Naposledy editováno 19.12.2011 14:24:56
Měl půjčený na vyzkoušení Stomp Z3-140 se závodní vačkou na kolech 14/12. Zvládal bez problémů, jen to chce vyšší na větších kolech. Váháme, zda koupit
WPB Race 140 vs WPB Race 155 (oba od výrobce Stomp, oba kola 17/14). Jsou úplně stejné, liší se jen typem, výkonem, výrobcem a náročností motoru - Lifan (140) vs Zongshen (155 se závodní vačkou a s integrovaným olejovým filtrem). Rozdíl ceny 6 tis. Kč.
Mám obavu, aby ta 140 nebyla výkonem málo a brzy nenudila. Dá se závodní vačkou a úpravami posílit, ale cenově jsme pak skoro na ceně 155.
Proti 155 hovoří náročnější servis s výměnou olejového filtru a dle některých trošku horší poruchovost než u 140. Dle jiných názorů se prý poruchovosti 155 není třeba
obávat a je srovnatelná s legendárním YX 140.
Tak fakt nevím...
Co myslíte?
Tu 155 motor má tuším SuperSic58 tak určitě napíše zkušenosti.
jak píšeš, bys už šáhnul po větším objemu? Podvozkové komponenty na zvažovaných pitech nedokážu posoudit, u obou jsou stejné. Na závodění by to určitě chtělo něco lepšího, na polňačky za barák to snad bude stačit. Uvidíme. Hlavně váhám s tím motorem. Snad mi zpětnou vazbu i tebou zmíněný SuperSic58.
Chápu správně, že ta 140 jede ve spodních otáčkách líp a výhoda 155 se projeví až ve vysokých? Jinak řečeno synátor na trati lítat nebude, spíše brouzdat polníma a lesníma cestama na 2 a 3 kvalt. Tak nevím...
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro pitbike/dirtbikery
Ale asi to bude obecně podobné.
Něco jsem dnes na netu načítal a je jasné, že pokud bychom kupovali WPB Race 140, tak bych nechal motor rovnou osadit ostrou vačkou, lepším kolínkem...prostě upravit. Předpokládám ale, že cena se velmi přiblížila WPB Race 155 a pak by byla hloupost nekoupit rovnou tu.
Někde tady v historii jsem si přečetl tvoji zkušenost, že neměníš olej a filtr po 10 mth, ale vyjetých 15 litrech benzínu, což bude asi trochu delší interval. Ale zjevně bez problémů. Kde se prosím tě dá koupit ten olejový filtr do 155 koupit za 70 Kč? Našel jsem cca za 250 Kč. Díky.
Pokud 140, tak rovnou osadit závodní vačkou a úpravou sání lepším kolínkem. Karbec bych zatím neřešil.
Po dobu záruky budu servisovat u prodejce po 2 a pak 10 mth. Pak základní věci jako olej sám. Měníte pak všichni poctivě po 10 mth?
Jak jsem se náhodně tady dočetl, tak někteří bez problémů mění po 15 litrech benzinu, což mi vychází na cca 15 mth. (syn na půjčené Z3-140 měl za čisté cca 3-3,5 mth spotřebu 2 L benzinu 95).
Jsem laik a možná napíšu blbosti. Ale takto to nyní chápu. Jako určitou servisní výhodu motoru YX 140 jsem viděl, že nemá olejový filtr (jako má Zongshen 155), ale dnes
jsem zjistil, že 140 má tzv. odstředivku, kterou je třeba taky pravidelně čistit rozebráním části motoru po cca 30 mth. Co mi jako výhoda nepřijde v porovnání s jednoduchou výměnou olejového filtru u většího motoru. Je to tak? Čistíte odstředivku opravdu po 30 mth?
Motor XY je podle mě novější ( lehce upravena) verze Lifanu. Na Aliexpressu na něj seženeš spoustu dílů, zatím co na Lifan už skoro nic.
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro pitbike/dirtbikery
V podstatě jsem rozhodnutý synovi objednat WPB Race 155 (39990,- Kč). Ale dnes mě prodejce dal brouka do hlavy s konkurenční YCF BIGY 150 MX (52490,-Kč). Prý je to ještě lepší kvalita než Stomp-WPB a rovnou je s tím možno i závodit. Co si o tom myslíte? Syn se závodit nechystá, má to na hobby účely, cenový rozdíl je znatelný...
Odpovídá ten cenový rozdíl i rozdílu v kvalitě? Vyplatí se připlatit? Díky.
Ovšem jak píšeš, motor je tam YX 150, takže bude starší koncepce a méně živý než v WPB 155, kde je Z155 poslední generace se závodní vačkou.
Vzhledem k tomu, že YCF je od roku 2020 na českém trhu oficiálně dováženou novinkou, takže zkušenosti a reference dosud nejsou,
navíc motor je je tam starší koncepce, půjdu asi cestou levnější a vyzkoušené WPB RACE 155.
Příští týden mám slíbeno od prodejce že by snad mohla být alespoň WPB Race 140 (155 zatím nic) - cena 34 tis. nebo má na prodejně YCF BIGY 125 - cena 46 tis.
Zkoušeli jsme ji. Motorka krásná, velká, opravdu komponenty se zdají kvalitnější než Stomp-WPB, taky dražší. Bohužel už je vyprodaná verze 150. Ten motor 125 je YX (ne Lifan), vzducháč a má karburátor Mikuni 26. Dle prodejce je YCF hodně vyladěný a výkonem srovnatelný se 140 s chladičem (karburátor Molkt 26) ve WPB. Fakt je, že jsme ho pár metrů zkoušeli a jel pěkně. Přímé srovnání se 140 jsme ale neměli.
Co myslíte? Díky.
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro pitbike/dirtbikery
1) S jakou konkrétní značkou motorového oleje máte dobrou zkušenost? (typ vím...4T 10W-40 polosyntetika)
2) Jaký konkrétní typ a značku spreje na vzduchové filtry doporučujete? A jak často vzduchový filtr perete a sprejujete?
3) Mám preventivně na servisu po prvních 2 mth vyměnit originál vzduchový litr za nějaký lepší (např. race UNI)? Nebo se čínského originálu nebát a vyměnit za lepší časem až bude výměna potřeba?
4) Jaký typ a značka maziva na řetěz se vám osvědčil?
5) Jaké lepidlo na šrouby doporučujete?
6) Jaké mazivo doporučujete na běžnou údržbu pohyblivých částí (? silikonový olej x ? WD-40 )
7) Má smysl nechat preventivně v rámci servisu po prvních 2 mth nechat do kol namontovat haltry nebo je to zbytečné? Nebo skutečně stačí aby tlak v pneu
neklesl pod 20 PSI?
Překvapilo mě, že tento model nemá rezervu paliva (Stomp Z3-140 ji má), ale pouze 2 polohy kohoutu On ...OFF.
Díky za rady a zkušenosti.
2) používám sprej od Motorexu, ale všichni offrouďaci doporučují olej v plechovce z důvodu rovnoměrnějšího promazání filtru oproti spreji
3) já měl origo drátěný košíček, který je tak na silnici, kup molitanový, klidně z Aliexpressu
4) tady je to jedno, stejně budeš řetez čistit, hlavně od bahna
5) co seženeš.... nejznámější je Locktite, ale jsou i levnější a stejně dobrý....
6) záleží co chceš promazávat.... slikonovým olejem tak kluzáky, vidlic.... hlavně kup dobrou vazelínu na uložení kyvky a přepákování a to pravidelně rozebírat a čistit, kor pokud tam nemáš gufírka
7) do zadního ho dej, jinak já zadní foukám na cca 0,8-0,9atm (nevím teď kolik je 20psi)
Naposledy editováno 09.08.2020 21:06:26
Malinko nedůvěra v prodejce a jeho servis. Přestože mi tvrdil, že je pitbike plně nachystaný k provozu, včetně
promazání vzduchového filtru, byl filtr úplně suchý. Promazal jsem ho sám dle rad od vás sprejem od Motorexu.
Filtr je tam originál docela velký dvouvrstvý molitanový černý "hřib".ˇDá se koupit i jako náhradní díl.
Zatím ho nechám a budu čistit a mazat. Časem, po opotřebení vyměním za lepší racing UNI. Co však asi
budu řešit preventivně co nejdřív, jsou ty haltry do kol. V případě potřeby lepit šrouby možná zkusím dle rad
nejprve bezbarvý lak na nehty od manželky až pak lepidlo na šrouby.
Olej jsem koupil na dolévání 10W-40 od Motulu. Po dobu záruky chci moto servisovat u prodejce a ten tam bude
lít dle výrobce 10W-40.
Jen postřeh...poslední podely YX 140, včetně tohoto už mají z výroby dáváno lepší nižší kolínko od motoru ke karburátoru,
takže motor už se nedusí a lépe reaguje na plyn. Synovy přišel tento motor příjemnější než ten stejný osazený ostrou vačkou
v Z3-140, kterou měl na den půjčenou.
Zatím velké díky a dál uvidíme...
Na nějaký racing Uni filtr bych se vykašlal , nic lepšího než dobře namazaný a pravidelně čištěný molitan stejně není.
to zatím nechat, držet vysoký tlak a ty haltry tam dát až potom, co přijde první defekt nebo utržení ventilku? Díky.
Výhoda nižšího tlaku v terénu je lepší trakce.