Nepomohlo vyčištění ani namazání gufer a prachovek, nepomohl ani řidší olej. (mluvím teda o tom tření)
Hlavní dotaz: jaký byste mě doporučili gufera (značku) co nejlíp kloužou? Na zahraničních fórech jsem se dočetl že nejlepší na KTM jsou originál gufera Honda lol, ale je třeba vidle nějak osoustružit aby do nich padly, a na to se můžu vykašlat.
Dál co výměna futer, rád bych to udělal doma, je to podobný jak třeba výměna ložisek? (násilím vyrazit a trochu jemnějším násilím zase narazit :) Dá se to teda dělat doma?
A má to teda vůbec smysl když vidle nemají žádnej vakl?
Napadá někoho další zdroj tohodle problému?
EDIT po delší době: Taková zkušenost k tématu - v jedný vidlici mám gufero NOK, v druhé trojbřitý gufero AllBalls. Obě hned po montáži měly statický tření podobný, ale po dvou měsících vidlice s AllBallsem lepí výrazně míň. Takže můžu doporučit. Jsou i levný, pár stojí jen 300,-
Naposledy editováno 30.11.2008 20:44:19
Mirek12>Vespa> Měl sis koupit husku a neřešil bys takové piičoviny lol jako že neklouže kluzák a takovy zmetkovy věci, njn KTM Každej Tejden Manžeta
to je fakt to by neresil,akorat kdyby mel tak jakakoliv banalita se resi neskutecne dlouho
s ostatnima dilama to bude malinko problem lol a vubec na starsi modely
btw. mam KTM a mam tam taky gufera Ariete a zadny rozdil jsem nepoznal oproti guferum od WP , jen patrny rozdil tam byl v cene
Naposledy editováno 22.06.2008 17:05:42
Vana666>skodavrs>...Navíc přední kolo váží min. 5kg, které silně napomáhají vidli aby se co nejdříve vrátila. ...
hm, a já si vždycky myslel že setrvačné hmoty naopak rychlým pohybům brání
skodavrs>Vana666>skodavrs>...Navíc přední kolo váží min. 5kg, které silně napomáhají vidli aby se co nejdříve vrátila. ...
hm, a já si vždycky myslel že setrvačné hmoty naopak rychlým pohybům brání
pokud na ně nepůsobí zemská přitažlivost tak máš pravdu, ale už na základní škole nás všechny učili, že na zemi zemská přitažlivost je. To, že se dělají kola co nejlehčí není z důvodu tlumení vidlí, ale aby motorka byla co nejlehčí a dobře vyvážená. Vidle se daj navrhnout tak aby ti stejně dobře tlumili jak s 15kg kolem tak i s 5kg kolem. Navíc carbonový střed mi nepřijde jako moc dobrá volba na cross motorku. Carbon je velmi pevný a díky tomu nemusíš te střed dělat tak silný=úspora váhy. Carbon má však jednu velmi negativní vlastnost a to, že je velmi křehký, takže samotný je prakticky nepoužitelný, proto se konbinuje s kevlarem, ale i tak si nemyslím, že na cross motorku to je dobrá volba.
na tohle se á říct jenom ..... ani nevím co . Asi si na přední kolo přivážu pár cihel :) At me to teda lepe tlumí :)
skodavrs>Vana666>skodavrs>...Navíc přední kolo váží min. 5kg, které silně napomáhají vidli aby se co nejdříve vrátila. ...
hm, a já si vždycky myslel že setrvačné hmoty naopak rychlým pohybům brání
pokud na ně nepůsobí zemská přitažlivost tak máš pravdu, ale už na základní škole nás všechny učili, že na zemi zemská přitažlivost je. To, že se dělají kola co nejlehčí není z důvodu tlumení vidlí, ale aby motorka byla co nejlehčí a dobře vyvážená. Vidle se daj navrhnout tak aby ti stejně dobře tlumili jak s 15kg kolem tak i s 5kg kolem.
mám pravdu i prostředí s gravitací
asis ještě nikdy neslyšel nic o neodpružených hmotách ale ber jako fakt že vidle s 15kg kolem nikdy nebude chodit tak jako s kolem pětikilovým
a čím lehčí kolo tím menší hlavně odskakování. Karbonový nebo jinak vylehčený střed má vliv hlavně na kvalitu tlumení a hladkost jízdy
na omezení gyroskopického efektu by se musely odlehčovat především hmoty rotující na větším poloměru - tj. ráfky a gumy, odlehčení středu v tomhle nepomůže
Váha:
Přijde mě že spodní část klasických vidlic (ta neodpružená) je výrazně lehčí než spodní nosná trubka upsidů. Přecejen je to hliník. Nevážil jsem to přesně nemám na čem, ale rozdíl je opravdu výrazný. Vnitřky jsou u obou konstrukčně skoro identické, ty teda nepočítám. Oleje je též u obou na dně. Takže mě přijde obecně zažitej názor že upsidy mají menší neodpružené hmoty jako blbost, aspoň co se týče DR-Z vs. WP
Statické tření:
mám nově zrepasovaný 43mm upside WP a nově zrepasovaný klasický 49mm Showy z DR-Z a WPčka chodí jednoznačně lehčeji.
Přičítám to většímu průměru Show. Prostě čím měnší průměr kluzný části tím menší tření.
Proto si myslím že důvod proč vývoj směřuje směrem upside down není snížení hmotnosti, ale zvýšení tuhosti při zachování nízkýho tření.
Ještě jsem přeplanžetovával vidle DR-Z a projížděl to, ale musím i když nerad konstatovat že s WPčkama i když na ně každej nadává se mě jezdí líp. Jsou to opravdový žehličky, oproti stále poskakujícím Showám. Povedlo se mě je dost zlepšit oproti dřívějšku, ale WP mají stále navrch. (ale pozor - poladěný, v sérii to bylo naopak!)
Vespa>zaručené pořešení předků u KTM:
Krok 1.)
Krok 2.)
(jsou z XR650R, majitel si to moc pochvaluje)
tak to je nejakej tlumicovej "analfabet" kdyz si SXF osadi temahle rourama lol staci dat mekci pruziny, trosku hrabnout do planzet a dat lepci olej a ta dvoukomora funguje jako Marzocha
Vespo ty toho cloveka znas co takle osklive odlozil WP na popelnici ? nechce ty vidlice prodat ?
www.pivotworks.com/index.cfm
a jednokomorový:
part2
Naposledy editováno 08.09.2008 22:40:29
Lenny55>M.Design> ne neni to normalni....
musis vidlice rozdelat a vymenit futra - kdyz uz v tom budes tak i gufera a olej
To neni možný. Nechável jsem před třemi měsíci repasovat již po druhý vidlici! Dával mi nové gufera a všechny pouzdra a staré mi dal s sebou do krabičky. Začali mi téct,nemůže být vůle malým množstvím oleje?
No a nebo byla odfláklá instalace gufer - strhly se o hranu trubky.
Další pomocníci pro gufera jsou neopreny - lidi mají řeči že se pod nima drží bordel ale já s nima mám zatím nejlepší zkušenosti - po cca 10ti jízdních dnech cestou necestou tam bylo čisto.
Naposledy editováno 16.09.2008 18:39:16
Vespa>M.Design> Já sem měl stejnej problém - zkontroluj povrch kluzáků, jestli jsou v něm ťukance a rýhy tak to 2000kou šmirglem lehce (!!!) zabruš a pak leštícím kotoučem a pastou na chrom vylešti do zrcadlovýho lesku - tak aby hranky škrábanců byly zakulacený a neuvázl v nich nehet.
No a nebo byla odfláklá instalace gufer - strhly se o hranu trubky.
Další pomocníci pro gufera jsou neopreny - lidi mají řeči že se pod nima drží bordel ale já s nima mám zatím nejlepší zkušenosti - po cca 10ti jízdních dnech cestou necestou tam bylo čisto.
Po opravě byly (a stále jsou)kluzáky krásně vyleštěny. Fakt už nevim. :\