globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozvody na FZS1000 Fazer
11.2.2009 v 20:30
Už jste to někdo na téhle mašině dělal? Chtěl jsem si překontrolovat vůle na ventilech a rozvodový řetěz. Poté co jsem shodil nádrž tak jsem to prozatím vzdal. Je možné, že proto abych sundal víko hlavy musím demontovat vše kolem motoru? Včetně vypuštění vody a demontáže chladiče protože musím demontovat i trubky od přifrkávání vzduchu do výfuků?Že by existovala nějaká finta?

Rozvody na FZS1000 Fazer

11.2.2009 v 20:49 | Nahoru | #1
Nějak se mi nezdá,že bys musel vypustit vodu a oddělat chladič,machimálně ho odšroubuješ, a vyhákneš tak moc do pryče,co hadice dovolí.
A že budeš mít kolem deklu ventilů moře rozdělávání,v tom není Fazer nijak vyjímečnej
Je toho pod tou nádrží víc,než sis myslel,že?
Stáhni si servisní manuál a rázem budeš vědět všechno

Rozvody na FZS1000 Fazer

12.2.2009 v 07:37 | Nahoru | #2
jasan že ty horní dvě hadice musíš odpojit,vypustit vodu je to nejmenší,chladič je taky lepší sundat,at k tomu můžeš...
co se týče tý zasraný okologie,tu rovnou vyhoď,akorát to tam překáží...pak už jenom zaslepit hadičku od 4.válce,vývod z airboxu a vyříznout 4x závit M8 do těch hrdýlek u svodů a našroubovat nerezový imbusy zima je dlouhá,kam spěchat

Rozvody na FZS1000 Fazer

12.2.2009 v 07:50 | Nahoru | #3
Bursík tě miluje,háááleluja

Rozvody na FZS1000 Fazer

12.2.2009 v 08:15 | Nahoru | #4
já jeho taky a hned 2x

Rozvody na FZS1000 Fazer

12.2.2009 v 23:30 | Nahoru | #5
Taky to mám pryč. Kravina navíc,která hizdí motor a znemožňuje demontáž svíček. Zaslepeno.

1 reakcí na tento příspěvek Rozvody na FZS1000 Fazer

13.2.2009 v 18:37 | Nahoru | #6
Tak myslím, že jste mě přesvědčili o tom že vyhodím tu vzduchovou pumpu.Ale počkám s tím až se oteplí. Bohužél nemám vytápěnou garáž. Díky za odpovědi.

(reakce na) Rozvody na FZS1000 Fazer

13.2.2009 v 18:42 | Nahoru | #7
IvoR1> u toho se krásně ohřeješ...
a nebo...
vytlač to ven,nech to pěkně ohřát,pak to zdechni,zatlač do garáže a máš topení

Rozvody na FZS1000 Fazer

13.2.2009 v 19:08 | Nahoru | #8
Nevím jak v Plzni, ale u nás bych musel přidělat pluh nebo frézu.

Rozvody na FZS1000 Fazer

13.2.2009 v 19:18 | Nahoru | #9
tady by ti jenom stačili cvičky,co nekloužou

Rozvody na FZS1000 Fazer

28.2.2009 v 19:51 | Nahoru | #10
Tak jsem to celé rozkuchal změřil vůle ventilů, ale na rozvoďáku nepoznám jestli je nutné ho vyměnit nebo ne. Poznáte to někdo z fotek?
[img]

Rozvody na FZS1000 Fazer

28.2.2009 v 19:59 | Nahoru | #11
to těžko rachtalo to? jak na tom byly ventily?

Rozvody na FZS1000 Fazer

28.2.2009 v 20:09 | Nahoru | #12
No nerachtalo. Ventily výfuky jsou v pohodě ale sací mají mít 011-020.Mám měrky 010 a 015. 010 tam jde úplně lehce, ale 015 už tam nejde. Tak bych řekl že to bude chtít trochu upravit. Ten rozvoďák mi říkal borec v Yamaha servisu že po 40tis.by se měl vyměnit, ale v servisním manuálu nit takového nepíšou. Pouze popisují že pokud ke řetěz vytahaný více jak 1/4 zubu řetězového kola tak jej vyměnit spolu se všemi koly. Tak nevím.

Rozvody na FZS1000 Fazer

28.2.2009 v 21:52 | Nahoru | #13
pokud řetěz není hlučnej,je zbytečný ho měnit,kola sem ještě opotřebovaný neviděl,ty přežijou motorku,pokud se tam teda odehrává všechno správně že...měrky si kup,maj je v každym krámu s nástrojema,stojí 140kč,s těmahle dvouma si nevystačíš,možná jen orientačně

1 reakcí na tento příspěvek Rozvody na FZS1000 Fazer

28.2.2009 v 22:13 | Nahoru | #14
Měrky si teda koupím. Na řetěz se asi vykašlu, ale osobně si myslím, že když je hlučný tak už je tak vytahaný, že se to musí podepsat i na zubech kol. Jinak díky za rady. Ten vzduchový přicmrndávač do výfuku jsem už vyhodil. Zítra budu řezat závity do výustí na výfucích abych tam dal ty nerezové šrouby. Ty výustě jsou asi taky z nerezu tak jsem zvědav jak to půjde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody na FZS1000 Fazer

28.2.2009 v 23:23 | Nahoru | #15
IvoR1> řetězu se neboj,když začne chrastit,tak ho vyměníš,kola tě přežijou!!!nevytahá se tolik,aby byl třeba o půl článku delší... neni to škodovka závity dou řezat v poho,nezapomeň mazat a zase mazat

(reakce na) Rozvody na FZS1000 Fazer

1.3.2009 v 13:05 | Nahoru | #16
los fazeros> Jěště jeden dotaz. Když v manuálu uvádějí vůli ventilů 0,11 až 020 a já naměřím 013 to znamená že je to OK a mám dalších 40tis.km pokoj?

1 reakcí na tento příspěvek Rozvody na FZS1000 Fazer

1.3.2009 v 13:21 | Nahoru | #17
v podstatě jo,kdyby se náhle v průběhu vůle zvětšili nad limit,tak se ti začnou ventily ozývat lehkým klepáním,ale to se nestane ze dne na den...ty máš na všech výfukovejch 0,13,nebo někde větší?třeba nad 0,15 bych už vyměnil podložku..

(reakce na) Rozvody na FZS1000 Fazer

1.3.2009 v 13:37 | Nahoru | #18
los fazeros> 015 měrku nestrčím nikde.Ale já jsem si vždycky myslel že je spíše problém s menší vůlí.Dle mého se během provozu vůle zmenšuje a ne zvětšuje.

Rozvody na FZS1000 Fazer

1.3.2009 v 13:46 | Nahoru | #19
myslim že může nastat to i to,může se opotřebovat hrníček,nebo zaklepat sedlo...důležitý je bejt v limitu

Rozvody na FZS1000 Fazer

1.3.2009 v 14:40 | Nahoru | #20
No teda nvím kde jsi přišel khodnotě 0,11 až 0,20,ale na sacích ventilech je povolená vůle 0,11-0,15 a na výfukových 0,20-0,25mm. S měrkama po 0,05 si vystačíš. pokud je to tak jak jsi popisoval,ře na sacích 0,10 strčíš a 0,15 ne,tak vůle je v normě. Pěkně to zkompletuj a nech to tak. Pokud ti něco říká roztažnost kovů,tak měření na setiny je vcelku legrační záležitost. (cca každých 100°C, jednoho metru délky se netáhne železo o 1 mm).
rozvoďák: Pokud nedělá hluk ,tak ho neměň.

Rozvody na FZS1000 Fazer

1.3.2009 v 16:02 | Nahoru | #21
čeče,já mám v manuálu tyhle hodnoty:

0,11-0,20 sání
0,21-0,25 výfuk

kde si vyčetl ty tvoje?

Rozvody na FZS1000 Fazer

1.3.2009 v 19:37 | Nahoru | #22
Jo jo už to mám zase v kupě a doufám že pár let zase budu jenom jezdit.Jinak mám manuál pro Us verzi i EU verzi a co se týká vůlí ventilů sedí to s tím co píše "los fazeros" . Takže ten můj experiment přinesl pouze snížení váhy o vzduchovou pumpu do výfuků.

Rozvody na FZS1000 Fazer

1.3.2009 v 19:39 | Nahoru | #23
Zajímavé ještě je že v US manuálu je intervál na ventily 42tis. a v EU 40tis.

Rozvody na FZS1000 Fazer

1.3.2009 v 21:14 | Nahoru | #24
sorry máte pravdu. Sací 0,11 -0,20 . Su ještě zdegerenován z XJ co jsem měl předtím.
Nicméně platí co jsem psal. Dle toho co jsi psal. že zam 0,15 už jde těžko (nebo nejde ),tak je vše v pořádku.

Rozvody na FZS1000 Fazer

1.3.2009 v 21:18 | Nahoru | #25
už sem se leknul,že si v mém manuálu klucí japonský hráli s čísílkama

Rozvody na FZS1000 Fazer

1.3.2009 v 21:20 | Nahoru | #26
Jinak já teď dělám větší kontrolu po 40t.km.Rozhodně doporučuji promazat přepákování,kývačku,krk řízení - pěknej opruz. Zkusit jestli jde volně přívěra - pokud budeš rozdělávat,tak moc nedohahuj šrouby. Já je minule moc utáhl a jeden včera při povolování utrhl.
Promazat lanka,vyměnit vzducháč seřídit podtlaky a hurá na cesty.

Rozvody na FZS1000 Fazer

1.3.2009 v 21:49 | Nahoru | #27
jo přívěru dělam každou zimu,měděnou vazelku,loni sem dával vymezovací podložky,trochu klepala,ital jí neřešil vůbec ale jinak standard...tedka musim pořešit spojku,když je to ohřatý ,nevystavuje.blblo to loni,dal sem novou (origo)najel 6000km a blbne to uplně stejně,musim nějak naladit ty plechy,je tam možnost více rozměrů,na značky vše sedí,ale blbne...už mi z toho hrabe,mam ted dvě zánovní spojky,a obě dělaj to samý...nikdo se s tím samozřejmě nesetkal...

Rozvody na FZS1000 Fazer

2.3.2009 v 13:31 | Nahoru | #28
Mohol by mi niekto nejak rozumne vysvetlit, preco je tam ta Ekologia uplne zbytocna, co jej odstranenim odpojim, a presne co a ako treba zaslepit? Ci zaslepenim nieco nemoze odist... Na co sa napajaju tie trubky co idu od zvodov...Tie vyvody pri zvodoch s imbusakmi chapem, ale zaslepenie v tej hornej casti mam urobit ako? Nejaky konkretnejsi postup by som ocenil...

Rozvody na FZS1000 Fazer

2.3.2009 v 14:59 | Nahoru | #29
To přisávání vzduchu do svodů je z důvodu emisí - výfukovým plynům o vysoké teplotě přivedeš vzduch s dostatkem kyslíku , tím "prodloužíš hoření po cestě ven z laufů a tím snížíš emise.
Princip: z jednoho difuzoru je brán podtlak,tímto podtlakem se ovládá jazýčkový ventil,který se přizvedne a otevře cestu mezi airboxem a svodama.
Odstranění: zaslepit odběr podtlaku na difuzoru. (stejnou čepkou jaká je na ostatních.) zaslepit díru do airboxu po přívodu vzducho do jazýčkového ventilu - klidně korkový špunt od vína. Místo přívodů vzduchu do svodů vyříznout závity a našroubovat imbus šrouby s měděnou podložkou.(myslím že závity M8)

Rozvody na FZS1000 Fazer

3.3.2009 v 07:18 | Nahoru | #30
Dakujem, uz mi to je jasne....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolísání otáčkoměru Yamaha FZS 1000 Fazer habrman 3 15.4.2024 v 12:13 Anders
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer satanek66 24 20.3.2024 v 09:15 Mňojo
Nesouměrně sjetá pneu Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 21 6.10.2023 v 13:33 jirmanmartin
Nepravidelne sjizdeni pneu [1, 2] Yamaha FZS 1000 Fazer Johny_F 45 2.10.2023 v 22:59 Kohlstein
Rozborka vidlice Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 3 17.9.2023 v 17:36 gerrik


TOPlist