No zajímají mě KLADY a ZÁPORY a to skutečně jen od těch co jí sedlali/jí!
Slibuji si menší unavenost,rychlejší projetí trialových pasáží a sjezdů a v neposlední řadě jednodušší servisování,kdyby se to posralo hodně?Co mě hodně zajímá je kolik zajede v plném nasazení minut na jednu nádrž,startovatelnost po kotrmelci,výdrž komponentů,nutnost úprav,chování na rozličných terénech.Taky ještě připojím anketku 200/250/300 což v praxi je 34/37/44KW ,anebo taky 97/101/106(e)kg
ale takový Svitko a jemu podobní za stejnou dobu musí dvakrát tankovat !
holt neumí jezdit úsporně
jinak startovatelnost po kotrmelci bezproblémová, výdrž velmi solidní, úpravy nutné jen na pérování
a chování těchhle tří motorek na rozličných terénech je úplně jiné, každá je něco zásadně odlišného a to beze srandy
Naposledy editováno 08.10.2008 15:46:25
1 reakcí na tento příspěvek KTM 200 EXC 08/09
...chování těchhle tří motorek na rozličných terénech je úplně jiné, každá je něco zásadně odlišného a to beze srandy
Tohle mě zajímá!Rozepiš se více.THX
Spotřeba myšleno ježdění rozumem a né vlítnout někam a pak to řešit.Já zajedu taky 120 min bez přepnutí na CC(135min a pak rezerva když se jede čistě)Nesmí to být ale rychlá trať to pak jde rychleji i benál,v Písečné sme lítali kolem 140km/h a po 80min byla rezerva.
Jinak ty boty rozhodujou o té poloze řadičky,měl sem taky TCX pro2 a muselo to jít výše a teď Alpy tech 10 a snižoval sem to na tu pomyslnou rovinu se stupačkou.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 200 EXC 08/09
200 - koloběžka, super v těžkém terénu, potůčky, les, klády, v prudkých sjezdech, nádherně brzdí, kraťoučká jednička na trialové úseky, super v blátě i na sněhu, v lese na jehličí se netrhá a bez problémů se rozjede. Přes hrbolaté úseky se skoro vznáší. Bez vibrací. Nikdy se nehřeje, nevaří. Nevýhody - na vyšší kvalty motor nebere vespod, musí se víc spojkovat, hůře se jedou rychlé úseky. Taky víc žere. špičková rychlost 120-130. V rychlosti neklidná
300 - sametová i divoká zároveň, podle plynu. V lese výrazně hrubší chování, snadno se utrhne na jehličí, v blátě i na sněhu. Ze sjezdu letí jak balvan, motor furt tlačí. Výrazné vibrace v řidítkách. Ve výjezdech někdy dělá problémy díra mezi jedničkou a dvojkou. Celkově drsnější chování, ale zátah ve vyšší rychklosti je plynulý, téměř bez spojkování. V pomalé rychlosti se hřeje, delší kličkování na jedničku i po rovině končí vývarem. Spotřeba menší tak o 20%, špičková rychlost kolem 160, V rychlosti taky ještě neklidná
450 - parní stroj, oproti 2T se člověku zdá že jede s autobusem. Veškerá manipulace citelně větší problém - otáčení na lesní pěšině, přejezd přes klády. Jízda celkově stojí mnohem víc sil. Při brzdění a ve sjezdech se řítí jako balvan, na hrbolech je těžkopádná. Na jehličí pokud je trochu mokro se trhá (i když záběr působí velmi plynulým dojmem). Zátah vespod citelně silnější i proti třístovce. Na sněhu vynikající, stejně tak výborná v táhlých rychlých přejezdech, rychlých zatáčkách apod. Těžko se zvedá proti svahu. Velké rozpětí převodovky - kvalty nikdy nechybí ani při pomalé jízdě, ani na asfaltu. Hřeje se, pomalá jízda jí stejně jako třístovce moc nesvědčí. špičková rychlost kolem 160 možná i víc, nezkoušel jsem. V rychlosti v terénu stabilní a klidná. Spotřeba proti 300 snad o 10-15% menší. Složitější údržba (oleje), citelně víc likviduje řetězy, obtížně se nastavuje pérování - buď je tvrdé, nebo chodí na doraz.
1 reakcí na tento příspěvek KTM 200 EXC 08/09
ale úplně hodnotit nemůžu, 4T250 jsem nikdy neměl
S tou 450 mám přesně tyhle zkušenosti taky a protože se dělají čím dál více trialovější úseky na závodech,tak po zdolání fuňím jako býk v aréně.Ale na enduru je zase k nezaplacení.Jako Svitko je bezmozek na tom 300-kile spíš lítá,jel sem dolů sjezd,který končil 90° pravou co to dalo a on jen proletěl kolem,dole to zlomil a už byl pryč,zato já to brzdil čím jen šlo a stejně sem ji nedal a vyletěl ven.Ale je to fajn jezdit s takovýma jezdcama,aspoň člověk vidí ty rezervy-hehe!
Nečekaně ( ) bych řekl že to je něco mezi 200 a 300 s tím že to má asi trochu blíž ke 300.
Porovnat to s ostatníma můžu jen podle toho jak sem si kterou na chvilku půjčil.
Motor - je to klidnější jak 200. Průběh výkonu je hladkej a nemá žádnej výraznej kopanec, ta křivka by vypadala si jak skokanskej můstek zboku :) Dá se jet na krouťák i na výkon, ale celkově to chce po cestě aspoň trochu držet otáčky, není tak širokopásmová jak 4takt. Co se týče výjezdů tak na tom hůř oproti 4T dávám takový ty "power" vypalováky, ale tam kde se kličkuje a je důležitá stopa vyjedu víc.
Převodovka - jen 5ti kvalt a asi jak Váňa psal to tu díru mezi 1 a 2 trochu má, poznal jsem v Rumunsku ve výjezdu v borůvkových keřících. 450 jela v pohodě na 2, já pořád 1-2 a hodně jsem zaostával, taky na tom bude mít vinu užší pásmo tahu motoru.
Brní to do stupaček, do řidítek minimálně. Řekl bych o řád míň než 300, proto jsem si ji taky nekoupil :)
Řetezovku mám 14-50 (origo je rychlejší) a cestovní rychlost na silnici 90 km/h a už to celkem řve, ale ještě to není v plným tahu. Při předjíždění z toho vytáhnu tak 120, max. rychlost v tachometru mám uloženou 137, takže se to asi ještě rozkutálí, ale já jsem vyměkloň :)
Ještě mě napadá ta trakce, tak na měkkým je asi nejlepší z obou, přišlo mě že 200 jak chytne tah tak se taky utrhne, a 300 ten tah chytá taky ale níž.. 250 je lineární. Řekl bych tak nejklidnějjší z tý trojice.
Ale teda pozor, mám jinej výfuk, tak to možná bude tím. Zkoušel jsem ještě jinou 250 a ta byla naladěná jak motokros, pohoda pohoda a pak strašnej let :)
Ještě mě napadá - výkon - na zoraným poli se pětka neroztočí (myslím jako že nezrychluje), můsím jet na 4.. 450 mě bez problémů ukáže záda
Naposledy editováno 09.10.2008 10:24:43
Vespa>marko> Já mám tu 06 250 a jsem jen takovej domácí žvýkal, takže ode mě to ber s rezervou
Nečekaně ( ) bych řekl že to je něco mezi 200 a 300 s tím že to má asi trochu blíž ke 300.
Porovnat to s ostatníma můžu jen podle toho jak sem si kterou na chvilku půjčil.
Motor - je to klidnější jak 200. Průběh výkonu je hladkej a nemá žádnej výraznej kopanec, ta křivka by vypadala si jak skokanskej můstek zboku :) Dá se jet na krouťák i na výkon, ale celkově to chce po cestě aspoň trochu držet otáčky, není tak širokopásmová jak 4takt. Co se týče výjezdů tak na tom hůř oproti 4T dávám takový ty "power" vypalováky, ale tam kde se kličkuje a je důležitá stopa vyjedu víc.
Převodovka - jen 5ti kvalt a asi jak Váňa psal to tu díru mezi 1 a 2 trochu má, poznal jsem v Rumunsku ve výjezdu v borůvkových keřících. 450 jela v pohodě na 2, já pořád 1-2 a hodně jsem zaostával, taky na tom bude mít vinu užší pásmo tahu motoru.
Brní to do stupaček, do řidítek minimálně. Řekl bych o řád míň než 300, proto jsem si ji taky nekoupil :)
Řetezovku mám 14-50 (origo je rychlejší) a cestovní rychlost na silnici 90 km/h a už to celkem řve, ale ještě to není v plným tahu. Při předjíždění z toho vytáhnu tak 120, max. rychlost v tachometru mám uloženou 137, takže se to asi ještě rozkutálí, ale já jsem vyměkloň :)
Ještě mě napadá ta trakce, tak na měkkým je asi nejlepší z obou, přišlo mě že 200 jak chytne tah tak se taky utrhne, a 300 ten tah chytá taky ale níž.. 250 je lineární. Řekl bych tak nejklidnějjší z tý trojice.
Ale teda pozor, mám jinej výfuk, tak to možná bude tím. Zkoušel jsem ještě jinou 250 a ta byla naladěná jak motokros, pohoda pohoda a pak strašnej let :)
Ještě mě napadá - výkon - na zoraným poli se pětka neroztočí (myslím jako že nezrychluje), můsím jet na 4.. 450 mě bez problémů ukáže záda
nejsem si uplně jistej ale jestli máš tu 250 po milanovi tak on si tam hrál s kanálama
marko> u 2T se výfukem ovlivňuje křivka, kopanec atd, plus ještě nastavením přívěry.. ale to já znám jen povrchně, na to jsou tady jiní odborníci
Jinak když bych chtěl závodit tak bych asi volil 300, přijde mě že má dobrý věci z 2T (váhu) i 4T (pružnost)
Ale na moje rekreační využití moc vibrovala, a 250 byla za lepší peníze :)
Naposledy editováno 09.10.2008 10:40:55
Vlastně jo, fouklý těsnění pod hlavou, vyřešily to dva O kroužky za 5 Kč :) Pak mě to ještě plive vodu, a asi to bude víčko chladiče.
Problém mám s kolenem výfuku, je strašně na ráně a v šutrových polích a na kládách se o něho bojím.. ale s tím asi nic neudělám.. chránič na něm je
Jo a moc rádo se zachytává v hlubokých kolejích :(
4T je dole užší a projede
Naposledy editováno 09.10.2008 10:53:59
Nevýhodu bych viděl ve vyšší spotřebě. Při stejných výletech si vezme o cca 2l více jak exc 450, a cca 1,5 l jak exc 250 2T. Né nadarmo se říká, že se na 125(200) dá vyjet všechno
Nebolí z ní ruce.
jezdím SX200/ r.v.04 a co se obsahu týká, můžu jen doporučit. Přesedlal jsem z 2T-250ccm. Oproti EXC200 (jezdí kamarád) je SX sice trochu divočejší, ale ovladatelnost a lehkost zůstává stejná. 2-stovka vychází přímo ze 125, jen válec je větší. Motor teda posílil na spodku, neuvěřitelně lehce/ochotně se vytáčí (jako 125), nemá velký setrv. hmoty - netlačí tě dopředu (oproti 250/300). Pěkně to shrnul Váňa výše, připojuju se k označení, že je to trialový nářadí:) Neklid ve vyšších rychlostech (kmit. řidítka atd.) je znát a umí vylekat:) Je to ale asi víc dáno geometrií ktm obecně, strmě postavená vidlice, poloha těžiště. Poladěný porvozek, příp. tlumič řízení by asi pomohl. Špičková rychlost mojí moto je odhadem 100-110 km/h (mě to ke strachu stači:)
Jestli hodláš přesedlat ze 4T-450 na malý 2-takt bude to pro tebe velká změna, s tím počítej. Jízda na 2T je jiná, chce to zvyk. Méně výrazná by pro tebe byla asi přechod na 2T 300ccm.
Každopádně ale jako fanda 2T, volám "vivat 2-takt"! Když to hvízdá, je to správný peklo:)
Momentálně dělám preventivní-repasi motoru, vzhledem k vys. počtu najetých mth, já teda pouze 40 mth, ale předchozí majitel x-mth (bez údržy), takže to na mě zkrátka vyšlo:). všude ale nacházím pouze stad. opotřebení. Převodovka, spojka OK, pouze nový nikasil válce, pístní sada, ložiska, gufera, těsnění. Běžný servis.
Tak hodně zdaru s pořízením nového mota! F.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Co mazat na enduru a čím KTM EXC 250, KTM EXC 300, KTM EXC 200, KTM EXC 300 E... | KO_IN | 4 | 26.11.2023 v 18:13 Zdenalbenal |
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 5 | 9.11.2023 v 10:56 Tadeas. |
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | Olihňos | 3 | 18.9.2023 v 20:36 Frantacz |
20mm osa na 26mm ráfek KTM KTM EXC 200 | 18IsBack | 8 | 2.5.2023 v 22:04 Kohlstein |
Kolik foukat kola na KTM EXC KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 10 | 2.6.2022 v 15:44 doktorM |