globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pokec pro pitbike/dirtbikery
 
29.1.2009 v 18:29
Vlákno na téma pitbike/dirtbike, co máte za modely, jak jste spokojeni, co jste provedli za úpravy, servis, držkopády, vyjížďky, weby atd. atd.


Naposledy editováno 19.12.2011 14:24:56

(reakce na) Pokec pro pitbike/dirtbikery

9.1.2020 v 16:45 | Nahoru | #21811
JiriBN> Jo to mě napadlo jako první. Přesně tohle mi dělal před pár lety pionýr. Ale děkuju

(reakce na) Pokec pro pitbike/dirtbikery

9.1.2020 v 16:46 | Nahoru | #21812
SuperSic58> Děkuju za rady. Kouknu na to

Pokec pro pitbike/dirtbikery

18.6.2020 v 13:00 | Nahoru | #21813
Poprosím o radu. Pro syna 15,5 roku 172 cm, 62 kg kupujeme pitbike na vyblbnutí za domem na polních cestách. Žádné závodní ambice.
Měl půjčený na vyzkoušení Stomp Z3-140 se závodní vačkou na kolech 14/12. Zvládal bez problémů, jen to chce vyšší na větších kolech. Váháme, zda koupit
WPB Race 140 vs WPB Race 155 (oba od výrobce Stomp, oba kola 17/14). Jsou úplně stejné, liší se jen typem, výkonem, výrobcem a náročností motoru - Lifan (140) vs Zongshen (155 se závodní vačkou a s integrovaným olejovým filtrem). Rozdíl ceny 6 tis. Kč.
Mám obavu, aby ta 140 nebyla výkonem málo a brzy nenudila. Dá se závodní vačkou a úpravami posílit, ale cenově jsme pak skoro na ceně 155.
Proti 155 hovoří náročnější servis s výměnou olejového filtru a dle některých trošku horší poruchovost než u 140. Dle jiných názorů se prý poruchovosti 155 není třeba
obávat a je srovnatelná s legendárním YX 140.
Tak fakt nevím...
Co myslíte?

Pokec pro pitbike/dirtbikery

18.6.2020 v 13:42 | Nahoru | #21814
Také bych zohlednil výbavu jednotlivých moto, hlavně přední vidlice bývá slabším článkem (co se týče funkčnosti) a kde a co chce jezdit. Jak se říká, objem ničím nenahradíš, ale pokud nestíhá podvozek je výkon spíš na škodu. Ohledně racing úprav, ty jsou dobré na trať nebo lítání po polní cestě, kde se pohybuje motor ve vysokých otáčkách, pokud bude jezdit spíš les tam je spíše potřeba krouťák dole a je i časté podtáčení motoru a tyto úpravy jsou spíše na škodu.
Tu 155 motor má tuším SuperSic58 tak určitě napíše zkušenosti.

Pokec pro pitbike/dirtbikery

18.6.2020 v 14:20 | Nahoru | #21815
Díky JiriBN za rychlou reakci. Díval jsem se, že ty máš zrovna motor YX 140. Jsi s ním spokojený? Kdybys dnes kupoval nového pitbika, šel bys do stejného motoru, nebo
jak píšeš, bys už šáhnul po větším objemu? Podvozkové komponenty na zvažovaných pitech nedokážu posoudit, u obou jsou stejné. Na závodění by to určitě chtělo něco lepšího, na polňačky za barák to snad bude stačit. Uvidíme. Hlavně váhám s tím motorem. Snad mi zpětnou vazbu i tebou zmíněný SuperSic58.

Pokec pro pitbike/dirtbikery

18.6.2020 v 14:48 | Nahoru | #21816
SuperSic58 na str. 722 píše: "Já teda rozdíl mezi Lifan 140 a Zongshen 155 poznal, je dost markantní. Je pravda, že to neni takovej spodovej traktor jako ten Lifan, ale ve vyšších otáčkách je to letadlo, to se nedá s tou 140kou srovnat."

Chápu správně, že ta 140 jede ve spodních otáčkách líp a výhoda 155 se projeví až ve vysokých? Jinak řečeno synátor na trati lítat nebude, spíše brouzdat polníma a lesníma cestama na 2 a 3 kvalt. Tak nevím...

Pokec pro pitbike/dirtbikery

18.6.2020 v 18:23 | Nahoru | #21817
Čest jak pes Hle oba ty motory jsou dobrý, sice u lifana se mi ukroutila hřídel v převodovce, ale to byla asi nějaká ojedinělá výrobní vada, nevim o nikom, komu by se stalo to samý. Jinak natočil skoro 300 mth, než sem ten motor prodal a koupil toho zongshena 155 a toho mam doteď, má ho i brácha a oba máme kolem 140 mth a jen měníme olej a občas seřídíme ventily. Výměna oil filtru je záležitost tří šroubů, je to dětsky snadný a filtr stojí kolem 70kč. Jo ty rozdíly jsou jak sem psal, lifan 140 má těžší kliku, je vhodnější na trialový pasáže, u 155 musíš víc spojkovat, když se někde prodíráš roklí nebo brodíš potok. Ale to by šlo u 155 dohnat kratším převodem. Na polňačky a klasický řádění na jehličí je určo lepší ta 155, je tam větší výkon, letí to jak píchlá svině Navíc oproti tomu lifanu je to prostě modernější motor, lepší mazání, filtrace oleje, lepší chlazení, přístup ke spojce, rozvodovej řetěz a napínák to má jak moderní velký motorky.

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro pitbike/dirtbikery

18.6.2020 v 18:54 | Nahoru | #21818
Díky za odpověď a zkušenost. Možná jsem trochu popletl motory. WPB Race 140 má motor YX 140. A motor Lifan 140 je asi něco jiného. Nevím.
Ale asi to bude obecně podobné.
Něco jsem dnes na netu načítal a je jasné, že pokud bychom kupovali WPB Race 140, tak bych nechal motor rovnou osadit ostrou vačkou, lepším kolínkem...prostě upravit. Předpokládám ale, že cena se velmi přiblížila WPB Race 155 a pak by byla hloupost nekoupit rovnou tu.

Někde tady v historii jsem si přečetl tvoji zkušenost, že neměníš olej a filtr po 10 mth, ale vyjetých 15 litrech benzínu, což bude asi trochu delší interval. Ale zjevně bez problémů. Kde se prosím tě dá koupit ten olejový filtr do 155 koupit za 70 Kč? Našel jsem cca za 250 Kč. Díky.

(reakce na) Pokec pro pitbike/dirtbikery

18.6.2020 v 21:39 | Nahoru | #21819
zahadnytajemny> ju tak YX 140 je trochu jinej, s tim zkušenost nemám. Nicméně je taky dost rozšířenej a lidi si ho chválej. Tady filtr https://www.autodily-pema.cz/olejovy-filtr-hiflofiltro-hf131?gclid=Cj0KCQjwoaz3BRDnARIsAF1RfLeo3BHlc21svybzzzsK0E5sp6LQdQ_MjA7UbsPVOngPXr9FOv1-opwaAnMqEALw_wcB

Pokec pro pitbike/dirtbikery

19.6.2020 v 11:05 | Nahoru | #21820
Díky moc. Na přemýšlení, který pitbike vybrat mám ještě cca 2 týdny, protože momentálně nejsou centrálně v ČR skladem. Spíše to vypadá, že zvolíme 155.
Pokud 140, tak rovnou osadit závodní vačkou a úpravou sání lepším kolínkem. Karbec bych zatím neřešil.

Po dobu záruky budu servisovat u prodejce po 2 a pak 10 mth. Pak základní věci jako olej sám. Měníte pak všichni poctivě po 10 mth?
Jak jsem se náhodně tady dočetl, tak někteří bez problémů mění po 15 litrech benzinu, což mi vychází na cca 15 mth. (syn na půjčené Z3-140 měl za čisté cca 3-3,5 mth spotřebu 2 L benzinu 95).

Pokec pro pitbike/dirtbikery

20.6.2020 v 18:36 | Nahoru | #21821
Asi mi ani na další otázku nikdo neodpoví, ale i tak to zkusím (jiné funkční fórum nebo vlákno k pitbikům neznám).
Jsem laik a možná napíšu blbosti. Ale takto to nyní chápu. Jako určitou servisní výhodu motoru YX 140 jsem viděl, že nemá olejový filtr (jako má Zongshen 155), ale dnes
jsem zjistil, že 140 má tzv. odstředivku, kterou je třeba taky pravidelně čistit rozebráním části motoru po cca 30 mth. Co mi jako výhoda nepřijde v porovnání s jednoduchou výměnou olejového filtru u většího motoru. Je to tak? Čistíte odstředivku opravdu po 30 mth?

Pokec pro pitbike/dirtbikery

20.6.2020 v 18:50 | Nahoru | #21822
Čus hle já sem si to takhle stanovil po těch 15 litrech, tk to tak měnim Brácha tam má počítadlo mth a ono to fakt vychází co litr to hodina. Ale ty počítadla jsou spíš takový orientační. Při vyloženě závodním použití na mx trati bych ten interval pak zkrátil tak na 5 mth. Jo odstředivka tam je, ale tam musíš sundavat celej dekl, filtr je dětská hra a taky to filtruje mnohem líp. Hele a ty závodní vačky, to je jen takovej marketingovej blábol prodejců si myslim. Sami nevěděj, jaká vačka v tom motoru je Tak jako tak, ty motory lítaj parádně, o to se neboj

Pokec pro pitbike/dirtbikery

20.6.2020 v 21:01 | Nahoru | #21823
Já jsem motor Lifan pulil kvůli vyskakující 2 v 55 mth od doby co jsem namontoval měřič motohodin, takže reálné měl 2-3 tolik a v odstředivce bylo jen trochu bordelu po okrajích.
Motor XY je podle mě novější ( lehce upravena) verze Lifanu. Na Aliexpressu na něj seženeš spoustu dílů, zatím co na Lifan už skoro nic.

Pokec pro pitbike/dirtbikery

20.6.2020 v 21:08 | Nahoru | #21824
Dobrá dostupnost dílů je na tu 155ku, seženeš vše i na českejch eshopech

Pokec pro pitbike/dirtbikery

20.6.2020 v 23:27 | Nahoru | #21825
Pánové, díky za reakce. 155 je určitě koncepčně novější a dospělejší motor. Víc se kloním k němu. Ještě se zeptám JiriBN...chápu to dobře tak, že jsi v Lifanu odstředivku v podstatě nečistil (resp. v cca 150 mth) a stejně vše dobře fungovalo?

Pokec pro pitbike/dirtbikery

21.6.2020 v 23:02 | Nahoru | #21826
Ta odstředivka je vlastně odstředivý filr a ano bylo to první rozebrání toho motoru a odstředivka byla zanešena tak z 1/4 (bráno zpětně odhadem).

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro pitbike/dirtbikery

22.6.2020 v 12:12 | Nahoru | #21827
Díky.
V podstatě jsem rozhodnutý synovi objednat WPB Race 155 (39990,- Kč). Ale dnes mě prodejce dal brouka do hlavy s konkurenční YCF BIGY 150 MX (52490,-Kč). Prý je to ještě lepší kvalita než Stomp-WPB a rovnou je s tím možno i závodit. Co si o tom myslíte? Syn se závodit nechystá, má to na hobby účely, cenový rozdíl je znatelný...
Odpovídá ten cenový rozdíl i rozdílu v kvalitě? Vyplatí se připlatit? Díky.

Pokec pro pitbike/dirtbikery

22.6.2020 v 13:49 | Nahoru | #21828
Pit je jen přestupní stanice a proto bych za pita nedal 40 ani 50 tisíc.
Projdi si inzerci za kolik jsou nabízené ojeté a uděláš si obrázek o vývoji ceny za rok, dva až ho budeš prodávat.

(reakce na) Pokec pro pitbike/dirtbikery

24.6.2020 v 16:08 | Nahoru | #21829
zahadnytajemny> no ten YCF 150, to má tu odstředivku, to je starší koncepce... divný, ještě za takový prachy.. asi je tam prémiovej drahej podvozek..

Naposledy editováno 24.06.2020 16:12:15

Pokec pro pitbike/dirtbikery

25.6.2020 v 10:26 | Nahoru | #21830
Mluvil jsem s výhradním dovozcem p. Jiranem z WMX...a ten rozdíl by měl být opravdu asi hlavně podvozku a komponentech.
Ovšem jak píšeš, motor je tam YX 150, takže bude starší koncepce a méně živý než v WPB 155, kde je Z155 poslední generace se závodní vačkou.



Vzhledem k tomu, že YCF je od roku 2020 na českém trhu oficiálně dováženou novinkou, takže zkušenosti a reference dosud nejsou,
navíc motor je je tam starší koncepce, půjdu asi cestou levnější a vyzkoušené WPB RACE 155.

Pokec pro pitbike/dirtbikery

26.6.2020 v 12:14 | Nahoru | #21831
Tak ať jsi s motorkou spokojený a napiš nějaký reference, ať vím co se od dob Lifanu změnilo

Pokec pro pitbike/dirtbikery

11.7.2020 v 10:37 | Nahoru | #21832
Situace s koupí pitbiku se komplikuje. Přestože prodejci píší na webech,že jsou, tak WPB (140,155) jsou v ČR vykoupeny a už několik měsíců se čeká na novou várku a termín se pořád posunuje. Nechce se nám dále moc čekat.
Příští týden mám slíbeno od prodejce že by snad mohla být alespoň WPB Race 140 (155 zatím nic) - cena 34 tis. nebo má na prodejně YCF BIGY 125 - cena 46 tis.
Zkoušeli jsme ji. Motorka krásná, velká, opravdu komponenty se zdají kvalitnější než Stomp-WPB, taky dražší. Bohužel už je vyprodaná verze 150. Ten motor 125 je YX (ne Lifan), vzducháč a má karburátor Mikuni 26. Dle prodejce je YCF hodně vyladěný a výkonem srovnatelný se 140 s chladičem (karburátor Molkt 26) ve WPB. Fakt je, že jsme ho pár metrů zkoušeli a jel pěkně. Přímé srovnání se 140 jsme ale neměli.
Co myslíte? Díky.

1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro pitbike/dirtbikery

8.8.2020 v 17:44 | Nahoru | #21833
Tak už je doma...nakonec nový WPB 140. Mám pár dotazů, snad mi někdo poradíte.
1) S jakou konkrétní značkou motorového oleje máte dobrou zkušenost? (typ vím...4T 10W-40 polosyntetika)
2) Jaký konkrétní typ a značku spreje na vzduchové filtry doporučujete? A jak často vzduchový filtr perete a sprejujete?
3) Mám preventivně na servisu po prvních 2 mth vyměnit originál vzduchový litr za nějaký lepší (např. race UNI)? Nebo se čínského originálu nebát a vyměnit za lepší časem až bude výměna potřeba?
4) Jaký typ a značka maziva na řetěz se vám osvědčil?
5) Jaké lepidlo na šrouby doporučujete?
6) Jaké mazivo doporučujete na běžnou údržbu pohyblivých částí (? silikonový olej x ? WD-40 )
7) Má smysl nechat preventivně v rámci servisu po prvních 2 mth nechat do kol namontovat haltry nebo je to zbytečné? Nebo skutečně stačí aby tlak v pneu
neklesl pod 20 PSI?

Překvapilo mě, že tento model nemá rezervu paliva (Stomp Z3-140 ji má), ale pouze 2 polohy kohoutu On ...OFF.

Díky za rady a zkušenosti.

Pokec pro pitbike/dirtbikery

8.8.2020 v 20:25 | Nahoru | #21834
1) je to vzducháč, který se může při mordování v terénu dost přehřát, proto používám 20W50, značku moc neřeším a měním po cca 15mth
2) používám sprej od Motorexu, ale všichni offrouďaci doporučují olej v plechovce z důvodu rovnoměrnějšího promazání filtru oproti spreji
3) já měl origo drátěný košíček, který je tak na silnici, kup molitanový, klidně z Aliexpressu
4) tady je to jedno, stejně budeš řetez čistit, hlavně od bahna
5) co seženeš.... nejznámější je Locktite, ale jsou i levnější a stejně dobrý....
6) záleží co chceš promazávat.... slikonovým olejem tak kluzáky, vidlic.... hlavně kup dobrou vazelínu na uložení kyvky a přepákování a to pravidelně rozebírat a čistit, kor pokud tam nemáš gufírka
7) do zadního ho dej, jinak já zadní foukám na cca 0,8-0,9atm (nevím teď kolik je 20psi)

(reakce na) Pokec pro pitbike/dirtbikery

9.8.2020 v 21:05 | Nahoru | #21835
zahadnytajemny> Hoď sem fotku piťase ju olej bych 10W-40 nedával, je to vzducháč, navíc se zápřahem v terénu, velký točky a zátěž v malejch rychlostech. Já dávám 15W-50, a i ten 20W-50 bude v pohodě Vzduchovej filtr nevim, jakej tam máš, hoď sem foto. Ty tam máš airbox ne? Já to mam normál jen pěnovej hříbek na karbeci. Řetěz mažu normál motorákem, před každou jízdou. Lepidlo na závity moc nepoužívám, a když už, tk nějakej loctite atd. Mazivo na pohyblivý části, ju stačí nějakej ten mazací sprej, hlavně udržovat v čistotě a jak píše kolega vejš, přepákování jednou za čas rozebrat a nacpat vazelínou, jestli ho tam tedy máš to přepáčko. Ju a hlatry určitě, bez nich se mi furt trhaly ventilky, vpředu i vzadu...

Naposledy editováno 09.08.2020 21:06:26

Pokec pro pitbike/dirtbikery

13.8.2020 v 10:21 | Nahoru | #21836
Pánové, díky za rady. O víkendu vyzkoušeno. Syn najel první zajížděcí 2mth. Zatím obrovská spokojenost.
Malinko nedůvěra v prodejce a jeho servis. Přestože mi tvrdil, že je pitbike plně nachystaný k provozu, včetně
promazání vzduchového filtru, byl filtr úplně suchý. Promazal jsem ho sám dle rad od vás sprejem od Motorexu.
Filtr je tam originál docela velký dvouvrstvý molitanový černý "hřib".ˇDá se koupit i jako náhradní díl.
Zatím ho nechám a budu čistit a mazat. Časem, po opotřebení vyměním za lepší racing UNI. Co však asi
budu řešit preventivně co nejdřív, jsou ty haltry do kol. V případě potřeby lepit šrouby možná zkusím dle rad
nejprve bezbarvý lak na nehty od manželky až pak lepidlo na šrouby.
Olej jsem koupil na dolévání 10W-40 od Motulu. Po dobu záruky chci moto servisovat u prodejce a ten tam bude
lít dle výrobce 10W-40.
Jen postřeh...poslední podely YX 140, včetně tohoto už mají z výroby dáváno lepší nižší kolínko od motoru ke karburátoru,
takže motor už se nedusí a lépe reaguje na plyn. Synovy přišel tento motor příjemnější než ten stejný osazený ostrou vačkou
v Z3-140, kterou měl na den půjčenou.
Zatím velké díky a dál uvidíme...

Pokec pro pitbike/dirtbikery

13.8.2020 v 23:12 | Nahoru | #21837
Z nutných doplňků bych určitě ještě přidal blastry s výztuhou (stačí čínsky kopie Acerbisu z Ali,kolem 25Euro jen u nich vyměň šrouby) a nějaký kryt pod motor.
Na nějaký racing Uni filtr bych se vykašlal , nic lepšího než dobře namazaný a pravidelně čištěný molitan stejně není.

Pokec pro pitbike/dirtbikery

17.8.2020 v 20:57 | Nahoru | #21838
Pánové, píšu narychlo...Zítra vezu pitbike na první servis po zajížděcích 2 mth. Myslíte, že má smysl do origo kol preventivně hrabat a nechat je osadit rovnou haltry nebo
to zatím nechat, držet vysoký tlak a ty haltry tam dát až potom, co přijde první defekt nebo utržení ventilku? Díky.

Pokec pro pitbike/dirtbikery

18.8.2020 v 08:18 | Nahoru | #21839
Minimálně do zadního kola ho kup, tuším, že je to šíře 1,85" a můžeš ho mít doma a když se bude plast protáčet a tak ho tam dáš. Bez haltru jsem foukal 1,2-1,3 atm a nebyl problém s protáčení pláště s haltrem 0,8- 0,9.
Výhoda nižšího tlaku v terénu je lepší trakce.

2 reakcí na tento příspěvek Pokec pro pitbike/dirtbikery

18.8.2020 v 10:55 | Nahoru | #21840
Diky za rychlou odpoved. Dnes jsem zavezl moto na garančni servis. Servisak me nakonec presvedcil, ze tam haltry zatim davat nemam. Ze s tim problemy u hobiku nejsou. Pokud nejezdim ostry motokros. Mam jen hlidat tlak pneu. Tak uvidime. Dikas.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist