Téma: Vzduchový filtr
 
13.1.2009 v 18:46
Čus chci se zeptat,jak se staráte o vzduchovej filtr,v čem ho třeba perete a jakej připravek je nejlepší na něj a jakej spray je dobrej před ježděním,díík!!!

1 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr

25.1.2009 v 16:32 | Nahoru | #1
Nejlíp uděláš když dáš na rady zkušených závodníků,nejlépe endura a cross country-tam jsou podmínky nejhorší .

Do téhle skupiny se počítat nemůžu,ale ze své zkušenosti můžu poradit tohle:

1.Filtr čistit po každém ježdění! Vyjímečně,když jsou dobré podmínky můžeš jednou vynechat.
2.Špinavý filtr pořádně vyprat v jakémkoliv čističi na molitanové filtry.(rozpustí se olej a vyplaví nečistoty)
3.Potom vypláchnout v čisté vodě.(vypláchneš zbytek nečistot a oleje)
4.Nechat vyschnout filtr.
5.Na čistý a suchý filtr rovnoměrně rozlévat olej klidně přímo z plechovky.Tohle dělat nad čistou nádobou aby jsi mohl zbytek vymačkaného oleje nalít zpět do plechovky.
6.Potřebné množství oleje jsem nikdy neměřil.CELÝ filtr musí být zbarvený od oleje a nesmí olej z filtru vytékat do airboxu. Takže "přiměřeně".
Nádoby používám pětilitrové kanystry od pitné vody co se dá koupit normálně v obchodě.
Olej používám MOTOREX,je bezvadný .Olej to musí být hlavně na MOLITANOVÉ filtry!!! Pozor na oleje na filtry papírové-vyteče ti do airboxu a nebude správně chránit molitanový filtr.

Spousta lidí pere v benzínu,třeba i kamarád,dlouholetý závodník MX...ten třeba říká,že benzín vypere filtr nejlépe-ale taky ho poškozuje a proto dvakrát do roka kupuje filtr nový.

Jinak dobře ošetřený vzduchový filtr má obrovskej vliv na životnost motoru! Jak se ti ,přes filtr,dostane do motoru prach nebo voda bude tě to stát nemálo peněz.

edit: s tím vymačkáváním filtru trochu opatrně,hlavně nekroutit mohl bys ho roztrhnout!!!
...jo a ty spreje jsou do terénu úplně naho.no,nezabrání vodě a bahnu-pozor na to!

Naposledy editováno 25.01.2009 16:37:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr

27.1.2009 v 09:46 | Nahoru | #2
Kopec>
akorát nevím jestli je nutný prát po každý jízdě.. on se sice trochu přiucpe a sníží se mu propustnost vzduchu, ale bordel stejně nepropustí, ne?
Vědecky to podložený nemám, jen že vnitřek sacího hrdla mám pořád stejně čistej bez ohledu na zanešenost filtru.
A v zimě teda peru naprosto minimálně, třeba jednou za 5 jízd.

Ještě dobrej trik, co u některých motorek dost prodlouží nezašpiněnost filtru je zalepit fuky v prostoru filtrboxu čirým silikonem - hlavně ty od prostoru zadního kola. Mě to u KTM prodloužilo životnost filtru na dvojnásobek. Dřív byl v létě v půli dne černej jak bota, teď vydrží v pohodě víc jak jeden den.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist