globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ZX-9R - vibrace při brždění při určité rychlosti
5.1.2009 v 03:31
Zdravím všechny. Už delší dobu se potýkám s problémem vibrací u mojí Kawasaki ZX-9R r.v.2001. Mám ji už třetím rokem, starám se o ní jak můžu a nikdy žádný problém, až loni ke konci sezony...byl jsem s kamarádama na vyjížďce a všiml jsem si, že při brždění pociťuji lehounké vibrace do řidítek. Toho času me zrovna trochu ucházelo přední kolo a tak jsem tušil zradu zde. Na první pumpě jsem jej dofoukl, ale efekt to nemělo žádný. Řekl jsem si, že se jistě sjela špatně přední guma a jelikož už stejnak byla na hranici životnosti, tak jsem ji vyměnil. Bohužel motorka stále vibrovala, rozdíl byl akorát v tom, že se mě zdálo, že vibrace jsou asi o krapet silnější. Napadlo mě jestli v pneuservisu kolo špatně nevyvážili, ale bohužel tímto to nebylo (převyvažováno asi 2x).

Zajímavé je, že vibrace při brždění nejsou pořád. Momentálně se motorka rozvibruje pouze v rozmezí 85-75 km/h. Zato poměrně silně (vibrace se od prvního zjištění tohoto problému zesílily). Na rovince to jde, ale při brždění v zatáčce to je pěkně hnusný. V současné době jsem už zkoušel ložisko v kole, ložisko v krku, asi troje páry jiných brzdových destiček (sjetých i téměř nových), dokonce i komplet brzdiče a nic z tohodle nepomohlo. Akorát s různými destičkami se měnilo rozmezí rychlosti kdy motorka vibrovala. Stále to bylo takhle úzké rozmezí, pouze položené v trochu jiné rychlosti. Samozřejmě, že první po čem jsem šel byly kotouče. Tloušťka je v pohodě. Kotouče jsou originály 310mm (moto má najeto cca 25000km). Dal jsem je oba k známému na soustruh, aby je přeměřil úchylkoměrem a oba jsou naprosto perfektní. Ani jeden neházel ani desetinu mm (axiálně).

Stále tedy nevím kde je zakopán pes. Stejné kotouče na vyzkoušení nikde v okolí nemůžu sehnat a tak jsem tam dal na zkoušku kotouče z ZX-6R, které mají 300mm. Destičky tedy krapet presahovaly přes vnější okraj kotouče, ale vibrace byly pryč!!! Akorát už nevím čemu věřit, když jsem na těch mých žádnou vadu nenašel a bojím se abych neobědnal nové (za ty šílené prachy) a motorka znova nevibrovala. I když stejnak už nevím co jiného vyzkoušet a objednat je budu muset. Jako poslední možnost zkouším ještě tohle fórum. Třeba se tu najde někdo s nějakým dobrým nápadem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ZX-9R - vibrace při brždění při určité rychlosti

7.1.2009 v 08:56 | Nahoru | #1
Ninjaman> no vidis, to uz je alespon naznak potencialni poruchy kotoucu...presto bych tipoval ze desetina nebude podstatou problemu. Ty druhe, mensi koutouce muzes pomerit?

(reakce na) ZX-9R - vibrace při brždění při určité rychlosti

9.1.2009 v 00:13 | Nahoru | #2
Dawe02> Ty malé by se možná na proměření sehnaly, ale každopádně se mě teď z blízkého okolí podařilo sehnat pěkné jeté kotouče přímo na tu moji žabičku. Už se nemůžu dočkat až je vyzkouším. Tak půl kilometru od baráku máme sice suchou cestu, ale břed barákem je asi 5 čísel sněhu...asi vezmu lopatu a pujdu si proházet cestu
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... enusim2 11 22.4.2023 v 21:04 Lech
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... jásumotorkář 28 21.4.2023 v 21:47 Phajatos
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja Phajatos 8 21.4.2023 v 21:01 Phajatos