Prosím Vás, s kamarádem se hádáme...
Já prostě nemám rád, když člověk u motorovýho vozidla, ať auta či motorky, otočí klíčkem a automaticky se zapínají světla. Nevím proč, ale tohle mi jde proti srsti.
Dle mě jsou takovéto stroje náchylné na dobíjení baterky, můj názor je, že třebas když by se stalo, že baterka zeslábne, tak už ten motor kurňajs nenahodím, protože mi do toho pořád svítí ty debilní světla.
Dle mě je to prostě na hovno, vytáhnu motorku, nastartuju se světlama a čekám pár minut než se zahřeje, pak jedu 1,5 Km do školy kde to vypnu, po škole to samý a takto každej den.
Podle mě se to tímto stylem nikdy nemůže dobít na "100%".
Jeho argumenty jsou, že baterky neodchází a že kdy sem viděl, že by se baterka vyždímala(tohle je docela častý jev)
A že i když, tak se to stíhá krásně dobíjet(to si nemyslím tímhle stylem určo ne)
Co si o tom myslíte vy?
Edit: tím chci říct, že když můžu, vypnu světla, třebas před barákem při zahřívání, abych to zbytečně nešťavil, když nemusím, nebo naopak při příjezdu než to hodím do garáže. Když se mi baterka trochu vybije, tak pojedu chvíli bez světel někde kolem baráku, aby se to trochu nabilo na příští start...
Doufám, že mě chápete...
Naposledy editováno 11.11.2008 22:02:20
Loni na podzim jsem měl baterku už asi slabší, ráno kosa, mašinu nahodím, nechávám zahřívat,dooblíkám se.
Pak dojdu k mašině a zjistím že ještě potřebuju do kufru - tak vypínám motor, dám si věci do kufru a hle, mašina už ani neotočí startérem..
Dám krk za to že to je kvůli tomu, že vpředu pořád svítí H4.
Takže na tvůj dotaz pokud je baterka před vybitím, tak to situaci určitě jen zhorší a byl bych pro možnost vypínání.
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení aku
Jinak teď jsem si koupil nabíječku od Lídla za pětikilo a funguje bez problémů, používam alarm takže občas dobíjim, no problem
edit: písmenko
Naposledy editováno 11.11.2008 22:34:47
Srovnával jsem toto ke kamošovimu SV 650 N stříkačce.
Člověk musí ještě u těch stříkaček čekat než si to seřídí vstřikování atd, to je tak dobrejch 10 sekund než vůbec zmáčkne start a přitom to musí dostat pěknou šlupu, pač ty světla na SV svítí perfektně a když k tomu musí chudák baterka rozhejbat dva tady 325 ccm hrnce, tohle se mi fakt hnusí.
Výrobci tímto z nás dělají kretény.
A ještě EDIT: prostě chci mýmu kamošovi nějak vysvětlit, že to stojí za hovno... Má pořád ty svoje debilní teorie podložený ničím.
Naposledy editováno 11.11.2008 22:36:40
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení aku
Co se týče stavu dobíjení- nikdy, ani v autě žádná baterka není nabitá na 100%, pokud nejde rovnou z nabíječky. Je to v průměru nějakých 75-90% kapacity. Tím se akumulátoru zkracuje životnost. To je daň za to že baterka po delší jízdě v létě nevyvaří a taky za bezúdržbovky, protože lidi jim říkají gelovky, ač v nich gel není a myslí si že se nemusí doplňovat.. no první 3-4 roky ne, to je pravda.
Víš že pokud baterku budeš vybíjet až na 10,5V a znovu nabíjet na nabíječce... má aku životnost cirka 20-40 cyklů? pak jde kapacita k ledu..
Při vybití jen na 12,2V už je to třeba 2000 cyklů...
Bohužel, to je zase daň za vysoký startovací proudy, aku se musí držet stále nabitá. Narozdíl třeba trakční aku, ty se můžou vybíjet ale zas ti nedají 200 Ampér
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení aku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení aku
Riddick>Jurawood: Jo, bavím se o moto kde po otočení klíčkem automaticky za tebe, jako by si byl debil, rozsvítí světla na plno, tohle mi jde prostě krutě proti srsti.
to slyším poprvé... to by byla první věc co bych doděla, na řidítko vypínač světel
Jurawood>Riddick>Jurawood: Jo, bavím se o moto kde po otočení klíčkem automaticky za tebe, jako by si byl debil, rozsvítí světla na plno, tohle mi jde prostě krutě proti srsti.
to slyším poprvé... to by byla první věc co bych doděla, na řidítko vypínač světel
Poprvé? Nevim jak u jiné značky ale konkrétně Honda to má na všech mašinách.. mel jsem to na XR 125, ted to mám na CBF 500, po otočení klíčku automaticky světlo - při zmáčknutí startéru se vypne.
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení aku
nevím proč ale já to tak mám.přes zimu to normálně překopnu na klasický vypínání.
Teoreticky je mi to jedno, tak baterku vytáhnu a dobiju(teda pokud se mi to zrovna nestane, když někam MUSÍM jet) to bych zuřil.
Prostě já pro tohle mám asi 6 smysl, uplně mě to dožírá jak se ta baterka šťaví úplně zbytečně
Jsem asi magor