bmw_r1300gs_cartec





Téma: Dobíjení aku
 
11.11.2008 v 21:56
Hoj hoši.
Prosím Vás, s kamarádem se hádáme...
Já prostě nemám rád, když člověk u motorovýho vozidla, ať auta či motorky, otočí klíčkem a automaticky se zapínají světla. Nevím proč, ale tohle mi jde proti srsti.
Dle mě jsou takovéto stroje náchylné na dobíjení baterky, můj názor je, že třebas když by se stalo, že baterka zeslábne, tak už ten motor kurňajs nenahodím, protože mi do toho pořád svítí ty debilní světla.
Dle mě je to prostě na hovno, vytáhnu motorku, nastartuju se světlama a čekám pár minut než se zahřeje, pak jedu 1,5 Km do školy kde to vypnu, po škole to samý a takto každej den.
Podle mě se to tímto stylem nikdy nemůže dobít na "100%".
Jeho argumenty jsou, že baterky neodchází a že kdy sem viděl, že by se baterka vyždímala(tohle je docela častý jev)
A že i když, tak se to stíhá krásně dobíjet(to si nemyslím tímhle stylem určo ne)
Co si o tom myslíte vy?
Edit: tím chci říct, že když můžu, vypnu světla, třebas před barákem při zahřívání, abych to zbytečně nešťavil, když nemusím, nebo naopak při příjezdu než to hodím do garáže. Když se mi baterka trochu vybije, tak pojedu chvíli bez světel někde kolem baráku, aby se to trochu nabilo na příští start...
Doufám, že mě chápete...

Naposledy editováno 11.11.2008 22:02:20

Dobíjení aku

11.11.2008 v 22:22 | Nahoru | #1
Hele chlape naprostej souhlas Já už dokonce přišel na to, že pokud nechám mašinu jet na volnoběh - baterka nedobíjí ale vybíjí se. (CBF 500, 2007)
Loni na podzim jsem měl baterku už asi slabší, ráno kosa, mašinu nahodím, nechávám zahřívat,dooblíkám se.
Pak dojdu k mašině a zjistím že ještě potřebuju do kufru - tak vypínám motor, dám si věci do kufru a hle, mašina už ani neotočí startérem..
Dám krk za to že to je kvůli tomu, že vpředu pořád svítí H4.

Takže na tvůj dotaz pokud je baterka před vybitím, tak to situaci určitě jen zhorší a byl bych pro možnost vypínání.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení aku

11.11.2008 v 22:29 | Nahoru | #2
Tak to nastartuj nakopávačkou když jezdíš tak krátký vzdálenosti ne?

Jinak teď jsem si koupil nabíječku od Lídla za pětikilo a funguje bez problémů, používam alarm takže občas dobíjim, no problem

edit: písmenko

Naposledy editováno 11.11.2008 22:34:47

Dobíjení aku

11.11.2008 v 22:31 | Nahoru | #3
Supr, tak první ohlas...
To že altík nedobíjí na volnoběh je jasná páka.

(reakce na) Dobíjení aku

11.11.2008 v 22:34 | Nahoru | #4
FALCON88> já se nebavím o mým simálovi... Tam to vypínám kdy můžu pač to dobíjení stojí za hovno i když to točím.
Srovnával jsem toto ke kamošovimu SV 650 N stříkačce.
Člověk musí ještě u těch stříkaček čekat než si to seřídí vstřikování atd, to je tak dobrejch 10 sekund než vůbec zmáčkne start a přitom to musí dostat pěknou šlupu, pač ty světla na SV svítí perfektně a když k tomu musí chudák baterka rozhejbat dva tady 325 ccm hrnce, tohle se mi fakt hnusí.
Výrobci tímto z nás dělají kretény.
A ještě EDIT: prostě chci mýmu kamošovi nějak vysvětlit, že to stojí za hovno... Má pořád ty svoje debilní teorie podložený ničím.

Naposledy editováno 11.11.2008 22:36:40

Dobíjení aku

12.11.2008 v 11:56 | Nahoru | #5
Nějaké zkušenosti od jiných uživatelů???

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení aku

12.11.2008 v 14:08 | Nahoru | #6
já si teda světlo rožnu až vyjíždím, akorát magor startuje se světlama takže nechápu otázku. Asi máte motorky kterým se otočením klíčku rozsvítí světla nebo já nevím..

Co se týče stavu dobíjení- nikdy, ani v autě žádná baterka není nabitá na 100%, pokud nejde rovnou z nabíječky. Je to v průměru nějakých 75-90% kapacity. Tím se akumulátoru zkracuje životnost. To je daň za to že baterka po delší jízdě v létě nevyvaří a taky za bezúdržbovky, protože lidi jim říkají gelovky, ač v nich gel není a myslí si že se nemusí doplňovat.. no první 3-4 roky ne, to je pravda.

Víš že pokud baterku budeš vybíjet až na 10,5V a znovu nabíjet na nabíječce... má aku životnost cirka 20-40 cyklů? pak jde kapacita k ledu..
Při vybití jen na 12,2V už je to třeba 2000 cyklů...
Bohužel, to je zase daň za vysoký startovací proudy, aku se musí držet stále nabitá. Narozdíl třeba trakční aku, ty se můžou vybíjet ale zas ti nedají 200 Ampér

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení aku

12.11.2008 v 14:16 | Nahoru | #7
Jurawood: Jo, bavím se o moto kde po otočení klíčkem automaticky za tebe, jako by si byl debil, rozsvítí světla na plno, tohle mi jde prostě krutě proti srsti.

Dobíjení aku

12.11.2008 v 14:54 | Nahoru | #8
Na Stromovi mám 2xH4, rozsvěcuje se hned po zapnutí klíčkem. Když už sotva startuje, tak stačí pár minut běhu na volnoběh, aby se potom startovalo bez problémů Automatické zapnutí světel mi vyhovuje. Nevidím v tom žádnou nevýhodu...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení aku

12.11.2008 v 15:04 | Nahoru | #9

Riddick>Jurawood: Jo, bavím se o moto kde po otočení klíčkem automaticky za tebe, jako by si byl debil, rozsvítí světla na plno, tohle mi jde prostě krutě proti srsti.


to slyším poprvé... to by byla první věc co bych doděla, na řidítko vypínač světel

(reakce na) Dobíjení aku

12.11.2008 v 15:41 | Nahoru | #10
Jurawood> je to na hodně motkách, honda CBF,CBR, suza SV a milion dalších.
Já v tom vidím akorát velkou nevýhodu prostě, když můžu vypnu, na co budu svítit jak potroublej pořád

Naposledy editováno 12.11.2008 15:42:05

(reakce na) Dobíjení aku

12.11.2008 v 16:38 | Nahoru | #11

Jurawood>Riddick>Jurawood: Jo, bavím se o moto kde po otočení klíčkem automaticky za tebe, jako by si byl debil, rozsvítí světla na plno, tohle mi jde prostě krutě proti srsti.
to slyším poprvé... to by byla první věc co bych doděla, na řidítko vypínač světel



Poprvé? Nevim jak u jiné značky ale konkrétně Honda to má na všech mašinách.. mel jsem to na XR 125, ted to mám na CBF 500, po otočení klíčku automaticky světlo - při zmáčknutí startéru se vypne.

Dobíjení aku

12.11.2008 v 18:31 | Nahoru | #12
Mam stare vt 750 us (1985) verze a mam tam origo vypinac na svetla a kamos ma to same ale evropa verze a ten tam zadnej vypinac nema je tam takova zaslepka a muzu rict ze kdyz to startujem rano nekde na srazu tak mne to toci o hodne vic nez jemu a uz taky zacal o tom premejslet ze to predela - proste podle mne je lepsi kdyz si svetla zapnes sam

Dobíjení aku

12.11.2008 v 18:40 | Nahoru | #13
Ani nevíte jak jsem rád, že stojíte za mým názorem tééééž.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení aku

13.11.2008 v 16:39 | Nahoru | #14
Mám CB 400, dovoz z Japonska a světla se mě taky zapinaji se zapnutym kličem. Naštěsti se mě ještě nestalo že bych nenastartoval nebo měl nějak slabou baterku (musim to zaklepat), vždycky točí jak blázen, takže s tím nemám problém. Mám na ni najeto 6 tis. a zatim odešel jen regulátor, ale nebyl tam originál, byl asi o polovinu levnějši a daleko větši a s chladičem a byl v místě kde se špatně chladil, takže to byla moje blbost že nevydržel. Samozřejmě vždycky je lepši startovat bez světel, ale dokud s tim nemám problémy, tak se v tom nebudu vrtat. Otázka je co na to ta baterka, je to gelovka, ještě japonská a protože mašina už je v ČR už 5 let, tak baterka je stará taky min 5 let, takže je to asi bez problémů. Nabíjel jsem ji zatím jednou a to když odešel ten regulátor a ted ju nabiju po zazimování, vic nic nebylo potřeba. Daleko horši je spiš to, že někdo jezdi na SVčku 1,5 km do práce. Ikdyby jezdil uplně bez světel, tak je ta mašina stejně chudák. Na to je lepši fechtl

(reakce na) Dobíjení aku

13.11.2008 v 16:58 | Nahoru | #15
[quote]Jurawood>já si teda světlo rožnu až vyjíždím, akorát magor startuje se světlama takže nechápu otázku. Asi máte motorky kterým se otočením klíčku rozsvítí světla nebo já nevím..

nevím proč ale já to tak mám.přes zimu to normálně překopnu na klasický vypínání.

(reakce na) Dobíjení aku

13.11.2008 v 17:24 | Nahoru | #16
Pepous5> Samotřejmě pokud se ti nic "nevysere" fungovat to bude, ale může se stát, že se ti jednou trochu víc vybije a najednou budeš v háji jako např. abcman se svoji CBF 500 r.v. 2007.
Teoreticky je mi to jedno, tak baterku vytáhnu a dobiju(teda pokud se mi to zrovna nestane, když někam MUSÍM jet) to bych zuřil.
Prostě já pro tohle mám asi 6 smysl, uplně mě to dožírá jak se ta baterka šťaví úplně zbytečně
Jsem asi magor

Dobíjení aku

13.11.2008 v 18:44 | Nahoru | #17
Jezdil jsem na Suzuki Burgman (skutr) denne jen asi 3km do prace. Pri startovani musis drzet brzdu a tudiz sviti brzdove svetla no a k tomu nedostatecna doba dobijeni zpusbilo, ze jsem parkrat v zime nenastartoval Na H-Dcku bylo puvodne taky, ze pri startovani svitil, ale nastesti pro me vypinac na svetla udelal uz predchozi majitel

Dobíjení aku

13.11.2008 v 19:03 | Nahoru | #18
No supr, tak už jsem pevně za to, že jsou automatické světla akorát velký mínus.
Za chvíli tento topic přepošlu tomu kamošovi )))))
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist