Vlastním Suzuki GSX-R W r.v 1995, mam jí chvíli a najel jsem zatím asi 500km, ale neskutečně mi žere olej. Předchozí majitel řikal, že si vezme tak litr na 1000km, ale zatím je to teda u mě mnohem víc.
Ve stavoznaku byl olej až k horní rysce potom jsem ujel asi 170km a teď tam není vůbec ale vůbec nic. Olej nikde neteče, při jízdě to teda nepoznám, ale když zastavím a nechám ji stát, tak pod ní nikdy nic neni.
Zároveň se mi zdá že žere nějak dost benzinu, víc než by měla, točí do 15tis., já jezdim tak kolem 7tis. nikam to neženu a bere si tak 11litrů, mohlo by to mít nějakou souvislost s tou spotřebou oleje?
díky moc za reakce
Naposledy editováno 27.07.2008 19:37:53
Na nějaký právní tahanice nemam v současný době nervy. Prodat jí nechci, protože krom toho že žere jako prase jezdí fakt luxusně, investoval jsem dost do vybaení okolo, takže na ní jedzit budu a až toho najedu trochu víc, tak uvidim dál.
Naposledy editováno 28.07.2008 22:19:57
A to že třeba Sensation86 napíše že má najeto 56.tis.. asi tak
3800km/ročně HAHA
já měl taky na gsx600f 70.000km a co 100.000 už bylo odmotaných
žrala asi 0,5ltr/1000km,. což je ještě pohoda
Whistler>mám otázku, u ZXRera jsem to dneska ráro zkoušel(dát ruku před vejfuk), nastartoval jsem se sytičem, motor běží, dám tam ruku, tmavý kapičky, prostředek tmavej, ke kraji světlejší, vypínám sytič motor skoro teplej a najednou nic, ruka čistá, jedu z práce, nastartuju jí, stejnej postup a neni tam nic. Nekouří, nečadí nesmrdí....??
jestlis to zkoušel za studena tak to je jen špinavá voda - kondenzace. To dělá každá motorka, to neřeš
Vespa>Whistler>mám otázku, u ZXRera jsem to dneska ráro zkoušel(dát ruku před vejfuk), nastartoval jsem se sytičem, motor běží, dám tam ruku, tmavý kapičky, prostředek tmavej, ke kraji světlejší, vypínám sytič motor skoro teplej a najednou nic, ruka čistá, jedu z práce, nastartuju jí, stejnej postup a neni tam nic. Nekouří, nečadí nesmrdí....??
jestlis to zkoušel za studena tak to je jen špinavá voda - kondenzace. To dělá každá motorka, to neřeš
dík chlape, výrazně si mi zvednuls náladu
každopádně dneska lidi co daj tolik za go jsou blázni.
motohellrider>Mam, model 92 a bral mi pred 6 lety pri koupi cca 1 l/1000 km,Casem spotreba vzrostla tak na 2-3l/1000 podle stylu jizdy. dal jsem nove kruhy wiseco,ale moc to nepomohlo.Letos v zime jsem sehnal starsi valce pisty a hlavu a spotreba oleje je 0,5 l/1000 km.Na cundu 800 km jsem nedolil nic,ale jeli jsem pohodicku. Benal mi to zere od 5 l/100 km.
jakou si měl vůli mezi válcem a pístem když si měnil pouze ty kruhy? bylo vidět ještě vůbec honování po celý ploše?
RUTAN>*nuclearB*> s tím, jestli je to minerál, polo nebo plně syntetický olej to nemá co dělat. To, o čem píšeš je viskozita oleje - čím vyšší viskozitu použiješ (20W třeba), tím by jeho spotřeba měla být nižší. Rozdíl mezi minerálem a syntetickými oleji je ale taky v tzv "viskózním indexu"...syntetické mají tento index vyšší, což v praxi znamená, že zatížené teplem tak "neřídnou" jako minerály
suma sumárum - doporučuju jezdit na polosyntetický, vysokoviskozitní olej - myslím, že Denicol dělal polosyntetickou 20W50ku...spotřeba by ti měla klesnout.
jj, jsem to napsal trošku zbrkle a nezvážil všechna fakta . Souhlasim , že nacpat tam 20W50 by mohlo pro tento účel pomoct,ale v tomhle případě už asi ne. Měl jsem takové YZF a nepomohlo nic Já měl původně na mysli takové oleje jako Motul 300V a třeba Castrol RS Formula....
Akorád bych tě doplnil v tom, že v reálu syntetické oleje např.10W-40 jsou řidší už ve studeném stavu než třeba teplý ropák 10W-40 Syntetiky mají díky tomu nižší třecí odpor a dokážou lépe odvádět teplotu....atd.
Slovo viskozita je pro nějakou tu hodnotu x W-y docela zavádějící pojem, protože ta se u kapalin měří jinak. Ty čísla někdo vymyslel, aby oleje zařadil do nějaké třídy podle potřeby a jako pomocnou hodnotu použil tepelný rozsah při kterém právě ten konkrétní olej funguje a nazval to SAE.
Koho ale tahle teorie zajímá, tak si to může najít na netu....třeba tady http://www.oleje.cz...ain&page=moto_4t
Spotřeba oleje se zvýší v důsledku toho, že ho opotřebené stírací kroužky nedokážou shrábnout zpátky , protože tam lépe drží. A ten zbyvší olej se potom smísí s palivem , spálí a vyletí výfukem. K tomu se připočítá tentýž efekt na vodítkách ventilů a je to tam U syntetik co lépe drží je to právě markantnější.
U motocyklových olejů minerál dávat je asi hloupost a rozdíl mezi polosyntetikou a plnou syntetikou je už tak zanedbatelný, že by tím ušetřil maximálně decku a dá li tam třeba tu 20-50, tak možná ještě jednu.
A to v tomhle objemu co mu to baští bude bohužel zanedbatelné.
Naposledy editováno 05.08.2008 00:08:28
1 reakcí na tento příspěvek GSX-R 750 W velmi vysoká spotřeba oleje
dneska se mi stala zajímavá věc, jel jsem na chalupu 100km tam a 100km nazpět, asi 10km před cílem, když jsem jel tam se mi najednou začalo zdát, že motorka táhne líp a je živější. předtim mi třeba na šestku moc nereagovala na zabrání plynu a na cestě nazpátek šestka nakopávala jak nikdy předtim, krásně táhla...a dokonce klesla i spotřeba paliva,ujel jsem zatim 156km a zatím pořád na hlavní nádrž, rekord na hlavní byl předtim 140km...a to jsem to cestou zpátky docela mastil, na dálnici průměrná rychlost 180 - 190 místy i 230km/h.
může mi někdo říct, co by to mohlo bejt?třeba se vyplavila nějaká ucpaná díra???díky moc
Sensation86>*nuclearB*> Takova spotreba oleje?? ze ma starickou motorku? mam r.95 GSX-600F ma nalitano 54tis km a zere tak 1dc oleje na 1tis km... se mi zda divny,bud gufera anebo krouzky... za gufera by to bylo mastny krouzky este tolik ne co se tyce ceny za matroš horši by bylo ze v servisu by ho pekne natahli moc hodin by to spotrebovlao a nechaji se pekne zaplatit...
Stálo by to určitě dost a vyplatilo by se to asi pouze v případě, že by ta mašina byla pro majitele srdeční záležitost.
Když už jsi to nakousnul, tak já měl GPZ750R z 85roku nalítáno hodně přes 80tis km a litr na dolití mi stačil od výměny do výměny. Tak to bude asi o tom, co kdo tý matorce kdy dával nažrat
" Pokud nechete vykuchat celej motor a nechat v tom x desítek ticíc tak do toho nalejte Motul 5100 15W50 olej a prostě hlídat a dolejvat. Dokud vám nejde čmoud z laufu tak to neřešte. I nové Hondy píšou v manuálů, že si můžou brát klidně i 2dcl."
Sice mi to je trochu prosti srsti to dolejvat, ale popravdě nechat to rozdělat a narvat do toho případně cenu celé motorky no :\ Je to asi sobeckej přístup, ale to mi ta flaška oleje od "výměny k výměně" připadně jako levnější a jednoduší varianta.
Páč to znáte, všechno má své vyběhané se sešlé vůle. A jak vylepšíte něco tak to začně blbnout někde jinde. Už jsem z jedné takovéhle generálky docela vyléčenej
Zkus si nechat změřit tlaky ve válcích, seřídit karbce a uvidíš.
Ten náhlý nárůst výkonu by ukazoval na usazený karbon a zapečené kroužky vlivem špatného oleje. To se dá celkem snadno a levně odstranit...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 26 | 13.12.2023 v 05:01 RTSbike |
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 3 | 19.11.2023 v 22:24 RTSbike |
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 9 | 16.10.2023 v 20:13 RTSbike |
Suzuki gsxr 750 k1 stráca vykon Suzuki GSX-R 750 | JesuaHamasia | 19 | 2.7.2023 v 07:57 jdu900fire_blejt |