globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čezeta-cagiva roadster 200
5.3.2009 v 18:33
Dneska na mne z inzerátu mrkl mého srdce šampion,bohužel nemůže z fin.důvodů "čezetka" zůstat v garáži,jak jsem jsem měla původně v plánu.


Kdyby někdo měl zájem či věděl o začátečníkovi......pište PM.
cena:40 tis



Aťaska

Musím vypíchnout,jednoho přispěvovatele,který byl stručný,jasný a ví....

zdravím, mám také raodstera, a když jsem ho sháněl, byl to problém a na dlouho.... to že bude drahý jsem vzhledem k vzácnosti akceptoval už při záměru koupit ho...

200 se vyrobilo jen necelých 500, přičemž posledních 60ks je smontováno firmou "slepička" jaok ten můj... lišily se lepší, plovoucí přední kotoučovou brzdou.

200 proto drží cenu vysoko, ale protože je to motorka málo známá, není o ní velké povědomí, tudíž si musí počkat na svého nadšence, který po ní touží a je ochoten za ni dát i hodně peněz.

za 40kkč jsem kupoval svůj kousek, zralej na výměnu pneumatik, řetězový sady, jinak jen s kosmetickými vadami od člověka, který na něm ujel zhruba 1000km ročně... a popravdě, prodávat se mu ho moc nechtělo.... nejdřív to nadhodil, pak nechtěl, nakonec jsem ho přesvědčil....
motorka má jasnou minulost. za chlápkem občas zajedu,když mám cestu okolo.

jedinej kus, kterje jsem kdy sehnal levněji, byl radster, s výrobním číslem 112, od hradce králové, kterej se povedl koupit jen mírně přes 30kkč, ovše, byl to otloukánek... s 50000km na tachecu jezdí jako drak dodnes, a dělá parádu..

k životnosti - toho roadstera s 50kkm natočenejch jsem měl na stole, tedy motor, z důvodu menší, téměř banální závady, kterážto spočívala v povolené matce primárního převodu.

motor po tomto proběhu, krom mírně zvýšené vůle na pístním čepu, která byla o 0,03mm vyšší oproti výrobní toleranci, jsem nezjistil měřitelné opotřebení válce pístu, klikového ústrojí..

převodovka v bezvadném stavu, krom malé axiální vůle řadící tyče, která není na závadu.

Takže pan pudil, který tento ČZ motor konstruoval (jeho bpůvod je v prototypech z poloviny 80 let, oproti kterým byl mírně pozmeněn a doplněn o starter a vyvažovací hřídel) vytvořil poměrně trvanlivý agregát myslím.

k údržbě: olejové filtry jsou standartní, dají se v pohodě sehnat.

olej tam patří automobilový, motorový, 15w40 api SL, jiný nikdy nezkoušejte.

řetězová sada - zde už je trochu problém, má rozetu atypickou, sehnat se ovšem dá u p. slepičky, stejně jako atypický pastorek. s ostatními čz nejsou shodné !!

řetěz je běžný, O-kroužkový, ale může bát klasika, rozteč jako na jawinu 350, jen delší (při koupi spočítat články, koupit řetěz delší a pak upravit délku zkrácením na pož. počet článků)...

pneumatiky jsou standartních rozměrů, dají se dobře sehnat jak slušné origo Mitasy tak i jiné značky...

osvětlení, přadní parabola Jawa se standartní H4/nebo klasickou žárovkou, zadní je montována na kde co, od cagiv ostatních přes různá endura po čopry... na dvouvláknovku... zde je taky problém, zadní světlo není moc dobré a žárovky mají pak blbý kontakt proto je třeba dosedací kotakty žárovky opájet větší hrudkou cínu, aby byl kontakt spolehlivý.

svíčka je standartní BR15.. dělá ji mmho výrobců.

nepodceňovat kontorlu/seřízení ventilů!!! každých 5000km by se měly kontrolovat, na to je třeba dávat pozor. po stejném proběhu se mění olej...

toť pro zájemce, aby věděli do čeho jdou.

motorka je to příjemná, pohodlná (pokud neměříte dva metry) celkem svižná vhledem ke svému objemu motoru. má výbornou spotřebu okolo 3l/100km.

Naposledy editováno 15.03.2009 17:42:25

1 reakcí na tento příspěvek Čezeta-cagiva roadster 200

2.6.2016 v 16:42 | Nahoru | #1
přemejšlel jsem o ní, ale měl jsem obavu jednak že by to kolidovalo s bočním, v případě že bys ho chtěl sklopit a až pak ho z hlavního shodit a pak aby nebyly kecy na stk. Nicméně něco krátkého ti tam přivařit můžu, když jinak nedáš. já to mám bez, protože jak tam není vejfuk, tak se k tomu může celkem dobře a je to nenápadné, právě kvůli stk.

Já ten stojan dělal především jako servisní, když potřebuješ vyndat kolo, udělat údržbu, nebo to odstavit na zimu aby to nestálo vypíčené do boku jak lempl, a bylo to vždy na motorce a nemusel jsem pod to strkat upravenej zdvih pro motokrosa, na každodenní používání místo hlavního jsem s tím nepočítal. Ale už jsem zažil chvíle mimo domov,kdy jsem ho potřeboval a nebyl.

Naposledy editováno 02.06.2016 16:43:23

(reakce na) Čezeta-cagiva roadster 200

2.6.2016 v 18:01 | Nahoru | #2
pech.> Nech to tak, jak to máš ty, už je to otestované a funkční :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ Cagiva Roadster 200 Cagiva Roadster 200 naxalite 6 12.8.2020 v 17:17 apriliaf1
motopneu na roadster 200 Cagiva Roadster 200 Lihlas 13 15.1.2019 v 08:43 Bert-Jawatesty
cagiva roadster 200 Cagiva Roadster 200 Ordox 3 15.3.2018 v 03:06 pech.
ČZ Cagiva Roadster 125 a 200 - rozd... Cagiva Roadster 200 Bert-Jawatesty 3 18.6.2015 v 23:42 pech.


TOPlist