Téma: Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth
 
19.4.2009 v 19:34
Když jsem si na novej rok pořizoval Xmotos 250, vzducháč, měl se v živý paměti skůtr Kentoya, kterej před lety najel za 2 roky "provozu" 300 km kvůli permanentním závadám. Počítal jsem s problémy, tak se podívejme, jak to vypadá dnes po 4 měsících a 40 mth jízdy.



Prvních 15 hodin jsem najel v mrazu a bez sebemenších zkušeností s offroudem. Tahle motorka neni stavěná na mlácení o zem v mrazu. Všechno plastový praská, křehne.







Řidítka po několika pádech byly jak na supersportu. I plastová vnější část bovdenu plynu praskla.



Při pokusu o narovnání řidítek kladivem jsem rozmlátil tlačítko startéru. Vyřešila to koupě řidítek Afam za bratru 850 peněz. V průběhu provozu jsem zlomil několik spojkových páček, než jsem zakoupil blastry za 800 peněz, vyplatí se.



Po asi 30 hodinách prasknul plastový kryt řetězu, odstranil jsem ho, nemá celkem smysl.



Ve stejnou dobu jsem vyměnil desky na zadku, nechal jsem si je poslat přímo z krámu, kde jsem to kupoval a světe div se, byly tak tlustý, že sem mezi ně ani v krajní poloze pístků nedostal kotouč. Musel jsem je kousek odbrousit.



V obou brzdách jsem vyměnil kapalinu, bylo tam od výroby cosi čirýho připomínajícího vodu. Ani poté přední brzda moc nebrzdí, zadní perfektně. Jezdil jsem v mrazu s podhuštěnýma gumama a bez haltrů, takže sem protočil zadní gumu a utrhnul ventilek, moje chyba. Z vidlí jsem vylil cosi konzistence i barvy spermatu a nalil Motorex 5W, byly moc tvrdý a s řidším olejem jsou dobrý. Olej měním po 15 hodinách, ventily dělám při tom, kupodivu se moc nezaklepávají, takže vůle jsou jen malinko větší, asi by stačilo dělat jednou za 30 hodin. Do vejfuku jsem nacpal 2 drátěnky, je hodně hlučnej, takže je potřeba ho ztišit, kupodivu jsem nezaznamenal úbytek výkonu.



Jezdim z půlky pole-les-louka a z půlky trat´, dost technická, ne moc rychlá, nejsem závodník ani velkej sportovec a hodina ježdění na trati mě oddělá. Výkonu mám z toho motoru dost, zatim jsem nedal výjezd, kterej by motor neutáhnul, ale ty nejprudší si nedám, protože se bojím.
Tak, a ted´ často zmiňované problémy.
Řetěz: prý jde rychle do kopru. Já mám po 40 hodinách napnuto asi do půlky použitelnosti, takže 60 - 80 hodin dá.



Gumy, prý nic nevydrží. Takhle vypadá zadek po 40 hod.



Přepákování zadního tlumiče, prý jsou tam brzo vůle. Já nemám vůle žádné, ani ve svislé ose ani vodorovně.



Někomu teče zadní tlumič, mě ne, ani přední.



Fajfka na svíčce se rozlejzá, ale furt drží.
Praskají dráty v kolech, mě ne.
Vytrhává se rozeta z šroubů, mě ne.

Seznam investic:
3 l oleje 10W40 600 kč 1 výměna = 1 l
1 l oleje do tlumičů 400 kč
zadní desky 250 kč
zadní duše 200 kč
sprej na vzduch. filtr 300 kč
spreje na řetěz 600 kč
spojkové páčky 1000 kč
tlačítko stratéru 200 kč
řidítka 850 kč
blastry 800 kč
přední blatník 500 kč

Sečteno 5700 kč, na každým nechám, co považuje za spotřební věc na každým bajku a co ne.



Na závěr, jsem víc než mile překvapenej a myslím, že japonci se v budoucnu můžou začít bát o část zákazníků. Prodejci těchto motorek na sebe vzájemně plivají síru, každej tvrdí, že pouze on prodává "originál" xmotos a že ostatní jsou nekvalitní "kopie" . Nevím, co to znamená, každopádně moje motorka funguje podle mýho soudu nad očekávání. Uvidíme, co s ní udělá dalších 40 hodin provozu. To be continued.



Zapoměl sem na pár věcí:
Uchycení brzdové hadice vepředu je naprd, vylamuje plastový kryt tlumiče.
Hodně rezne koleno výfuku hned za válcem.
Z motoru se při braní za plyn z nízkejch otáček na 1 a 2 kvalt ozýává takový chrastění, podle charakteru to připomíná spojku nebo převodovku, ale dělá to skoro od začátku a nezhoršuje se to, když to člověk vyloženě nedře úplně od spodu, jako třeba rozjezd na dvojku, tak je to dobrý.
Vůbec se mi nedaří jí nakopnout nakopávačkou, bud´nemám ten správnej grif nebo schází dekompresor, nevim, ale neukopnu to prostě nohou a to mám 90 kilo.
Kryt řetězovýho kolečka je tam naprd, špatně se tam odtud vymejvá bahno.
Chybí ochrana zadního tlumiče před bahnem, nutno dodělat doma.

Tak ted´ je to snad kompletní. Jo a spotřeba je neuvěřitelná, snad tam ten benzín přibejvá .
Odhadem tak 1 litr na 1,5 hodiny provozu.

EDIT: 50 mth:
ŘETĚZOVÁ SADA. kolečko je mrtvý, nutno vyměnit okamžitě, řetěz by ještě něco snesl, ale preventivně dávám DID, rozeta je v pohodě, ale preventivně dávám novou.

EDIT: názor motokros jezdce: "je to vyskákaná koza, hrozně neklidná, tlumiče špatný a celková geometrie, motor dobrej, ale když se naučíš jezdit slušně na tomhle, sedneš na yzetko a budeš rázem o několik tříd dál a pude ti to samo a budeš dávat všem naprdel:)"

Edit: 60Mth
zjistl jsem skutečně vůle v přepákování, nejsou patrné jinak, než když je kolo vyvěšené. Jehlová ložiska jsou někde volná, někde úplně rozlámané domečky a vysypané. Potřeba koupit kvalitnější, mám to v plánu.

Rozlámaná plynová rukojet´, nekvalitní a tenkej plast.

Baterka po 2 týdnech stání vždy vybitá, vyndal jsem ji a zjistil, že elektrolyt teče při naklonění kolem kontaktů, takže při každým odložení motorky na bok nebo dokonce vzhůru kolama, což je furt, bateka vytejká a už v ní neni skoro nic, otevřít se dá, ale zavřít už ne:))) Koupil jsem novou japonskou, sice jinej rozměr a jen 4 Ah, ale stačí na startování a vejde se do kaslíku. Tot´ zatím vše:)

Naposledy editováno 09.06.2009 22:33:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

3.5.2009 v 11:59 | Nahoru | #1

chlumakFZS600>yeuop> Myslim 31900, už nevim


ježiši....

no to bys měl xero 6ku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Xmotos minirecenze uživatele - 40 mth

3.5.2009 v 12:11 | Nahoru | #2

Allan>chlumakFZS600>yeuop> Myslim 31900, už nevim
ježiši....

no to bys měl xero 6ku


No, kdybych chtěl XR600 za 30 litrů, tak bych ho určitě měl A představ si, že sem ho nechtěl, to je divný, co?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist