globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak správně brzdit?
 
1.8.2008 v 18:05
Co jsem zjistil, správně se má za páčku přední brzdy chytat maximálně dvouma prstama.No já jsem se už naučil jezdit s tím, že za páčku chytám celou rukou.A za spojku taky.Je to kvůli tomu, když držím páčku dvouma prstama, mám lepší cit v řídítkách?Zajímalo by mě, kdo z vás jak brzdí.A jakým způsobem používáte zadní brzdu.Já ji nepoužívám téměř vůbec, jen minimálně.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brzdit?

9.5.2009 v 19:46 | Nahoru | #1
Tak já bych se taky zkusil zeptat.
Řeší se tu převážně esi brzdit zadkem /předkem atd.
To je mi vcelku jasné. Ale...

Já bych celkem rád věděl, jak nejsolidněji brzdit před zatáčkou, když zpomaluju třeba ze 140 na 60 a mám v plánu to vyklopit na koleno (nebo se o něj spíš v mém případě jen pokoušet ).
Nějak brzdím, ale citím, že to není ono, že se dá brzdit podstatně efektivněji. Totiž, při tehle svižnější jízdě brzdím docela dlouho a proto hodně brzo před zatáčkou. Ne že by to bylo úplně špatně, ale určitě to není ani správně. Právě buď skáču jak klokan a je to o držku, nebo brzdím na moc dlouhé dráze zlehka, nesportovně.

Nemoh by mi to někdo rozepsat bodově a dopodrobna? Nejlíp osoba co jezdí na trati palbu, ti to budou mít v malíku.
Příklad, který je určitě špatně, ale pro ilustraci.
1) zmáčknu brzdu; 2) pustím brzdu a máčknu spojku; 3) podřadím (cca v 8k/ot); 4) máčknu brzdu rázněji než poprvé; 5) pustím brzdu máčknu spojku; 6) podřadím (cca v 8k/ot) atd.

Děkuju za ochotu.

(reakce na) Jak správně brzdit?

9.5.2009 v 21:48 | Nahoru | #2
Frki> Já nejsem nějakej hbitej střelec, ani extra zkušenej, ale jako samouk jsem se při jízdě, kterou osobně považuji za ostřejší (v možnostech jawy) dopracoval k tomuhle:

1) Vidim zatáčku

2) Ukazovákem a prostředníkem přimáčknu a dávkuju, když mi klesne předek na vidlicích tak mačknu už brutálněji
(mimochodem tady jsem se teď dočetl že to je vlastně dobře, že se v první fázi "rozplácne" přední guma a vytvoří velkou plochu k brždění lépe vhodnou )

3) Brzdu nepouštím, a podřazuju. Když zařadím nižší kvalt tak před uvolněním spojky vrknu plynem (ten držím prsteníkem a malíčkem a palcem) aby zadní kolo nedělalo kraviny a motor měl otáčky které tak akorát přijdou vhod pro nižší kvalt. BRZDU POŘÁD DRŽIM V INTENZIVNÍM BRŽDĚNÍ

4) Někdy v tomhle momentě (konec podřazení) už začínám naklápět, a s tím plynule uvolňuju brzdu. V tečně zatáčky, kde je náklon největší, je už brzda zcela volná - spíš asi ještě o něco dřív, nevim, zkusim se na to zaměřit a sledovat se

5) VELKÝHO BACHA!! Už se mi skoro vymstilo brzdu RYCHLE PUSTIT, když je motorka už naklopená - při rychlém puštění brzdy to s předním kolem tak nějak drbne, a ustřelilo. Ustál jsem to, ale nohama jsem tančil po silnici a dodnes se divim že jsem nezalehnul. ODBRŽĎOVAT PLYNULE! Ale ne tak, abys ještě nějakým procentem brzdil v tom nejnaklopenějším místě. Prostě to tak nějak odhadnout aby ti to vyšlo

6) V tečně zatáčky jedu bez brzdy i bez tahu motoru

7) Za tečnou už nastupuje postupná akcelerace

Tak a teď prosím vyježděný střelce ať to kdyžtak napadnou a opraví, nechci mít někoho na svědomí

Naposledy editováno 12.05.2009 10:06:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist