globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Údržba a životnost kardanu..???
13.1.2009 v 19:54
Najde se tu někdo kdo stím má nějakou dlouhodobější zkušenost? Je to přeci jen muj první kardan tak nevim nic co se týče opotřebení nebo tak. Po jaké době (km) bych měl vyměnit kříž? Díky

Údržba a životnost kardanu..???

13.1.2009 v 20:04 | Nahoru | #1
no, pokud ho nebudeš trápit jízdou po zadním kole a budeš měnit oleje jak se má tak o něm pravděpodobně neuslyšíš do konce svýho života.

Údržba a životnost kardanu..???

13.1.2009 v 20:08 | Nahoru | #2
No snad by to mělo vydržet jako celá motorka, i když u 1500 těžko říct, ale třeba i Viraga stačí měnit olej ve správných intervalech, nebo jak se ti chce, a mělo by to být věčný...

2 reakcí na tento příspěvek Údržba a životnost kardanu..???

13.1.2009 v 20:10 | Nahoru | #3
Vyměn ho za řetěz a máš klid

(reakce na) Údržba a životnost kardanu..???

13.1.2009 v 20:13 | Nahoru | #4

blafan>Vyměn ho za řetěz a máš klid



Údržba a životnost kardanu..???

13.1.2009 v 20:14 | Nahoru | #5
jo no tak to by bylo super.Teď má kolem zeměkoule a ještě od nás do Prahy a zpět takže to nemusim vůbec řešit.No ale na zadním jsme jinak furt. Vždycky když skáčem ze schodů tak najíždim ze zadního abych neškrt spodkem. ne díky moc za rady.

Údržba a životnost kardanu..???

13.1.2009 v 20:16 | Nahoru | #6
Na BMW 1150 jsem viděl už 2x jak rupl.
Fotky a vše kolem na bmwgs.cz

Údržba a životnost kardanu..???

13.1.2009 v 20:17 | Nahoru | #7
Nojo tak taky u BMW se tomu nemůžeš divit...

Údržba a životnost kardanu..???

13.1.2009 v 20:18 | Nahoru | #8
nestrašte ho proboha. Nemá sporta jako já, ani offroad jako jiní, je to línej pohodovej chopper.

Údržba a životnost kardanu..???

13.1.2009 v 20:18 | Nahoru | #9
Nemám kardan na motorce ale na čtyřkolce, mnělo by to vdržet hodně, stačí jen měnit olej. Jen umně když jezdím v ziměě a pak se chci pomalu rozjet v nějakych otáčkách to tak škube jakoby. Ale jinak kardan skoro bezuržbovy system.

Údržba a životnost kardanu..???

13.1.2009 v 20:20 | Nahoru | #10
Však nestraším,jen říkám,že jsem viděl fotky od majitelů,co jím to ruplo.

Údržba a životnost kardanu..???

13.1.2009 v 20:28 | Nahoru | #11
No to že škube to je jediná věc která mě na něm trochu vadí.ale už jsem si na to zvyk.Ty foto jsem tam nenašel ale to nevadí umim si to představit.Musí to dostávat hroznej kopr roztáhnout půl tuny když jedem ve dvou tak mi to furt vrtá hlavou.

1 reakcí na tento příspěvek Údržba a životnost kardanu..???

13.1.2009 v 21:04 | Nahoru | #12
Dědóch> a coz teprve na R1200GS, tam jich ruplo daleko vic... I kardan se obcas pokazi, tu a tam nejaky to lozisko, tu a tam tesneni, tu a tam kloub nebo ozubeni. Ale obecne kardan vydrzi totez nebo vic nez motor jako celek.

Údržba a životnost kardanu..???

13.1.2009 v 21:25 | Nahoru | #13
No já jsem měl Hondu VT750 Custom a tam byl asi na 50 tis docela hlučný. Tak jsem to rozhodil, koupil origo nový ložiska asi za 3.500,- a pak to bylo v poho. Teď mám Pan Europeana se 100tis km a nic slyšet nejni

1 reakcí na tento příspěvek Údržba a životnost kardanu..???

13.1.2009 v 22:12 | Nahoru | #14
Ivan-VN> Kardan škube??? To už jsem od pár lidí slyšel, ale nikdy jsem neměl možnost to poznat, a to jsem na Kardanech najel přez 20 tisíc, a když to srovnám s retězem, tak v tom nevidím žádnej rozdíl, a navíc ozkoušel jsem si i Řemen, a ohledně jízdy mi to přišlo všechno stejný, nebo se pletu??? Když máš 1500 ccm tak ti bude "škubat" cokoly, když k tomu dáš motoru důvod, ale že by to třeba řemen nějak extra utlumil se mi moc nezdá, no až budu mít jednou toho FatBoye tak to třeba poznám...

Údržba a životnost kardanu..???

13.1.2009 v 22:15 | Nahoru | #15
Na Viragu zatím nevím,mám ho v pohodě a olej jsem vyměnil dle intervalu.Na Jeepu Grand Cherokeem mám nakrouceno 375 tisíc a pořád v dobrým stavu,je to dobrý občas zkontrolovat,ale jinak bezúdržbový pohon.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba a životnost kardanu..???

13.1.2009 v 22:59 | Nahoru | #16
DMC.motobiker: Kardan má opravdu tendenci driblovat - tím víc, čím víc je vychýlený z osy. Kvůli toho taky dokáže obstojně sežrat pneumatiku. Ale nejvíc se to projevuje u motorů s dlouhým zdvihem, v nízkých otáčkách a při prudké akceleraci. Pokud člověk ten motor drží v rozumných mezích a nechce předvádět, jak táhne od volnoběhu, nemusí se tahle nectnost kardanu nijak výrazně projevit.
(V hodinách mechaniky nám vysvětlovali, jak se tohle vyrovnává druhým kardanem sfázovaným stejně. Hřídel mezi nimi má sice při vyosení nepravidelné otáčky, ale druhý kardan tu nepravidelnost zase vyrovná. Někdy v 50. letech to prý nějaký mladý inženýr v ČKD zvoral a do lokomotivy vyprojektoval náhon, kde byly kardanové kříže pootočené o 90 stupňů. Když se pokusili hotovou lokomotivu rozjet, skákala po kolejích jak divoká koza Problém naštěstí odhalili poměrně rychle.)

(reakce na) Údržba a životnost kardanu..???

14.1.2009 v 08:17 | Nahoru | #17

blafan>Vyměn ho za řetěz a máš klid



narozdíl od kardanu v kterým tak maximálně vymění v daným intervalu olej je řetěz opruz nehledě na provozní náklady

To Ivan VN: vůbec se ničeho neboj máš nejspolehlivější sekundární převod s minimální udržbou a těch strašičů s historkama a prasklejch kardanech si nevšímej to je mizivý procento o proti prasklejm řetězum a řemenum

(reakce na) Údržba a životnost kardanu..???

14.1.2009 v 17:21 | Nahoru | #18
1100Virago> Aha, no já mam ozkoušený zatím je malý obsahy, řetěz jen na 600ce, řemen jen na 650de a kardan jen na 800ce, takže tam to nijak rozeznat nešlo, ale při takovym obsahu to asi bude něco jinýho, jinak jak už jsem jednou říkal, kardan je sice nejlepší, ale když pořádnej Chopper/Cruiser, tak jedině s řemenem, je to stylovka a zlatej střed...

Ivan-VN> Ted jsem zkouknul tu tvojí Kawu a docela mě překvapilo, že už tenkrát dělaly 15ku, jak vidno dokázaly toho FatBoye zkopírovat docela rychle , i když tolik tomu zase tenkrát nedávaly, vypadá to spíš jako Ural Vlk než cruiser z USA, ale i tak to musí být mazec , přecijen ten obsah musí mít pořádnej zátah a suprovej zvuk, tak at to jezdí , a jak říká Heavyrider, ohledně svýho převodu toho fakt moc řešit nemusíš...

(reakce na) Údržba a životnost kardanu..???

14.1.2009 v 17:29 | Nahoru | #19

Slávek-TDM>Dědóch> a coz teprve na R1200GS, tam jich ruplo daleko vic... I kardan se obcas pokazi, tu a tam nejaky to lozisko, tu a tam tesneni, tu a tam kloub nebo ozubeni. Ale obecne kardan vydrzi totez nebo vic nez motor jako celek.


To nevím,já viděl jen u 1150.
Ale to je jedno,tam se to dělilo nějak na dvě generace,jedný tam chyběl snad nějakej čep a v tom místě to ruplo.

1 reakcí na tento příspěvek Údržba a životnost kardanu..???

14.1.2009 v 18:32 | Nahoru | #20
Olej se mění ve stálém převodu - křížový kloub až rupne nebo je vyčvachtaný.... jen málokteré kříže mají maznice..jedině tak u nákladáků...takže se jezdí dokud se to nepos.re
u mě v 55.000km začlo téct vnější gufero po první výměně oleje, asi by to chtělo dělat častěji...
Jináč okolo 80 odchází ložisko..ale to je jen u tele-tele bo je to letmák, takže to neplatí všeobecně. O škubání nevím-klouby tam mám dva, daleko víc se mě hnusí škubání řetazu na jednoválcích...
Asi to bude tou zimou, že špekuluješ nad takovýma "blbostima": jezdit-neřešit, jestli se to má opokazit-pokazí se to a ty s tím nic neuděláš

1 reakcí na tento příspěvek Údržba a životnost kardanu..???

14.1.2009 v 21:09 | Nahoru | #21
DMC> No to škubání je opravdu otázka malých otáček a je to nepatrný-neřešim to.Jinak Fat Boy to je takovej muj tajnej sen.Kamarád má toho výročního z 08 (1650 nebo kolik to je) a je to fantastický. Jinak Fat Boy je první z roku 90 myslim a ta moje se od roku 88 takovejch 5 let moc něměnila.,,Zfatboyovatěla" až později ale i tak je to podobný.

1100 Virago> teda člověče vy toho víte

Otasek> "jestli se to má opokazit-pokazí se to a ty s tím nic neuděláš" :\ tak nevim jetli je tohle pravda. Děda mojeho kamaráda má několik desítek let staré Volvo a ač mi někdo neuvěří, děda každý rok auto rozebere, vše špinavé vyčistí, vše opotřebené vymění a tímto způsobem najezdil bez mála 5 milionů km. Vždy když se ho někdo zeptá na auto tak odpoví že vše závisí jen na tom, jak se o to člověk stará. I tak ti děkuji za radu

Heavyrider> tobě příteli děkuji za hezký komenář a vše co si napsal.Doufam že někdy zaturujem a dame pivo na srazu

(reakce na) Údržba a životnost kardanu..???

14.1.2009 v 21:49 | Nahoru | #22

Otasek>Olej se mění ve stálém převodu - křížový kloub až rupne nebo je vyčvachtaný.... jen málokteré kříže mají maznice..jedině tak u nákladáků...takže se jezdí dokud se to nepos.re
u mě v 55.000km začlo téct vnější gufero po první výměně oleje, asi by to chtělo dělat častěji...
Jináč okolo 80 odchází ložisko..ale to je jen u tele-tele bo je to letmák, takže to neplatí všeobecně. O škubání nevím-klouby tam mám dva, daleko víc se mě hnusí škubání řetazu na jednoválcích...
Asi to bude tou zimou, že špekuluješ nad takovýma "blbostima": jezdit-neřešit, jestli se to má opokazit-pokazí se to a ty s tím nic neuděláš



hehe, to je gut, mám jak otevřenej kardan tak i maznici, to je věc ta guzzi :)

Údržba a životnost kardanu..???

14.1.2009 v 22:14 | Nahoru | #23
Ivan-VN> No Fat Boy je i takovej můj tajnej sen, ale ted sem se zaměřil víc na Ducati, chtěl bych ještě nějakou silniční, do zbírky, a taky je s tím větší sranda, a pak by se vidělo, problém je že pěkná Dukna se dá sehnat ještě za celkem reálnou cenu, ale pěknej Fat Boy už ne, no ale ty ses tomu svýmu snu docela dost přiblížil, obsahově i vzhledově, já bych chtěl nejraději Fat Boye tak od roku 1990 do roku 1995, s motorem S&S alespon s těma 110 ci, nejlíp ale 130ku, černou barvu, červený linky, otáčkoměr uprostřed řidítek, prostě klasiku, šacuju to tak na 700 tisíc Kč, a na to asi nebudu mít ani v 50ti, a hypotéku mi na něj asi taky nedají...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba a životnost kardanu..???

15.1.2009 v 07:58 | Nahoru | #24
Ivan-VN> To bylo hlavně myšleno na prasknutí kříže, popř hřídele... únavou, vadou v materiálu, aj kdyby ti to mělo prasknout v následujících 10km a ty s to měl rozebrané, takto asi nepoznáš, bo ta trhlinka na povrchu nemusí být vidět nebo si jí jen nevšimneš.
Údržbu nezavrhuji,. měnit olej, promazat co se promazat dá, nenechávat to zbytečně v bordelu..ale hodně věcí je uděláno jako bezúdržbové a s tím nic neuděláš...musíš doufat že vydrží
Málokdo při normálním provozu každý rok rozebere motorku do šroubku aby pokontroloval jestli náhodou někde něco není načaté... tím myslím nezávodní použití, žádný offroad a spol...

iMG> mám kadran krytý komplet..takže jen namazat drážkování, když je někdy vyvěšený, víc nemám šanci udělat..

A viděli jste někdo někoho jak v současné době rozebírá něco na autu, převentivně?? jednak je to už v podstatě spotřební zboží a druhak to má nějakou navrhovanou životnost - hlavně u exponovaných částí..podvozek, převody, motor..většinou shnije kastle nebo to rozflákáte... a moto si nemyslím,že by byly v tomhle vyjímkou... kdo chce montit at se v tom štárá, já chci jezdit, takže měním olej, filtry, dolívám benzín a jezdím... až nahrkám 100.000 (=ještě max 3roky) tak se pak rozhodnu, jestli to prodám nebo cos tím - kdo ví jaká doba bude...

Naposledy editováno 15.01.2009 08:09:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba a životnost kardanu..???

15.1.2009 v 10:53 | Nahoru | #25
Otasek> No s tím autem je tak nějak. Ja mám na autě kardan, diferák i poloosy bez zasahu 1/4 milionu a až na nějaké ty vůle drží. Kříže na kardanu mám odkryté (nejsou v gumových prachovkách), nemají ani žádné maznice, jsou vystaveny vodě i soli. Na nákladácích občas kloub rupne, ale ty maj běžně najeto několik mega. Na příští motorku chci kardan taky, s řetězem je furt sraní.

(reakce na) Údržba a životnost kardanu..???

15.1.2009 v 13:21 | Nahoru | #26
Deadman> Já hlavně chtěl Ivana-VN uklidnit, že o vůli v kříži se nemusí strachovat...jehlové ložiska něco snesou a viděl jsem kardan z 50let starého veterána, kde byly jehly vtlačené do čepů kříže skoro polovinou svého průměru, celé se to vyklalo ale funkovalo to, takže o nějakém přeměřování vůlí a preventivní výměnu bych se vůbec nestrachoval-ten bude dobře sloužit ještě 3tímu majiteli, co bude mít VN po něm...

Údržba a životnost kardanu..???

19.1.2009 v 18:22 | Nahoru | #27
No mně kardan škube na atv, když se pomau rozjiždím ták to trošku škubne.

Údržba a životnost kardanu..???

19.1.2009 v 23:53 | Nahoru | #28
na řetězu sem najel mnoho km,na řemenu u xjr 1300 cca 45000 km,na kardanu zatím cca 35000 km a jedu dál,řemen po těch km bez známky opotřebení,občas sem ho stříknul suchým teflonem aby nevrzal.
kardan by mohl být nesmrtelnej,znám kluky co mají GS,mají 100000 a více a nemají stím žádné problémy,problémy ti mohou nastat překládáním motorky a jízdou po špatných silnicích,přeci jen v případě GS kombinace letmáče s kardanem,to musí dostat zabrat,když se podívaš na cestovatele s jakou tonáží a kudy jezdí,tak se toho nebojím,vím,že ten kardan vydrží,ano stalo se že se zlomila roura,zadřel nebo zlomil kardan,ale to se nestalo u motorek které jezdí jen po silnici
jestli ti to cuká při rozjezdu,tak bych to viděl na podtočenej motor,chce to víc plynu,pak by to nemělo nic dělat,ono tím že máš kardan,máš tam víc spojů k zadnímu kolu,každej spoj má nějakou vuli,když ty vůle sečteš,tak máš na zadním kole mnohem větší vůli než u řetězu,nebo řemenu při zařenené rychlosti,řemen nebo i řetěz dokáže kopance u podtočeného motoru částečně utlumit,kardan ne.můj názor,nikomu ho nevnucuji

Naposledy editováno 19.01.2009 23:54:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tokico - brzdové destičky Kawasaki VN 1500 PepaSahib 16 20.2.2024 v 17:16 lecomondo
Pokazil sa sytič a neide voľnobeh Kawasaki VN 1500 Osif 4 20.11.2023 v 13:11 Osif
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... Kritix 3 31.7.2023 v 23:41 karel28
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... Kritix 0 2.7.2023 v 20:30 Kritix


TOPlist