paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chci nové enduro
Sezonu ještě dojezdim na staré moto, ale přes zimu bych si chtěl pořídit novou strojovnu (v zimě snad budou levnější). Motorka bude na úvěr. Hotovost nemám a když budu 3 roky šetřit nic si neužiju.

Protože hodně cestuju (a s novou moto bych chtěl ještě víc) a jsem po úrazu páteře, chtěl bych něco pohodlného.

Volba padla na Kawasaki Versys, ale protože mám teď Yamahu, tak bych chtěl být věrný značce. Líbí se mi její zázemí (servis, prodejna..). Proto se kloním spíše k XT660Z aka Tenere Ta motorka mi přijde jako pracant s léty ověřenou konstrukcí.

Požadavky na motor:
- Pohodlná
- Max 1-2 válce
- Enduro (95 procent času jezdím po asfaltu)

Nepotřebuju jezdit 200 km/h. Stačí mi maximálka 150 km/h, abych nebrzdil na dálnici. Požadavek je, abych tam narval za 6 a jel 100 kopec, nekopec..

Finance: Představoval bych si 150 až 180 tisíc.

Naposledy editováno 17.04.2009 00:00:53

17.4.2009 v 09:48 | Nahoru | #31
Tak ale jak 650GS, tak TA jsou motorky na silnici a polňačky, noic víc. Malé zdvihy, jsi pořád na dorazech, tlumiče nezvládají....ono i na tu 800GS musím dát dopředu progresy a uvidim, jak se to zlepší.

Pokud pojedeš 80% po silnici fakt to vidim na toho TA (nic proti BMW ale je dražší, jinak je moc fajn), mrkni i po tom Varanovi, sice je těžkej, ale na asfalt ti to na cestování nebude vadit a je to holt litr, přitom celkem odpustí sem tam chybu a lidi si je moc chválí.

17.4.2009 v 09:51 | Nahoru | #32
Petr-RSV>
To máš pravdu, LC8 je nejvíc luxusní, když máš jen do ostřejších zatáček pomalu, to si připadám jak provazochodec (holt mám 172cm a váha moto je znát)

Na Tenerce budeš mít navrch určitě, to už by musel být inačí týpeček, než já. Ale loni jsem jel celkem cestou necestou s poupravenou BMW1100 a i s touhle kovadlinou se dalo. Osobně si myslím, že kdybych vletěl do stromu, tak ho pokácím a jedu dál

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 11:06 | Nahoru | #33

Mládě.Fidži>SiSpo> KTM je ostrý nářadí. Tuhle motorku bych si teda na bezstarostný cestování nebral. Už jen kombinace nepříliš velké nádrže a spotřeby 8l na silnci mě moc nebere Servisní intervaly 7000 je teda docela taky brzo. Holt kdybych ale jezdil hodně terén, tak už je doma. Ale....

Advík nemá malou nádrž(22 l), jezdí kolem 6ti alespon moje SE950R a servisní interval je 7500 když argumetovat tak prosím přesně

Naposledy editováno 17.04.2009 11:10:18

17.4.2009 v 11:12 | Nahoru | #34
2vonZahn: No za rok už KTM možná bude mít malou adventuru. U té tenerky mi prostě chybí šestka. Prostě malý adventure stroj který může jet 130 po dálnici neexistuje. Ale možno za rok/dva KTM vydá novou verzi malé Adventure postavené na základě 690motoru a Yamaha přidá šestku a bude co řešit.

17.4.2009 v 11:38 | Nahoru | #35
Tak problém Versyse je ten, že je to vlastně převlečená Er-6n

Transalpa škrtám, protože nechci Hondu. Není to nic osobního, jenom se mi nelíbí místní prodejna a ta značak mi moc neříká.

Ale ta MT-03 je VEMLI zajímavá mašinka!!!!!!

Ovšem podle testu hodně žere (6-7 l) a na dálnici teda nic moc nechytá.. Taky díky výfukům není kam umístit kufry. To znamená že se s tím moc cestovat nedá.

Ach jo. Já snad nevyberu

Kouknu ještě na tu Sůzu V-Strom. Ta vypadá zajímavě..

Naposledy editováno 17.04.2009 12:02:19

17.4.2009 v 11:44 | Nahoru | #36
MT-03 je zrovna testovaná tady....a nevypadá to jako cestovní motorka ani náhodou a sami to tam píší. To si se uplně odklonil od svých preferencí.

17.4.2009 v 11:50 | Nahoru | #37
Taky sem zvažoval cestovní enduro, hlavně pro větší zdvihy a lepší komfort na našich silnicích. Bohužel jsem narazil na pár problémů, dnešní endurka mají až na pár vyjímek zdvihy jako bežný motky, Tenerka má malej motor, malý GS od BMW bylo vyprodaný a velký GS, bylo momentálně pro mě drahý, takže za 190 tisíc sem pořídil litrový CBF a sem spokojenej.

17.4.2009 v 12:02 | Nahoru | #38
chceš cestovat na Yamaze? co zkusit TDM 900? stojí nová 180 s ABS,v německu o 25 míň a jednou jsem na tom jel a fakt dost dobrý,a do terénu k ničemu,stejně jako Versys,popřemýšlej,pokoukej,jen takový nápad.

17.4.2009 v 12:05 | Nahoru | #39
XarlieN> o tom plánovanym malym edvenčru jsem u dealera taky slyšel, tak jsem na něj zvědavej
No rok je dlouhá doba, uvidim...

17.4.2009 v 12:06 | Nahoru | #40

motocvok>chceš cestovat na Yamaze? co zkusit TDM 900?

Jo tak to se mi hodně líbí! Kouknu na nějaké testy a info. Četl jsem spotřebu 4.3 litru. To se mi ani nezdá jako možné

17.4.2009 v 12:16 | Nahoru | #41
myslím,že to možný je,nemusím japonce a jestli si někdy nějakýho pořídím,tak TDM,měl jsem jí půjčenou asi 4 měsíce,když byl kámoš v americe tak jí u mě nechal,najel jsem na ní asi 3000km a pohoda i ve dvou,milion doplňků,kufry,docela jede,má to pootočenou kliku,tak se to chová jako véčko,větší zdvihy,btzdy s R1,zatáčí to super,fakt překvapivě dobrá mašinka,a hezky vrčí

17.4.2009 v 12:18 | Nahoru | #42

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chci nové enduro

17.4.2009 v 12:35 | Nahoru | #43

motocvok>ale je mi přes 40,tak mám asi trochu jiný priority,hlavně zadek v měkkým a aby to moc nefoukalo

Je mi 21 a mám úplně stený priority Hlavně zadek v měkkým..

17.4.2009 v 12:50 | Nahoru | #44
tak to se ti bude líbit ta TDM,pokud máš celou cestu obě kola na zemi a obě se očí stejně rychle,je to ideální moto,mimochodem ta co jsem jí měl doma už má hodně přes 100 tisíc,má jí od nový,servisuje,udržuje,servisní interval tuším asi 15000km a není s tím problém

17.4.2009 v 12:57 | Nahoru | #45

17.4.2009 v 14:11 | Nahoru | #46
poseroutka> Ahoj trochu jsem si početl co bys rád a co ne. Všechno co se tu jmenovalo jsem jezdil a testoval.
1. škoda že se ti nelíbí Honda, ale je to tvoje věc, ale je pravda, že je velká škoda jen 5 kvaltů u 700 transalpa, ale v podstatě na mém 650 je mam taky a cestu do Rumunska zvládal bravurně
2. pokud budeš jezdit 80% asfalt a sem tam k obsluze použiješ polňačku ber Versyse nic tím nezkazíš a je to skvělej stroj za moc pěkný prachy, ale vyložený offík je tabu (metr bahna, skoky na roletách)
3.V strom v podstatě to samý co bod 2
4. Tenerku vynech na dálky to fakt nemá ...jinak velmi solidní hltač nerovností, ale s těma vibracema si to nemumím 3000km v kuse představit
5. Zbývá BMW at už GS800 nebo F650 (motor 800) a uplně poslední jmenovaná by mohlo být něco přesně co by jsi chtěl. Ta motorka je fakt povedená a testík tu na webu taky je.Stačí se juknout.
A v podstatě by jsi mohl skoro stále uvažovat o nové motorce. I u BMW se da dohodnout :). Jedinný co mě osobně vadí je to jak se BMW drží své ergonomie blikačů. Já ji zatím na chut nepřišel...

17.4.2009 v 14:38 | Nahoru | #47
poseroutka> rozhodovat se, že Hondu ne jen proto že tam máš divnej obchod

Já měl kdysi Hondu a nasral mě taky jeden obchod tady co dealuje věci na Hondu, zařek sem se, že už tam nikdy nepáchnu avšude ho budu "doporučovat". A přesto sem si zase pořídil Hondu

Jako novej Transalp je designově HNUS ale jinak odpovídá přesně tomu co ty chceš a po stránce jízdních vlastností je to ideál na český komunikace a delší jízdy.

To TDM mě nenapadlo, ale to bude taky dobrá volba.

17.4.2009 v 15:05 | Nahoru | #48
hehe, vtipné je že se tady sešlo plno transalpíků

řešil jsme podobnou otázku a mám podobné priority tak doplním svůj komentář ke zvažovaným strojům

LC8 - super, výkon, postavené na dlouhé cesty i terén, ale už moc velký kus stroje a drahé

BMW800/650 - hodně se mi líbí - motor, 6kvalt, ale hodně to chce doplnit kryty od TT a tím roste i tam už docela vysoká cena

Malý V-Strom - super motorka, pro mě nejlepší rozumová volba - na cestování, velká nádrž, terén spíš lehký a chce doplnit kryty olejového chladicě co je moc na ráně, 6kvalt, dobrý výkon na 650, nízká spotřeba, dobrá ochrana před počasím, ale prostě mi nesedla pocitově - takže třeba až příště

Versys - hodně povedený stroj na silnice, svižný, zábavný, příjemný v ruce ale docela malý, mimo silnice je to slabší jde sice hodně projet ale už to není zábava člověk se o stroj přeci jenom bez krytů docela bojí

TA 600/650 - suoper spolehlivý, škoda že namá 6tku, zvládá i terén, na cestování super, trvalá rychlost do 140, lze i ve dvou ale už chybí trocha výkonu na blbnutí

TA700 - vzhled je dost kontroverzní - alě třeba mě se už líbí , příjemný motor, živější, možnost ABS, lepší aerodynamika, už míň do terénu než 600/650, škoda menší nádrže

Takže podle toho cos psal a cenového limitu bych vybíral mezi VStromem, Versysem a TA
ale vybrat si musíš sám - hodně doporučuju se na každém projet a uvidíš, mě prostě ten pro někoho nudný Alpík sednul do ruky na poprvé a na Vstroma, kterého jsem chtěl jsem se musel přesvědčovat a to prostě nebylo ono

17.4.2009 v 15:13 | Nahoru | #49

17.4.2009 v 16:15 | Nahoru | #50

SiSpo>kojot> Kojot, já měl vzato, že modelové ročníky BMW 2009 budou už mít normální ovládání blinkrů na jednu ruku..

Bohužel ne všechny a mám pocit že to bude příplatkové, ale v tom se možná pletu..

17.4.2009 v 17:00 | Nahoru | #51

Dingo>poseroutka> rozhodovat se, že Hondu ne jen proto že tam máš divnej obchod

To sme si špatně rozuměli.. To že maj divnej obchod je "mimo jiné." Hlavně se mi nelíbí, že pro mě nemá Honda jakoby "duši." Těžko se to vysvětluje..

Takže rozhoduji se mezi:

1. Yamaha TDM 900 - Pěkná, je to Yamaha
2. Kawa Versys - Nádherná, s ještě lepší cenou
3. Suzuki V-Strom - To je taková poslední možnost, která by neurazila Ani nevím, jestli tady v ČB máme Suzuki obchod.

Pokusím se domluvit si pro každou motorku zkušební jízdu a pak uvidíme

17.4.2009 v 17:30 | Nahoru | #52

poseroutka>Dingo>poseroutka> rozhodovat se, že Hondu ne jen proto že tam máš divnej obchod

Takže rozhoduji se mezi:

1. Yamaha TDM 900 - Pěkná, je to Yamaha
2. Kawa Versys - Nádherná, s ještě lepší cenou

Pokusím se domluvit si pro každou motorku zkušební jízdu a pak uvidíme

Pakliže vybíráš už jen mezi těmito 3mi, tak si změn nadpis z ENDURA na PSEUDOENDURO

17.4.2009 v 17:39 | Nahoru | #53
Detail Ale podle papíru je Versys Enduro

17.4.2009 v 17:40 | Nahoru | #54

poseroutka>Detail Ale podle papíru je Versys Enduro

Ten papír je dobrej a vlastně ani to možná není na hajzlu na vytření prde.....

17.4.2009 v 17:42 | Nahoru | #55
to je pravda,sedí se na tom jako na enduru,ale enduro to není,ale zkus na opravdovým enduru jet 3000km dovolenou,myslím,že na cestování je lepší pseudoenduro,je to pohodlný a kousek polničky to taky dá,když nechceš divočit

17.4.2009 v 17:45 | Nahoru | #56
TDM na pohodlí nemá konkurenci a nejlíp pojede,dá se s tím jet 160 celou cestu do číny a zpátky za málo benzínu

17.4.2009 v 17:45 | Nahoru | #57
motocvok> kousek polní cesty a někdy i hoodně dlouhý se dá jet na všech motorkách co se dělají a to i na slikách

Naposledy editováno 17.04.2009 17:45:40

17.4.2009 v 18:02 | Nahoru | #58
jasně že dá,ale tyhle motorky mají větší zdvihy a jsou udělaný víc na pohodlí,na sportu přejedeš vajgla a ukousneš si jazyk,ta TDM je taky papírově cestovní enduro ale to se nesmí brát tak doslova pokud na to sedneš ze 125ccm,bude dlouho trvat,než tě to přestane bavit,s Versisem nemám žádnou zkušenost a na tom stormu jsem jel kousek a nějak nic moc mi to neřeklo ale já jsem spíš na jiný motorky,podle mě se nedá soudit jen mi ta yamaha přijde hodně universální,dá se na ní jezdit do kolbenky,za holkama,a v látě na ní dáš kufry a můžeš jet kamkoliv bez obav,že nedojedeš

17.4.2009 v 18:07 | Nahoru | #59
Dingo> pár desítek kilometrů na lesních&polních cestách jsem najel i s fz6. Dokonce i v hlubšim štěrku to jde .
Ty cesťáky a pseudoendura maj imho výhodu spíš v posazu, pohodlí a aerodynamice...

17.4.2009 v 18:14 | Nahoru | #60
vonZahn> na šlapačkový motorce se taky dá jezdit po okruhu,jen je to blbost,univerální znamaná,že s tím jde tak nějak všechno,ale pořádně vlastně nic,enduro je například ktm 525,ovšem 200 kiláků po silnici bych na tom jet nechtěl. Já bych na tom vlastně nechtěl jet vůbec,to je pro trénovaný sportovce a ne pro starý pupkáče
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Versys 650 - error code 32 "subthro... Kawasaki Versys 650 RiosCZE 3 Včera v 15:08 Krautkopf
Připojení navigace Kawasaki Versys 650 Kuba1369 9 27.4.2024 v 09:12 Woodpec
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK