globalmoto_kveten





Téma: Vzduchový filtr
 
13.1.2009 v 18:46
Čus chci se zeptat,jak se staráte o vzduchovej filtr,v čem ho třeba perete a jakej připravek je nejlepší na něj a jakej spray je dobrej před ježděním,díík!!!
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Vzduchový filtr

13.1.2009 v 18:55 | Nahoru | #1
mam xrv750 když mam zanešeny filtr prostě ho vyměním sem tam ho vymontuju a profouknu kompresorem tak abyse neponičil

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr

13.1.2009 v 18:55 | Nahoru | #2
Hodim filtr do sáčku a zaliju cleanerem (momentalně používám palivo z vrtulniku, je to pomalu to stejný), pořádně vymácham, vytahnu, properu v jarove vodě, pak v čisté, nechám uschnout, pak hodim opět do novýho sáčku, zaliju olejem na filtry,pomačkám ať se nacuca všude, pak z něj vymačkám co jde ať mi z toho pak nepadaj kapky a podobně a nasadím.
Pokud používáš sprej tak ho jen nastříkáš na čistej suchej filtr.

Naposledy editováno 13.01.2009 19:05:44

Vzduchový filtr

13.1.2009 v 20:14 | Nahoru | #3
vyndám, vyperu v čističi na filtry, vyždímám, nechám uschnout, poleju modrou sračkou na filtry, vyždímám aby toho nebylo vic nez je třeba, nasadím, zadekluju, jedu. Kup si to, co mas po ruce, doporučovat nebudu nic

Vzduchový filtr

24.1.2009 v 17:50 | Nahoru | #4
http://motoprislusen...-6r-ninja-r-v-98-01/

čus, chtěl bych vědět, jaký olej na tento filtr, jesli vůbec.Už jsem motorku s tímhletím filtrem koupil.Díky

Vzduchový filtr

25.1.2009 v 00:04 | Nahoru | #5
Mám K&N filtr ... nastříkám na to orig. čistící prostředek (údajně stačí i jarová voda), nechám působit, vypláchnu pod tekoucí vodou, aby se z něj dostaly nečistoty, nechám oschnout a nastříkám červeným olejem (součást čistící sady).

Vzduchový filtr

25.1.2009 v 00:31 | Nahoru | #6
Heh..no co já jsem slyšel tak polévat filtr olejem a pak ho vymačkávat je Já filtr vyperu v jarové vodě, pak v čisté, uschnout, naberu do injekční stříkačky tak 20 ml oleje, roznesu to rovnoměrně po celém filtru a pak to ještě hodím do sáčku a tak s tím muchlám dokud to není pěkně rovnoměrné. Olej používám Motul a v pohodě. Na čištění je nejlepší čistič od stejné firmy jako máš olej

Vzduchový filtr

25.1.2009 v 14:22 | Nahoru | #7
20 ml je málo chce to aspon decku, nikde nesmí být světlé místo.

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr

25.1.2009 v 16:32 | Nahoru | #8
Nejlíp uděláš když dáš na rady zkušených závodníků,nejlépe endura a cross country-tam jsou podmínky nejhorší .

Do téhle skupiny se počítat nemůžu,ale ze své zkušenosti můžu poradit tohle:

1.Filtr čistit po každém ježdění! Vyjímečně,když jsou dobré podmínky můžeš jednou vynechat.
2.Špinavý filtr pořádně vyprat v jakémkoliv čističi na molitanové filtry.(rozpustí se olej a vyplaví nečistoty)
3.Potom vypláchnout v čisté vodě.(vypláchneš zbytek nečistot a oleje)
4.Nechat vyschnout filtr.
5.Na čistý a suchý filtr rovnoměrně rozlévat olej klidně přímo z plechovky.Tohle dělat nad čistou nádobou aby jsi mohl zbytek vymačkaného oleje nalít zpět do plechovky.
6.Potřebné množství oleje jsem nikdy neměřil.CELÝ filtr musí být zbarvený od oleje a nesmí olej z filtru vytékat do airboxu. Takže "přiměřeně".
Nádoby používám pětilitrové kanystry od pitné vody co se dá koupit normálně v obchodě.
Olej používám MOTOREX,je bezvadný .Olej to musí být hlavně na MOLITANOVÉ filtry!!! Pozor na oleje na filtry papírové-vyteče ti do airboxu a nebude správně chránit molitanový filtr.

Spousta lidí pere v benzínu,třeba i kamarád,dlouholetý závodník MX...ten třeba říká,že benzín vypere filtr nejlépe-ale taky ho poškozuje a proto dvakrát do roka kupuje filtr nový.

Jinak dobře ošetřený vzduchový filtr má obrovskej vliv na životnost motoru! Jak se ti ,přes filtr,dostane do motoru prach nebo voda bude tě to stát nemálo peněz.

edit: s tím vymačkáváním filtru trochu opatrně,hlavně nekroutit mohl bys ho roztrhnout!!!
...jo a ty spreje jsou do terénu úplně naho.no,nezabrání vodě a bahnu-pozor na to!

Naposledy editováno 25.01.2009 16:37:38

Vzduchový filtr

25.1.2009 v 16:41 | Nahoru | #9
ještě bych přihodil, že není marný si filtr při praní otočil naruby.

Vzduchový filtr

26.1.2009 v 18:34 | Nahoru | #10
Jo dííík-a třeba nějakej jinej olej by použít nešel,to musí být třeba od motorexu a nebo jiná značka!!!

Vzduchový filtr

26.1.2009 v 19:13 | Nahoru | #11
zydro: urcite jdou, tady u tohohle oleje na mazacich vlastnostech nezalezi --Ja mel pullitrovku za 100kč (myslim ze Q8) a spokojenost --V zakladnim stavu je olej ridky tekuty a po chvili na vzduchu se zmeni ve velmi lepkavy ,jak to ma byt.Brzo budu muset kupovat dalsi tak asi vyzkousim od Moto air ( http://www.motoair....glish/home/index.asp ). Ty maji za slusne ceny jak olej asi za 230(1litr) tak rozpoustedlo asi za 450(5litru)

Naposledy editováno 26.01.2009 19:15:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr

27.1.2009 v 09:46 | Nahoru | #13
Kopec>
akorát nevím jestli je nutný prát po každý jízdě.. on se sice trochu přiucpe a sníží se mu propustnost vzduchu, ale bordel stejně nepropustí, ne?
Vědecky to podložený nemám, jen že vnitřek sacího hrdla mám pořád stejně čistej bez ohledu na zanešenost filtru.
A v zimě teda peru naprosto minimálně, třeba jednou za 5 jízd.

Ještě dobrej trik, co u některých motorek dost prodlouží nezašpiněnost filtru je zalepit fuky v prostoru filtrboxu čirým silikonem - hlavně ty od prostoru zadního kola. Mě to u KTM prodloužilo životnost filtru na dvojnásobek. Dřív byl v létě v půli dne černej jak bota, teď vydrží v pohodě víc jak jeden den.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr

27.1.2009 v 10:10 | Nahoru | #14

Vespa>Kopec>
akorát nevím jestli je nutný prát po každý jízdě.. on se sice trochu přiucpe a sníží se mu propustnost vzduchu, ale bordel stejně nepropustí, ne?
Vědecky to podložený nemám, jen že vnitřek sacího hrdla mám pořád stejně čistej bez ohledu na zanešenost filtru.
A v zimě teda peru naprosto minimálně, třeba jednou za 5 jízd.

Ještě dobrej trik, co u některých motorek dost prodlouží nezašpiněnost filtru je zalepit fuky v prostoru filtrboxu čirým silikonem - hlavně ty od prostoru zadního kola. Mě to u KTM prodloužilo životnost filtru na dvojnásobek. Dřív byl v létě v půli dne černej jak bota, teď vydrží v pohodě víc jak jeden den.



jo jenze tim ze filtr v motorce nechas dlouho, ztraci olej schopnosti zachytit bordel a vodu.... si schvalne namaz filtr, nech ho postavenej 3 mesice na parapetu a pak si vyzkousej jak olej lepi... klidne se to da srovnat s peti jezdenima, protoze za tu dobu ti filtrem projde dost vzduchu.

Muj nazor je ze na tomhle stejne neusetris, a urcite bych nenechaval filtr v motorce dyl jak 2 dny nebo 2 jezdeni...Kdyz budes mazat filtr pred kazdym jezdenim, urcite prodlouzis zivotnost pistu, valce, lozisek a ojnice. Myslim ze ve finale se to urcite projevi a hlavne vyplati

Naposledy editováno 27.01.2009 10:11:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr

27.1.2009 v 10:28 | Nahoru | #15
Lenny55> uff, 2dny? To mě zní dost přehnaně, to určitě takhle často dělat nebudu.
Kdybych měl třeba vnitřek násosu špinavej, tak ok, ale když ho za současný frekvence údržby otřu ubrouskem tak je čistě modrej jen od oleje, žádná špína.

Naposledy editováno 27.01.2009 10:36:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr

27.1.2009 v 10:34 | Nahoru | #16
Vespa> delej jak myslis, ale pak se nediv ze odchazi ojka

(reakce na) Vzduchový filtr

27.1.2009 v 12:43 | Nahoru | #17

Lenny55>Vespa> delej jak myslis, ale pak se nediv ze odchazi ojka



...souhlas Lennym .

Naposledy editováno 27.01.2009 12:43:43

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr

27.1.2009 v 13:10 | Nahoru | #18
Jak že to mám dělat když jezdim 1x za tejden - 14 dní ?

po tom co dojedu a umeju motorku tak vyndám a vyčistim filtr a namažu ho až se mi zase bude chtít někam ject ?

Vzduchový filtr

27.1.2009 v 13:20 | Nahoru | #19
Tak někdo by měl radši napsat autorovi toho článku
http://www.countrycross.sk/clanky/734-ako-na-to-10-rad-o-vzduchovom-filtri
kde píše:
"Jazdci MXA obyčajne naimpregnujú filtre a vložia do samozatváracích sáčkov, do ktorých spravia pár otvorov. Takto nachystaný filter vydrží aj niekoľko mesiacov vždy pripravený na použitie."

Protože já sem to takhle dělal, nepřišlo mě na tom nic divnýho protože filtry byly lepkavý stejně po dvou dnech jako po dvou měsících, a teď se dozvídám že sem si to vlastně celou dobu kurvil.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr

27.1.2009 v 13:24 | Nahoru | #20
Jezi> no teoreticky bys to měl udělat tak že si den předtím rozmyslíš jestli vyjedeš, ten filtr naolejuješ aby přes noc mohl vyschnout a pak ráno můžeš jet. A pokud si to rozmyslíš že pojedeš místo toho pozítří tak ho musíš zase umejt a naolejovat :) Asi toho dvoutakta prodám, to je fakt na mrtvici

(reakce na) Vzduchový filtr

27.1.2009 v 13:26 | Nahoru | #21

dst>Hodim filtr do sáčku a zaliju cleanerem (momentalně používám palivo z vrtulniku, je to pomalu to stejný), pořádně vymácham, vytahnu, properu v jarove vodě, pak v čisté, nechám uschnout, pak hodim opět do novýho sáčku, zaliju olejem na filtry,pomačkám ať se nacuca všude, pak z něj vymačkám co jde ať mi z toho pak nepadaj kapky a podobně a nasadím.
Pokud používáš sprej tak ho jen nastříkáš na čistej suchej filtr.



to me zaujalo.. jaky palivo do jakyho vrtulniku mas na mysli?
predpokladam model a tam je to mix metylalkoholu s nitrem a olejem... tzn moc bych neveril ze to nejak extra vycisti od oleje... kdyz je v tom olej... a to nitro je dost agresivni...

Vzduchový filtr

27.1.2009 v 13:28 | Nahoru | #22
vespa: no me to prijde jako ulet tohle delat kazdou jizdu... cistil bych kdyz je zaspinenej... ze by po nake dobe prestal filtrovat... to bych koupil KN treba, sice to funguje stejne ale cisteni predepisuji asi po 50tis km:) pak ale nechapu rozdil silnice vs enduro .. kdyz silnicni filtry se cisti po x tisicich km .... to by teoreticky uz nemely taky vubec filtrovat....

jako prat a impregnovat filtr kazdou jizdu... tak to radsi pojedu na kole...

(reakce na) Vzduchový filtr

27.1.2009 v 13:31 | Nahoru | #23

Vespa>Jezi> no teoreticky bys to měl udělat tak že si den předtím rozmyslíš jestli vyjedeš, ten filtr naolejuješ aby přes noc mohl vyschnout a pak ráno můžeš jet. A pokud si to rozmyslíš že pojedeš místo toho pozítří tak ho musíš zase umejt a naolejovat :) Asi toho dvoutakta prodám, to je fakt na mrtvici



Njn je to boj

Asi to budu dělat jako kámoš filtr prát 1x max 2x ročně a nebo když už to nejede. volej v převodovce měnit při rozebrání motoru a píst měnit až to zastaví - takhle už to dělá 4 roky a měnil jeden píst a chladič kterej s tim moc nesouvisí Za ty prachy co ušetřil na údržbě ťo teď může zahodit až to zastaví a koupit jinou a je na tom líp jak já

-) přehnaná péče škodí

assasin> no vono na enduru taky za hodinu vypadá jak když s nim někdo hrál fotbal pokud se nějak solidnějš práší

Naposledy editováno 27.01.2009 13:33:57

Vzduchový filtr

27.1.2009 v 13:35 | Nahoru | #24
delam to tak ze mam 3 filtry pripravene a az je otocim vsechny tak pak je umeju namazu a zase jezdim a menim ho zalezi jak kdyz kdyz se hodne prasi tak treba hned ale jinak 2 delsi jizdy ale to je stejne tak rozmezi tydne az 2 pac nejezdim denne.
Delal jsem to tak vzdycky.

(reakce na) Vzduchový filtr

27.1.2009 v 13:35 | Nahoru | #25
Vespa> ja napsal svuj nazor a jak to delam ja....

ve finale si jezdi klidne na nenamazany filtry nebo na mesic stary filtry, je mi to celkem fuk.

Naposledy editováno 27.01.2009 13:37:31

Vzduchový filtr

27.1.2009 v 13:36 | Nahoru | #26
jezi: je mi to jasny ze podle toho jak se zasvini... ale treba ted v zime se neprasi a tak sem ho nepral ani jednou...

Vzduchový filtr

27.1.2009 v 14:41 | Nahoru | #27
Jak na to pro TwinAir twin air navod

2 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr

27.1.2009 v 18:29 | Nahoru | #28
Je to moc prehnany : Je potreba se na nej obcas podivat. Kdyz se prasi tak vetsinou byva po jednom treninku na vyprani, ale kdyz je vlhko tak tam vydrzi docela dlouho protoze se na nej nema co usadit ze vzduchu.
Jinak jak pise lenny ze straci lepkavost, tak to je podle me pekna blbost. Co mi stoji motorka od podzima, tak je ten filtr porad stejne a hodne lepkavej, ze kdyz na nej sahnes tak se ti od ruky uplne tahnou vlasky oleje.

(reakce na) Vzduchový filtr

27.1.2009 v 18:45 | Nahoru | #29
czmoto> Já ho tam mam taky měsíc a lepí jak mucholapka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr

27.1.2009 v 18:58 | Nahoru | #30
czmoto> pekna blbost ze neztrati lepkavost.... to je uplne stejne jako kdybys tvrdil ze olej v benzinu neztraci mazaci schopnosti
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist