paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Proč mizí velká cestovní megaendura?
 
9.5.2009 v 21:52
Při výběru motorky jsem zjistil, že se výběr megaendur celkem ztenčil. Suzuki a Aprilia přestala vyrábět DL1000 a Caponorda, že by je už nikdo nekupoval? Co si o tom myslíte?
Anketa: Proč mizí velká cestovní megaendura?
není o ně zájem
46%
18
přežijí jen kultovní stroje
51%
20
přestáváme cestovat
3%
1

3 reakcí na tento příspěvek Proč mizí velká cestovní megaendura?

1.2.2010 v 21:29 | Nahoru | #1
Dneska každá továrna dělá "cendura", nebo jednobuchový endura. V rally soutěžích v profi třídě (alespoň co jsem s zajímal o dakar) můžou jenom jednoválcový motorky.Dvouválce typu Afriky si už dneska na profi osutěžích kvůli restrikcím neškrtnou, natož pak tříválec Triumph Tiger. Když už tady píšu o mém oblíbeném Triumphu, tak zrovna to je jedna z dokonalých ukázek toho, co se dneska děje- Tiger 955i ještě docela slušný enduro, pletený kola, karbec, ke konci výroby udělali stříkačku (což není to špatné) a prdly na mašinu litý kola. A pak udělali "modernizaci" na Tigera 1050, kterej má nižší světlou výšku, nižší zdvihy tlumičů, litý kola. Takže na polňačku dobrý, ale víc už to nezvládne. Stejněj případ transalp. Lidi jsou bohužel čímdál tím víc pohodlnější, popř. dnenší škrty v rozpočtech a honba za mamonem nutěj továrny vyrábět modely, který oslověj nejvíc lidí, takže okrajové segmenty jdou do háje (u velkých značek). To ale zase na druhou stranu dává šanci prosadit se menším továrnám a vyplnit díry na trhu. Doufám, že se nezmagoří BMWčko a nezačne vyrábět podobné jebky, jaké dělají v dnešní době Japonci, byla by ohromná škoda, kdyby se dali koupit čistovrenvá andura jen z bazarů. KTM má už dneska slušnej monopol mezi offroadovejma mašinama, je to vidět i na Dakaru. Nevím, jeslti je dobře, že tu v těhle segmentech vznikají monopoly. NA jednu stranu je menší výběr, na druhou stranu, jak už tu bylo zmíněno, jdou ceny BWMček dolů....Na druhou stranu když si to tak člověk vezme, tak na dlouhý cestování jsou endurový litrový mastodonti stejně k ničemu- při vyšších rychlostech to není tak stabilní jako cestovní mašiny, ne silničních pneu je stejně sebelpší enduro mašina v terénu na prd a naopak na drapákách se zase nedá pořádně jezdit na silnici a rychle se sjedou :-/

Edit: pár písmenek

Naposledy editováno 02.02.2010 23:38:03

(reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

2.2.2010 v 07:35 | Nahoru | #2
Hofner> souhlasim

(reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2010 v 07:50 | Nahoru | #3
Hofner> Že jsou litrová endura na cestování k ničemu to mě fakt dost pobavilo..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč mizí velká cestovní megaendura?

10.5.2010 v 19:40 | Nahoru | #4

Hofner>Dneska každá továrna dělá "cendura", nebo jednobuchový endura. V rally soutěžích v profi třídě (alespoň co jsem s zajímal o dakar) můžou jenom jednoválcový motorky.Dvouválce typu Afriky si už dneska na profi osutěžích kvůli restrikcím neškrtnou, natož pak tříválec Triumph Tiger. Když už tady píšu o mém oblíbeném Triumphu, tak zrovna to je jedna z dokonalých ukázek toho, co se dneska děje- Tiger 955i ještě docela slušný enduro, pletený kola, karbec, ke konci výroby udělali stříkačku (což není to špatné) a prdly na mašinu litý kola. A pak udělali "modernizaci" na Tigera 1050, kterej má nižší světlou výšku, nižší zdvihy tlumičů, litý kola. Takže na polňačku dobrý, ale víc už to nezvládne. Stejněj případ transalp. Lidi jsou bohužel čímdál tím víc pohodlnější, popř. dnenší škrty v rozpočtech a honba za mamonem nutěj továrny vyrábět modely, který oslověj nejvíc lidí, takže okrajové segmenty jdou do háje (u velkých značek). To ale zase na druhou stranu dává šanci prosadit se menším továrnám a vyplnit díry na trhu. Doufám, že se nezmagoří BMWčko a nezačne vyrábět podobné jebky, jaké dělají v dnešní době Japonci, byla by ohromná škoda, kdyby se dali koupit čistovrenvá andura jen z bazarů. KTM má už dneska slušnej monopol mezi offroadovejma mašinama, je to vidět i na Dakaru. Nevím, jeslti je dobře, že tu v těhle segmentech vznikají monopoly. NA jednu stranu je menší výběr, na druhou stranu, jak už tu bylo zmíněno, jdou ceny BWMček dolů....Na druhou stranu když si to tak člověk vezme, tak na dlouhý cestování jsou endurový litrový mastodonti stejně k ničemu- při vyšších rychlostech to není tak stabilní jako cestovní mašiny, ne silničních pneu je stejně sebelpší enduro mašina v terénu na prd a naopak na drapákách se zase nedá pořádně jezdit na silnici a rychle se sjedou :-/

Edit: pár písmenek



Souhlas, až na tu poslední pasáž. Na cestování neznám lepší motorky než velké cendura.Dlouhé zdvihy,dostatečně silný motor a možnost navěšet tuny bagáže.Se silničníma gumama vjede do terénu stejně jen buď velký srdcař,nebo absolutní idiot (někdy ta hranice bývá fakt tenká ).Univerzálnost velkých mastodontů z nich dělá to nejlepší cestovatelské nářadí.Kdykoliv a kamkoliv.Dneska do alp a zítra lítat po poloninách na Ukrajině.Která jiná kategorie tohle umožňuje?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist