-
Praxe je taková, že 2vál táhne krásně odspoda a nejlíp mu je ve středních otáčkách a nahoře ztrácí sílu a dech. Kdežto 4vál je dole línej a udejchanej a probouzí se až nahoře ;)
2 reakcí na tento příspěvek 2válec versus 4válec
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec
Možná trochu na tom do V něco je, ale né moc. řadový dvouválce tahaj taky víc od spoda než řadový čtyřválce.
Nejlepší když se koukneš do časopisu motocykl a tam u testů na motorky máš grafy průběhu výkonu motoru a točivého momentu. např. v čísle 06 červen 2006 je perfektní test porovnání kawasaki er-6 , suzuki sv650 , suzuki bandit 650 , honda cbf 600 a tam můžeš vidět výsledky v perfektním grafu.
Ale tohle číslo budeš těžko shánět, tak spíš MOTOCYKL 02 únor 2007 kde je velký test Alpen MASTERS (20 motocyklů testujou v alpách- je to paráda) a hned číslo tohodle měsíce kde je i konec toho testu.
za 2. faktorů co ovlivňuje motor je mnohem VÝC
a)plnění motoru-(počet ventilů na válec, jstli je to karburátor nebo vstřikování....)
b)pokud máš motor chlazený vzduchem=vjetší vůle pístu (vzduchem chlazený motor má vjetší rozsah teplot motoru a proto se píst víc roztahuje a smršťuje než u vodou chlazeného motoru (tepelná dilatace materiálu) a tím se samořejmě mění i úniky tlaku ze spalvacího prostoru.
c) časování ventilů- každý výrobce zvolí podle svého jestli dá ostřejší vačky a nebo stroj naladí spíš na klidnější jízdu s krouťákem od spoda (dost dobře je to vidět na Hondě- cbr 600f , Hornet 600 a cbf 600 mají stejné motory ale jiný průbjeh výkonu i krouťáku)
Samořejmě že motor ovllivňuje víc vjecí ,ale jen chci ukázat že to neni jen tak jednoduché jak se někomu na první pohled zdá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec
Neni to jen tak, to co vidis na grafu je jedna vec, ale praxe je druha vec. Nebo zda ten motor ma tolik valcu....a nekdo rekne to nebo ono...
Zalezi na stavbe 2valce. Je tam jina "rotujici" - pohybujici se hmota, uplne jiny princip, jsou to odlisne stroje, maji jine prujezdove rychlosti v zatackach, uz i skrz char. motoru a hlavne jeho stavby, jine chovani, pouzitelne otacky - jejich rozsah, jinou zpetnou vazbu na rizeni atd atd. Jen ty grafy ( nebo udaje ze me nekdo vetsi to ci ono ) neberte tolik vazne.
A vubec kdyz se o tom bavis, tak nove litrove 4valy maji kroutak vetsi jak 2valy...ale tudiz by jsi rekl ze tahnou v urcitych otackach lepe, ale neni to tak. Tohle tema jak nekdo rikal je probirane velmi casto a taky je choulostive, kazdy si stoji za svym. Pokud ovsem ches presny vyklad, tak si musis pockat na nejakeho technika, ktery ti to tady odrecituje jako basnicku pokud se mu bude chtit. V cem vsem to tak je, ikdyz se ti zda, ze to je blbost.
2val tahne lepe ve spodku a ve stredu, ikdyz papir ukaze neco jineho. Jejich vyvoj se zastavil, az na ducati ( castecne jeste aprilia ) na to kazdy sere, proto jsou 4valy cim dal vice nadupanejsi. Ale vemte napr. 999r, ktere v 2600ot/min nabiha kroutak, o kterym se sportovnim 6-tkam v jejich maximu muze jen zdat. Nebo postave SP-2 v kompletni uprave HRC :thmubup: To by udelali ( serive ) 4valy papa.
U aut to je uplne neco jineho. 4val radak a 6val V-cko, proste uplne jina konstrukce - tudiz charakteristika, a taky kroutat - vykon.
www.ppracing.cz :P
3 reakcí na tento příspěvek 2válec versus 4válec
Chápu argumenty typu "jiná stavba motoru", to celkem dává smysl. Víceméně jsem očekával argumentaci, že u dvouválu zpravidla mívá rotující část motoru vyšší hybnost, to bych ještě pochopil.
Nicméně:
1. V versus řada: Tohle mi přijde celkem nesmysl. Určitě to nějaký marginální vliv mít bude, jako asi cokoliv :) Ale válce jsou hlavně v různé fázi na klice, takže by to žádný velký vliv mít nemělo. Nebo ne?
2. Neodiskutovatelný fakt je, že 4 válce zabírají na klice postupně v úhlech 0, 90, 180, 270, zatímco 2 válce jenom 0, 180. Takže při stejné hmotnosti a výkonu musí být vždy lepší 4válec. Chápu, že to je jenom teorie, ale kde je ten zakopaný pes? Konstrukčně nemožné udělat stejně těžký a výkonný 4válec? Nebo výkon motoru neroste lineárně se zdvihem, nýbrž je u velkého zdvihu mnohem větší?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec
je to o tom, prostě 4R choppera si fak nedokážu představit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec
Btw teoreticky, koho to zajima: http://home.clara.n...orton/cnn2sec14.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec
Bin píše: Díky vám, kteří jste napsali, omlouvám se za rozvíření omletého topicu, nečtu fórum tak často :P
Chápu argumenty typu "jiná stavba motoru", to celkem dává smysl. Víceméně jsem očekával argumentaci, že u dvouválu zpravidla mívá rotující část motoru vyšší hybnost, to bych ještě pochopil.
Nicméně:
1. V versus řada: Tohle mi přijde celkem nesmysl. Určitě to nějaký marginální vliv mít bude, jako asi cokoliv :) Ale válce jsou hlavně v různé fázi na klice, takže by to žádný velký vliv mít nemělo. Nebo ne?
2. Neodiskutovatelný fakt je, že 4 válce zabírají na klice postupně v úhlech 0, 90, 180, 270, zatímco 2 válce jenom 0, 180. Takže při stejné hmotnosti a výkonu musí být vždy lepší 4válec. Chápu, že to je jenom teorie, ale kde je ten zakopaný pes? Konstrukčně nemožné udělat stejně těžký a výkonný 4válec? Nebo výkon motoru neroste lineárně se zdvihem, nýbrž je u velkého zdvihu mnohem větší?
1. to neni zas tak zvela pravda. V-twin a radovy 2val je "uplne" ( no uplne, je to jine no ) neco jineho. Jak bych to popsal, kdyz vim jen pocit....no proste je to 2val ale s kapkou charaktreru 4valce...proste neco mezi. Myslim, ze podobny bude 3val ktery zase bude smerovat vice k 4valu. Je to jina stavba, tak se to proste nemuze chovat uplne stejne. Radak ma princip klasickeho 4valce, ale V-twin 90° to je proste koncepce 2 motoru, kdyz to tak musim rict.
2. u tohodle uz trosku pokulhavam, jsem spise na jine veci, nez to technicky popisovat, staci mi kdyz to poznam. Ale vem si, ze kdyz sundas hlavu a podivas se jak velke jsou pisty u 4valu jak rychle busi, aby to jelo...a potom sundej hlavu z ( sport V-twinu ) a podivej se znova, co bude mit asi vetsi razanci, vybuch, prave ten moment co to utoci... at jedes kopce = zatez, nebo jedes se spolujezdcem = zadez...2val je na tom lepe, ale nikdy ty pisty nebudou busit tak rychle jako mensi 4....ty 4 se vytoci do tesich otacek = vetsi max. vykon, kde uz 2va neni tak razatni....
Muj tvz. lajtsky nazor, nejsem technik podotykam !!
www.ppracing.cz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec
medved_bedrich píše: Krajinkář>nemyslím si že ducati je jediná co dále vyvýjí 2V motory. Podívej se na nový 96inch motor od HD, Guzzi 2V s osmi ventilama atd. Ten vývoj jde dál, i když jsou dvouvály míň vidět. A to nemluvím o BMW které s pěknýho protilehlýho bucharu pomoci vyvyžovacích hřídelí udělala míchačku na beton...
je to o tom, prostě 4R choppera si fak nedokážu představit
No, ale kdyz se tady bavime ( aspon ja jsem se bavil ) o trosku konkurecne schopnych 2valcich, tak jsem mel namysli sportovni ze .
TL-R - brutalni motor a tah, ne uz tak tvrdy podvozek, vaha cca 230kg - stara koncepce
SV 1000 - vychazi z TL ( dle me z S-ka ), je to jen polosport ( dle me jen cestak, tak jak TL-S )....motor je uhlazeny, bez podvozku atd.
VTR-SP2 - posledni masina co by na to mela, ale to bychom do ni museli vrazit 1-2mega, aby byla v uprave HRC ( potom dalsi - cestak VTR-F )
RSV 1000 - do r.v. 03, taky uz stara koncepce a vubec vsechno....motor neni 90°, trosku jiny char.
To jsou sportovni biky, kterym uz odzvonilo. BOHUZEL ALE JE TO TAK....jediny kdo pokracuje ve vyvoji je aprilia a to s RSV...r.v. 05-07 jde !!! Potom jen Ducati a 999r a 1098s.
To co rikas je sice svym zpusobem pravda, ale ja to myslel jinak a to ve sportech a ve schopnosti konkurovat. Moto Guzzi...nema takvy vykon ( ani ta jejich ostra verze co byla na vystave ) HD ( buel ) a BMW no coment....
Choper musi byt 2val jak rikas, taky jsem toho nazoru. Ale nove technologie a vyvoj, kde se cpou prachy...tam uz to kazdy ( krom Duc. a Apr. ) vzdal.
www.ppracing.cz
2 reakcí na tento příspěvek 2válec versus 4válec
nevyhoda je horsi pouziti v nizkych otackach (treba v zacpe ve meste), vetsi vibrace, vyssi hmotnost, takovy proste hromotlucky kladivo :)
no a na okruhu, kde se frci v hornim pasmu otacek se ty vyjmenovany vyhody kompenzujou
tak sem to zatim pochopil ja z ruznych debat :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec
no nevadí :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec
medved_bedrich píše: Krajinkář> jenom bych ti připoměl, že moto guzzi mgs o1 s novým vodou chlazeným vzduchem při posledním závodě v daytoně porazila obě nasazené ducati 1098... ale ano, zapoměl jsem že nemá takový výkon a k tomu jenom 135Nm...
no nevadí :)
V PORADKU, moje neznalost !!!! *no*
Ale urcite to neni tak rozsirena znacka v zavodnim prostredi ( aspon tedka tenhle jejich model ).
www.ppracing.cz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec
Krajinkář píše: [quote=medved_bedrich]Krajinkář> jenom bych ti připoměl, že moto guzzi mgs o1 s novým vodou chlazeným vzduchem při posledním závodě v daytoně porazila obě nasazené ducati 1098... ale ano, zapoměl jsem že nemá takový výkon a k tomu jenom 135Nm...
no nevadí :)
V PORADKU, moje neznalost !!!! *no*
Ale urcite to neni tak rozsirena znacka v zavodnim prostredi ( aspon tedka tenhle jejich model ).
www.ppracing.cz [/quote]
V poho :)
no rozšířená určitě není v Evropě, v USA jich na okruzích najdeš docela dost díky tunnerovi Ghezzi-Brianovi...
jinak: www.bigbore.it
to už je na můj vkusss už trochu pěhnaný :) ale když to jezdí :)
Jinak me to umisteni motoru moc nebere....klasicky je to lepsi...SP, 99-8-9 atd. Jel jsem na BMW a to mi prislo hodne zvlastni, jo to uz taky nekde jine...ale prece jenom by me to zajimalo...
www.ppracing.cz
1 reakcí na tento příspěvek 2válec versus 4válec
zkus si na předvaděcím dni moto guzzi půjčit orkuhovou Le Mansku :)
www.ppracing.cz
/te'd mě betonáři ukamenujou
100 lidí, 100x jinej vkus
zase takhle uloženej motor má hodně nízko těžiště a drží to na silnici jak přibitý, mínus je samo vyšší hmotnost... každýmu co jeho jest.
Ten motor o obsahu 1200 jet prostě musí, už jen to kravské číslo dává najevo, že to nemůže být nic líného, ale když posbírám pocity z jízdy na 2V a 4V, tak 2V mě naplňuje emocemi a neskutečnou zábavou, kdežto na 4V jsem se vyloženě trápil...
Každý sám svého štěstí strůjce... Někdo rád holky jíný má rád vdolky... Někdo rád 2V, někdo 4V... Každý svou pravdu má... ;)