globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak správně do zatáček
 
2.1.2009 v 23:20
Zdrávo. Tak jsem přesedlal z Jawky 350 na CBF600 A už vidím první problémy. Zatáčky!!!!! Jak do nich najíždět, projíždět a vyjíždět. Někomu se to může zdát banální dotaz nebo se to už tady probíralo, ale nic jsem nenašel nebo neumím hledat.
Díky za rady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 11:10 | Nahoru | #61
NoFear4> Radit začátečníkovi brzdit v zatáčce je ta největší pitomost. A že ty ve 150 budeš na tom líp než on v 70?? Tomu sám nevěříš, leda že si myslíš, že jsi lepší než všichni ostatní. Trénink krizových situací je dobrý, ale podáváš to špatným způsobem.

(reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 11:11 | Nahoru | #62

Stařec>to je jednoduche musyš sy odemknuť řydytka ber to jako prfny krok k uspjěchu



ja syje mužu zamkňuť na obje strany, ťym to neňy

(reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 11:31 | Nahoru | #63

dva_hrnce>Mike.46>dva_hrnce>

jo a doprava mi to jde hůř, nevíte někdo čím to je? levý boky gum mám vždycky sjetý víc, v pravý nedokážu na výjezdu ani tolik zatáhnout za plyn, asi psychoblok nebo já nevim

letos si snad konečně zkusím okruh..



Jo, to nejsi sám. Taky se mi zatáčí líp doleva, na lyžích, bruslích atd. to samé. Je to možná blbost, ale nemají to leváci obráceně?
Jinak na okruh chci letos taky. Začínám na Sosnové, pak asi Most.

je to možný, uděláme anketu a zajímavý je i to, že já pravák píšu smsky levou a mladá levačka pravou..


Tak mi jdou líp levotočivé než pravo. Ovšem jezdím,trénuju aby to bylo na stejno

Naposledy editováno 03.01.2009 11:33:03

Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 11:39 | Nahoru | #64
no jo, tak to vypadá že se po 8 letech a 70tis.km na velkejch motorkách začnu na jaře učit jezdit, brzdit, zatáčet a vysedávat

to sem na sebe zvědavej

Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 11:41 | Nahoru | #65
Důležitý je číst terén dívat se tak trochu dodálky a sledovat tečný úhel a k němu to v zatáčce směřovat.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 11:43 | Nahoru | #66
jj, čumět 5cm před přední kolo je fakt k ničemu, to vim i já

(reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 12:18 | Nahoru | #67

dva_hrnce>jj, čumět 5cm před přední kolo je fakt k ničemu, to vim i já



ale no tak ... jak už jsem psal
http://www.kopp.cz/w...oduct=443&aln=cz

Je to překlad z Němčiny a je to asi jediná ucelená knížka ke které se člověk u nás dostane. A myslím, že je rozdíl jestli zatáčku projíždíš 90 nebo 120 nebo ...

Před nějakou dobou jsem přesedlával z FZ400 na FZR600 a rozdíl to byl, prostě to chce pomalu zrychlovat trénovat a jezdit treba za nekym a k tomu trochu teorie, bez kecu okolo ...

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 12:30 | Nahoru | #68
Když sem začínal před 4-5 lety a rovnou GSXR750 tak mi řekli"čum co nejdál do zatáčky ať co nedřív víš co se tam bude dít,je lepší brzdit před ní přijet do ní pomaleji a dohnat to plynem než blbnout s brzdou v náklonu a nakonec když už to někde přeženeš s rychlostí a máš pocit že se tam nevejdeš radši překonej strach z náklonu a zkus to přitáhnout k zemi máš tam rezervu než zase blbnout s brzdou nebo fofršlapkou" tak sem začal a úspěšně to používám dodnes a žíju

(reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 12:40 | Nahoru | #69

COCKIN55>Když sem začínal před 4-5 lety a rovnou GSXR750 tak mi řekli"čum co nejdál do zatáčky ať co nedřív víš co se tam bude dít,je lepší brzdit před ní přijet do ní pomaleji a dohnat to plynem než blbnout s brzdou v náklonu a nakonec když už to někde přeženeš s rychlostí a máš pocit že se tam nevejdeš radši překonej strach z náklonu a zkus to přitáhnout k zemi máš tam rezervu než zase blbnout s brzdou nebo fofršlapkou" tak sem začal a úspěšně to používám dodnes a žíju



Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 17:15 | Nahoru | #70
Tak to je síla jaká diskuze se tady rozpoutala. Ani jsem nedoufal, že se toho tolik dozvím. Určitě to je o zkušenostech. Kámoš jezdí zatáčku ve dvoustovce a mě dělá problém ve stovce. Je to určitě o tom vnitřním pocitu, že už je motorka moc nakloněná a tady právě ta vyježděnost chybí!!! A moc. Neejvíc mě vytáčí když uprostřeb zatáčky začínám zmatkovat. Místo toho abych to víc Naklopil tak začínám šahat na brzdy a to je určitě cesta do pekel. Proto jsem rád za tu spoustu rad co jste mi poskytli a snad se mě to pomůže k rychlejšímu naučení ježdění. Ještě jednou dík!

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 17:59 | Nahoru | #71
problem je prave v tom klopeni

s malo zkusenostma se clovek boji naklopit vic a proto jede pomaleji, s jezdenim se to zlepsuje a zlepsuje, je to psychika (podobne jako jezdit po zadnim, jak uz sem psal)

nicmene pak tu zase nastava problem, ze pri plnem naklonu se v zatacce objevi necekanej problem (pisek, dira, vlna, couvajici auto za zatackou apod.), proto je lepsi stejne jezdit v mensim naklonu a pomaleji a nehecovat se, ze nekdo umi jen jezdit rovne, to vede akorat k nehodam

dalsi problem, co sem resil je to, ze prijizdis do zatacky hodne rychle a nejak cejtis, ze to neubrzdis, v ten moment je psychicky narocny pustit brzdu a naklopit to co to jde, protoze to je vychodisko v situaci kdy to nedobrzdis a je to podobna situace jak psal Nofear4, ze bys mel brzdit postupne min s tim nak to naklanis, a naklonit az na stupacku

dal sem na youtube video, kde sem skoncil v potoce prave proto, ze sem drzel krecovite brzdu a neklopil, a pak i zmatkoval

(reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 18:53 | Nahoru | #72
NoFear4> děláte mi radost pane Mistr asi můžu být rád že sem si zvykl brzdit vic v naklonu už na 125ce a ted se me potvrdilo že je to správně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 20:13 | Nahoru | #73

SPV>NoFear4> Radit začátečníkovi brzdit v zatáčce je ta největší pitomost. A že ty ve 150 budeš na tom líp než on v 70?? Tomu sám nevěříš, leda že si myslíš, že jsi lepší než všichni ostatní. Trénink krizových situací je dobrý, ale podáváš to špatným způsobem.



Vytrzeno z kontextu a mozna pro zacatecnika tak jednoduse receno to muze znit divne...nicmene si budu sat za svym,ze ve chvili kdy jsem prestal brzdit pred zatackami jen usilovne rovne,jsem zrychlil na okruhu o 8s,ale to neni podstatne...podstatne je,ze od te doby jsem ani jednou nebyl tak dlouhy,abych opustil trat do kacirku!!!!!
Kazdy at si udela nazor sam,nikomu svuj styl jizdy nenutim,jen vam rikam ze ja ziju prave proto ze brzdim tak jak brzdim a jen zazrakem sem prezil do ted,kdyz sem se snazil jezdit a brzdit tak jako vetsina zacatecniku u pokrocilych motorkaru.

Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 21:03 | Nahoru | #74

Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 21:04 | Nahoru | #75
myslim si že neni nekdy špatny si sednou za nekoho kdo umi jezdit aby si človek udelal představu jak kdo jezdí jak naklápí , brzdí

Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 21:08 | Nahoru | #76
ja mam vzadu strach.Je dobrý jezdit podle nějakého pilota a ani nevíš jak začneš zrychlovat

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 21:11 | Nahoru | #77
to já taky ale jednou se takhle stíhal jednoho pilota a ...... sem málem dopilotoval

(reakce na) Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 21:18 | Nahoru | #78

nikec>to já taky ale jednou se takhle stíhal jednoho pilota a ...... sem málem dopilotoval



presne tak, proto je idealni nekdo, s kym je rozumna domluva a kdo pojede s ohledem na to, ze nezavodi, ale ukazuje tomu druhemu, jak na to. teorie je vec pekna, hodne pomaha, ale pro zacatek mu, myslim, da vic jedno, dve cele odpoledne, ktere projezdi s nekym zkusenejsim a bude se snazit kopirovat, ziska zakladni navyky kdy brzdit, kdy pridavat, ziska duveru v masinu a postupne i v sebe sama. kdyz do toho vlitne sam, pujde to mnohem pomaleji a v hlave bude mit spoustu zmatku, co ze to a kdy ma vlastne delat. je to jen muj nazor

Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 21:23 | Nahoru | #79
jo jo jezdit a zase jazdit zatačku projet plynule ale ne moc pomalu nebo to dopadne špatně zatačka na koleno ale malá rychlost a už jsem se válel ve tři metry hluboké škarpě

Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 21:24 | Nahoru | #80
NoFear4 ... brzdeni v zatacce ... uz jezdim jen na skutru a FZR 600 je davno pryc, ale brzdeni v zatacce mysleno takhle ?

zat

Naposledy editováno 03.01.2009 21:24:54

2 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 21:27 | Nahoru | #81
tady jsem točil kamše s kteryma jezdíme opava a okolí

Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 21:34 | Nahoru | #82
je lepsi jezdit zatacku se zaklaplym plynem nebo to trosku drzet

me osobne se lip jezdí s trochou plynu mam tak cas to zaklapnout a popřípade si přibrzdit

Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 21:46 | Nahoru | #83
nikec: To zalezi na prujezdu, pokud brzdis do vrcholu zatacky, tak mas zaklaplo. Kdyz jedes pomaleji, tak muzes drzet plyn. Stejne kazdou zatacku nejedes stejne a do kazdy nemas stejnou naladu, do kazdy vidis jinak. A v kazdy se bojis jinak.

Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 21:56 | Nahoru | #84
to jo bral jsem to jako přiklad jinak s tebou souhlasim .

sbírám tady informace nejsem nijak vyježdenej za jednu sezonu ...ale snad vás doženu

Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 23:06 | Nahoru | #85
Ze začátku jezdit pomaleji a v klidu, předloni jsem přesedlal z Jawky na CB500 a po 700km jsem měl zlomený zápěstí a po ježdění, moc rychle jsem najel do zatáčky a místo toho abych to naklopil ještě trochu přibrzdil, tak jsem to srovnal, brzdil a bylo to v háji. loni byla na banditu 600 a začal jsem opatrněji a je opravdu lepší se naučit přibržďovat v zatáčce. Co když proti tobě pojede auto částečně v tvém pruhu? Potřebuješ zůstat v náklonu, kousek uhnout a přibrzdit aby jsi ji nakonec vybral.

Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 23:55 | Nahoru | #86
bubrak: ale zaparkoval jsi to tam celkem šikovně . Podle mých malých zkušeností, bych soudil že pravdu mají oba dva názory- brzdit v zatáčce-nebrzdit v zatáčce. Kolikrát když jsem jel trasu kterou znám, tak jsem si před každou zatáčkou řekl nebudeš v ní brzdit a soustředil jsem se na projeti zatáčky pomocí naklopení. Ale když jsem jel neznámou trasu tak jsem si kolikrát přibrzidl v zatáčce. Asi to bude strachem z toho co je v zatáčce, protože to byla většinou dlouhé několikrát lomené zatáčky.

Takže otázka teď zní jinak: Jedeš do zatáčky, do které nevidíš několikrát se láme, jak zvolit optimální nájezd, rychlost, respektive jak se s tím poprat aby motka nedošla k újmě?????

Jak správně do zatáček

3.1.2009 v 23:57 | Nahoru | #87
rollig: kde to neznám , tak tam neletím, radši přibrzím a pak přídám lehce ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

4.1.2009 v 06:40 | Nahoru | #88
Bubrak ZX10R> a kolik delas s kawou na rovince?

(reakce na) Jak správně do zatáček

4.1.2009 v 09:32 | Nahoru | #89

špakoš>tady jsem točil kamše s kteryma jezdíme opava a okolí



Ta Corsa měla pěknej zvouček

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně do zatáček

4.1.2009 v 09:35 | Nahoru | #90

Bubrak ZX10R>problem je prave v tom klopeni

s malo zkusenostma se clovek boji naklopit vic a proto jede pomaleji, s jezdenim se to zlepsuje a zlepsuje, je to psychika (podobne jako jezdit po zadnim, jak uz sem psal)

nicmene pak tu zase nastava problem, ze pri plnem naklonu se v zatacce objevi necekanej problem (pisek, dira, vlna, couvajici auto za zatackou apod.), proto je lepsi stejne jezdit v mensim naklonu a pomaleji a nehecovat se, ze nekdo umi jen jezdit rovne, to vede akorat k nehodam

dalsi problem, co sem resil je to, ze prijizdis do zatacky hodne rychle a nejak cejtis, ze to neubrzdis, v ten moment je psychicky narocny pustit brzdu a naklopit to co to jde, protoze to je vychodisko v situaci kdy to nedobrzdis a je to podobna situace jak psal Nofear4, ze bys mel brzdit postupne min s tim nak to naklanis, a naklonit az na stupacku

dal sem na youtube video, kde sem skoncil v potoce prave proto, ze sem drzel krecovite brzdu a neklopil, a pak i zmatkoval



To zapoměl zatočit, nebo chrápal či co ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist