globalmoto_duben_nolan





Téma: Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra
 
16.6.2008 v 06:41
Tak mám pocit že zdroj všech mých problémů s předkem není nastavení tlumení, ale moc velký statický tření kluzáků. Prostě jakoby "lepí" a to je dělá necitlivými. Mám stejnej problém na Suzuki i na KTM, ale jako první se chci pustit do WPček protože už je umím celý rozdělat a složit.
Nepomohlo vyčištění ani namazání gufer a prachovek, nepomohl ani řidší olej. (mluvím teda o tom tření)

Hlavní dotaz: jaký byste mě doporučili gufera (značku) co nejlíp kloužou? Na zahraničních fórech jsem se dočetl že nejlepší na KTM jsou originál gufera Honda lol, ale je třeba vidle nějak osoustružit aby do nich padly, a na to se můžu vykašlat.

Dál co výměna futer, rád bych to udělal doma, je to podobný jak třeba výměna ložisek? (násilím vyrazit a trochu jemnějším násilím zase narazit :) Dá se to teda dělat doma?
A má to teda vůbec smysl když vidle nemají žádnej vakl?

Napadá někoho další zdroj tohodle problému?

EDIT po delší době: Taková zkušenost k tématu - v jedný vidlici mám gufero NOK, v druhé trojbřitý gufero AllBalls. Obě hned po montáži měly statický tření podobný, ale po dvou měsících vidlice s AllBallsem lepí výrazně míň. Takže můžu doporučit. Jsou i levný, pár stojí jen 300,-


Naposledy editováno 30.11.2008 20:44:19

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

22.6.2008 v 06:40 | Nahoru | #61
Vespa> Gufera NOK

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

22.6.2008 v 10:55 | Nahoru | #62
Zdar !

Tlumiče sem si doma dělal sám. Neni to zrovna nejlehčí práce ale dá se to když si uděláš pár přípravků. No jinak sem tam dal guf + prach. PRO-X a zatím žádnej problém.

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

22.6.2008 v 16:23 | Nahoru | #63

Mirek12>Vespa> Měl sis koupit husku a neřešil bys takové piičoviny lol jako že neklouže kluzák a takovy zmetkovy věci, njn KTM Každej Tejden Manžeta



to je fakt to by neresil,akorat kdyby mel tak jakakoliv banalita se resi neskutecne dlouho

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

22.6.2008 v 16:44 | Nahoru | #64
Himlhergotson>mazlíku: frajer krerý blebtá něco o guferách a pouzdra má výjeté na plech, přitom to má v rukách cit jak paganini a ladí to na MS Galaxie ?.. husqvarna má gufera ariete a pouzdra taky koupíš v sámošce na rohu .. víš to ?

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

22.6.2008 v 17:04 | Nahoru | #65
manteufel> to je ale tak jedine co je na husky k sehnani (marzochy ma kazda druha motorka)
s ostatnima dilama to bude malinko problem lol a vubec na starsi modely
btw. mam KTM a mam tam taky gufera Ariete a zadny rozdil jsem nepoznal oproti guferum od WP , jen patrny rozdil tam byl v cene

Naposledy editováno 22.06.2008 17:05:42

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

22.6.2008 v 19:52 | Nahoru | #66
David gas> na NOKách právě jedu říkáš dobrý? No zatím je tam nechám a pokud mě někdo poradí ještě lepší tak je zkusím..
Ono to je mnohem lepší už teď, ale jak jednou do toho tuningu člověk spadne tak chce víc a víc

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

22.6.2008 v 19:53 | Nahoru | #67
Mirek12> Husku? Klidně její dvoutaktní modely zkusím, ale bohužel tady skoro žádný na prodej nebyly :( Jen starý klekánice a nebo krosky.

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

22.6.2008 v 19:55 | Nahoru | #68
V1Ruse> tak u WP tu repasi zvládne i cvičená opice když ví jak na to... jedinej nástroj co jsem potřeboval byl šroubovák na demontáž a montáž gufer

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

24.6.2008 v 11:19 | Nahoru | #69

Vana666>skodavrs>...Navíc přední kolo váží min. 5kg, které silně napomáhají vidli aby se co nejdříve vrátila. ...
hm, a já si vždycky myslel že setrvačné hmoty naopak rychlým pohybům brání

pokud na ně nepůsobí zemská přitažlivost tak máš pravdu, ale už na základní škole nás všechny učili, že na zemi zemská přitažlivost je. To, že se dělají kola co nejlehčí není z důvodu tlumení vidlí, ale aby motorka byla co nejlehčí a dobře vyvážená. Vidle se daj navrhnout tak aby ti stejně dobře tlumili jak s 15kg kolem tak i s 5kg kolem. Navíc carbonový střed mi nepřijde jako moc dobrá volba na cross motorku. Carbon je velmi pevný a díky tomu nemusíš te střed dělat tak silný=úspora váhy. Carbon má však jednu velmi negativní vlastnost a to, že je velmi křehký, takže samotný je prakticky nepoužitelný, proto se konbinuje s kevlarem, ale i tak si nemyslím, že na cross motorku to je dobrá volba.

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

24.6.2008 v 22:46 | Nahoru | #70
Vespa> No jo ale když sem předtim neměl rozebraný ještě žádný vidle a nevěděl sem jak do toho tak to byl celkem porod

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

25.6.2008 v 06:12 | Nahoru | #71

skodavrs>Vana666>skodavrs>...Navíc přední kolo váží min. 5kg, které silně napomáhají vidli aby se co nejdříve vrátila. ...
hm, a já si vždycky myslel že setrvačné hmoty naopak rychlým pohybům brání

pokud na ně nepůsobí zemská přitažlivost tak máš pravdu, ale už na základní škole nás všechny učili, že na zemi zemská přitažlivost je. To, že se dělají kola co nejlehčí není z důvodu tlumení vidlí, ale aby motorka byla co nejlehčí a dobře vyvážená. Vidle se daj navrhnout tak aby ti stejně dobře tlumili jak s 15kg kolem tak i s 5kg kolem. Navíc carbonový střed mi nepřijde jako moc dobrá volba na cross motorku. Carbon je velmi pevný a díky tomu nemusíš te střed dělat tak silný=úspora váhy. Carbon má však jednu velmi negativní vlastnost a to, že je velmi křehký, takže samotný je prakticky nepoužitelný, proto se konbinuje s kevlarem, ale i tak si nemyslím, že na cross motorku to je dobrá volba.



na tohle se á říct jenom ..... ani nevím co . Asi si na přední kolo přivážu pár cihel :) At me to teda lepe tlumí :)

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

25.6.2008 v 14:12 | Nahoru | #72
ty kola se delaji nejlehci predevsim kuli ovladatelnosti moto.... cim tezsi kolo tim vetsi gyroskopicka energie.neumim si predstavit jak by si skladal motorku do zatacku v 50 km/h a jeste kdyby kolo vazilo 50 kilo lol asi by si z toho mel peknou tramvaj co jede jen rovne po kolejich

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

11.7.2008 v 09:25 | Nahoru | #73
zaručené pořešení předků u KTM:

Krok 1.)


Krok 2.)



(jsou z XR650R, majitel si to moc pochvaluje)

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

11.7.2008 v 09:46 | Nahoru | #74

skodavrs>Vana666>skodavrs>...Navíc přední kolo váží min. 5kg, které silně napomáhají vidli aby se co nejdříve vrátila. ...
hm, a já si vždycky myslel že setrvačné hmoty naopak rychlým pohybům brání

pokud na ně nepůsobí zemská přitažlivost tak máš pravdu, ale už na základní škole nás všechny učili, že na zemi zemská přitažlivost je. To, že se dělají kola co nejlehčí není z důvodu tlumení vidlí, ale aby motorka byla co nejlehčí a dobře vyvážená. Vidle se daj navrhnout tak aby ti stejně dobře tlumili jak s 15kg kolem tak i s 5kg kolem.



mám pravdu i prostředí s gravitací

asis ještě nikdy neslyšel nic o neodpružených hmotách ale ber jako fakt že vidle s 15kg kolem nikdy nebude chodit tak jako s kolem pětikilovým

a čím lehčí kolo tím menší hlavně odskakování. Karbonový nebo jinak vylehčený střed má vliv hlavně na kvalitu tlumení a hladkost jízdy
na omezení gyroskopického efektu by se musely odlehčovat především hmoty rotující na větším poloměru - tj. ráfky a gumy, odlehčení středu v tomhle nepomůže

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

14.8.2008 v 10:43 | Nahoru | #75
Tak jsem se zase vrtal ve vidlicích DR-Z a mám nějaký nový postřehy :)

Váha:
Přijde mě že spodní část klasických vidlic (ta neodpružená) je výrazně lehčí než spodní nosná trubka upsidů. Přecejen je to hliník. Nevážil jsem to přesně nemám na čem, ale rozdíl je opravdu výrazný. Vnitřky jsou u obou konstrukčně skoro identické, ty teda nepočítám. Oleje je též u obou na dně. Takže mě přijde obecně zažitej názor že upsidy mají menší neodpružené hmoty jako blbost, aspoň co se týče DR-Z vs. WP

Statické tření:
mám nově zrepasovaný 43mm upside WP a nově zrepasovaný klasický 49mm Showy z DR-Z a WPčka chodí jednoznačně lehčeji.
Přičítám to většímu průměru Show. Prostě čím měnší průměr kluzný části tím menší tření.

Proto si myslím že důvod proč vývoj směřuje směrem upside down není snížení hmotnosti, ale zvýšení tuhosti při zachování nízkýho tření.

Ještě jsem přeplanžetovával vidle DR-Z a projížděl to, ale musím i když nerad konstatovat že s WPčkama i když na ně každej nadává se mě jezdí líp. Jsou to opravdový žehličky, oproti stále poskakujícím Showám. Povedlo se mě je dost zlepšit oproti dřívějšku, ale WP mají stále navrch. (ale pozor - poladěný, v sérii to bylo naopak!)

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

14.8.2008 v 11:15 | Nahoru | #76

Vespa>zaručené pořešení předků u KTM:

Krok 1.)


Krok 2.)



(jsou z XR650R, majitel si to moc pochvaluje)



tak to je nejakej tlumicovej "analfabet" kdyz si SXF osadi temahle rourama lol staci dat mekci pruziny, trosku hrabnout do planzet a dat lepci olej a ta dvoukomora funguje jako Marzocha

Vespo ty toho cloveka znas co takle osklive odlozil WP na popelnici ? nechce ty vidlice prodat ?

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

14.8.2008 v 11:18 | Nahoru | #77
Lenny55> to je nějakej amík. Psal že každej když jeho motorku viděl se smál, ale když se na tom svezl tak ho smích přešel :)

Já sem na XR650 jel jen po asfaltu, takže nevím

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

14.8.2008 v 11:22 | Nahoru | #78
Vespa> aha, to je skoda hned bych je bral

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

8.9.2008 v 17:02 | Nahoru | #79
Kdyby to někoho zajímalo tak zde je video jak kompletně zrepasovat dvoukomorový vidle:
www.pivotworks.com/index.cfm

a jednokomorový:

part2


Naposledy editováno 08.09.2008 22:40:29

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

14.9.2008 v 23:44 | Nahoru | #80
Chlapi,nevíte jak rozebrat vidlici na Kawasaki KX 250? Chci vymenit gufera,ale nevim jak ji rozhodit. :\

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

14.9.2008 v 23:48 | Nahoru | #81
já se na to vykašlu, to je marný

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

15.9.2008 v 18:27 | Nahoru | #82

Vespa>já se na to vykašlu, to je marný


Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

15.9.2008 v 23:24 | Nahoru | #83
Dnes jsem sundal přední kolo,abych přezul a všiml jsem si vůlem v šavlích. Myslel jsem,že je to z důvodu vyvěšení,ale když šavli stlačim,tak vůle stále zůstává. Jsem už z toho odpružení úplně hotovej. Chlapi,je to normální?

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

16.9.2008 v 08:06 | Nahoru | #84
M.Design> ne neni to normalni....
musis vidlice rozdelat a vymenit futra - kdyz uz v tom budes tak i gufera a olej

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

16.9.2008 v 18:30 | Nahoru | #85

Lenny55>M.Design> ne neni to normalni....
musis vidlice rozdelat a vymenit futra - kdyz uz v tom budes tak i gufera a olej


To neni možný. Nechável jsem před třemi měsíci repasovat již po druhý vidlici! Dával mi nové gufera a všechny pouzdra a staré mi dal s sebou do krabičky. Začali mi téct,nemůže být vůle malým množstvím oleje?

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

16.9.2008 v 18:36 | Nahoru | #86
M.Design> Já sem měl stejnej problém - zkontroluj povrch kluzáků, jestli jsou v něm ťukance a rýhy tak to 2000kou šmirglem lehce (!!!) zabruš a pak leštícím kotoučem a pastou na chrom vylešti do zrcadlovýho lesku - tak aby hranky škrábanců byly zakulacený a neuvázl v nich nehet.

No a nebo byla odfláklá instalace gufer - strhly se o hranu trubky.

Další pomocníci pro gufera jsou neopreny - lidi mají řeči že se pod nima drží bordel ale já s nima mám zatím nejlepší zkušenosti - po cca 10ti jízdních dnech cestou necestou tam bylo čisto.

Naposledy editováno 16.09.2008 18:39:16

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

16.9.2008 v 18:39 | Nahoru | #87
Vespa> tipoval bych spíš že jsou vymlácený dosedací plochy pouzder...nad guferem. potom to i s novým pouzdrem bude cvakat a týct

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

16.9.2008 v 18:43 | Nahoru | #88
PetrTM> hmm, to sem netušil že jde jak se tohle opravuje? Vysoustružit a vypouzdřit?

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

16.9.2008 v 18:57 | Nahoru | #89

Vespa>M.Design> Já sem měl stejnej problém - zkontroluj povrch kluzáků, jestli jsou v něm ťukance a rýhy tak to 2000kou šmirglem lehce (!!!) zabruš a pak leštícím kotoučem a pastou na chrom vylešti do zrcadlovýho lesku - tak aby hranky škrábanců byly zakulacený a neuvázl v nich nehet.

No a nebo byla odfláklá instalace gufer - strhly se o hranu trubky.

Další pomocníci pro gufera jsou neopreny - lidi mají řeči že se pod nima drží bordel ale já s nima mám zatím nejlepší zkušenosti - po cca 10ti jízdních dnech cestou necestou tam bylo čisto.


Po opravě byly (a stále jsou)kluzáky krásně vyleštěny. Fakt už nevim. :\

Jak na vidle? Jaký nejlepší gufera + futra

17.9.2008 v 21:57 | Nahoru | #90
Myslíte tedy že nesmí být v šavlích žádná vůle?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist