globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Elektrické schéma CPI Popcorn
 
12.10.2008 v 13:41
Pomůže mi někdo sehnat schéma el.zapojení na skutra? Nejde nastartovat protože nejde do válce benzín. Ke karburátoru vedou 3 dráty. Jeden jde k automatickému sitiči a další dva netuším k čemu jsou. Každopádně když zapnu zapalování tak ani na jednom nanaměřím žádné napětí.Plováková komora je plná benzínu a svíčka je suchá.Obě trysky jsou čisté. Jsem přesvědčen, že je problém někde v elektrice ale bez schématu to asi nevyřeším. Díky za případnou pomoc.

Elektrické schéma CPI Popcorn

12.10.2008 v 13:51 | Nahoru | #1
zdarec,
letos na dovolene jsem si pujcil skutra. taky jsem si vsiml dratu co vedly do karburatoru. zkusil jsem je odpojit jestli to pojede a jelo. Ale motor byl zahraty...

Elektrické schéma CPI Popcorn

12.10.2008 v 13:56 | Nahoru | #2
Jo celé léto to fungovalo bez problémů. Ale teď asi 3 týdny stál a nejde nakopnout.

Elektrické schéma CPI Popcorn

13.10.2008 v 02:56 | Nahoru | #3
K automatickému sytiči většinou vedou 2 dráty :\ A i kdyby nefungoval, po chvilce trápení by si nastartoval i za studena. Sytiš se pak sám stáhne max do cca 5ti minut(do určité teploty).

Elektrické schéma CPI Popcorn

13.10.2008 v 15:52 | Nahoru | #4
Mám pocit, že sytič už nefunguje delší dobu. Ale pak jdou do karburátoru další dva dráty a na těch taky nenaměřím žádné napětí ani mezi sebou ani vůči kostře. A v tom si myslím že je problém.

1 reakcí na tento příspěvek Elektrické schéma CPI Popcorn

13.10.2008 v 16:19 | Nahoru | #5
MaraTT-R> hele kde má ten tvůj stroj teplotní čidlo?

(reakce na) Elektrické schéma CPI Popcorn

13.10.2008 v 16:42 | Nahoru | #6
neznamyScooterD>

nemá teplotní čidlo, v podstatě žádný z těchto jednoduchých skútrů nemá teplotní čidlo(nepočítám vodníky) bavím se o vzducháčích a automatickém sytiči.

Ten sám o sobě pracuje na principu - něco jako bimetal(bimetalový teploměr), ale je tam jiná součástka, snad nějaký solenoidní ventil, roztahuje se a ztahuje. A většinou, to plati všeobecně pro tyto 2T skútry, je při teplotě pod 45°C otevřený, tudíš funguje jako sytič, nad tuto teplotuje sám uzavřený...

Elektrické schéma CPI Popcorn

13.10.2008 v 16:51 | Nahoru | #7
é to mi trochu hlava nebere, myslel jsem, že je to jen jednoduchej elektromagnet, když jde do sytiče proud je seplej, když ne, je vyplej, ale právě nevim co by to řídilo, jednotka? Třeba Piaggia NRG AC a Peugeoty speedfighty AC teplotní čidla maj....

Elektrické schéma CPI Popcorn

13.10.2008 v 18:51 | Nahoru | #8
Hele v podstatě to je elektromagnet, ale ne vyloženě samotnej magnet, je v tom i solenoid nebo jak to nazvat, nefunguje to tak, že na to připojíš napětí a magnet ihned sepne, odpojíš napětí a magnet ihned rozepne. Prostě jinak řečeno, NEFUNGUJE TO jako relátko - cvak/cvak, ale pozvolna se sytič otevírá - abys tomu rozuměl, pozvolna sytič vyjíždí - vysouvá se a uzavře okruh - kanálek sytiče, a pak už jde palivo normální cestou.

A po připojení napětí se sytič musí cca do 5ti minut otevřít naplno(tím jehlou uzavře okruh sytiče). Když to řeknu ještě blběji, je to jako kdybys tam měl topnou spirálu tu ohříval a vlivem teplotní roztažnosti se ti otevírá-vysouvá ventil sytiče nebo zavírá, není to skokem. Snad mi rozumíš.

Jakmile klesne teplota okolního vzduchu(respektive motorového prostoru) pod 45°C, měl by sytič být opět ve výchozí poloze.

Pokud budeš mít někdy venku sytič ze skútra, tak si to zkus jak to funguje Připojíš 12V a pozoruj jak se pozvolna vysouvá ventil sytiče

Je možný ze ty jmenovaný AC teplotní čidla mají, třeba ho mám i já a ani o tom nevím, zas tolik jsem to ještě nestudoval, měl jsem 2 poruchy a vyřešil jsem je, a při jedný poruše jsem právě musel testovat i automatickej sytič.

Taky je možné, že AC skútry mají čidlo jen z důvodu aby ukázali teplotu motorku na displeji.fakt nevím...

Naposledy editováno 13.10.2008 18:52:42

Elektrické schéma CPI Popcorn

13.10.2008 v 19:29 | Nahoru | #9
MaraTT-R má prvdu, jen upřesním, že konkrétně u CPI je materiál použitej v těle termostatu je něco na bázi vosku (aspoň to tak vypadá), jinak stejný princip "regulace" se používal u karburátorových vozidel v sání (přívod teplého vzduchu od sběrače výfuku do filtru apod.)

Ale k věci - napětí tuším, že nenaměříš, pač to ve studeném stavu je "sytič" vysunut a pak za provozu motoru vlivem přívodu el. energie se ohřívá (je to vlastně topné těleso)

už jsem jednou popisoval jak to zkusit

http://www.motorkari.../?ft=31100&fid=9

Až to vyzkoušíš a bude to tím, tak si nech udělat manuální ovládání (mám ho cca 4roky a je klid)

Ať se daří

1 reakcí na tento příspěvek Elektrické schéma CPI Popcorn

13.10.2008 v 20:34 | Nahoru | #10
Když zacpu přívod vzduchu tak taky ani neškytne. Dříve, když nechtěl naskočit, tak jsem jej naklonil do boku až začal téct benzín z karburátoru a pak naskočil. Teď můžu naklánět jak chci a nic neteče.Pořád mám podezření na zbývající dva dráty. Zítra ten karbec rozeberu a zjistím k čemu jsou.

Elektrické schéma CPI Popcorn

13.10.2008 v 22:20 | Nahoru | #11
už je mi to skoro jasný, ale nějak mi tam nesedí, že ve studenym stavu je sytič vysunutej? Jestli jsem pochopil tvůj postup měl by bejt zasunutej a postupně se vysouvat? A ještě co ho přiměje když teplota klesne pod 45C aby se zasunul, předpokládám, že k tomu dojde při vypnutém motoru..... Nebo je to tak, že po nastartování za studena se během chvíle zasune a pak se postupně vysouvá? Díky za rady

Elektrické schéma CPI Popcorn

14.10.2008 v 00:14 | Nahoru | #12
Za studena je ventil otevřený(chápej to tak že má za studena jakoby na pravítku 0mm) - tudíž je aktivní okruh pro sytič, tím jak se sytič pomalu uzavírá(chápej to tak že se vysouvá třeba do + 15mm na pravítku), dochází čím dál víc k nasávání benzínu z druhého kanálu - což je normální provoz, motor už je zahřátej dost na to, aby mohl pracovat na normální provoz bez sytiče. Takže sytič se po ohřátí vysouvá na plno - "uzavírá-ucpe sytičovej kanál" na pravítku máš + 15mm

(reakce na) Elektrické schéma CPI Popcorn

14.10.2008 v 06:26 | Nahoru | #13

IvoR1>Když zacpu přívod vzduchu tak taky ani neškytne. Dříve, když nechtěl naskočit, tak jsem jej naklonil do boku až začal téct benzín z karburátoru a pak naskočil. Teď můžu naklánět jak chci a nic neteče.Pořád mám podezření na zbývající dva dráty. Zítra ten karbec rozeberu a zjistím k čemu jsou.



Nemyslel jsem přívod vzduchu, ale otvor po demontovaným sytiči zacpat prstem.
Je to vlatně jak tu MaraTT-R vysvětloval, otevření obohacovacího kanálu, který po ohřátí zavře sytič.

2:ScoterD - za studena je otevřený a pak se zasouvá.
Když je KO, tak se to projevuje:
a)tak, že teplý nechce chytnou a svíčka je furt mokrá a zakarbonovaná
b)nejde nastartovat (lze, ale špatně)a za studeného počasí velmi problematicky

1 reakcí na tento příspěvek Elektrické schéma CPI Popcorn

14.10.2008 v 09:18 | Nahoru | #14
hoši hoši vy mě matete , jeden říká, že se postupně zasouvá, druhej, že se postupně vysouvá???? Ta čeština Jen by mě ještě zajímalo, jak se sytič dostane po jízdě do polohy "0mm na pravítku" Přece přijedu, zdechnu to a sytič je zavřenej protože byl motor zahřatej, přijdu až vychladne a potřebuju aby byl otvřenej? Řeším to na Peugeotovi, sytič je furt zavřenej, takže za studena problém.

(reakce na) Elektrické schéma CPI Popcorn

14.10.2008 v 10:34 | Nahoru | #15
neznamyScooterD> Principiálně je to stejný, záleží o co má kdo na mysly (já beru sytič jako blok) Mara bere sytičovej kanal a pravdu máme oba
Záleží jak je to na karbu dělaný, jestli jehla přivře "obohacovací okruh" tak pak je sytič otevřený za studena (jehla nahoře) a s teplotou se zavírá
Ty vole sem se nějak vtom zamotal

Co máš za karb? Jestli dellorto tak na ten dělaj ruční sadu.

Elektrické schéma CPI Popcorn

14.10.2008 v 10:57 | Nahoru | #16
už je to v poho, kupodivu jsem vše pobral a odzkoušel Skutr je pro kamošku a ta je ráda, že ví kde je plyn Je tam Gurtner, tím jak sytič chladne se otvírá, když do něj jde proud, tak zavírá Nevěděl jsem, že rozdíl otevřenej/zavřenej jsou 2 milimetry přitom rezerva je na něm skoro 1cm. Díky za rady.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist