globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neudrží volnoběh a po přidání plynu chcípá
7.3.2009 v 17:53
Zdravím všechny odborníky,

prosil bych o rady k toměto problémům.

A)
Motorku, když po delší době (4dny) chci nastartovat, tak je to velmi složité a vždy na více krát. Dám sytič a je potřeba hodně, škrnu a motka se většinou chytne,ale totálně nemá otáčky pokuckává než sama chcípne. Pokud se snažím aspon trošku ji budit plynem, tak většinou chcípne okamžitě.
Po delších startech pomalu začíná reagovat na plyn a už nechcípne po přídání,ale je potřeba opravdu vytočit třeba do 3-4tisotáček.Někdy se stane, že i s 1/4plynu najednou otačky dolů a motorka chcípne.
Po delší době cca 3-5minut už morka drží volnoběh, ale sem tam ji to vynechá viz video:


Motka po takovém delším azhřátí docela drží, ale třeba když vyjedu, tak na první křižovatce ještě chcípne, jak vymáčknu spojku.Je nutné furt držet sytičem.

Po zahřátí naprosto žádný problém, nechcípá,jde za plynem vše oká.

Takže nevím čím to může být? Na motorce jsem zatím nic ještě nedělal,neměnil a težko říct co majitelé přede mnou.

B) Snad to nesouvisí z A, ale motorka mě jede i když mám uzavřený palivový ventil=je prasklý. Vadí to nečemu??třeba těm startům po delší době???Viz A??

Děkuji všem za odpovědi, jsem laik, ale rád se učím.

Naposledy editováno 07.03.2009 17:54:51

Neudrží volnoběh a po přidání plynu chcípá

7.3.2009 v 17:56 | Nahoru | #1
plus na konci videa je, jak po přidání se ji moc nechce, přichcípne a apk teprve jde za otáčkama. Je tam furt sytič.

Neudrží volnoběh a po přidání plynu chcípá

7.3.2009 v 17:59 | Nahoru | #2
třeba je to tim že je to studený... nebo svíčkama

Neudrží volnoběh a po přidání plynu chcípá

7.3.2009 v 18:01 | Nahoru | #3
Vyměnit svíčku, zkontrolovat typ, ale dle všeho je špatně seřízená směs. Laboruj s jehlou a bohatostnim šroubkem. Já jsem takhle jednou ladil čínskýho skútra celej den, než mi nechcípal na přidání plynu.

Návod podle čeho poupravovat bohatost a jak k tomu přizpůsobit jehlu ti sem, ale psát nebudu .

Neudrží volnoběh a po přidání plynu chcípá

7.3.2009 v 18:03 | Nahoru | #4
Jinak pokud ti z toho nechčije benzín, tak ten palivový ventil nevadí. Dle všeho jsem pochopil, že nemáš podtlakový.

Neudrží volnoběh a po přidání plynu chcípá

7.3.2009 v 18:05 | Nahoru | #5
nemáš tam starý benál?

Neudrží volnoběh a po přidání plynu chcípá

7.3.2009 v 18:08 | Nahoru | #6
Svíčku vyměním, dělá to jen za studena. Pak není problém,jde za plynem a pod.
Ventil palivový je klasika Z-O-R (jak na babětě)
Starý benál tam enní, toto dělá už dlouho a benál tam byl furt nový.
Jen nechápu proč třeba po dnu to nedělá takový bordel ajk po týdnu. Po zimním spánku mě to trvalo asi 20minut ji rozchodit a atak 30xstartování.

1 reakcí na tento příspěvek Neudrží volnoběh a po přidání plynu chcípá

7.3.2009 v 18:25 | Nahoru | #7
Ono podtlakový ventil má taky tři polohy. V poloze vpravo(na babetě znamená zavřeno) je právě na podtlakovém plný průtok a můžeš to přechcat. Jseš si fakt jistej že tam není ten podtlakovej?

1 reakcí na tento příspěvek Neudrží volnoběh a po přidání plynu chcípá

7.3.2009 v 18:26 | Nahoru | #8
Možná chudá směs volnoběhu .Je chladno a sytič musí být v akci dýl

(reakce na) Neudrží volnoběh a po přidání plynu chcípá

7.3.2009 v 18:41 | Nahoru | #9
walaszek>
[img] nevím bohžel ale PRI nebo co se tam jinak psává u podtlakových tam enní

(reakce na) Neudrží volnoběh a po přidání plynu chcípá

7.3.2009 v 18:44 | Nahoru | #10
sajosa> todle dělá i v létě když je 30stupnů.To video je z léta.Já jen ji chci nyní trošku dostat do slušného stavu ohledně nastavení apod.

Neudrží volnoběh a po přidání plynu chcípá

7.3.2009 v 18:52 | Nahoru | #11
JJ to mi dělá když zapomenu zapnout benzín

edit: rozhodně bych koupil novej ventil páč tam plní taky svojí funkci a když je nefunkční tak.... a to už znáš sám

Naposledy editováno 07.03.2009 19:01:11

1 reakcí na tento příspěvek Neudrží volnoběh a po přidání plynu chcípá

7.3.2009 v 19:02 | Nahoru | #12
Mám dojem že problém bude že karburátor nemá benzín. Zkusil bych po dvouch neúspěšnejch startech vyndat jednu svíčku a podívat se zda je mokrá/suchá. po pár startech se natáhne benzín do karb. a motorka začne chytat. Může to mít souvislost právě s tím nefunkčním ventilem. Jedna jeho poloha by měla být /furt otevřeno/. Ta je vhodná pro starty po delší době kdy se může odpařit benzín. Pokud je svíce mokrá tak bude nejspíš problém v bohatosti směsy. pro start je potřeba bohatší směs než se motor zahřeje. dokud je motor studený tak se část benzinu sráží na vstupu sání a do válce se nic nedostane. Dále hladiny benzinu,vzd.filtr,tryska,ulitá svíčka. některý motorky vyžadujou pro start spec.ovládání sytiče a plynu. některá chce plnej sytič, jiná třeba jen půl.

(reakce na) Neudrží volnoběh a po přidání plynu chcípá

7.3.2009 v 19:15 | Nahoru | #13
Vladimir> Z tous víčkou zkusím podívat.Bohužel k motorce se ted nedostanu.
Ale rovnou svíčky vyměním preventivně, bůh ví jak jsou tam dlouho.Vzducháč je taky v plánu.ten jeslti někdo měnil to ví pán bůh.(18tisíc najeto)

Nastavení bohatosti apod. je mimo moji mísu.Mám sice servisácký manuál,ale zkušenosti špatné. Sytič jsem se už naučil ovládat tak,aby to bylo v mezích chcípání nejmenší.

Hlavní otázka je proč po 2dnech a studeném motoru motka chytne a chvíli brebentí a hned je v pořádku a po dvou týdnech stání se člověk napřemlouvá dost dlouho. (zkusím vyměnit ten ventil) ale mívám ho klasikcy zavřený, a při startu otevřu.Ale pravda rozdíl mezi zavřeným a otevřeným jsem nikdy nepoznal. Klidně sjem jezdil půl dne na zavřený. Jedině rezervase chytá.

Naposledy editováno 07.03.2009 19:20:20

(reakce na) Neudrží volnoběh a po přidání plynu chcípá

7.3.2009 v 19:35 | Nahoru | #14
Cobra357> Jo tak to dělám, prostě sytič pomalu vypínám v průběhu jízdy.Ale mě se nezdá, že studenou motorku člvoěk po týdnu musí startovat 5x a ještě držet plyn,aby se rozkuckala

1 reakcí na tento příspěvek Neudrží volnoběh a po přidání plynu chcípá

7.3.2009 v 20:45 | Nahoru | #15
no co já vim,tak držet při startování plyn je blbost,tak se startuje akorát zetor,avia atak..u moto to je zbytečné
mi to taky netočí když je zima(za studena),nech to v klidu zahřát a pak to je ok.. je normální,že po zimě(a za studena) se tomu nechce.

Neudrží volnoběh a po přidání plynu chcípá

7.3.2009 v 21:04 | Nahoru | #16
jaks,zmínil ten filtr,tak ten bych já zkusil první(po tom pokusu se svíčkama vlhká/suchá) může tam být nějakej lepivej bordel,jakože v tom filtru zasychá a tím způsobuje nedostatek vzduchu a čím dýl stojíš,víc zasychá a je to horší a horší...ono je totiž možný,že se to po nějakým tůrování protahne(ten filtr) a pak ti to jede...

Neudrží volnoběh a po přidání plynu chcípá

7.3.2009 v 21:55 | Nahoru | #17
mam panelku 250 a chytne po prvnim kopnuti i po trech mesicich jo jawa

(reakce na) Neudrží volnoběh a po přidání plynu chcípá

8.3.2009 v 08:31 | Nahoru | #18
jeleva> MNo be plynu se sytičem to sice chytne, ale stilem 500otáček škyty,škyty, bum akonec.
Jedině s příplynem a nechat to třeba minutu točit na 3000-4000 a apk když to chcípne tak už to pak drží i bez plynu.

Z toho plyne možná problém se vzducháček jak píše Pool.deviant

Tyson> jo a my měli 120škodovku co chytla taky vždycky i v mrazu. Jawa nejawa,pokud to máš dobře naštelované,tak nejsou problémy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
daelim VL125F daystar názor Daelim VL 125 Daystar Klitsch 8 19.5.2021 v 10:47 Pa3k120
nahradni dil - plast do rukojeti plynu Daelim VL 125 Daystar Mayco 10 27.8.2020 v 13:10 Mayco
maloobjemové novinky v EU,ČR Hyosung GV 250 Aquila, Daelim VL 125 Daystar, Hyosun... bledemon 16 8.9.2019 v 19:42 Wenca24
Oprava motoru Daelim VL 125 Daystar Milandu 9 16.7.2019 v 20:02 udinar
Romet RMT Daelim Daystar 125 Daelim VL 125 Daystar Kevin_3 2 24.6.2019 v 18:11 Kevin_3


TOPlist