Nepomohlo vyčištění ani namazání gufer a prachovek, nepomohl ani řidší olej. (mluvím teda o tom tření)
Hlavní dotaz: jaký byste mě doporučili gufera (značku) co nejlíp kloužou? Na zahraničních fórech jsem se dočetl že nejlepší na KTM jsou originál gufera Honda lol, ale je třeba vidle nějak osoustružit aby do nich padly, a na to se můžu vykašlat.
Dál co výměna futer, rád bych to udělal doma, je to podobný jak třeba výměna ložisek? (násilím vyrazit a trochu jemnějším násilím zase narazit :) Dá se to teda dělat doma?
A má to teda vůbec smysl když vidle nemají žádnej vakl?
Napadá někoho další zdroj tohodle problému?
EDIT po delší době: Taková zkušenost k tématu - v jedný vidlici mám gufero NOK, v druhé trojbřitý gufero AllBalls. Obě hned po montáži měly statický tření podobný, ale po dvou měsících vidlice s AllBallsem lepí výrazně míň. Takže můžu doporučit. Jsou i levný, pár stojí jen 300,-
Naposledy editováno 30.11.2008 20:44:19
1 reakcí na tento příspěvek Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
Ten vidlovej jsem hned do svých lupnul, no a změna oproti Motorexu je naprosto NULA. Ani v garáži, ani v lese necítím rozdíl. Takže pro mě vyhozené peníze.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
A taky je teda ještě otázka jestli třeba nedělá neplechu lít do vidlí jinej olej než na kterej jsou "zvyklý", že třeba by líp chodily když by se do nich Ohlins lil odzačátku..?
(vím že tady Váňa psal že nalil do vidlí Castrol a od té doby chodily hůř bez ohledu na olej) tak kdoví...
Lenny bere skoro za 1000, ale 1,5litru.. mě to za 1,5 litru dělalo 850,- a měl jsem to od oficiálního dealera, tak snad mě nenapálil..
Jinak barvu to mělo žluto-zelenou, něco jak Lukana, ale víc dozelena :)
A Motul je zas hnědej, skoro stejně jak motorák
Naposledy editováno 06.12.2008 18:24:21
Nedalo mě to a ještě jsem provedl takovou pro někoho asi prasáckou změnu na planžetách - na vršek "štosu", kde normálně bývá určitej počet velkých (28mm) planžet jsem přidal ještě jednu malinkou. Tím se ještě celkově snížila tlumící síla a můžu říct že se mě s tím jezdí běžný výletní enduro parádně - citlivost se výrazně zvýšila a ani to není nějak přehnaně měkký. Na mx trati jsem to netestoval, počítám ale s tím že bude stačit šroubkem přitvrdit kompresi.
Zatím docela lituju že jsem to neudělal už dřív :)
Naposledy editováno 07.12.2008 21:21:06
Dve uzitocne videa pre twin-chamber forks:
PetrTM>Vespa> A zkoušel jsi už ten Motul? taky se na vidle chystám,jen bude trochu času - přeplanžetování, gufera, no a přemejšlim co do toho nalejt....Motul bych docela rád zkusil...
já tam Motul lil dříve (před Motorexem) a ani proti originálu, ani proti Motorexu jsem nějaký rozdíl nepoznal
1 reakcí na tento příspěvek Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
1 reakcí na tento příspěvek Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
1 reakcí na tento příspěvek Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
Já chci ale příště vyzkoušet jednobřitý gufera přímo od KTM.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
Vespa>1112> mají je např. v Motoline.cz nebo v Brněnským Motokšeftu.
Já chci ale příště vyzkoušet jednobřitý gufera přímo od KTM.
Na kolik vyjde to gufero? A mají i na Hondici,nebo je to jen na KTM?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
1112> Já jsem tu sadu od Motoline na KTMku bral, musíš mu tam dopsat že to je na tu a tu motorku.. je v ní teda všechno (futra, gumičky, gufera, prachovky, vymezovací kroužky)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
dík a nevíš náhodou jestli KTM 520EXC r.v00-01 a husaberg FE650 taky r.v 00-01 má stejnej rozměr prachovky?gufera mají stejny na prechovky píšou sejnej rozměr jak na gufero a já mám jinej Krom průměru 48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
http://173.74.246.25...l=520%20EXC%20RACING
Spíš se zeptej nějakýho Husabergáře co na to pasuje. Já si myslím že Berg má stejný komponenty jak novější EXCčka (např. 2007) ale nemám to potvrzený.
Ty tam pravděpodobně budeš mít tři futra v každé vidli, ale dej tam jen dvě (prostřední a distanční trubka se vyhodí) v pozdějších ročnících se to tam už nedávalo, bez toho ty vidle líp chodí.
Naposledy editováno 06.01.2010 10:15:52
1 reakcí na tento příspěvek Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
mám SKF gufera, NOK prachovky.
Zkusil jsem to samé co předvádí borec ve videu a trubky mě vlastní vahou nesjely.
Tak jsem vyleštil chromovanou trubku a už vlastní vahou sjížděly, tření v guferech se snížilo dost výrazně.
Ale v praxi to nemá skoro žádnej vliv, hlavní je tření ve futrech a na to leštění bohužel nemá vliv.