1 reakcí na tento příspěvek Pro okruhové střelce - čidlo náklonu motocyklu
Hejnoptaku píše: Tak ja to slysim poprve, ze to existuje a 43 stupnu je na okruh asi malo.
Ahoj,
43 stupnu je urcite naprosto dostatecne i na okruh i pro Marka Marqueze.
Tech 43 stupnu totiz nereprezentuje naklon motorky vuci vozovce za jizdy behem zatacky. Ale uhel mezi svislou osou motorky a mezi souctem vektoru gravitacni a odstredive lateralni sily.
Hrubym odhadem, kdyz ti motorka spadne dokonale na bok a zustane lezet, tak na senzoru naklonu bude 70-90 stupnu podle typu motorky, podle tvaru boku, vyfuku riditek a tak. Proste dost na to aby se cidlo mezi 43-65 stupnu seplo.
Naopak kdyz nekdo jede v zatacce a jeho bike ma uhel se zemi rekneme 45 stupnu. A pro jednoduchost odstrediva sila v zatacce bude 1G, gravitacni 1G, tak vysledny uhel na merici naklonu bude 22,5 stupne. Takze hooooooodne s velkou rezervou se rozhodne motor nevypne.
------
Telemetrie, ktere ukazuji okamzity naklon jej neberou pouze ze smeru vektoru pretizeni, to by nikdy nefungovalo. Je to kombinace smeru a velikosti, ocistena od podelnych sil (ciste osa Z a lateral).
PS: jednou mi blinkry vyhodily elektricky okruh co je na 10A pojistce, ta bohuzel selhala, neprepalila se a tak to odnesla pojistka "bank angle", ktera obsluhuje ten bezpecnostni element co vypne motor. A bez varovani se mi pri predjizdeni v zatacce vypl motor.......... FUJ