcí na tento příspěvek Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 09:45 | Nahoru | #3
Hlavně pokud jsi koupil 10W-40 tak to není plná syntetika ,ale polo. Důležitý je spíš jestli to byl olej určený do moto - přísady na spojku a převodovku. Podle všeho ti ale jenom blbne to hladinové čidlo občas s tím mají yamahy problém. Jinak kontrola jestli to maže se provádí změřením tlaku oleje při volnoběhu a zvýšených otáčkách po demontáži zátky na motoru se připojí manometr. U teplého motoru ve zvýšených ot. zhruba 4-5 baru.

Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 09:49 | Nahoru | #4
No tim olejem nic nemuzes zkurvit jen proste namychanim zmenis jeho viskozitu,ale v takovem mnozstvi se nic nedeje tvuj problem bude jinde asi cidlo nebo ten dratek pokud tam mas dost oleje tak ok kdyby se neco delo s motorem jako ze nemaze sla by teplota rapidne nahoru.

(reakce na) Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 09:50 | Nahoru | #5
Findy> No je to 10W 40 urcite!Ale fakt je tam na krabici psano syntetycky olej.Jinak i na krabici je motorka a je tam psano neco a zavodnich motorkach a jejich narokach.Je to tusim stribrna plastova krabice sesikmena...S tou kontrolou mazani je to fajn ale to je na servis ale jak se to pozna kdyz pojedes,oleje mas dost a zadres to..Jak poznam ze mi treba odeslo cerpadlo nebo se ucpali nejaky kanalky a olej se nedostane kam ma?Pak asi zustane ve vane a to cidlo se rozsviti protoze je ho tam moc?

Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 09:57 | Nahoru | #6
To čidlo sepne jenom když je oleje málo. Mě na starým yzf taky občas bliklo za jízdy- je to docela nepříjemný ale je potřeba vědět že snímá jenom hladinu. Kdyby ti to nemazalo tak to uslyšíš-to mi věř . Takže pokud to byl olej určený do moto tak to dolij po vrchní rysku a jezdi a co nejdřív si nech zkontrolovat to čidlo.

1 reakcí na tento příspěvek Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 10:03 | Nahoru | #7
Okno mam plny a jak jsem popisoval maze to,olej do moto to je tak snad v poho...me vydesil ten rozdil mezi polo a plnou syntetikou jestli mi to to cidlo nezkurvilo..Jinak jak jsem psal mel jsem dole nadrz a hledali sme nejaky draty kam vedou tak je snad jen nekde povolenej a ted to zlobi...

2 reakcí na tento příspěvek Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 10:05 | Nahoru | #8
OMG některé výroky co tu padly, to je hrůza
Syntetika, polosyntetika, oba výrazy jsou jenom marketingové sračky, které o oleji neříkájí nic jiného, než že bude dražší. Důležitá je specifikace- v případě motocyklu JASO MB nebo MA.
A zajímalo by mě, jak někdo z výkonnostní specifikace 10W-40 dokáže určit, o jaký olej se jedná(když pominu to, co jsem psal výše). Nic proti, nemyslím to špatně

A jinak se zbytkem souhlasím

1 reakcí na tento příspěvek Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 10:16 | Nahoru | #9
Právě že 10w-40 není výkonnostní specifikace jak uvádíš ty. To je právě to API,ACEA,Jaso...Nic proti, nemyslím to špatně

(reakce na) Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 10:27 | Nahoru | #10
Findy> máš recht, to jsem spletl. Sypu si popel na hlavu Ale ten zbytek...já ti nevím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 10:30 | Nahoru | #11
hnjupis>
to cidlo je ze spodu olejovy vany na levy strane, musis sundat kapoty a mozna i svody aby jsi ho vytahnul, ale to si uz nepamatuju. Smichanim oleje jsi nic nezkurvil, normalne jezdi dal a nic neres. Hlavne aby jsi mel olej videt v okenku pri rovne na rovine stojici motorce, jestli tohle mas, tak jestli cidlo sviti nebo ne ti muze byt jedno. Mne to taky jeden cas blbo, problikavalo a obcas svitilo(oleje jsem mel k maximu) a po case se to srovnalo aniz bych na neco sahal. Je to proste naladovy, muze v tom byt nejaka necistota. Yamaha dava zamerne hladinovy cidlo a ne tlakovy, protoze vetsina motoru odejde na nedostatek oleje a ne ztratu tlaku oleje, kdyz se ti rozsviti tlakovy cidlo oleje pri jizde, tak uz je stejne pozde. Jestli to olej tlaci nebo ne se da taky zkontrolovat ze povolis sroub v mazacim kanalu vacek v hlave valcu na levy strane motoru pri na volnobeh bezicim motoru, pri povoleni, by mel olej prosakovat, ale tobe to urcite maze. Proste hlidej olej v okynku, na cidlo ser a jezdi klidne dal, tak bych to resil ja

1 reakcí na tento příspěvek Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 10:37 | Nahoru | #12
Ja leju do R6tky plnou syntetiku od Castrolu, je na ni napsano Fully Synthetic. Kdyz je tam napsano synthetic, tak by se snad melo jednat o polosyntetiku...prijde mi ze je v tom nazvoslovi trochu bordel .

(reakce na) Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 10:41 | Nahoru | #13
havrajz> Diky moc tohle jsem potreboval slyset...Teda cist Zkusim kouknout pod ty plesty a pujdu po dratu ad cidla jesti jsem ho nekde nepremackl nebo neco podobneho..Super moc diky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 10:42 | Nahoru | #14
MirekSV> aby ne když to je jenom marketingový výmysl. Něco jako bublinky aktivního kyslíku nebo zažraná špína. Ani jedno neexistuje ale lépe se prodává, proč?

(reakce na) Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 10:50 | Nahoru | #15
JyrkaFM> podle me je to asi takto.10W 40 je norma viskozity ve stupnici SAE.Znamena to tepelni rozdil od minus do plus teploty jakou olej vydrzi-(bylo mi mechanikem receno ze napr Italie atd jezdi 10W 50 kvuli vyzsim teplotam).Normy vyskozity jsou SAE,API(ta oznacuje stupne pismeny nevi jak uz presne a hledat v sesitech se mi nechce) a dalsi.Ale nemaji vliv na slozeni co se tyka slozeni jako mineral(treba ricinovej olej),polosyntetika a plna syntetika.Kdysy jsem z oleju maturoval ale od te doby jsem to neresil(vis jak je to do auta mas neco predepsano tak to tam naleju totez do motorkya vic neresim-jen vyrobce aby to za neco malo stalo i kdyz podle normy musi splnovat vsichni stejne naroky).Do motorky pravidelne pouzivam DENIKOL ale ted se jednalo a nouzovku takze jsem vzal Shell za 250,-Litr a koukl aby byl na vysokootackove motorky s vyzsimi naroky..Ale to cidlo me dostalo a mel jsem strach aby to neco nezkurvilo...Jinak diky nebudu tam bezne lit olej z pumpy..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 14:06 | Nahoru | #16

JyrkaFM>MirekSV> aby ne když to je jenom marketingový výmysl. Něco jako bublinky aktivního kyslíku nebo zažraná špína. Ani jedno neexistuje ale lépe se prodává, proč?



No nevim, ja se v olejich nevyznam, ale nejakej rozdil by tam byt mel, kdyz ta plna syntetika stoji 2x tolik co polo. Ale je mozny, ze zaklad je hodne podobnej nebo stejnej, a budou se lisit jen v nejakejch adetivnich slozkach.

(reakce na) Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 14:14 | Nahoru | #17
MirekSV> právě že ten rozdíl je jenom v ceně, ničem jiném. Na našem trhu například žádný plně syntetický olej není, a kolik produktů se tímto označením chlubí...Výrobci zkrátka pochopili, že označení na které lidi slyší jejich produkt prodá, nic jiného v tom nevidím.
Jak jsem už napsal(a spletl se, že ), tak jediné co rozhoduje o kvalitě oleje je jeho výkonová specifikace, v případě většiny 4T motocyklů JASO MA nebo MB. Pokud olej takovéto označení má, je blbost řešit způsob, jakým byl olej vyroben...toť můj názor, jenom nechci aby lidi zbytečně utráceli peníze za "pseudovýrobky"

Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 14:18 | Nahoru | #18
no hoši,co vím,tak olej jako syntetický a palosintetický sa v dnešní době jednoduše zamění každý výrobce olejů si označuje tyto oleje po svojem,bud polosyntetický nebo syntetický.
dycky je třeba sa držet předpisovaným olejem výrobce-předvším klasifikace podle SAE

(reakce na) Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 22:59 | Nahoru | #19
JyrkaFM> syntetika je řidší a nejni moc vhodná pro starší mota

1) Napadlo mě, jestli, když máš plnej olejoznak, aby tam nebylo oleje až, až a proto to svítí.
2) Oleje by se schválně míchat neměly, ale v tom nejni ten problém.
3) Máš na moto stejný budíky jako já na R6 a beztak i stejný čidlo, že občas problikne, nevadí- stává se to.

Držel bych se bodu č.1)

Cidlo mazani a blbej olej....

10.5.2009 v 23:14 | Nahoru | #20
šmarja, už asi milionkrát je tu všude napsané, že je to úplně fuk. teď mám v motoru 3 litry GPSračky a litr motulu. no a teď, protože mi zůstal litr GPS, tak tam půjde a dolije se to motulem. a s tím svícením kontrolky je to prča, bo mi svíti furt a při tom bliká FI. a bo to furt vrčí, tak to asi aj maže.

1 reakcí na tento příspěvek Cidlo mazani a blbej olej....

11.5.2009 v 07:13 | Nahoru | #21
Takze sem nasel cidlo,stacilo sundat plasty a jit po dratku,nejdriv sem ho zkontroloval pod nadrzi jestli neni rozpojeny konektor nebo skriply kabel.Pak sem nandal nadr,sundal predni plast s blinkrem,vejfuk a motorku polozil na deku na bok,podlozil kyvku tramkem a povolil posledni dil vyfuku(svodovy dil je prisroubovany cca proto klapce.Povolil cidlo,povytakl a stoupl na vyfuk abych ho vyklonil.pak jsem cidlo dovytahl a vedle moto vypral v benzinu.Nasadil zpet a pritahnul.Nastartoval a doposkladal.Mezitim co byla motorka na miste a na stojanu se cidlo nerozsvitilo ale nebyl cas to projet lebo zaclo mocit.Takze dneska to protahnu ale vypada to OK.Jinak z cidla se vyplachli cerne smeti asi nejaky karbon nebo usazeniny tak me napadlo aby to jiny olej nerozpustil a ja to pak kvuli takove sracce nezadrel..Jinak sem zacal na zaklade tohoto hledat a vyptavat se a 10W 40 jsou vsechno POLOsyntetiky a plna syntetika zacina od 5W 50...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cidlo mazani a blbej olej....

11.5.2009 v 07:33 | Nahoru | #22
hnjupis: Za prvé - neřeš výrazy "polo" a "plná". Jednak to nevypovídá naprosto o ničem, jednak se z viskozity nedá vůbec určit, jakou technologií byl olej vyroben. Kdo tvrdí něco jiného, kecá.
Za druhé - usazeniny na čidle jsou normální věc. Plovák tím ztěžkne a začne to problikávat i při normální hladině, až to nakonec svítí skoro furt. Udělal jsi to správně - stačí to propláchnout v nějakém rozpouštědle a je na čas klid. Jinak rozpouštění usazenin vlivem "lepších" olejů je historie ze 70. let, dneska už to vážně nehrozí.
Za třetí - ten olej, co jsi tam dolil, je určitě pro motorky? Nenalil jsi tam náhodou olej do aut? Protože je v tom dost podstatný rozdíl. Motoru bys sice neublížil, ale časem by ti mohla začít prokluzovat spojka.

(reakce na) Cidlo mazani a blbej olej....

11.5.2009 v 10:25 | Nahoru | #23
1100Virago> ahoj je stopro do motorek jen jsem si spletl barvu kdyz jsem prvne psal stribrna je MODRA.Jinak nic vic co s tim delat me nanapadlo takze dneska projedu a uvidim co to dela...

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Cidlo mazani a blbej olej....

13.5.2009 v 21:07 | Nahoru | #24
jak to dopadlo přišel si na to čím to bylo mě to taky dělá

Cidlo mazani a blbej olej....

13.5.2009 v 21:09 | Nahoru | #25
mám r1 rv1999 uplně přesně co tobě mazaní i ty budíky

(reakce na) Cidlo mazani a blbej olej....

21.5.2009 v 08:00 | Nahoru | #26
kawašraky> Zdar tak to bylo tim zas*anym cidlem(mysleno jako spinavym ne ze by bylo na nic) .Jak rikam stacilo to hodit na bok,o po povoleni vyfuku a cidla jeden ho taha vena druhy si stoupne na vyfuk aby ho vyhnul(jinak musis sundat i svody a to se mi nechtelo takhle to jde taky a je to v pohode.Cidlo abych nerozpojoval a nemusel ho vyplejtat z kabelu tak jsem ho jen podrzel vedle a vypral v benzinu v misce..Pohoda prace ale chce to dva lidi(na pokladani motky a na vyndani cidla..Najel jsem s tim cca 1000 km a v pohode.Normalne se rozsviti jak ma a je v pohode.jinak budiky musim ted az bude treba hnusne vyndat ale jeste jsem nesehnal baksis na nove takze zatim nic ale jinak me se otackomer jen trese a ted kdyz s masinou trochu letim se protoci uplne a jen se zastavi o doraz a nemuze se ani hnout..vypada to ajko by tam byl nejaky chaoz a budiky si nevedeli rady co s tim..Nejak na to kouknu a uvidim co najdu..

Cidlo mazani a blbej olej....

21.5.2009 v 08:05 | Nahoru | #27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1178, 1179] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35351 Včera v 22:16 assassin
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 3 30.4.2024 v 06:46 Gahan37
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ


TOPlist