globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak správně do zatáček
 
2.1.2009 v 23:20
Zdrávo. Tak jsem přesedlal z Jawky 350 na CBF600 A už vidím první problémy. Zatáčky!!!!! Jak do nich najíždět, projíždět a vyjíždět. Někomu se to může zdát banální dotaz nebo se to už tady probíralo, ale nic jsem nenašel nebo neumím hledat.
Díky za rady.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně do zatáček

9.1.2009 v 13:28 | Nahoru | #1
dobré rady a komentáře jenom kluci neřekli jak motorka vlastně zatočí.nejlíp se to naučíš někde na letišti nebo podobných místech a je jich u nás oprvdu hodně.motorka která váží něco kolem 200 kg nezatočí tím že pohneš řidítkama skus posunout těžiště na stranu na kterou chceš aby ti zatočila a to nemusíš rovnou vysedat a dávat koleno na zem jen ramenama a motka ti hned zatočí a čím víc to těžiště posuneš tím víc se motorka nakloní a tím právě zatáčí. jinak opatrnosti není nikdy dost a pospíchat taky není kam .přeju hodně šťastných km.

(reakce na) Jak správně do zatáček

9.1.2009 v 17:59 | Nahoru | #2

misak1200>....motorka která váží něco kolem 200 kg nezatočí tím že pohneš řidítkama skus posunout těžiště na stranu na kterou chceš aby ti ...



Motorka zataci prave temi riditky. Rotaci riditky doleva vytvoris precesi ktera pri rotaci predniho kola vyvola gyroskopicky moment ktery te polozi doprava. Rika se tomu v "motorkarstine" kontrovani a hodne to usnadnuje rychlou zmenu smeru jizdy.

Ad brzdeni v zatacce: pochopitelne je to normalni technika...pokud chces opravdu rychle jezdit. Jednoduse se to chce naucit, ale na silnici se to uceni muze rovnat katastrofe. Princip je snadny: vysednu, naklopim, brzdim...motorka se ma snahu rovnat(mira silne zavisi podle typu pneu a nastaveni podvozku) a ja to rovnani kompenzuju silnejsim tlakem na riditka, vetsim vysednutim a tlakem kolenem na nadrz. Tak to je u me a funguje to fajn, pokud se silne neprezene najezdova rychlost a neni uz kam klopit a vysedat prestoze by bylo potreba. Pokud ma clovek cit, citi jak si stoji predni guma a hlavni je ji nepretizit, cili v pravy okamzit omezit brzdeni a pridat plyn.... ale jak jsem napsal na silnici nedoporucuju moc pokouset stestenu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist