bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 12V žárovku do původní paraboly 250ky?
2.3.2009 v 14:49
Zdravím

Chystám se dát do panelky (250/592) VAPE. Mám ho už koupené a částečně namontované (12V verze). Dostávám se ale k zapojení kompletní elektriky a tím pádem i k hlavnímu světlu. Chtěl bych dát dopředu nějakou "normální" 12V/~55W žárovku. A tady je jádro problému - nemáte někdo zkušenosti s ruzným typem žárovek? Jaká z nich je nejvhodnější a nejlíp pasuje (=co nejméně úprav) do původní paraboly/patice? Nechtěl už bych tam klasickou kulatou baňku, která se do toho dávala dřív, chtěl bych v noci vidět na cestu

Předem díky za rady

12V žárovku do původní paraboly 250ky?

2.3.2009 v 15:04 | Nahoru | #1
Jednou jsem to predelaval na H4 patici.Ale je to uz celkem dlouho.Ale jestli jses trosku zrucnej tak to zmaknes.

12V žárovku do původní paraboly 250ky?

2.3.2009 v 15:12 | Nahoru | #2
Stačí koupit už hotovou žárovku. Prodává se klasická H4 do P45T asymetrické patice. Mám ji v ČZ 471 – vřele ji doporučuji. Jen jsem po úpravě musel vyměnit kontakty na žárovku za keramické. Původní nezvládaly vyšší teplotu (tavily se).
Třeba tady: http://www.evv.cz/zbozi.php?co=detail&kod=1200000035

1 reakcí na tento příspěvek 12V žárovku do původní paraboly 250ky?

3.3.2009 v 13:10 | Nahoru | #3
Děkuju moc, přesně tohle jsem potřeboval vědět

(reakce na) 12V žárovku do původní paraboly 250ky?

3.3.2009 v 16:45 | Nahoru | #4
Pavouk106> Nemáš zač, jen poslední poznámka – až pojedeš na technickou, tak tu žárovku radši vyměň za klasickou 12V 45/40W. Ta H4 do P45T není v EU homologovaná (jen v USA), tak ať si nepřiděláváš na STK problémy

1 reakcí na tento příspěvek 12V žárovku do původní paraboly 250ky?

3.3.2009 v 18:13 | Nahoru | #5
Dobrá rada... Tak možná mít i v náhradní výbavě klasickou, co? A když neni homologovaná, tak jí asi v mototechně "na růžku" nekoupim, co?

Jinak když jsme u toho - VAPE na technický vadit nebude? Nikde jsem nic nehlásil...

(reakce na) 12V žárovku do původní paraboly 250ky?

3.3.2009 v 18:35 | Nahoru | #6
Pavouk106> Jo, taky ve výbavě vozím klasickou, kdybych třeba narazil na policajty, kterým by se H4 nelíbila .
S VAPE jsem na technický byl a žádný problém, nikdo zapalování a voltáž zkoumat nebude – to se spíš zaměří za žárovky, gumy atd.

Jinak VAPE je nejlepší investice co můžeš stařičké ČZ / Jawě dopřát . V 471 už SZ13 (12 V) mám přes rok a jsem s ním nad míru spokojený. Do ČZ 455 budu VAPE dávat určitě taky – jen ještě zvažuji jestli vzít jetou SZ14 (6 V) nebo taky novou SZ13 (12 V). Každopádně taky dopředu půjde H4 žárovka .

12V žárovku do původní paraboly 250ky?

4.3.2009 v 23:30 | Nahoru | #7
takélze použít klasika, i ta nesvítí špatně, mám v roadsteru (12 instalace z výroby) taky halogenku, v patici klasiky, dá se koupit. byť ne všude, tak v krámech zabývajících se věcmi k našim strojům, dále je taky mívají v prodejnách dílů na traktory...

jinak mám také 471, tu bych rád nechal zcela původní a vzhledem k jejímu malému vytížení mně príliš natankuje malá svítivost, ale dále mám 477, trochu upravenou, kterou používám por denní ježdění.. kde bych chtěl přejít na 12v kvůli halogence... 35w žárovak svít dobře za sucha, ale jak prší, je tma a k tomu mlha, je to jízda po paměti.... jinak mi dobíjení ani elektrika nijak nezlobí.... ale uvažuji, že až odjezdím nynější 6v batrku, že to sfouknu najednou s přerodem na 12V

dále bych chtěl zjistit, jak je to s 12V baterkou a malinkým kastlíkem 477/471... prý se tam běžná nevejde....

ovšem v osazovacích sadách

12V žárovku do původní paraboly 250ky?

4.3.2009 v 23:30 | Nahoru | #8
takélze použít klasika, i ta nesvítí špatně, mám v roadsteru (12 instalace z výroby) taky halogenku, v patici klasiky, dá se koupit. byť ne všude, tak v krámech zabývajících se věcmi k našim strojům, dále je taky mívají v prodejnách dílů na traktory...

jinak mám také 471, tu bych rád nechal zcela původní a vzhledem k jejímu malému vytížení mně príliš natankuje malá svítivost, ale dále mám 477, trochu upravenou, kterou používám por denní ježdění.. kde bych chtěl přejít na 12v kvůli halogence... 35w žárovak svít dobře za sucha, ale jak prší, je tma a k tomu mlha, je to jízda po paměti.... jinak mi dobíjení ani elektrika nijak nezlobí.... ale uvažuji, že až odjezdím nynější 6v batrku, že to sfouknu najednou s přerodem na 12V

dále bych chtěl zjistit, jak je to s 12V baterkou a malinkým kastlíkem 477/471... prý se tam běžná nevejde....

ovšem v osazovacích sadách

12V žárovku do původní paraboly 250ky?

5.3.2009 v 09:05 | Nahoru | #9
S baterkou jsem řešil podobné dilema loni – dělal jsem si ze dřeva špalíky o velikosti baterie a nakonec se vlezla jediná „baterka“ – a to: YB3L-A(B). Označení A a B určuje na které straně chceš mít odvod pro kyselinu. Má sice jen 3 Ah, ale když se vezmou v potaz volty + ampéry, tak je na to stejně jako klasická 6 V 6 Ah. Jinak samozřejmě můžeš koupit vetší baterku, jen ji musíš dát třeba pod sedlo...

Foto:
[url=

12V žárovku do původní paraboly 250ky?

6.3.2009 v 17:59 | Nahoru | #10
právě že to chci mít origo a neprasit tam nějaký zvětšený kastlíky...

pokud ta baterka utáhne zapalování aby to mělo dost energie pro pár "marných" pokusů, tak dejme tomu, já mám 6V vartu, je taky malinká 6AH, na 477 je ale uchycená svisle kam zapadá přesně byť je užší...

do smolíka (471) používám tutéž, mám tam takovou plastovou destičku a držák trochu poohýbanej

12V žárovku do původní paraboly 250ky?

6.3.2009 v 18:03 | Nahoru | #11
že tam bude trochu zrada v AH jsem si myslel, ve 4taktu mám 12v/9AH je tak 2x vetší

12V žárovku do původní paraboly 250ky?

6.3.2009 v 20:34 | Nahoru | #12
pech.> Stačí úplně bohatě, navíc VAPE ti nastartuje i s úplně vymlácenou baterkou (pokud tam budeš mít rozpínací relé, tak potřebuješ malé napětí aby ti to rozpojilo chcípací kontakt) .

Kastlíky jsem taky měnit nechtěl, tak jsem zvolil tuhle baterku

12V žárovku do původní paraboly 250ky?

6.3.2009 v 22:44 | Nahoru | #13
rozpínací relé se dodává k čemu a kam?

12V žárovku do původní paraboly 250ky?

7.3.2009 v 09:57 | Nahoru | #14
Rozpínací relé se dodává k VAPE kvůli tomu, aby si ho mohl používat s klasickou spínačkou. VAPE jako takové nemá kontakt, který by se dal zapojit do spínačky a funguje bez použití klíčku... Navíc se tak připravíš o možnost prošlapávání motoru atd.
Co ale VAPE má je zkratovací kontakt (modrý drát vedoucí od cívky). Pokud tento drát ukostříš, tak zapalování „vypneš“. Buď můžeš použít dodávané tlačítko, které tento drát ukostřuje (ale pořád vyloučíš z ovládání spínačku) a nebo do okruhu strčíš právě to rozpínací / přepínací relé. Spínací kontakty takto: jeden na kostru (85) a druhý (86) na kontakt 15 na spínačce no a spínané kontakty: první (87) na ten modrý drát od cívky a druhý (30) na kostru.
Docílíš toho, že VAPE se bude chovat přesně jako klasické kladívkové zapalování (nemáš zastrčený klíček – nehází jiskru, po zastrčení klíčku jiskru hází ). Takto to přesně mám zapojené na 471 a brzo to bude i na 455 a troufám si říct, že je to tak „zamaskované“ – že si toho, že je místo klasického zapalování bezkontakt, všimne málokdo .
Upravené schéma má Monty na stránkách:

Popis montáže

12V žárovku do původní paraboly 250ky?

7.3.2009 v 20:29 | Nahoru | #15
ok, takže je to kvůli bosháku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... Mario853 5 7.10.2023 v 21:25 cmiral
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 11 7.9.2023 v 15:10 Jenik789
Typ motorky podle čísla rámu Jawa 250/559, Jawa 250/592, Jawa 350/360 Panelka Jirk_K 11 23.1.2023 v 06:37 cmiral
Měli všechny jawy 592 blinkry Jawa 250/592 Jirk_K 12 25.9.2022 v 07:45 udinar
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist