globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rakousko, Laděný výfuk - homologace
 
10.2.2009 v 07:48
Zdravím,
rád bych se zeptal jakou káte zkušenost s Policii v Rakousku ohledne otevrene koncovky? Plánuji, ze pojedu na Erzberg na silnici a bohuzel nemam na akrapy homologacni vlozky. Tak nevim jestli to mam riskovat. Diky

2 reakcí na tento příspěvek Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 11:07 | Nahoru | #1
Mariano, taková řečnická otázka. Laďák sice může být homologovaný na ´´hluk´´(je to jedno, kdo jej vyrábí), když ale v dnešní době jej firma prodává jakoby schválený, jak to může projít? S žádným nesériovým výfukem motorka nesplní emisní limit Euro3, ani starší Euro2. Pak přeci nemůže být schválená k silnič. provozu? Nemůže plnit jen hlukový předpis, když neplní emisní. To je stejné jako např u pneu, ta může mít stejný rozměr, ale když je špatný rychlostní index, je stejný problém. Podobně je to s pancéřovými hadicemi, přetryskováním karburátoru atd. U nás se to neřeší, ale venku si toho pojišťovny speciálně u motorkářů všímají, aby ušetřili na plnění za pojistku. Osobně mě to taky štve, výfuky dělám přes 15 let. Ale i ten přímý výfuk se dá udělat tak, aby nebyl zcela bez odporu, ale aby systémem kuželů alespoň něco utlumil. Domnívám se, že správně to napsal PetrVTR new.

(reakce na) Rakousko, Laděný výfuk - homologace

10.2.2009 v 16:05 | Nahoru | #2

tomax>Mariano, taková řečnická otázka. Laďák sice může být homologovaný na ´´hluk´´(je to jedno, kdo jej vyrábí), když ale v dnešní době jej firma prodává jakoby schválený, jak to může projít? S žádným nesériovým výfukem motorka nesplní emisní limit Euro3, ani starší Euro2. Pak přeci nemůže být schválená k silnič. provozu? Nemůže plnit jen hlukový předpis, když neplní emisní. To je stejné jako např u pneu, ta může mít stejný rozměr, ale když je špatný rychlostní index, je stejný problém. Podobně je to s pancéřovými hadicemi, přetryskováním karburátoru atd. U nás se to neřeší, ale venku si toho pojišťovny speciálně u motorkářů všímají, aby ušetřili na plnění za pojistku. Osobně mě to taky štve, výfuky dělám přes 15 let. Ale i ten přímý výfuk se dá udělat tak, aby nebyl zcela bez odporu, ale aby systémem kuželů alespoň něco utlumil. Domnívám se, že správně to napsal PetrVTR new.



u starších provedení to homo laďák splňoval, ale u euro3 netuším...dost motorek už má katalyzátor, lambdu, apod.

(reakce na) Rakousko, Laděný výfuk - homologace

29.5.2012 v 15:51 | Nahoru | #3

tomax píše: Mariano, taková řečnická otázka. Laďák sice může být homologovaný na ´´hluk´´(je to jedno, kdo jej vyrábí), když ale v dnešní době jej firma prodává jakoby schválený, jak to může projít? S žádným nesériovým výfukem motorka nesplní emisní limit Euro3, ani starší Euro2. Pak přeci nemůže být schválená k silnič. provozu? Nemůže plnit jen hlukový předpis, když neplní emisní. To je stejné jako např u pneu, ta může mít stejný rozměr, ale když je špatný rychlostní index, je stejný problém. Podobně je to s pancéřovými hadicemi, přetryskováním karburátoru atd. U nás se to neřeší, ale venku si toho pojišťovny speciálně u motorkářů všímají, aby ušetřili na plnění za pojistku. Osobně mě to taky štve, výfuky dělám přes 15 let. Ale i ten přímý výfuk se dá udělat tak, aby nebyl zcela bez odporu, ale aby systémem kuželů alespoň něco utlumil. Domnívám se, že správně to napsal PetrVTR new.



Mám akrapa ze slip-on série. Dostaneš k němu kromě tlumící vložky i katalyzátor, a když ho tam dáš, splňuješ Euro3. Mám k němu i kartu, na který je uveden konkrétní typ výfuku i motocyklu. Do rajchu jezdím častěji než k nám a všem policajtům zatím stačila namontovaná vložka a vypálená homologace na plášti. Kartu ještě žádnej z nich vidět nechtěl.

Zajímavý je, že místní střelci nějaký tlumítka vůbec neřeší a jezdí tam málem i bez svodů, ale jak máš jinou značku než rakouskou, tak si tě zkontrolují...

Naposledy editováno 29.05.2012 15:51:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist