globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak správně do zatáček
 
2.1.2009 v 23:20
Zdrávo. Tak jsem přesedlal z Jawky 350 na CBF600 A už vidím první problémy. Zatáčky!!!!! Jak do nich najíždět, projíždět a vyjíždět. Někomu se to může zdát banální dotaz nebo se to už tady probíralo, ale nic jsem nenašel nebo neumím hledat.
Díky za rady.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček

4.1.2009 v 14:06 | Nahoru | #91
držet plnej co do jde a zaroven se tlačit až k lajně potom vylehnout vystrčit koleno a zaroven na tvrdo na brzdy zadni jenom kormidluj pak to sklepej vo dva/tři kvalty dolu podle toho jak je ta zatačka vostrá mirně povolit brzdu a začit klopit až ke štředu zatačky a jak už tu někdo psal brzdi tak do první třetiny zatačky a potom přidavej plyn v naklovu se nebojiš protože táhneš koleno po zemi (to ti pumpuje ten adrenalin) ve druhej třetině plnej a chvili na to už řadíš nahoru,zalehaváš a nechavaš se vyvezt zase až k orkaji a mizíš za horizontem. jo a pořiď si na to pořadnyho dvoutakta.

Jak správně do zatáček

4.1.2009 v 14:08 | Nahoru | #92
jinak už jsem to taky rozvěsil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

4.1.2009 v 14:11 | Nahoru | #93

250forever>držet plnej co do jde a zaroven se tlačit až k lajně potom vylehnout vystrčit koleno a zaroven na tvrdo na brzdy zadni jenom kormidluj pak to sklepej vo dva/tři kvalty dolu podle toho jak je ta zatačka vostrá mirně povolit brzdu a začit klopit až ke štředu zatačky a jak už tu někdo psal brzdi tak do první třetiny zatačky a potom přidavej plyn v naklovu se nebojiš protože táhneš koleno po zemi (to ti pumpuje ten adrenalin) ve druhej třetině plnej a chvili na to už řadíš nahoru,zalehaváš a nechavaš se vyvezt zase až k orkaji a mizíš za horizontem. jo a pořiď si na to pořadnyho dvoutakta.



To jsou rady pro zacatecnika?

250forever>jinak už jsem to taky rozvěsil



Ani se nedivim ty koleno u cary

(reakce na) Jak správně do zatáček

4.1.2009 v 14:16 | Nahoru | #94
Dawe02> vy v brně nemate nalajnovany silnice?

Naposledy editováno 04.01.2009 14:17:02

Jak správně do zatáček

4.1.2009 v 19:12 | Nahoru | #95
Nikam nespechej, najdi si nejaky pekny povrch na nem par zatacek a pomalu zkousej. Zatacka by se mela volit s nejvetsim polomerem s ohledem na to, ze mas jen jeden jidni pruh. Takze levotociva: naject si co nejvice doprava a volbou co nejvetsiho polomeru ( bacha ze v naklonu mas sirku pri prumetu do vozovky docela velkou) takze abys mel hlavu v tom naklonu maximalne nekde u stredove cary ( pokud do te zatacky nevidis )a vyjedes zase zase u krajnice... Stejne tak do pravotociove jen opacne... Dulezite je rychlost do zatacky, kterou ziskas jen praxi a dalsi sulezita vec je okamzik zahajeni zatacky! Pak si treba dej bacha ze kdyz do ni uvidis a pojedes pres celou jeji siri, ze to na vodorovnych dopravnich znackach (carach na silnici) nedrzi tak dobre jako na asfaltu... Pojednava o tom kniha, kterou jsem cetl, a to "Dokonala jizda na motocyklu". Dulezity je zazit si spravny navyky hned zezacatku a nenaucit se spatne, pak se to blbe predelava. Nejdriv si zahrej gumu delsi jizdou a pomalu zkousej davat ty same zatacky, porad dokola od rana do vecera a az v tech zatackach sjedes jedny gumy, ver mi ze to bude pak hracka... Treba se za nekoho i zarad kdo umi dobre jezdit a kopiruj ho... to je myslim ze hodne dobra vec... Ja mel to same kdyz jsme presedl z MZ 150 na GS 500E, ale za chvilku jsem uz jedil s urcitou jistotou a nebal se skrtat stupackama o zem... Tak mnoho zdaru a hlavne opatrne! Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

4.1.2009 v 22:22 | Nahoru | #96
NoFear4> Prosím tě, prozraď za kolik jezdíš Brno (okruh), pokud jsi tam byl?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

4.1.2009 v 22:30 | Nahoru | #97

SPV>NoFear4> Prosím tě, prozraď za kolik jezdíš Brno (okruh), pokud jsi tam byl?



Koukni sem, mame tu o tom tema.

Na sestistovce v Brne zajel 2:20 ( a je kousek za mnou )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

4.1.2009 v 22:45 | Nahoru | #98

Dawe02>SPV>NoFear4> Prosím tě, prozraď za kolik jezdíš Brno (okruh), pokud jsi tam byl?

Koukni sem, mame tu o tom tema.

Na sestistovce v Brne zajel 2:20 ( a je kousek za mnou )



Dekuji Dawo,ale taky bys nam mohl neco k brzdebni a prujezdu zatacek na normalni silnici rict ne?

(reakce na) Jak správně do zatáček

4.1.2009 v 23:00 | Nahoru | #99
NoFear4> nemas zac
Jak uz jsem napsal, radeji by mel zacit pomaleji a hlavne se naucit brzdit...nejdriv jen rovne az do chvile nez bude delat stoppie, pak treba v mirnem naklonu, ve vetsim...no a hlavne bych nerad radil klukovi aby na silnici pokousel stesti vic nez je nutne, uz jsem jednoho sbiral co skoncil na par mesicu na voziku...no nic moc pocit :\

(reakce na) Jak správně do zatáček

4.1.2009 v 23:15 | Nahoru | #100
Dawe02> Dík za odpověď a odkaz, docela mě to pobavilo.

(reakce na) Jak správně do zatáček

5.1.2009 v 02:39 | Nahoru | #101

Ferrycv>Bubrak ZX10R> a kolik delas s kawou na rovince?



312 na svoji a 318 na puceny pred jeji koupi

(reakce na) Jak správně do zatáček

5.1.2009 v 02:41 | Nahoru | #102

Orgovany>

To zapoměl zatočit, nebo chrápal či co ?



Dyk to tam pisu ty jelito. Kdyz vidis, ze to dobrzdis jen tak tak, tak proste tu brzdu nepustis a nezatocis. Musis si porucit. Uz se mi ta zkusenost od te doby asi 3x hodila.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček

5.1.2009 v 03:04 | Nahoru | #103
Ja se snazil, ucil, zacinal pokladat a pak jsem to preklopil na okruhu...ted se bojim vic nez na zacatku i kdyz vim, ze mam mraky rezervu..jak to prekonat?

Jak správně do zatáček

5.1.2009 v 14:21 | Nahoru | #104
sice ti neporadím, ale stejně mně to nedalo vzpomínám si že když jsem ze třipade sedl poprve na er5, děsil jsem se protože to nechtělo jít do zatáček a já jsem to narozdíl od třipade musel přemlouvat. noa pak jsme se pohádali se strýcem kterej jezdí na cb1300, když on tvrdil že jsou dva způsoby náklonu a já jsem tvrdil že tři. neodvážil bych se to tvrdit kdybych to neměl vyzkoušený

(reakce na) Jak správně do zatáček

5.1.2009 v 14:55 | Nahoru | #105

Chapadlo>Ja se snazil, ucil, zacinal pokladat a pak jsem to preklopil na okruhu...ted se bojim vic nez na zacatku i kdyz vim, ze mam mraky rezervu..jak to prekonat?



jezdit a jezdit ja po padu taky zpomalil, asi o 10sec

jinak zkousejte zatacet taky tak, ze tlacite na riditka na druhou stranu a ono se to naklopi na tu spravnou

Jak správně do zatáček

5.1.2009 v 15:35 | Nahoru | #106
Hm... já teda v zatáčkách za tuto sezonu dost zrychlil, mám motorku po desetiletý pauze, takže na jaře po koupi to nebylo nic moc, ale s příchodem podzimu už jiskry od stupaček..
Ale vyježděnější kluky jsem si nikdy neposlech, a to co tu čtu o brždění v první třetině je přesně to, co nedělám. Asi si dám na jaře domácí úkol to takhle vyzkoušet, ale dá se vůbec rada od japonskýho jezdce aplikovat na jawku?? Neumím si představit že v náklonu sáhnu na přední brzdu, intuice mi říká e v ten moment jde předek ven ze zatáčky a já hrudníkem k zemi (???). V krizi dávám trochu zadní brzdy, protože s případným smykem zadního kola jakž takž dokážu něco dělat.
Tu cca třetinu jedu se zaklapnutým plynem, začnu klopit, a když už vidím místo kde chci "tečnout", začínám tahat za heft a zároveň přiklápím víc, za tečným bodem se začínám zvedat a táhnu už plnej.
Nejvíc jsem zrychlil v době, kdy jsem dostal odvahu vysedat, to je věc která mě začala bavit, trochu vysednu a hrudníkem jdu "ven z motorky".
Pokud jsem jelito, který to dělá blbě a koleduje si o malér, budu rád když mi to někdo napíše.

Jak správně do zatáček

5.1.2009 v 17:20 | Nahoru | #107
cece ten domaci ukol si dam taky.Pac jezdim asi stejnym zpusobem jak to rikas ty. To vysedavani je dobra vec, ale delam to spis kvuli tomu, ze se citim bezpecnejc.jestli jsem rychlejsi netusim.Jezdim spis tak, abych si to uzil, nez abch vsem ujel.Na to vlastne ani nemam konicky.

(reakce na) Jak správně do zatáček

6.1.2009 v 12:37 | Nahoru | #108

špakoš>tady jsem točil kamše s kteryma jezdíme opava a okolí



To znám, to je směr Bruntál, není..? Do zatáček bych s tou pomalostí byla opatrná, protože bych měla strach, že jak pojedu krokem, tak to položím. Jezdím, jako v autě..před zatáčkou přibrzdím, v klidu do ní vjedu a od poloviny přidávám plyn....teda, nechci se vám motat do chlapské diskuse

Jak správně do zatáček

6.1.2009 v 23:57 | Nahoru | #109
Tak toto je moc zajímavé téma. Přidávám se k jarnímu úkolu, pokud tedy nevyjedu dřív. Díky moc za tyhle rady. Jinak si myslím, že je to asi hlavěn o tom jezdit, zkoušet, jezdit, zkoušet, jezdit, zkoušet,...a učit se, učit se, učit se.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček

8.1.2009 v 16:14 | Nahoru | #110
Do zatáček pomalu a s rozvahou. Nic víc dodat nejde.

Jak správně do zatáček

8.1.2009 v 20:09 | Nahoru | #111
Ja kdyz nad tim tak premejslim, tak vubec neumim jezdit. Takze silnicky hrejte a hura - Horice-Dvur Kralove nad Labem a davaj. Dokad se to nenaucim nejedu dom

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček

9.1.2009 v 13:28 | Nahoru | #112
dobré rady a komentáře jenom kluci neřekli jak motorka vlastně zatočí.nejlíp se to naučíš někde na letišti nebo podobných místech a je jich u nás oprvdu hodně.motorka která váží něco kolem 200 kg nezatočí tím že pohneš řidítkama skus posunout těžiště na stranu na kterou chceš aby ti zatočila a to nemusíš rovnou vysedat a dávat koleno na zem jen ramenama a motka ti hned zatočí a čím víc to těžiště posuneš tím víc se motorka nakloní a tím právě zatáčí. jinak opatrnosti není nikdy dost a pospíchat taky není kam .přeju hodně šťastných km.

(reakce na) Jak správně do zatáček

9.1.2009 v 13:46 | Nahoru | #113

rici>Do zatáček pomalu a s rozvahou. Nic víc dodat nejde.


Ale určitě jde nějak popsat co u toho všechno člověk dělá. Že se na to nemá jít zhurta je jasný, ale spoustě lidem pomůže aspoň si něco přečíst, ačkoliv to nikdy nemůže nahradit praxi.

Já s tou brzdou fakt váhám... když jedu rovně tak jí hamstnu a nebojim se vlka nic, když mi vyjelo auto z vedlejší do cesty tak jsem šel oběma kolama do fleku a ustál jsem to. Ale v tom náklonu se intuitivně bojím jen pomyslet na to, že přední brzdu mám.. přemáššlím o tom a opravdu to cítím tak, že to kolo se utrhne (??)
Na letišti mám možnost zkoušet, ale ujel jsem tisíce km bez nehody s tím, co umím teď, a představa, že si ji odřu jen proto, abych zjistil jestli je na tom něco pravdy, se mi nelíbí
Už to vidim.. rozjedu, naklonim, lehce přimáčknu - a objeví se že jsem měl pravdu. Plácnu sebou a budu koukat jak můj miláček jede po boku a lítaj z něj třísky

Jak správně do zatáček

9.1.2009 v 14:41 | Nahoru | #114
Nj taky se bojim, ale j se spis bojim toho, ze se ta motka zacne rovnat moca proste me to pak neda :\ Ale jak se psalo, musis nezne a uvidis.Ja to zkusim prkrat a jak se mi to nebude zamlouvat, tak se na to asi vy... A kdy vi - treba najdu svuj vlastni styl

Jak správně do zatáček

9.1.2009 v 14:49 | Nahoru | #115
máš recht brzdit před zatáčkou a v tečně zatáčky přidat plyn. protože podle mne když zatáčku přepálíš tak už ti nepomuže ani svatej i borci v moto gp ji buď položí nebo narovnaj a jedou do štěrku

Jak správně do zatáček

9.1.2009 v 15:11 | Nahoru | #116
No tak noufír psal že od tý doby co získal jistotu v brždění v náklonu, tak nevyletěl. Já bych tomu věřil. Když se naučíš v zatáčce brzdit, a dostaneš do ruky co to při tom dělá, tak v nejbližší krizovce si prostě brzdíš. Když víš jak se to chová, tak to cítíš, kolik tý brzdě můžeš naložit, aby to bylo pořád OK.
Tak je to se všim - to, co s motorkou umíš, už pak cítíš, a sám aplikuješ její vlastnosti na různý situace.
Já, kterej má v zatáčce k brždění odpor, toho v krizi už moc nenadělám.. povolim plyn, naklonim kolik si troufnu.. to neni nic moc..
A jezdci moto GP jezdí u hranice fyzikálních zákonů, tu když jen o malinko přelezeš, tak s tím nejde dělat samozřejmě vůbec nic, leda v jiným vesmíru, proto padaj

(reakce na) Jak správně do zatáček

9.1.2009 v 17:59 | Nahoru | #117

misak1200>....motorka která váží něco kolem 200 kg nezatočí tím že pohneš řidítkama skus posunout těžiště na stranu na kterou chceš aby ti ...



Motorka zataci prave temi riditky. Rotaci riditky doleva vytvoris precesi ktera pri rotaci predniho kola vyvola gyroskopicky moment ktery te polozi doprava. Rika se tomu v "motorkarstine" kontrovani a hodne to usnadnuje rychlou zmenu smeru jizdy.

Ad brzdeni v zatacce: pochopitelne je to normalni technika...pokud chces opravdu rychle jezdit. Jednoduse se to chce naucit, ale na silnici se to uceni muze rovnat katastrofe. Princip je snadny: vysednu, naklopim, brzdim...motorka se ma snahu rovnat(mira silne zavisi podle typu pneu a nastaveni podvozku) a ja to rovnani kompenzuju silnejsim tlakem na riditka, vetsim vysednutim a tlakem kolenem na nadrz. Tak to je u me a funguje to fajn, pokud se silne neprezene najezdova rychlost a neni uz kam klopit a vysedat prestoze by bylo potreba. Pokud ma clovek cit, citi jak si stoji predni guma a hlavni je ji nepretizit, cili v pravy okamzit omezit brzdeni a pridat plyn.... ale jak jsem napsal na silnici nedoporucuju moc pokouset stestenu.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček

9.1.2009 v 18:46 | Nahoru | #118
Samozřejmě první plochou, kde si to zkusím (jestli to zkusím) bude letiště.
Chtěl bych pochopit to s tím gyroskopickým momentem... Jestli tě dobře chápu, mluvíš o tom jevu, kdy jedu rovně, a najednou BEZ NAKLOPENÍ pohnu řidítky doleva, a odstředivá síla mě velice rychle sklopí doprava, čímž značně zkrátím čas, který by při běžném pokusu o naklopení doprava byl delší. V ten moment je na mě, abych se dokázal rychle vyrovnat se situací, že jsem položený na pravém boku, a pokračoval v pravé zatáčce s řidítky už v běžné poloze.
Chápu to správně??

(reakce na) Jak správně do zatáček

9.1.2009 v 19:23 | Nahoru | #119

rraol>Samozřejmě první plochou, kde si to zkusím (jestli to zkusím) bude letiště.
Chtěl bych pochopit to s tím gyroskopickým momentem... Jestli tě dobře chápu, mluvíš o tom jevu, kdy jedu rovně, a najednou BEZ NAKLOPENÍ pohnu řidítky doleva...



Ano, bez naklopeni.

...a odstředivá síla mě velice rychle sklopí doprava, čímž značně zkrátím čas, který by při běžném pokusu o naklopení doprava byl delší. V ten moment je na mě, abych se dokázal rychle vyrovnat se situací, že jsem položený na pravém boku, a pokračoval v pravé zatáčce s řidítky už v běžné poloze. Chápu to správně??



Chapes to spravne, az na tu odstredivou silu, ktera neexistuje. To co te tlaci na stranu je v tu chvili gyroskopicky moment, ktery je jednim ze silovych projevu oznacovanych vagne jako setrvacnost.

Jak správně do zatáček

9.1.2009 v 19:44 | Nahoru | #120
a odstředivá síla mě velice rychle sklopí doprava, čímž značně zkrátím čas, který by při běžném pokusu o naklopení doprava byl delší. V ten moment je na mě, abych se dokázal rychle vyrovnat se situací, že jsem položený na pravém boku, a pokračoval v pravé zatáčce s řidítky už v běžné poloze. Chápu to správně??
.....................no jestli to správně chápu já tak si psal že začínáš a podle mého až skusíš tu věc gyromoment tak budeš mít co dělat aby si se vyrovnal s tím že jsi plácnul z motkou o zem tím samozřejmě netvrdím že dawe02 nemá pravdu.takové věci zkoušej až tomu příjdeš na chuť. jen dobrá rada .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist