bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čezeta-cagiva roadster 200
5.3.2009 v 18:33
Dneska na mne z inzerátu mrkl mého srdce šampion,bohužel nemůže z fin.důvodů "čezetka" zůstat v garáži,jak jsem jsem měla původně v plánu.


Kdyby někdo měl zájem či věděl o začátečníkovi......pište PM.
cena:40 tis



Aťaska

Musím vypíchnout,jednoho přispěvovatele,který byl stručný,jasný a ví....

zdravím, mám také raodstera, a když jsem ho sháněl, byl to problém a na dlouho.... to že bude drahý jsem vzhledem k vzácnosti akceptoval už při záměru koupit ho...

200 se vyrobilo jen necelých 500, přičemž posledních 60ks je smontováno firmou "slepička" jaok ten můj... lišily se lepší, plovoucí přední kotoučovou brzdou.

200 proto drží cenu vysoko, ale protože je to motorka málo známá, není o ní velké povědomí, tudíž si musí počkat na svého nadšence, který po ní touží a je ochoten za ni dát i hodně peněz.

za 40kkč jsem kupoval svůj kousek, zralej na výměnu pneumatik, řetězový sady, jinak jen s kosmetickými vadami od člověka, který na něm ujel zhruba 1000km ročně... a popravdě, prodávat se mu ho moc nechtělo.... nejdřív to nadhodil, pak nechtěl, nakonec jsem ho přesvědčil....
motorka má jasnou minulost. za chlápkem občas zajedu,když mám cestu okolo.

jedinej kus, kterje jsem kdy sehnal levněji, byl radster, s výrobním číslem 112, od hradce králové, kterej se povedl koupit jen mírně přes 30kkč, ovše, byl to otloukánek... s 50000km na tachecu jezdí jako drak dodnes, a dělá parádu..

k životnosti - toho roadstera s 50kkm natočenejch jsem měl na stole, tedy motor, z důvodu menší, téměř banální závady, kterážto spočívala v povolené matce primárního převodu.

motor po tomto proběhu, krom mírně zvýšené vůle na pístním čepu, která byla o 0,03mm vyšší oproti výrobní toleranci, jsem nezjistil měřitelné opotřebení válce pístu, klikového ústrojí..

převodovka v bezvadném stavu, krom malé axiální vůle řadící tyče, která není na závadu.

Takže pan pudil, který tento ČZ motor konstruoval (jeho bpůvod je v prototypech z poloviny 80 let, oproti kterým byl mírně pozmeněn a doplněn o starter a vyvažovací hřídel) vytvořil poměrně trvanlivý agregát myslím.

k údržbě: olejové filtry jsou standartní, dají se v pohodě sehnat.

olej tam patří automobilový, motorový, 15w40 api SL, jiný nikdy nezkoušejte.

řetězová sada - zde už je trochu problém, má rozetu atypickou, sehnat se ovšem dá u p. slepičky, stejně jako atypický pastorek. s ostatními čz nejsou shodné !!

řetěz je běžný, O-kroužkový, ale může bát klasika, rozteč jako na jawinu 350, jen delší (při koupi spočítat články, koupit řetěz delší a pak upravit délku zkrácením na pož. počet článků)...

pneumatiky jsou standartních rozměrů, dají se dobře sehnat jak slušné origo Mitasy tak i jiné značky...

osvětlení, přadní parabola Jawa se standartní H4/nebo klasickou žárovkou, zadní je montována na kde co, od cagiv ostatních přes různá endura po čopry... na dvouvláknovku... zde je taky problém, zadní světlo není moc dobré a žárovky mají pak blbý kontakt proto je třeba dosedací kotakty žárovky opájet větší hrudkou cínu, aby byl kontakt spolehlivý.

svíčka je standartní BR15.. dělá ji mmho výrobců.

nepodceňovat kontorlu/seřízení ventilů!!! každých 5000km by se měly kontrolovat, na to je třeba dávat pozor. po stejném proběhu se mění olej...

toť pro zájemce, aby věděli do čeho jdou.

motorka je to příjemná, pohodlná (pokud neměříte dva metry) celkem svižná vhledem ke svému objemu motoru. má výbornou spotřebu okolo 3l/100km.


Naposledy editováno 15.03.2009 17:42:25
Předchozí
1... 3 4 5 6
Následující

Čezeta-cagiva roadster 200

19.6.2015 v 21:36 | Nahoru | #151
Tak jsem složil motor po opravě. Měl jsem problém s cvakáním v motoru na volnoběh, v otáčkách byl klid, nicméně jsem to kvůli tomu kuchnul aby nedošlo k nějaký mrzutosti. čekal jsem nějakou vůli nebo jinej problém, ale nakonec jsem zjistil že alespoň podle dosavadních poznatků, vada byla takovýho rázu že motor ani nemusel z rámu ven... ale co dělat, když v rámu to přes ventildekl vidět nebylo... Podle všeho byl problém se šponovákem rozvodovýho řetězu, protože když jsem motorem točil golou abych zjistil kdy to cvakne, tak šponovák povolil rozvodovej řetízek zpátky - což nesmí.. Když jsem ho vyndal, byl jeho píst přetočenej tak, že západka zabírala jen přes roh a on se v tom stavu nechal zastrčit.. Mno sviňák jeden - to by mohlo bejt, když ten jednoválec na volnoběh jde přeci jen trochu kostrbatě, v otáčkách už ne....
Tak jsem milej šponovák vzal, omezil západce vložkou ve tvaru U chod tak, aby mohla povolit píst, kdyby se řetěz natáhnul, ale nemohl se přetočit, k tomu pro sichr odměřil stávající hodnotu vysunutí pístu když je vůle vymezená bez tlaku - 45,5 a udělal vložku, rozpěrku, která nedovolí jít pístu zpátky víc než na tuhle hodnotu...

Mno ještě nebudu říkat hop, protože jsem to zatím jen dráždil v garáži, nicméně necvaká... tak až budu mít zase čas motorku nastrojit a projet, podám další info.

1 reakcí na tento příspěvek Čezeta-cagiva roadster 200

12.5.2016 v 18:37 | Nahoru | #152
Pěkný den, stal jsem se hrdým majitelem této krásné ČZ 200. Hledám jakékoliv materiály - našel jsem katalog ND a řadu fotek, ale nenašel jseml to hlavní, co jsem hledal - manuál. Nemáte ho někdo prosím? Stačí mi jakákoliv kopie, náklady na pořízení samozřejmě uhradím. Děkuji předem. Roman

Čezeta-cagiva roadster 200

14.5.2016 v 01:59 | Nahoru | #153
Manuál bych měl, jsem ochoten to naskenovat třeba.... vyměním za ten katalog ND, klidně taky kopie...

Nechceš hlavní stojan? budu vyrábět až vyškrábnu čas, stejně jako ten manuál, mám toho moc, ale vedu to v patrnosti....

Naposledy editováno 14.05.2016 02:01:06

(reakce na) Čezeta-cagiva roadster 200

16.5.2016 v 15:43 | Nahoru | #154
Rompi> Koupil jsi tu novou, co byla na Aukru? Také doma máme jednu a ježdění je to moc pěkné. Já mám doma manuál, ale ne v češtině, myslím, že je trojjazyčný (DE-EN-IT).

Čezeta-cagiva roadster 200

16.5.2016 v 21:42 | Nahoru | #155
Já jsem od jednoho brňáka vyškemral českej, ale jen k obsluze... Pak mám ten originál, ale ten je cizojazyčnej.

Čezeta-cagiva roadster 200

19.5.2016 v 20:31 | Nahoru | #156
Bert> jo, to je ona. Mám od pech. kopii českého návodu k obsluze, ale je to jen úvodní část bez obrázků (ale i tak díky moc ). Nebyl byl prosím ochotný mi naskenovat či jinak nafotit onen cizojazyčný manuál?

Čezeta-cagiva roadster 200

19.5.2016 v 20:52 | Nahoru | #157
Byl, akorát nevím, jestli to bude dneska... chtěl bych dodělat přípravek na ty stojánky.

Čezeta-cagiva roadster 200

22.5.2016 v 00:57 | Nahoru | #158
Origo cizojazyčný manuál jsem naskenoval zde... https://ulozto.cz/x.../manual-roadster-pdf

dvě stránky jsou tam 2x, ale je tam všechno... chyba se stala že jsem to hrnul do 1 pdf rovnou ze scanneru.

Čezeta-cagiva roadster 200

1.6.2016 v 17:45 | Nahoru | #159
taqk jsem maličko pokročil na stojánkách. přikládám i fotku prvního prototypu namontovaného na Roadsteru... tomu jsečm kuchnul spojku, protože po odstávce na 4 a 5 klouzala....

www.jpeg.cz/obrazek/eV5h][img]http://www.jpeg.cz/images/2016/06/01/IWyl.th.jpg[/img

www.jpeg.cz/obrazek/eV52][img]http://www.jpeg.cz/images/2016/06/01/2D54p.th.jpg[/img

www.jpeg.cz/obrazek/eV56][img]http://www.jpeg.cz/images/2016/06/01/DHmxU.th.jpg[/img

www.jpeg.cz/obrazek/eV53][img]http://www.jpeg.cz/images/2016/06/01/T7H0G.th.jpg[/img

Naposledy editováno 01.06.2016 17:50:09

Čezeta-cagiva roadster 200

1.6.2016 v 22:22 | Nahoru | #160
Móóóóóc pěkný, už se těším :)

Čezeta-cagiva roadster 200

2.6.2016 v 10:35 | Nahoru | #161
Nechtělo by to ještě nějakou pacičku do strany na pohodlné sklopení nohou a případné zašlápnutí?

1 reakcí na tento příspěvek Čezeta-cagiva roadster 200

2.6.2016 v 16:42 | Nahoru | #162
přemejšlel jsem o ní, ale měl jsem obavu jednak že by to kolidovalo s bočním, v případě že bys ho chtěl sklopit a až pak ho z hlavního shodit a pak aby nebyly kecy na stk. Nicméně něco krátkého ti tam přivařit můžu, když jinak nedáš. já to mám bez, protože jak tam není vejfuk, tak se k tomu může celkem dobře a je to nenápadné, právě kvůli stk.

Já ten stojan dělal především jako servisní, když potřebuješ vyndat kolo, udělat údržbu, nebo to odstavit na zimu aby to nestálo vypíčené do boku jak lempl, a bylo to vždy na motorce a nemusel jsem pod to strkat upravenej zdvih pro motokrosa, na každodenní používání místo hlavního jsem s tím nepočítal. Ale už jsem zažil chvíle mimo domov,kdy jsem ho potřeboval a nebyl.

Naposledy editováno 02.06.2016 16:43:23

(reakce na) Čezeta-cagiva roadster 200

2.6.2016 v 18:01 | Nahoru | #163
pech.> Nech to tak, jak to máš ty, už je to otestované a funkční :)

Čezeta-cagiva roadster 200

2.6.2016 v 19:06 | Nahoru | #164
Mno užíznout to můžeš vždycky byl jsem to prověřit a pokud ti stačí jen nějaký malý fíforec na zašlápnutí, tak když to Dám až dolů na nožičku, tak by to šlo... ale ta páka jako je na těžkých motorkách tam nevychází, ona už ta pružina je kolem toho bočáku s chlupem.

Čezeta-cagiva roadster 200

5.6.2016 v 16:55 | Nahoru | #165
Tak jsou hotovy ty stojany, máš ho i s fíforcem a náhradní "gumičkou".

Čezeta-cagiva roadster 200

13.6.2016 v 14:25 | Nahoru | #166
Dneska stojánek dorazil, díky moc.
Ještě mi prozraď, jakou mám použít předepínací pružinu?

Čezeta-cagiva roadster 200

14.6.2016 v 09:04 | Nahoru | #167
160mm dlouhou, tažnou, z 2,5mm drátu... Do závitu na nožičce zatoč šroub, kterýmu dáš pod hladvu velkoplošnou podložku, na to utáhneš matku a to celý natočíš do stojánku, půjde to stouž, ale to je schválně aby se to nepovolovalo, stejný složení dáš na rám na osičku kladky řetězu, závit si tam musíš udělat, není průchozí. je to vidět na těch fotkách. Je tam sice ta plastoguma na opěře (dal jsem tam ještě jednu náhradní), přesto to na ten stojánek stav něžně, přeci jenom nikdo nepočítal, že tam kdy bude a dělal jsem ho spíš jako servisní, aby se snáz dělala údržba, než aby se to na něj házelo každej den několikrát a bez zásahu do rámu to líp vymyslet nešlo....

Naposledy editováno 14.06.2016 09:12:26

Čezeta-cagiva roadster 200

14.6.2016 v 10:52 | Nahoru | #168
Já spíš myslel, jestli to nění udělané na nějakou již používanou pružinu, třeba ze stojánku jiné motorky :)

Čezeta-cagiva roadster 200

15.6.2016 v 11:26 | Nahoru | #169
Ona je z jiné motorky, ale nevím ze které, jen vím že asi z nějaké čz, protože byla nalezena v "zásobách" z fabriky....
Předchozí
1... 3 4 5 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ Cagiva Roadster 200 Cagiva Roadster 200 naxalite 6 12.8.2020 v 17:17 apriliaf1
motopneu na roadster 200 Cagiva Roadster 200 Lihlas 13 15.1.2019 v 08:43 Bert-Jawatesty
cagiva roadster 200 Cagiva Roadster 200 Ordox 3 15.3.2018 v 03:06 pech.
ČZ Cagiva Roadster 125 a 200 - rozd... Cagiva Roadster 200 Bert-Jawatesty 3 18.6.2015 v 23:42 pech.


TOPlist