globalmoto_duben_nolan





Téma: Motorkáři nad 60let
 
31.12.2008 v 13:59
Tak by mě tak zajímalo, kolik nás motorkářů v letech vyjede do nové sezóny. Taková malá anketa o "Motorkáře nad 60 let". Tak kdo se nestydí za svůj věk, ozvěte se. Také bude zajímavé vědět, na jakých jezdíme strojích.

Jediné podmínky pro členství v našem spolku jsem sepsal do dvou odstavců, které bych chtěl, aby všichni dodržovali. ZDE

Tímto Taťkovým heslem by jsme se měli všichni řídit.

S benzínem v krvi, s motorkou v duši a se srdcem na dlani, to by měl být základní a jediný zákon našeho spolku...

zde je odkaz na naše stránky

Jak nám přibývají nový členové, tak jsme se dostali do stavu, že jsme překročili limit dat určených pro toto naše fórum. Abych mohl do seznamu dopisovat nové členy, tak jsem musel bohužel ze seznamu vymazat motocykly na kterých jezdíte. Tak pokud chcete vidět na čem jezdíme, musíte rozkliknou odkaz na profil na našich stránkách.

Kategorie jezdící dámy motorkářky. (věkový limit není dán)

1. Rebeka
2. Makája01
3. biker.all
4. AlenaHD
5. Nešvilačka
6. Milka52
7. Ilča535
8. cdagmara
9. hana15
10. Indianka58
11. Hooch
12. JankaK
13. Danaya
14. lilka
15. Marťan-ka
16. Laděn
17. MAJDA57
18. maláAny
19. -Lady-
20. pyzinata
21. L_u_l_u
22. Pilotka62
23. Birgit
24. Henena
25. Gedžitka
26. Alex-poky
27. Mucina
28. Karaska
29. Ála
30. 20brno11
31. Maňka
32. cernovlasa
33. Mufitko
34. Zdéňa74
35. kobra17
36. Bohů393

Kategorie jezdící páni motorkáři. Limit 60 let

1. reclus - 87 let
2. Fanda - 85 let
3. letnak - 84 let
4. štěmínek - 84 let
5. motorkar70 - 82 let
6. charlie-motorka - 82 let
7. idealista - 81 let
8. školník - 81 let
9. Úježďák - 81 let
10. dedacis - 81 let
11. pufuč - 81 let
12. mirek42 - 81 let
13. deha - 81 let
14. dědazdenda - 80 let
15. Jobik - 80 let
16. fík1943 - 80 let
17. Lovecc - 80 let
18. Honza VTX - 80 let
19. loban - 80 let
20. Haspepík - 80 let
21. vlk009 - 80 let
22. dedek new - 80 let
23. fialík - 80 let
24. kokin01 - 80 let
25. Vojta8 - 80 let
26. asudabe - 79 let
27. MotodědekTonda - 79 let -
28. Krahe - 79 let
29. Honzah1 - 79 let
30. dědošJindra 79 let
31. Kawaděd - 79 let
32. Pete45 - 79 let
34. petasek - 79 let
35. jahanka - 78 let
36. Goodmen60 - 78 let
37. padre45 - 78 let
38. saporo - 78 let
39. Čechoslovak - 78 let
40. Doltonolda - 78 let
41. kinkcharls - 78 let
42. Kadlička - 78 let
43. střelec - 78 let
44. SlávekzeSkalice - 78 let
45. Kralovičák - 78 let
46. BobyShrekOLD - 78 let
47. leo1200 - 78 let
48. JVK - 78 let
49. Míra Yamaj - 77 let
50. dongi - 77 let
51. vaky - 77 let
52. Manysek - 77 let
53. Šabik - 77 let
54. Farmer20 - 77 let
55. Ivanik - 77 let
56. Bigbel - 77 let
57. Taťka - 77 let
58. JosefLangpaul - 77 let
59. dědaStanda - 77 let
60. Michaelhd - 77 let
61. Karlouš - 77 let
62. spacírek47 - 77 let
63. milda63 - 77 let
64. Vejvrat - 77 let
65. Fíra - 77 let
66. DedaSedos - 76 let
67. Fist - 76 let
68. Mirago - 76 let
69. orimich - 76 let
70. starosta47 - 76 let
71. ivan1 - 76 let
72. Poky-f - 76 let
73. Pigi714 - 76 let
74. Šmorky - 76 let
75. valasek - 76 let
76. jikrun - 76 let
77. KareIV - 76 let
78. Méťa47 - 76 let
79. Kadlan - 76 let
80. esvéčko - 76 let
81. RomanXX - 76 let
82. dedula47 - 76 let
83. kutil1 - 76 let
84. Pavel-VFR800 - 76 let
85. PadlýAnděl - 76 let
86. fajfka- - 76 let
87. Blaubod - 76 let
88. labuk - 76 let
89. mil750 - 76 let
90. vaděda - 75 let
91. alep - 75 let
92. Cajník - 75 let
93. Denyn - 75 let
94. Sikii - 75 let
95. Jurabrno - 75 let
96. šparatko - 75 let
97. Karel Hála - 75 let
98. Nero - 75 let -
99. Virágodědek - 75 let
100. Máry48 - 75 let
101. BONY - 75 let
102. Sajda - 75 let
103. divoch60 - 75 let
104. miro48 - 75 let
105. Fajc - 75 let
106. KodlB - 75 let
107. dědeček - 75 let
108. sumecek - 75 let
109. Kubita - 75 let
110. maratonec - 75 let
111. stari - 75 let
112. kajman49 - 75 let
113. dragan - 74 let
114. franki - 74 let
115. jirin1 - 74 let
116. dědkulín - 74 let
117. Bodlina1949 - 74 let
118. kujebák1 - 74 let
119. Eda21 - 74 let
120. skyair - 74 let
121. Neep - 74 let
122. Pedro18 - 74 let
123. tropau2 - 74 let
124. Laďa - 74 let
125. džeff - 74 let
126. sanyťák - 74 let
127. ajaxv - 74 let
128. Kopejsko - 74 let
129. dedo2 - 74 let
130. defekttdm - 74 let
131. belinda - 74 let
132. KarelHD - 74 let
133. MIREK49 - 74 let
134. venousek. - 74 let
135. bradička - 74 let
136. BoyGeorge - 74 let
137. cibar - 74 let
138. doktor50 - 74 let
139. pikollo - 74 let
140. Hanys50 - 74 let
141. Milamoto - 74 let
142. Magir - 74 let
143. Ostravak - 74 let
144. Elcid - 74 let
145. tlaktolek - 74 let
146. Lamaya - 74 let
147. conny17 - 73 let
148. 1155 - 73 let
149. šéfíček - 73 let
150. Anidub - 73 let
151. Hondys26 - 73 let
152. motodědekMíra - 73 let
153. kovátko - 73 let
154. Slon-Petr - 73 let
155. Ráček - 73 let
156. dodo50 - 73 let -
157. RadekC - 73 let
158. josef496 - 73 let
159. Mirusek - 73 let
160. stařešina - 73 let
161. Jirnys - 73 let
162. Gusťák - 73 let
163. Fí-ďas - 73 let
164. SAT1 - 73 let
165. kodl535 - 73 let
166. Krumloš - 73 let
167. Bochnik50 - 73 let
168. škorpion12 - 73 let
169. motodědekMilan - 73 let
170. Jarkos - 73 let
171. Kominik119 - 73 let
172. helicopter51 - 73 let
173. brumlík51 - 73 let
174. Dicky - 73 let
175. Ibba - 73 let
176. zajicjedna - 73 let
177. bazilišek - 73 let
178. japepánek - 73 let
179. macík2244 - 73 let
180. Žamberáci - 73 let
181. Hrabě-poky - 73 let
182. Milan805 - 73 let
183. Jafros - 72 let
181. majorkkd - 72 let
185. vendis51 - 72 let
186. Juridica - 72 let
187. areduk - 72 let
188. Kája51 - 72 let
189. Melnik - 72 let
190. Jarouš - 72 let
191. opel100 - 72 let
192. Gewo - 72 let
193. Zdéňa - 72 let
194. hargraves - 72 let
195. pedro51 - 72 let
196. Braco - 72 let
197. oldmar - 72 let
198. BoroBobis - 72 let
199. Davazz - 72 let
200. pekac - 72 let
201. Saranče52 - 72 let
202. BobesProky - 72 let
203. bubák2 - 72 let
204. StandaBáwo - 72 let
205. Opida - 72 let
206. Pepan559 - 72 let
207. Kareš - 72 let
208. Six52 - 72 let
209. ochmet - 72 let
210. Ayk - 72 let
211. Fik52 - 71 let
212. Motoaraj - 71 let
213. Klodak - 71 let
214. bastik - 71 let
216. breta007 - 71 let
217. Hrki - 71 let
218. nikar - 71 let
219. Sasa_Korma - 71 let
220. Bobscooter - 71 let
221. Luigi - 71 let
222. dědeknavrátilec - 71 let
223. frenkimoto - 71 let
224. Jožko4 - 71 let
225. fkfany - 71 let
226. dedek96 - 71 let
227. Sharki - 71 let
228. Black9 - 71 let
229. G.Rast - 71 let
230. prr - 71 let
231. yamak - 71 let
232. kadel11 - 71 let
233. gutty - 71 let
234. Covboj - 71 let
235. doktor12 - 71 let
236. Káňa140 - 71 let
237. Nešvilák - 71 let
238. Briard - 71 let
239. AP53 - 71 let
240. Bonera - 71 let
241. Luciper53 - 71 let
242. jenn - 71 let
243. Antonny53 - 71 let
244. DVAN - 70 let
245. BobDee - 70 let
246. SAT2 - 70 let
247. chemiknakolech - 70 let
248. Ruda53 - 70 let
249. Růža53 - 70 let
250. Phil_Marlowe - 70 let
251. 44822Tom - 70 let
252. franktailor - 70 let
253. Samjos - 70 let
254. Kozlák - 70 let
255. atlan - 70 let
256. Omiro - 70 let
257. Plaňák - 70 let
258. Chaberák - 70 let
259. frend 70 let
260. Milos1 - 70 let
261. Ladin - 70 let
262. kobza79 - 70 let
263. fogísek - 70 let
264. Qaky 70 let
265. Eagleman - 70 let
266. zerno - 70 let
267. Viper54 - 70 let
268. starýučitel - 70 let
269. Shini - 69 let
270. Kawisaki - 69 let
271. jarizz - 69 let
272. Peza54 - 69 let
273. Lubin54 - 69 let
274. KarelBush - 69 let
275. budras600 - 69 let
276. miraXXL - 69 let
277. Fandi54 - 69 let
278. Alone - 69 let
279. petareno - 69 let
280. vencaskolnik - 69 let
281. sweetM - 69 let
282. komoří - 69 let
283. Lubek1 - 69 let
284. komr - 69 let
285. Standa54 - 69 let
286. JLapi - 69 let
287. nor - 69 let
288. Raubstein - 69 let
289. Fík3 - 69 let
290. KarlosKu - 69 let
291. Leevap - 69 let
292. 55Dan - 69 let
293. lukeluk - 69 let
294. pepededek - 69
295. Franta55 - 69 let
296. primavera - 69 let
297. Kavaska - 69 let
298. posuvka - 69 let
299. nostalgik - 69 let
300. Berda-Kawa - 69 let
301. pytlak1 - 69 let
302. JurajK - 69 let
303. Jarys55 - 68 let
304. Vita_hb - 68 let
305. papá-pedro - 68 let
306. lormi - 68 let
307. luhen1 - 68 let
308. bimbo750 - 68 let
309. macgyver55 - 68 let
310. standa55 - 68 let
311. aqu - 68 let
312. Bob955 - 68 let
313. Devils - 68 let
314. DědekXVS - 68 let
315. zajíc02 - 68 let
316. Palček - 68 let
317. motoFanda55 - 68 let
318. fendt312 - 68 let
319. JanekAkvarista - 68 let
320. Monti_2 - 68 let
321. BUSHMANN - 68 let
322. Guma8 - 68 let
323. Lukinn - 68 let
324. jádromi - 68 let
325. Macouch - 68 let
326. chlapák - 68 let
327. liň - 67 let
328. milantc - 67 let
329. strejda - 67 let
330. sindrich - 67 let
331. Ivo500DSX - 67 let
332. Mira56 - 67 let
333. ladinhlad - 67 let
334. ludmal - 67 let
335. JardaSku - 67 let
336. sidol - 67 let
337. Jindrix - 67 let
338. tkalig - 67 let
339. Mambaj - 67 let
340. primavel - 67 let
341. José56 - 67 let
342. Zajda6 - 67 let
343. Douvil - 67 let
344. autoservispetak - 67 let
345. Lannius - 67 let
346. všeuměl - 67 let
347. AGP - 67 let
348. Maroš57 - 67 let
349. HAFIN - 67 let
350. Pettass - 67 let
351. Arat - 66 let
352. CHANGIN - 66 let
353. Jube - 66 let
354. pařez57 - 66 let
355. Mirátko - 66 let
356. Umlaupet - 66 let
357. vendamik - 66 let
358. Medwin - 66 let
359. Barvínek - 66 let
360. jirka16 - 66 let
361. Mignard - 66 let
362. mobydick57 - 66 let
363. ZdeněkZsP - 66 let
364. jari57 - 66 let
365. miki6 - 66 let
366. oldapps - 66 let
367. kvetaxx - 66 let
368. cigi57 - 66 let
369. EMI111 - 66 let
370. Hafik1 - 66 let
371. Jiří1958 - 66 let
372. OOL - 66 let
373. Hořec58 - 66 let
374. Kabánek - 65 let
375. Petr1919 - 65 let
376. pekas - 65 let
377. Keda1 - 65 let
378. zdeny.s - 65 let
379. SAT3 - 65 let
380. sxv58 - 65 let
381. Ladislav Chachar Kadlček - 65 let
382. KaBl58 - 65 let
383. xlu - 65 let
384. Pražáček - 65 let
385. kade2 - 64 let
386. zajíctři - 64 let
387. dzej.pi - 64 let
388. peepeee - 64 let
389. mirecc - 64 let
390. Adnaf - 64 let
391. cvock - 64 let
392. Patrik2 - 64 let
393. prosos - 64 let
394. pepesnehulda - 64 let
395. hrududu - 64 let
396. rop1 - 64 let
397. Charlies - 63 let
398. Beda8 - 63 let
399. MiRocka - 63 let
400. Gek - 63 let
401. Preschkau - 63 let
402. Ororo - 63 let
403. carodej61 - 63 let
404. Joza61 - 63 let
405. Benedikt02 - 62 let
406. paullo61 - 62 let
407. Sonnny - 62 let
408. KARAS - 62 let
409. kaba07 - 62 let
410. VOJTA750 - 62 let
411. Kaliméro2 - 61 let
412. dundee62 - 61 let
413. Milan1963 - 60 let

ZDE je odkaz na seznam členů, kteří ukončili svou motorkářskou kariéru.

ZDE je odkaz na seznam členů, kteří už nejsou mezi námi.


Naposledy editováno 25.04.2024 23:08:45

Blokovaní uživatelé: Jirijar

(reakce na) Motorkáři nad 60let

20.1.2019 v 22:03 | Nahoru | #36211
JVK> My o voze ty o koze. Ani jeden z tolika příspěvků neomlouval ujíždějícího motorkáře ! Mnozí, včetně státního zástupce se však pozastavují nad riskantním a brutálním způsobem zásahu policie. nic ve zlém, demokracie je diskuse

(reakce na) Motorkáři nad 60let

20.1.2019 v 22:25 | Nahoru | #36212
CHANGIN

Dobrý večer.
Máte moji úctu, pane. >

Motorkáři nad 60let

20.1.2019 v 22:43 | Nahoru | #36213
Pro Mika.
Beru na vědomí.
Jen mě to utvrzuje v tom, že se zase delší nebudu zúčastnovat žádných debat..
Bohužel asi neumím rozlišit vůz od kozy,
když si dovolím napsat jen svůj názor.
Nic osobního ani ve zlém.
Tot vše.
JVK

1 reakcí na tento příspěvek Motorkáři nad 60let

21.1.2019 v 08:36 | Nahoru | #36214
Doposud jsem jako jediné toto téma považoval za slušné a přátelské a vidím nerad, že zklouzává do stejné úrovně, jako jiná témata

Motorkáři nad 60let

21.1.2019 v 11:05 | Nahoru | #36215
Nabídka - velmi hezký a zachovalý dámský křivák na chopper, deklarovaná velikost M, d= 65, ramena = 48, obvod hruď = 2x56, pas = 2x48. Vč. pásku. Cena 1.200 Kč.



Naposledy editováno 21.01.2019 14:00:43

1 reakcí na tento příspěvek Motorkáři nad 60let

21.1.2019 v 14:56 | Nahoru | #36216
Neměli by ho zastřelit (?) :
https://www.seznamzp...p;source=clanky-home


Naposledy editováno 21.01.2019 16:00:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

21.1.2019 v 16:31 | Nahoru | #36217
Alone> Mohli by ho senila aspoň seřezat,dyť ostatní spořádaní důchodci (motorkáři) jezdí podle předpisu,jak k tomu chudáci přijdou,když si aristokracie dělá co chce ?
U nás se s tím policie nepáře https://www.novinky...rkare-pred-soud.html

Motorkáři nad 60let

21.1.2019 v 17:24 | Nahoru | #36218
Trochu z jiného soudku než ze sporu "motorkář kontra policie". O víkendu náš klub opět uspořádal zimní srázek, viz článeček na tomto webu ZIMÁČ a díky počasí a nadmořské výšce měl tu pravou zimní atmosféru, jak už po několikráte.
Osobně tam ale své motorky neženu.... ony i já už máme své limity.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

21.1.2019 v 17:25 | Nahoru | #36219
FJRPEPA> Mám za to, že naše diskuse je stále přátelská. Můžeme se o ledasčem pohádat a přeci být přátelé. Výměna odlišných názorů je jen k užitku. Nabádá každého aby se na věc podíval i z jiného úhlu pohledu a zamyslel se nad tím, proč to někdo vidí jinak. Nejsme snad nějaké slečinky abychom se hned uráželi.

(reakce na) Motorkáři nad 60let

21.1.2019 v 17:27 | Nahoru | #36220

Zwei píše: Alone> Mohli by ho senila aspoň seřezat,dyť ostatní spořádaní důchodci (motorkáři) jezdí podle předpisu,jak k tomu chudáci přijdou,když si aristokracie dělá co chce ?
U nás se s tím policie nepáře https://www.novinky...ed-soud.html [/quote]
Mno, chtěl bych mít drajv prince Mountbattena v jeho letech ale asi budu už za hraniční čárou.

Naposledy editováno 21.01.2019 17:28:53

Motorkáři nad 60let

21.1.2019 v 20:13 | Nahoru | #36221
Pro JVK.
Naprostý souhlas.

(reakce na) Motorkáři nad 60let

21.1.2019 v 21:06 | Nahoru | #36222

miko píše: FJRPEPA> Mám za to, že naše diskuse je stále přátelská. Můžeme se o ledasčem pohádat a přeci být přátelé. Výměna odlišných názorů je jen k užitku. Nabádá každého aby se na věc podíval i z jiného úhlu pohledu a zamyslel se nad tím, proč to někdo vidí jinak. Nejsme snad nějaké slečinky abychom se hned uráželi.



Další dobré pravidlo, které bychom měli ctít...
Miko

Motorkáři nad 60let

21.1.2019 v 21:15 | Nahoru | #36223
Protože jsem sám důchodce a sám jsem byl jednou mladý a nechci sám před sebou vypadat jak zakyslej dědek,který umí jenom mravokárně kázat,zkusil jsem se na problém podívat z pohledu statistiky. Ta nám říká,že ze statistického hlediska jsou čtvrtinou nehod zodpovědní mladí (testosteronový) řidiči a stejnou měrou se na nehodovosti podílí řidiči od 65 let. Zatím co testosteronek někdy pije alkohol, fetuje,přeceňuje se,riskuje, důchodce bez testosteronu užívá léky na nejrůznější neduhy,včetně prášků na tlak,prostatu,cukrovku a já nevím co ještě(vlastně fetuje),většinou se podceňuje (v případě Alzheimera naopak),neriskuje (v případě Alzheimera naopak). V konečném statistickém výsledku tedy způsobíme stejný počet nehod ,jak ti rošťáci , na které my ctihodní a spořádaní důchodci nadáváme. Proto si myslím,že by jsme měli být trochu vstřícnější,pozitivní a neztrpčovat si vzájemně život nadáváním jeden na druhého. Je dokázáno,že jsme na tom v kognitivních funkcích hůře,než mladí,že máme až 8x delší reflexy na vzniklé dopr. situace,že nám to tak nepálí a nestojí. Mladí by měli pochopit,že i oni budou jednou staří a my staří by jsme si měli vzpomenout ,že jsme lepší určitě nebyli (v globálu). Když tohle pochopíme a přiznáme si svoje nedostatky,lépe nás pochopí i ta mladší dravá testosteronem nabitá generace. Né nadarmo se říká,že chlap přestává být chlapem,když příjde o řidičák. Přeji tady všem,bez rozdílu názorů,aby jste měli ten řidičák až do smrti.
https://prahatv.eu/...zdou-ctvrtou-nehodou
http://www.auto.cz/...um-v-kuzi-dedy-72287
https://www.autorev...skuse_1#articleStart

Motorkáři nad 60let

22.1.2019 v 08:07 | Nahoru | #36224
Něco pro uvolnění.
Když jsem dělal řidičák před 55 lety, tak pan instruktor mě kladl na srdce dvě věci. 1) jezdi jen tam, kam vidíš. Za každou zatáčkou čekej Tatru 111, která se právě míji s autobusem. Tak tam se asi nevejdeš, když pojedeš moc rychle.
2) asi to vždy nebudeš dodržovat, ale starší Ti občas zachrání život jen tím, že Ti uhnou. Tak až budeš také starý, nezapomen to mladým vracet.
Pan instruktor měl pravdu. Dost často to nyní dělám. Zdraví JVK

1 reakcí na tento příspěvek Motorkáři nad 60let

22.1.2019 v 08:24 | Nahoru | #36225
A trochu techniky, hlavně pro Ty, co mají už dospělé (staré) mašiny. Když skončí život baterie, jde se koupit nová. To udělá každý z nás, a většina dál nic neřeší. Ty, co chtějí měnit baterii až za 4-6 let (né každé dva roky), at čtou dál. Mám Moto Guzzi z 1991, kdy se ještě nemuselo svít. Baterie je 12V / 30Ah (ano, stejnou mají škody MB a ještě 105) Prostě MG je malý traktor. Baterie skončila, takže se šlo pro novou. Nechci říkat která je nejlepší, to nevím, ale vybral jsem si hodně doporučovanou "žlutou" baterku. Mají 30Ah, menší rozměr - pohledově ideální. Měl jsme štěstí, že pan prodavač byl motorkář a odborník. Trochu jsme si popovídali a baterku nekoupil. Důvod?
MG (jako jiné starší motorky) dostala baterii s technologii své doby. Takže nabíjecí napětí je cca 13.6-13,8 V. Pro staré baterie vyhovující. "žlutá" baterka ale potřebuje 14,4-14,6 V min. Při napětí MG (13,6-13,8) se nabije cca na 40-60% kapacity. Takže má jen 12-18 Ah. Sice nastartuje, ale jen párkrát a baterie je trvale nenabitá. Takže se vnitřně ničí. Kdežto původní (černé) baterie se nabijí na svoji 80-100% kapacity. Proto jak platí, že staré Jawy a Zetky mají mít olej M2T, tak staré motorky mají mít baterie s původní technologii. (Většinou jsou dolévací). Jestli tato problematika někoho zajímá více (odborníci prominou zjednodušování), doplnim o stav, kdy se do nové mašiny dá nová "stará" baterie. Zdraví JVK

(reakce na) Motorkáři nad 60let

22.1.2019 v 09:26 | Nahoru | #36226

JVK píše: Proto jak platí, že staré Jawy a Zetky mají mít olej M2T, tak staré motorky mají mít baterie s původní technologii. (Většinou jsou dolévací).


Toto mi vždy kladli na srdce v servisu kam jezdím se svými "veterány". Ty měly klasické PB dolévací a na ně byl parametrizován regulátor napětí, takže dodnes do nich kupuju totéž. Konkrétně BANNER (do německého stroje německá baterka, až tak daleko jdu. Svůj ku svému, zachovávám "rasovou čistotu". A průměrná životnost baterek je 6-7 let, v GS o něco kratší. Ale u něj je faktor přeci jen vyššího startovacího proudu a o něco vyšší vibrace motoru, na kterém baterka víceméně stojí.

1 reakcí na tento příspěvek Motorkáři nad 60let

22.1.2019 v 12:47 | Nahoru | #36227
100% nabitá baterie má 5 hodin po skončení nabíjení mít 12,6V, platí pro všechny olověné baterie (nalévací i uzavřené, je to chémie ).
70% nabitá má12,4 - 12,54
50% nabitá má 12,24 - 12,4
20% nabitá má 11,88 - 12,18V
Teplota elektrolytu 25°C

Před montáží do vozidla má být min 12,4V.
Regulátory nabíjení jsou seřízeny na 14 - 14,4V (vyjímečně až 14,8V).
Seřizovaly se i vibrační (relátkové) k dynamům přihýbáním plíšků.
Při nabíjení baterie plynuje při 14,4V

JVK: Jestli máš Cali s alternátorem jako jsem měl já (pernamentní magnet), tak tam byl problém: Když jsem rozsvítil přídavná světla a netočil motor 3,5 až 4 tis. ot. tak jsem po 2 hodinách téměř nenastartoval . Dneska by pomohla diodová světla.
Novou baterii jsem do ní dal Bannerku, vyloženě jsem ji koupil podle rozměrů a uspořádání vývodů. Hodně se to zlepšilo .

Banner je baterie Rakouská, adresa je ...Linec, Rakousko. V ČR je distribuční sklad v Uhřiněvsi.
Jinak autobaterie Varta patří do koncernu Johnson Controls... a vyrábí se v České Lípě.

Mám tady vedle firmy firmu na baterky, tak můžu dělat chytrýho .

2T oleje:
I do starého 2T motoru se může dávat moderní synt. 2T olej. Ten se nepálí a maže i při vysokých teplotách, proto se ho může dávat míň, třeba z 1:33 jít na 1:50. U moderních motorů až na 1:100. Motory pak nekarbonují, nekouří a celkově si to pochvalují. Jdou i líp do otáček .

Naposledy editováno 22.01.2019 12:49:54

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

22.1.2019 v 12:59 | Nahoru | #36228
Alone> nehodlám se hádat, ale kdysi mě graf nabíjení u PB končil na 13,8 V - ale měl jsem i baterii (spec vojenská) která končila na 15,6 V. To Moskbič krásně svítil. Jde o to, jakou technologii se baterie vyrobí. Ale prodejce uvede tebou uvedené hodnoty, potřebuje prodat. To chápu. Jinak u MG mám stále alternátor s magnety. Po výměně regulátoru s Přelouče už není problém , drží 14,4. Italský regulátor (zenerka) sice uměl regulovat na 13,8V ale neuměl držet napětí při zátěži, Přeloučský to už umí. Joo, baterie, to je věda.
A M2T - nevím, ale kolegové co mají veterány, a něco o nich ví, stále používají tento olej. Zkoušeli i nové - výsledek se nedostavil, spíše naopak. Já do své Jawy a Tatrana používám předepsany M2T. Už si na něj motory zvykly. Ale mohou být i jiné zkušenosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

22.1.2019 v 13:20 | Nahoru | #36229
JVK> Já se taky nechci hádat (je tu někdy dost napjatá atmosféra), ale napětí při nabíjení je daný zdroj/zátěž, regulátor to zastropuje.
Fakt je, že alternátory u těch našich kačenek jsou slabým místem. Měl jsem mnoho let stejnou (dodnes je to moje adresa: mg.c3@), dokonce ve stejných barvách, jenomže ještě na rozdil od tebe karburátorovou. Už jsme o tom spolu někde mluvili.
Když jsem ji u Průchy kupoval tak tam měl na zdi fotku jak stejně barevnou kupuje zpěvačka Helena Vondráčková tomu svýmu tehdejšímu Helmutovi .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

22.1.2019 v 13:45 | Nahoru | #36230
Alone> Regulátor zastropuje , to jsem si taky myslel. Ale tranzistor ve funkci zenerky, který požívali Italové, držel napětí bez záteže. Ale má velký vnitřní odpor, takže při zátěži světlem měl velký úbytek napětí, proto pod 3tis už nestačil ještě dobíjet. To máš pravdu. Náš výrobek, Přelouč, je stabilnější., drží na 14.4V. Bez problému.
Zajímavost - alternátor dává naprázdno 136 V a při zkratu (měřákem) pak 35 A. Docela síla - vozíme sebou malou svářečku.
Jo a napětí baterie. Jen pro Tvoji informaci,. Bereme baterie od Hopeke, dávají záruku 18 let (čteš dobře 18), ale za podmínky že nabíjíme trvale na 13,6 +/- 0.05 V. Dodávají své nabíječe a další podmínka je teplota 20 stupnu +/- 2 stupně. Takže ono to s tím napětím bude trochu složitější. Ale to ber jako zajímavost.
Jinak na jaře dáme pivo - už se těším

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

22.1.2019 v 13:52 | Nahoru | #36231
JVK>Píšeš, že Moskvič krásně svítil. Ty si měl Moskviče? Kterýho? Já měl 407, potom 412 a poslední byl 2137. Ty motory 1500ccm byly na tehdejší dobu dost na úrovni a jezdilo to moc hezky. Ten ve 407 byl sice poněkud línější, ale zase jednoduchý a spolehlivý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

22.1.2019 v 14:42 | Nahoru | #36232
Milos1> Začal jsme Waltrem juniorem, pak Trabantem , luxus ale byl M 408 - krásně topil, měl lůžkovou upravu (tovární podložky pod přední sedadla) takže byla rovina pro dva + dvě děti. A v zimě celou noc vrčel a topil. Nádherné auto. V zimě se startovalo klikou, aby se šetřila baterie, ventily byly pod krytkou na dvě křídlovky (407 také),
Má paní ho používala v automatickém režimu. Dala trojku a tím to skončilo. Moskvič si nechal vše líbit, rozjížděl se klidně a jel 80, víc paní nejezdila. Které moderní auto by to zvládlo ? Pak byl M 412. Motor měl od BMW (M408 byl Opel) - viděl jsem je jezdit v Moskvě ve službách milice. U tohoto auta plně platilo, že podvozek nestačí na motor. Jízda 150 byla možná, ale jen rovně a bez větru Ale oba M měly kočárová péra jako Fiat 125 - luxusní houpání. Rád si na ně vzpomenu. Pak už to šlo jako u každého, kdo má rád auta. Citroen BX 17, dlouhá léta několik XM 2,1 pak XM 2,5, Land rover Discavery, Padfinder až jsem skončil u Pajera. Tahám velký příves a toto auto má na kouly 3500 kg, A také tahá v lese stromy, když kácíme, je to automat a s redukcí a uzávěrkou slouží jako traktor.
Ale na Moskviče rád vzpomínám a v dobrém.
Zajímavost. M408 byl stavěn na normál. U nás byl 83 oktan - v Rumunsku jsem dával 91 - a v Bulharsku jejich 76 (nebo 78). Pravda, vždy se posunul předstih, továrně připraveno u rozdělovače. A spotřeba ? V CR cca 10 rumunsko 12 - bulharsko cca 8. Byl zvyklý na svůj "petrolej"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

22.1.2019 v 15:53 | Nahoru | #36233

JVK píše: Alone> Regulátor zastropuje , to jsem si taky myslel. Ale tranzistor ve funkci zenerky, který požívali Italové, držel napětí bez záteže. Ale má velký vnitřní odpor, takže při zátěži světlem měl velký úbytek napětí, proto pod 3tis už nestačil ještě dobíjet. To máš pravdu. Náš výrobek, Přelouč, je stabilnější., drží na 14.4V. Bez problému.
Zajímavost - alternátor dává naprázdno 136 V a při zkratu (měřákem) pak 35 A. Docela síla - vozíme sebou malou svářečku.
Jo a napětí baterie. Jen pro Tvoji informaci,. Bereme baterie od Hopeke, dávají záruku 18 let (čteš dobře 18), ale za podmínky že nabíjíme trvale na 13,6 +/- 0.05 V. Dodávají své nabíječe a další podmínka je teplota 20 stupnu +/- 2 stupně. Takže ono to s tím napětím bude trochu složitější. Ale to ber jako zajímavost.
Jinak na jaře dáme pivo - už se těším


Naprázdno každej altík vylítne, ale můžeš taky přijít o diody. Ty baterie o kterých píšeš to jsou nějaký staniční?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorkáři nad 60let

22.1.2019 v 16:33 | Nahoru | #36234
Alone> Ano, používají se u zabezpečovacího zařízení na dráze a také v elektrárnách jako záloha. Jsou to "drobečci" 900Ah.

(reakce na) Motorkáři nad 60let

22.1.2019 v 17:54 | Nahoru | #36235
JVK> Já měl první auto Aero 30, polokabriolet s karosérií Sodomka. Kdybych si ho byl nechal, tak sem dneska mohl být bohatý. Kamarádi tomu vozu přezdívali "dlouhý vůz, na krátké vzdálenosti". Ale o tom třeba někdy pokecáme. Na všechny svoje Moskviče vzpomínám jenom dobrém. U těch 1500ccm máš s těmi jízdními vlastnostmi pravdu. Holt vpředu lichoběžníková náprava a vzadu lisťáky. Na oktanový korektor u rozdělovače se pamatuju. Ono to mělo těch zvláštností víc. Například 6V zapalovací cívku a před ní předřadný odpor. Při startování byl odpor vyřazen a i když bateka nebyla nic moc, tak zapalování zapalovalo Když to moc nechtělo chytnout, tak panák benzínu, nebo ještě lépe techničáku do karburátoru fungoval. Topilo to i ve velkých mrazech užasně. Pořád jsem nemohl nikde zjistit, jaký byl výkon topení u těch 1500. Pak jsem někde vyštrachal, že 6kW. Holt auto na velký zimy. M412 tu měla Veřejná bezpečnost. Tenkrát, z toho co tu běžně jezdilo, asi nejrychlejší automobil. Jo, to byly doby

Naposledy editováno 22.01.2019 18:39:25

(reakce na) Motorkáři nad 60let

22.1.2019 v 19:14 | Nahoru | #36236

JVK píše: Alone> Ano, používají se u zabezpečovacího zařízení na dráze a také v elektrárnách jako záloha. Jsou to "drobečci" 900Ah.


To co jsem psal výše platí pro startovací, vozidlové baterie. Staniční jsou určeny pro jiný druh provozu, oboum typům by záměna škodila.
My jako záložní baterie (provoz podobný staničním), např. pro čerpadla, regulaci, nouzové osvětlení atd. využíváme obvykle gelovky.

Motorkáři nad 60let

22.1.2019 v 20:17 | Nahoru | #36237
Jak píše Alone, je velký konstrukční rozdíl mezi startovací baterií a baterií, která slouží k nějakému pohonu.
Loni jsem kupoval baterku na pohon lodního motoru do člunu a bylo mi vysvětleno, že na toto použití se používají tzv. baterky trakční a hned mi "vnutil" Bannerku 85 Ah.
Loď s ní bez problému vydrží i tři hodiny. Ale je fakt, že se poměrně dlouho nabíjí. Klasická aku by vydržela max. tak hodinu a stejně by bylo brzy po ní.

Motorkáři nad 60let

22.1.2019 v 22:55 | Nahoru | #36238
Pěkná stavba Royal Enfield: http://www.musketvtwin.com/

Motorkáři nad 60let

23.1.2019 v 11:12 | Nahoru | #36239
Alone- krása, to by skoro stačilo i jen poslouchat

Motorkáři nad 60let

23.1.2019 v 14:00 | Nahoru | #36240
E: Překlep

Naposledy editováno 23.01.2019 14:01:06
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist